عاملین کشتار ۳ میش و بره وحشی پس از شلیک به سمت محیط بانان خجیر گریختند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: نیروهای یگان محیط زیست پارک های ملی خجیر و سرخه حصار در استان تهران روز پنجشنبه ۱۳۹۳/۸/۲۲ ساعت ۱۰ صبح متوجه صدای شلیک چهار گلوله در ارتفاعات موسوم به بارجمالی شدند.

رییس اداره پارک های ملی خجیر و سرخه حصار در این باره گفت: بلافاصله طی هماهنگی صورت گرفته ۲ اکیپ دو نفره از پاسگاه های محیط بانی توچال و باغشاد از دو نقطه عازم ارتفاعات شده و یک اکیپ از نیروهای اداره نیز در پایین دست، مسیرهای خروجی را کنترل نمودند.

امامعلی یگان زاده افزود: پس از ساعتها جستجو یکی از اکیپ ها چهار فرد مسلح را در کوه مشاهده نموده و بطور نامحسوس آنها را زیر نظر گرفتند تا اکیپ دوم محیط بانان نیز به آنها محلق شود.

در ساعت ۱۶٫۳۰ در حالیکه اکیپ دوم محیط بانان هنوز به محل حضور شکارچیان نرسیده بود اکیپ اول با وجود تعداد زیاد متخلفین مجبور شدند پیش از تاریک شدن هوا برای دستگیری آنان وارد عمل شوند.

امامعلی یگان زاده اظهار داشت: اکیپ اول مامورین که دو نفر بودند به تعقیب نامحسوس پایان داده و برای بازداشت ۴ شکارچی متخلف وارد عمل شدند.

شکارچیان غیرمجاز نیز با مشاهده محیط بانان اقدام به فرار نموده و در جریان تعقیب و گریز دو نفر از متخلفین بازداشت و دو نفر دیگر متواری شدند.

از شکارچیان دستگیر شده لاشه دو میش و یک بره میش وحشی به همراه یک قبضه اسلحه خفیف کشف و ضبط گردید.

پس از دستگیری متخلفین توسط اکیپ اول هوا تاریک شده و اکیپ دوم محیط بانان موفق به پیدا کردن اکیپ نخست در کوه نشدند.

……تصویر: لاشه های دو میش و یک بره میش وحشی به همراه اسلحه و ادوات بجا مانده از شکارچیان غیرمجاز

رییس اداره پارک های ملی خجیر و سرخه حصار گفت: زمانیکه دو محیط بان مشغول انتقال متهمین بازداشت شده در تاریکی شب به پایین ارتفاعات بودند دو شکارچی مسلحی که ساعتی قبل متواری شده بودند در مسیر مامورین کمین کرده و با هدف فراری دادن همدستان خود شروع به تیراندازی به سمت محیط بانان نمودند.

پس از شروع تیراندازی توسط متخلفین، محیط بانان غافلگیر شده و مجبور به سنگر گرفتن شدند که در این حین دو متخلف دستگیر شده از تیراندازی همدستان خود استفاده کرده و پا به فرار گذاشتند.

پس از مدتی تیراندازی به سمت مامورین هر چهار متخلف با استفاده از تاریکی شب متواری و از منطقه خارج شدند.

یگان زاده اظهار داشت: اسلحه، کوله پشتی ها و لاشه های شکار بجا مانده از متخلفین توسط محیط بانان به اداره منتقل شده و خوشبختانه هویت شکارچیان غیرمجاز توسط مامورین شناسایی شده اند.

این متخلفین سابقه دار که از اهالی بومی یکی از روستاهای حاشیه منطقه هستند آذرماه سال گذشته نیز پس از شکار یک قوچ وحشی در پارک ملی سرخه حصار بازداشت شده بودند.

پس از این ماجرا پرونده ای در این زمینه در دادسرا تشکیل و با دستور مقام قضایی حکم جلب متهمین صادر شده و بزودی به دادگاه احضار خواهند شد.

