صیاد بازگیر به تحمل سه سال حبس و ۲۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: یک صیاد بازگیر حرفه ای از اهالی بندر گناوه در استان بوشهر که به منظور صید و قاچاق پرندگان شکاری به کشورهای عربی عازم خراسان رضوی شده بود چندی قبل با تلاش نیروهای یگان محیط زیست سبزوار دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد.

محمدعلی عمارلو رئیس اداره محیط زیست سبزوار گفت: در زمان دستگیری از متهم دو عدد دلیجه، دو عدد قمری و آلات و ادوات صید پرندگان شکاری کشف و ضبط گردید.

محمدعلی عمارلو افزود: در جریان رسیدگی به این پرونده متهم با رای دادگاه به تحمل سه سال حبس و پرداخت بیست میلیون ریال جزای نقدی محکوم گردید.

+144
0
  

16 دیدگاه

  1. مجید می‌گوید:

    ای ول صیاد خودش عاقبت به دام افتاد هوراااااااااااا…

    پر طرفدار Thumb up 37 Thumb down 9

  2. درنا می‌گوید:

    امیدوارم در دادگاه تجدیدنظر همین رای تایید بشه…
    در مناطق جنوبی تاسیسات وزارت نفت محیط زیست رو نابود کرده ایکاش لااقل در ازای اینهمه زیانی که به طبیعت زده اند،
    افراد بومی در همان وزارت خانه مشغول به کار می شدند،
    تا بیکاری هم نشود خوره دیگری و به جان طبیعت بیفتد.
    متاسفانه بخش زیادی از کارکنان تاسیسات وزارت نفت مهاجرند و از سایر شهرها به آنجا می روند و از امکانات آنجا استفاده می کنند و مردم بومی یکی از منابع درآمدشان شده قاچاق.

    پر طرفدار Thumb up 20 Thumb down 3

    • افشین می‌گوید:

      جنابعالی چقدر آشنایی به صنعت نفت و گاز دارید ؟برای رفع ابهام در این مورد چند نکته رو متذکر میشم:اولاً نفت و گاز یه سرمایه ملی محسوب میشه و اینگونه نیست که فقط از آن یک منطقه خاص و مردمش باشه ثانیاً طبق لایحه ای که دولت تسلیم مجلس و در مجلس هم تصویب شد شرکت نفت و گاز مکلف به استخدام حداقل ۵۰ درصد از نیروی کار خود از افراد بومی میباشد.من خودم منطقه جنوب شاغلم و کارمند رسمی وزارت نفت هستم،ما در استخدام همین ۵۰ درصد هم مشکل بزرگی داریم که متاسفانه با این که مردمان بسیار خونگرم و خوبی دارند ولی از تخصص پایینی برخورداند،دولت برای رفع این نقیصه انواع دانشگاه های مجازی ،آزاد علمی و کاربردی رو تو منطقه دایر کرده و فارغ التحصیلان اونها با مدرک مهندسی حتی یه تبدیل واحد ساده نمیتونن انجام بدهند .ثالثاً:طبق مصوبه دولت قبلی یک درصد از درآمد اون شرکت ها صرف عمران و ساخت و ساز به غیر از بودجه جاری اون استان و صرف منطقه میشه که مبلغ زیادی محسوب میشه.حال این سوال رو از سرکار دارم که آیا کسانی که در استان کرمانشاه،لرستان،کهکیلویه و…زندگی میکنند که نفت و گاز ندارند حقی در این سرمایه ملی ندارند؟؟؟مخزن پارس جنوبی ۱۱۰ کیلومتر ساحل و روی مرز آب بین ایران و قطر واقع شده آیا همش مال استان بوشهره؟؟؟ برای ساخت هر پالایشگاه چیزی حدود ۱۵ هزار میلیارد تومن هزینه میشه که از سرمایه کل کشور خرج اون میشه نه از بودجه منطقه،عزیز من این افرادی که اقدام به شکار و زنده گیری انواع باز ها مثل شاهین،بالابان وبحری و…میکنند افرادی سود جویی بیشتر نیستند که اقدام به دزدیدن ثروت ملی میکنند و حال کار کردن ندارند.شما این آقا رو بیار من براش یه کار جور کنم ولی کسی که یه شاهین رو ۱۰۰ میلیون میفروشه آیا حاضر میشه تو گرمای منطقه جنوب برای ماهی ۲ میلیون کار کنه؟؟؟من کسی رو میشناسم که تمام زندگیش از فروش این شاهین سانان و هوبره درست شده و نزدیک یک میلیارد سرمایه داره ولی کسی تا حالا نه جلوش رو گرفته و…عمق فاجعه خیلی بالاتر از این حرفاست.

