رئیس جمهور در برنامه زنده تلویزیونی: مسئله محیط زیست را بسیار مهم می دانم

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: رئیس جمهور شامگاه دوشنبه شب در یک برنامه زنده تلویزیونی حاضر شد و در مورد مسائل متخلف کشور به گفت وگو پرداخت.

دکتر حسن روحانی در بخشی از سخنان خود به موضوع محیط زیست و بحران آب پرداخت و گفت: من مسئله محیط زیست را بسیار مهم می دانم و هفته ای دوبار مسائل مربوط به این حوزه را دنبال می کنم.

حل معضلات پیش آمده در زمینه محیط زیست به سادگی امکانپذیر نخواهد بود

رئیس جمهور اظهار داشت: البته حل برخی معضلات محیط زیست به راحتی مرتفع نخواهد شد، بعنوان مثال مسئله ریزگردها به سادگی حل نخواهد شد و دریاچه های خشک شده را به راحتی نمی توانیم احیا نمی کنیم و برای من خیلی مهم است که زاینده رود دوباره جریان یابد.

خشک شدن دریاچه ارومیه ۸ الی ۱۰ استان های کشور را نابود می کند

وی افزود: دریاچه ارومیه نه تنها فقط برای استان های آذربایجان شرقی و غربی بلکه برای تمام کشور اهمیت دارد. اگر خدای نکرده دریاچه ارومیه کاملا خشک شود، طوفان نمک بپاخواسته و ۸ الی ۱۰ استان کشور را تحت تاثیر قرار داده و از بین خواهد برد.

روحانی گفت: اولین تصمیمی که در این دولت گرفته شد درباره دریاچه ارومیه بود و من مرتبا مسائل مربوط به آن را دنبال می کنم.

در برخی طرح های عمرانی در گذشته مسائل محیط زیست مورد توجه قرار نگرفته است

رئیس جمهور افزود: در بحث سوخت تحول مهمی رخ داده است و علاوخ بر ینزین یورو ۴ ،گازوئیل ها نیز گوگردزدایی شده اند.

وی بیان داشت: در برخی طرح های عمرانی در گذشته مسائل محیط زیست مورد توجه قرار نگرفته است. برای رونق کشاورزی سد احداث شده است و عواقب زیست محیطی آن در نطر گرفته نشده است.

کمبود آب معضل واقعا بزرگ ماست

رئیس جمهور اظهار داشت: کمبود آب واقعا معضل بزرگ ماست البته خداراشکر در این روزها رحمت خدا به شکل باران نازل شد.

دکتر روحانی افزود: ما برای تامین آب آشامیدنی مردم در بسیاری از نقاط کشور ازجمله تهران دچار مشکل هستیم و اگر طرح های ویژه ای دنبال نمی شد آب مصرفی مردم تهران قابل تامین نبود.

با قوانین طبیعت نمی توان مبارزه کرد

وی گفت: مهمترین مسئله در حل بحران آب، بهره وری در بخش کشاورزی است در مناطقی ما محصولات کشاورزی بدست می آوریم اما قیمت آبی که مصرف شده است از خود آن محصول کشاورزی بیشتر است

رئیس جمهور گفت: با طبیعت نمی توان جنگید و همانطور که در سیاست باید قوائد را رعایت کرد در محیط طبیعی نیز باید قوائد طبیعت را رعایت کرد و نمی توان با قوانین طبیعت مبارزه نمود.

+6
0
  

7 دیدگاه

  1. شهرابی می‌گوید:

    امیدوارم این صحبتها کاملا جنبه عملی پیدا کنه؛ متاسفانه در کشور مسائل زیست محیطی کاملا نادیده گرفته میشه
    سد سازی سرعت خودش رو از دست نداده و هنوز وزیر نیرو به دنبال انتقال آب خزر به کویر مرکزی هست خوشبختانه تا به حال سازمان ح م ز در مورد این انتقال خوب ایستادگی کرده اما آینده قابل پیش بینی نیست

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 1

  2. فاتح می‌گوید:

    از نظر مسئولین این کشور و مخصوصا خانم ابتکار کل مشکلات محیط زیست خلاصه شده در کمبود آب و آلودگی هوا..
    تابستون یاد بی آبی میفتن و زمستون یاد آلودگی هوا و ریزگرد..
    اینهمه شکار و تخریب جنگلها و محیط طبیعی انگار زیاد اهمیتی نداره..!
    ابتکار فقط از آلودگی هوا حرف میزنه انگار سازمانی که زیر نظرش هست وظیفه نداره که از جنگلها و حیوانات هم محافظت کنه

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 7

  3. دوست می‌گوید:

    روحانی مچکریم

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 2

  4. دوستدار محیط زیست و حیات وحش ایران می‌گوید:

    چرا حق ابه دریاچه ارومیه داده نمیشود مگر غیر از اینست که ساخت سدها بر مسیر ورودی دریاچه موجب خشک شدن ان شده است حداقل در طی چند سالی که سخن از خشک شدن ان است مقداری اب بسمت دریاچه سر ریز میکردند . همه منتظ ر هستند معجزه ای شود و یا انقدر باران ببارد تا دریاچه را پرکند ! ایا انقدر باران خواهد بارید ؟

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

  5. جمشید ازخوی می‌گوید:

    گزیده ترین روش احیای دریاچه ارومیه(رضائیه)عدم تعرض و دست اندازی به زمینهای پیرامون آن تحت هر عنوان وپوشش،وجمع آوری سازه و شمع کوبی ها و لاشه سنگهای تخلیه شده در وسط دریاچه تا حد امکان و احداث یک پل معلق است.

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

  6. شاهین می‌گوید:

    جناب دکتر روحانی
    همواره در بخش محیط زیست حرفهای خوب و امیدوار کننده میزنند ولی متاسفانه تا امروز که بیش از یکسال می گذرد کار عملی جدی دیده نمیشه
    به نظرم مردم و دوستداران طبیعت و کسانی که نگران وضعیت اسفبار محیط زیست ایران هستند از شعار دادن دیگه خسته شدن و تا وقتی کار جدی صورت نگیره متاسفانه این حرفها باور کسی نمیشه!!!
    می گن: “دو صد گفته چون نیم کردار نیست “

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

  7. kooshan می‌گوید:

    اینکه رئیس جمهور محترم به مسائل و مشکلات محیط زیست کشور توجه دارند نکته مثبتی است و همانطور که اظهار داشته اند نمی توان حاصل عدم توجه کذشته که هم مسئولین ذیربط و هم مردم در آن سهیم اند بفوریت سامان داد ولی اگر اولأ تفکر و اراده دولت و جهت گیری آن در این راستا بوده و ثانیأ امکانات و بودجه لازم فراهم باشد بتدریج معضلات محیط زیست قابل حل است
    از این دو عامل مهم اولی موجود است حال باید امیدوار بود رئیس جمهور محترم و دولت بتوانند با همراهی مردم و سایر قوا و دیگر مسئولین محترم شرایط اقتصادی ، مالی و مراودات بین المللی کشور را به وضعیتی عادی و با ثبات برسانند که این خود کلید حل بسیاری از مشکلات کشور و مردم بوده و هر گونه انتظار بهبود در وضعیت محیط زیست کشور بستگی مستقیم به این موارد دارد

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>