+4
-96
  

36 دیدگاه

  1. ﺳﻌﯿﺪ۱ می‌گوید:

    ﭼﻪ ﻭﻗﺎﺣﺘﯽ…!!!
    ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﺩﺍﺭﻡ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﻭ ﺩﺳﺘﮕﺎﻩ ﻗﻀﺎ ﺑﻪ ﺟﺮﻡ ﻣﺤﺎﺭﺏ ﻭ ﺣﻤﻠﻪ ﻣﺴﻠﺤﺎﻧﻪ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﺟﺎﻧﯿﺎﻥ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩ ﮐﻨﻪ….!!!
    ﺁﯾﺎ ﻭﺍﻗﻌﺎ ﺟﺎﻥ ﯾﮏ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺍﯾﻨﻘﺪﺭ ﺑﯽ ﺍﺭﺯﺵ ﺷﺪﻩ ﮐﻪ ﺣﺎﺿﺮﯾﻢ ﺑﺨﺎﻃﺮ ﻟﺬﺍﺕ ﻧﺎ ﻣﺘﻌﺎﺭﻑ ﻭ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﮔﺮﯾﺰﯼ  ﺗﺎ ﺍﯾﻦ ﺣﺪ ﺣﯿﻮﺍﻥ ﺻﻔﺖ ﺑﺸﯿﻢ!!!!

    پر طرفدار Thumb up 54 Thumb down 21

  2. زهره می‌گوید:

    افراد سابقه دار که برای بار دوم و بیشتر مرتکب جنایت در طبیعت می شوند در اثر خو گرفتن به عمل خلاف خود تمام اصول اخلاقی و انسانی را براحتی زیر پا می گذارند و از تیراندازی به سمت محیط بان هم ابایی ندارند چون قانون هم که از آنها حمایت می کند و دست محیط بان بسته شده بنابراین نتیجه می گیریم که برای حفظ این تتمه حیات وحش حداقل برای چنین افرادی ۵ سال به بالا حبس منظور شود. از طرفی سالهای حبس به ازای هر بار تکرار جرم باید چند برابر شود.

    پر طرفدار Thumb up 37 Thumb down 20

  3. شهرابی می‌گوید:

    اول خدا رو شکر که هیچ اتفاقی برای محیط بانان جان برکف نیفتاده و امیدوارم این بی شرفها و جانیها هر چه زود دستگیر بشن
    حکم تیراندازی به سمت انسانی دیگر و به خصوص مامور قانون مشخصه هر چند عده ای! به دلیل اینکه این افراد شکارچی هستند می گن نباید به این بی شرفها سخت گرفت!!!
    بهتره احکامی در خور شأن و عمل این افراد صادر بشه بازگشت این بی شرفها به منطقه یعنی تکرار شکار و تیر اندازی به سمت محیط بانان

    پر طرفدار Thumb up 33 Thumb down 19

  4. کلارى می‌گوید:

    این تکرار و اصرار در ارتکاب جرم، تنها بخاطر ناکار آمدى و ضعف قوانین موجود مى باشد، قضات محترم نیز فقط در حدود قوانین موضوعه مى توانند حکم مجازات صادر نمایند و نه بیشتر
    در کشورى که جریمه هاى تخلفات رانندگانى بیش از ده برابر إفزایش یافته چرا ، جریمه این دسته اعمال خلاف قانون باید آنقدر ناچیز باشد تا این مجرمین بخواهند غرامت هاى پرداختى را مجددا از جیب محیط زیست با شکار مجدد جبران نمایند ؟!
    اگر خداى ناکرده تیر یکى از این وقیحان به هدف برخورد مى کرد فاجعه اى غیر قابل جبران رخ مى داد.

    پر طرفدار Thumb up 25 Thumb down 13

  5. محیط بان خالی می‌گوید:

    سلام بر محیط بانان زحمت کش.
    انتظار داریم قاضی محترم پرونده اینها رو هم مثل سرقت مسلحانه یا درگیری با سلاح گرم که محاربه حساب میکنن با جدیت تمام قرار بده

    پر طرفدار Thumb up 34 Thumb down 21

  6. آرمان پورعلیزاده می‌گوید:

    محارب
    محاربه….. چیزی برازنده تر از این برای این جانی ها نیست
    بهترین کاری که دستگاه قضایی میتواد بکند شدت عمل است
    خدا را شکر صدمه ای به محیط بانها نرسیده و سالم هستند

    پر طرفدار Thumb up 30 Thumb down 17

  7. حاج رضا می‌گوید:

    باز هم افراد محلی . باز هم متخلف سابقه دار . فکر میکنن ارث پدرشونه کوه و دشت و بیابون و هر چی موجود زنده دور و برشونه .

    پر طرفدار Thumb up 28 Thumb down 16

    • مسعود می‌گوید:

      دوستان عزیز بیشتر این افراد گوشت شکار را میفروشند بخاطر فقر
      دولت محترم یک فکری بحال وضعیت معیشتی این اقشار ضعیف جامعه بکند…..

      پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 4

    • مسعود2 می‌گوید:

      حاجی شما اهل کجا هستی که بقیه رو محلی می بینی؟ بالاخره هر کی محلیه یه گوشه از این مملکت هست و هر کجا که ساکنه محلیه همون منطقه هست
      شما محلیه اونور آب هستی؟ که بقیه رو محلی و بومی می دونی
      در این خبر عده ای سکوت کرده و تنها با منفی دادن ذات و شخصیت خود در هم کاسگی با این شکارچیان شرور و محیط بان کش را به اثبات می رسانند

      داغ Thumb up 6 Thumb down 6

  8. محیط بان خالی می‌گوید:

    با سلام نمی گیم اعدام ولی اشد مجازات را باید انتظار داشت
    اینها دیگه واقعا خیلی گستاخ و وحشی بودن به سمت مامورین تیراندازی و ایجاد درگیری کردن
    دلیلش هم اینه که متخلفین هم پی به ضعف شدید قوانین و کوتاهی قضات محترم در مورد محیط زیست است

    پر طرفدار Thumb up 33 Thumb down 15

    • ویکتوریا می‌گوید:

      اگه واقعا محیط بان بودی و مستقیما به سمت تیراندازی میشد و امکان داشت که هر لحظه به شهادت برسی و خانواده ای بی سرپرست و غیره
      اونوقت درخواست اعدام میکردی

      داغ Thumb up 5 Thumb down 7

  9. اندیشه می‌گوید:

    چرا پارسال آزاد شدند که اینبار بطرف مامورا تیراندازی کنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    پر طرفدار Thumb up 30 Thumb down 18

  10. مرد دو هزار چهره می‌گوید:

    واقعا جالبه هر وقت شکارچیها فرار میکنن، فوری توسط محیط بانها شناسایی می شوند! در خبر بز طارم هم با وجود فاصله زیاد بین محیطبانها و شکارچیها، اونا هم شناسایی شدن! حالا اگه بعدا برن اونا رو دستگیر کنن و اونا همه چی رو کتمان کنن، مجرم که نمیشن هیچ، میتونن از محیطبانها به جرم اعاده حیثیت شکایت هم بکنن.

    پر طرفدار Thumb up 24 Thumb down 18

    • حسام می‌گوید:

      جناب دو هزار چهره
      اصولا علاقه ای ندارم به دیدگاه های شما پاسخ بدم به دلیل اینکه معمولا بسیار سطحی و مشخصه که هر وقت متخلفی دستگیر میشه شما از شدت عصبانیت و ناراحتی سعی می کنید به طریقی خودتون رو خال کنید
      بماند
      در مورد این خبر همانطوری که از متن هم مشخصه اسلحه و کوله پشتی این دزدها دست محیط بانان مونده و شکارچیان سلبقه دار بودن و سال قبل هم دستگیر شدن بنابراین شناسایی اونها کاملا طبیعی اسن

      ضمن اینکه اصولا دزد سابقه دار و محلی به راحتی شناسایی میشه و اصلا موضوع عجیبی نیست
      شماهم زیاد خودتو ناراحت نکن امیدوارم بقیه دوستاتون شناسایی نشن !!

      پر طرفدار Thumb up 29 Thumb down 24

      • مرد دو هزار چهره می‌گوید:

        جناب حسام حالا چرا به شما اینقدر فشار اومده؟! من واقعیت رو گفتم حالا اگه تفنگی که گرفته اند غیر مجاز باشه و مدارک شناسایی هم تو کوله پشتی ها نباشه ، چه؟ شما نگران ما و دوستانمان نباش، …

        پر طرفدار Thumb up 26 Thumb down 16

        • امیر حسن می‌گوید:

          اقایون خواهشن این حرفا دروغ اون شکارچی که پارسال دستگیر شد من میشناسم اون روز پنجشنبه۹۳/۸/۲۲ کوه نبوده چون مسافرت رفته بود بیلیت مسافرتشم هست اون یکی ها کسای دیگه ای هستند نمیشناسم ولی مطما باشید توسط شیطون گول خوردن و الان هم پشیمونن از کجا معلوم که به مأمور ها شلیک کرده باشن من می گم ساخته گی اگه ن با جریمه نقدی و تأهد دیگه دنبال این کار نمیرن.