      داغ Thumb up 5 Thumb down 5

      • درنا می‌گوید:

        ایجاد شغل برای مردم از وظایف دولت است، مردم کرمانشاه، لرستان، کهکیلویه و بویراحمد یا هر جای دیگر ایران هم بهتر بود در منطقه خودشون مشغول به کار می شدند.
        این درست مثل اینست که بگویید مگر ذوب آهن اصفهان فقط مال اصفهانی هاست؟! مسلما نه ولی وقتی در اصفهان این تاسیسات شکل گرفته بهترست که مردم همان منطقه در آن مشغول به کار شوند.
        این قابل تعمیم به تمام شهرها با همه امکانات ملی شان هست، چنانکه دریای خزر متعلق به شمالی ها نیست ولی سود صید ماهی به جیب آنها می رود بماند که با صید بی رویه نسل گروهی از ماهیان را منقرض کردند.
        مهاجرت اقوام یکی از عواملی ست که تبعات زیادی به همراه دارد در این مورد بحث مفصل است و فقط توصیه می کنم بخشی از کتاب غربزدگی جلال آل احمد را بخوانید که به بحث مهاجرت به شهرها و تبعات آن برای هر دو گروه مردم مهاجر و مردم بومی پرداخته و به خوبی نشان داده این مهاجرت با وجود مزایایی که ممکن است برای طرفین داشته باشد تبعات سو و عواقب جبران ناپذیری دارد که به اون فواید نمی ارزد.
        و تمام اون ایراداتی که در کتاب شمرده شده الان به وضوح در زندگی همه ما قابل مشاهد است.

        در همان کتاب مفصل بحث شده که چطور می توان مردم هر منطقه را از مهاجرت به سایر مناطق بی نیاز کرد و باعث تاسف است که بعد از بیش از چهل سال از نوشته شدن این کتاب تمام انتقاداتی که در اون کتاب مطرح شده به قوت خود باقی ست…

        موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 2

        • میعاد می‌گوید:

          کاملا با درنا موافق هستنم.
          اما یه چیزی رو در مورده صحبت های جناب افشین متوجه نشدم
          ایشون فرمودند که دولت انواع دانشگاه ها رو در اون مناطق تأسیس کرده و أفراد بومی هم از اونجا مدرک گرفتن و مهندس شدن اما…..
          حالا سوال اینجاست که آیا کیفیت دانشگاه ها پایین هستن یا منظور شما چیزه دیگه ای هست خوشحال میشم جواب بدید
          در مورده ثروت ملی هم کاملا درست میگید.از اسمش هم معلومه ثروته ملی پس به همه متعلق هست
          اما اینکه بخشی از اون ثروت به مردم منطقه برای آبادانی شهر و دیارشون اختصاص پیدا کنه اصلا چیزه عجیب و غریبی نیست و بر عکس در ممالک پیشرفته بطوره کامل أجرا میشه
          در آمریکا و کانادا ایالت هایی که نفت دارن، مردم مالیات کمتری پرداخت میکنن و حقوق بیشتری هم دریافت
          مثلا کسی که در یک کافی شاپ کار میکنه ساعتی ١١ دلار حقوق میگیره و شخصی که در همون کافی شاپ هست اما در شعبه ای که در منطقه نفت خیز ساعتی ١۵ دلار

          موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

  3. شهرابی می‌گوید:

    حکم حبس همیشه بهتر و بازدارنده تر از جریمه نقدی هست؛ متخلف جریمه نقدی رو با تکرار جرم جبران می کنه اما حبس رو هیچ جوره نمی تونه جبران کنه
    امیدوارم اگه به تجدید نظر رفت همین حکم تایید بشه

    پر طرفدار Thumb up 20 Thumb down 3

  4. میهمان می‌گوید:

    چاه کن همیشه ته چاهه
    این صیاد فکر نمیکرد یه روزی خودش صید بشه
    ممنون از زحمات و تلاش های بی دریغ محیط بانان عزیز و همیاران محیط زیست که مقتدرانه در راستای حفاظت از جمعیت گونه های مختلف جانوری این مرز و بوم تلاش می کنند
    درود و صد درود به تمام زحمتکشان این عرصه

    پر طرفدار Thumb up 18 Thumb down 0

  5. زهره می‌گوید:

    از زحمات مجموعه اداره محیط زیست سبزوار تشکر می کنیم و امیدواریم افراد خیانتکار که نه عرق وطنی دارند و نه وجدان کمی به خود بیایند و از این پس کمتر شاهد ورود پرندگان شکاری زیبای میهن مان به کشورهای عربی باشیم که با آن پولهای بادآورده حاصل از نفتشان هم از تروریسم داعش حمایت می کنند و هم حیات وحش دنیا را به تاراج می برند.

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 1

  6. شاهین می‌گوید:

    متاسفانه این پرندگان زیبا که میراث طبیعی ایران هست قاچاق میشه به این کشورهای عربی حوزه جنوبی دریای پارس…

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 0

    • یلدا می‌گوید:

      احسنت به شما به خاطر عنوان واقعی پارس. عرب ها چون پ نداشتند نام واقعی ما را به فارس تغییر دادند. الآن هم دست از سر پرندگان ما هم بر نمی دارند.

      پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 2

      • شاهین می‌گوید:

        درود بر شما خانم یلدا خواهش می کنم بله همه ما باید کوشش کنیم واژه های بیگانه بویژه عربی کمتر بکار ببریم. به نظرم حتی ما نباید نام “خلیج” رو به کار ببریم چون واژه ای عربی است. نام این پهنه نیلگون جنوب ایران زمین در متون باستانی مانند کتیبه داریوش بزرگ “پارسا درایا” یا “دریای پارس” نامیده شده ، بنابراین زمانی که ما نام خلیج رو به کار میبریم نیمی از ع ر ب ی بودن این پهنه آبی باستانی رو پذیرفتیم…

        پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 2

        • میعاد می‌گوید:

          شاهین عزیز اینکه واژه های بیگانه رو کنار بزاریم کاملا درسته و موافق هستم
          اما میشه بگید چرا تأکید تون روی زبانه عربی هست؟
          در همین متن ٣-۴ خطی شما میدونید چند کلمه عربی هست؟
          نظر
          حتی
          جنوب
          در دنیای امروز مردم و تمدن هاشون و زبان ها جوری با هم در آمیخته شدن که دیگه تفکیک شون اگر نا ممکن نباشه اما بیش از حد سخت خواهد بود.
          فکر کنم واژه پارسی خلیج هم شاخ آب باشه

          موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

  7. بابک می‌گوید:

    خسته نباشید ولعنت بر یزید

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

  8. سعید می‌گوید:

    انشاالله درز زندان سرطان بگیرد و به جهنم واصل شود.
    در مورد شکارچی هیا غیر مجاز سر سوزنی رحم جایز نیست.

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 1

  9. رامین می‌گوید:

    جرم صیادان بسیار بالاتر از شکارچیان بوده زیرا نسل حیوان را با صید بزرگ و کوچک نابود می کنند و باید جریمه های بازدارنده ای برای این خلاف کاران صادر شود .

    داغ Thumb up 4 Thumb down 3

  10. عاشق طبیعت می‌گوید:

    خدانشناس پرنده درحال پرواز اوج گیری قشنگ تره یادرقفس

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 1

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>