          داغ Thumb up 8 Thumb down 6

      • مصطفی می‌گوید:

        دمت گرم حرفتو باید با آب طلا نوشت

        داغ Thumb up 5 Thumb down 6

  11. امیرو می‌گوید:

    این یک مورد از صدها شکاری است که محلی ها به راحتی انجام میدهند .تازمانیکه که شکار برای شکارچیان قانونی ممنوع باشد و طبیعت در اختیار این محلی ها باشد وضع به همین منوال است .

    پر طرفدار Thumb up 28 Thumb down 13

  12. بالابان می‌گوید:

    اینا دیگه واقا”گندشو درآوردن !!! باید به اشد مجازات محکوم بشن !
    اگر اینتور نشه مطمعن باشید دفعه دیگه مستقیم مامور و هدف می گیرند در ضمن اینا همون تیمی هستن که تو لار بز و بزغاله هارو زده بودند!
    پاسگاه باغشاه: باغشاه یکی از تاریخی ترین شکارگاههای رسمی دنیاست که حدود ۴۰۰ سال قبل در زمان فتعلی شاه قاجار تاسیس شده حالا چرا میگن باغشاد معلوم نیست!!!!!!؟؟؟؟؟؟

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 11

  13. محسن می‌گوید:

    محیط بانهای خجیر و سرخه حصار خیلی زحمت کشند. من به چشم خودم این مطلبو دیدم.ولی با ندادن پروانه شکار کش همچنان به دنبال شکارش میره.از طرفی با سنگین کردن جریمه ها .محیط بانهای عزیز جونشون به خطر میفته….یه فکر اساسی باید کرد.

    پر طرفدار Thumb up 23 Thumb down 6

  14. مجید می‌گوید:

    باید سازمان محیط زیست خودشو بروز کنه . با نصب و راه اندازی دوربین های پیشرفته در مناطق تحت کنترل سازمان ، استفاده از سگهای تربیت شده ، استفاده از گاز اشک آور و بکارگیری نیروهای مردمی به راحتی می توان جلوی دست اندازان به طبیعت و شکارچیان غیر مجاز رو گرفت . اگه محیط بانهای عزیز امکان استفاده از گاز اشک آور رو می داشتند به راحتی می تونستند این جانیان رو دستگیر کنند . از طرفی شکارچیان وقتی ببینند که با سازمانی مجهز و مدرن رودررو هستند حتی فکر اینرو که بخوان به طبیعت دست اندازی کنند رو نیز نخواهند کرد . به امید آنروز .

    پر طرفدار Thumb up 22 Thumb down 13

  15. مهسا می‌گوید:

    لعنت خدا بر جانوران موذی مثل اینها که به میش و بره هم رحم ندارند..
    در کدام جهنم پرورش یافته اند که بویی از انسانیت و احساس نبرده اند و این قدر وقیه و پرو شده اند که به طرف محیط بانان شلیک میکنند!!!!!
    چاره فرهنگ سازی و تدوین قوانین شامل مجازات سنگین و بازدارنده است و افزایش تعداد محیط بان، البته این مطالب را خودم به شخصه n بار تکرار کرده ام. نمیدانم مجلس چرا به همه مسایل حساسیت دارد الا تدوین قانون و مجازات بازدارنده در زمینه صید و شکار

    پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 10

  16. siavash می‌گوید:

    حتما” باید چندین تا دیگر از مامورین زحمت کش و عزیز محیط زیست کشته بشن تا به حد استاندارد ایران برسن و بعد مسئولین محترم تازه از خواب بیدار شن و بفهمند که دیگر نه حیات وحشی وجود دارد نه محیط بانی……
    حداقل اسلحه این محیط بانان عزیز و بگیرین تا برای نجات جان خودشون سرعت عمل بیشتری داشته باشند.
    من دست تمامی محیط بانان عزیز و هر کجای کشور عزیزمون که هستند از صمیم قلب می فشارم و بهشون خسته نباشید میگم.

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 5

  17. شهرام می‌گوید:

    در نگاه اول خدای را شکر که محیط بانان از این مهلکه سالم بیرون آمدن
    دوم اینکه اگر قانونگذار شدت عمل بخرج میداد همان پارسال که یکی از شکارچیان را دستگیر میکرد دیگه به خودش اجازه نمیداد باز هم دست به شکار غیر قانونی بزنه ولی باز اگر به دادگاه کشیده بشن و حکم صادر بشه یعنی اینقدر حکم سنگینی بهش میدن که بازدارندگی داشته باشه یا نه اگر حکم مثل قبل باشه که این دوست شکارچیمون باز در کوهستان صدای شلیکش بگوش میرسه و بجای کلهای سن بالا باز میش و بره میش شکار میکنه
    این دوست شکارچیمون اصلا شکارچی نیست بلکه شکارکش است من خودم شکارچی نیستم ولی از شکارچیها شنیدم شکارچی اصول دارد نه اینکه هر جبنده ای را بکشند یعنی مهم نباشد میش باشد یا کل و اگه شکار ممنوع باشه شکارچی را دنبال شکار نمیبینی بلکه شکارکشها هستندکه پایبند هیچ اصل و اصول انسانیت نیستند.(میبخشید کمی بی ادبی کردم)

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 8

  18. علی می‌گوید:

    اگر شکارچیان متخلف بود چطور بازهم دست به تخلف زدن ؟!
    چرا سازمان محیط زیست با درخطر انداختن جان مامورین خود این افراد را دستگیر میکند ولی در مراحل اجرای احکام هیچگونه پیگیری نمیکند و واقعا گوشت شکار اینقدر ارزش داره که با جان آدمها بازی کرد ؟!

    پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 8

  19. اسماعیل می‌گوید:

    چقد روشون زیاده اینا هم جون حیوونای زبون بسته رو میگیرن هم اینکه به سمت آدم تیر اندازی میکنن !
    این جور آدما شکارچی نیستند قاتلند
    باید باهاشون به اشد مجازات برخورد کرد
    انقد با شکارچی های متخلف سطحی برخورد میکنن که بعد از یکبار دستگیر شدن باز هم مبادرت به شکار غیر مجاز میکنن

    پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 6

  20. فرخ حمیدی می‌گوید:

    با این امکانات نمیشه بطور کامل از محیط زیست محافظت کرد
    تا امکاناتمان اینه این خبرها خوش بینانه ترینشه ، خیلی خوب هستن
    که فقط به تیراندازی هوایی و فرار ختم میشه ، امروزه شما تو خونه نیستی به
    راحتی می تونی همه جای خونتو ببینی حتی بعضی از وسایلتو خاموش و روشن کنی
    اما تو منطقه پارک ملی ما فقط باید با دو نیرو به دنباله خلافکارا بریم اونم توی کوه و دره
    اصلا مامورین ما خیلی خوبن که طاقت آوردن یعنی نباید یک هلیکوپتر پار ک ملی داشته باشه
    یک دست بندی در هنگام انتظار ، خیلی کمبود امکانات داریم فقط حرف می زنن مسئولین خبری از
    بودجه و ساماندهی این سازمان نیست. البته ما امیدواریم که این سازمان به وزارت تبدیل بشه
    ان شاءالله

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 8

  21. فاتح می‌گوید:

    و باز هم مثل همیشه شکارچی…از این جماعت توقع دیگه ایی نباید داشت

    داغ Thumb up 17 Thumb down 21

  22. دوستدار محیط زیست و حیات وحش ایران می‌گوید:

    لعنت خدا بر شما که تریحتان ریختن خون است . چند روز پیش شبکه ۵ در برنامه ای مستند زندگی یک نهنگ ۳ ساله را در ساحل یکی از شهرهای کانادا نشان میداد که چطور مردم به آن وابسته بودند و آن نهنگ بدلیل علاقه به مردم آنجا را ترک نمیکرد . یکی از اهالی که ثروتمند بود یک میلیون دلار برای حمایت و مطالعه از این نهنگ هدیه کرد . در کشور ما حتی اگر کسی تخلفی را دید اگر خبر هم بدهد باید دستهایش را بوسید چه برسد باینکه متمولین کشورمان برای حفظ محیط زیست و حیوانات کشورمان پولی را ببخشند . واقعا چگونه این طرز فکر در مردم یک کشور جا میافتد ؟

    داغ Thumb up 5 Thumb down 4

  23. رامین می‌گوید:

    باز هم بومیان محلی ! خدارا شکر محیط بانان آسیب ندیدند و حیوانات بی زبان تاوان پس دادند .

    داغ Thumb up 4 Thumb down 10

  24. soran می‌گوید:

    این متخلفین شرور به خوبی فهمیده اند که در نهایت قانون بر علیه آنها نیست!! تبریک به مجریان و قانون گذاران!!!

    داغ Thumb up 7 Thumb down 5

  25. مراد می‌گوید:

    بازم شکاره غیر مجاز اون هم ماده!‏↳‏
    با امید به اینکه شکارچیان شناسایی شده بعداز مجازات، دست بردارن از خوردن طبیعت وحش.
    یه سوال برام پیش اومده ارتفاعات موسم به بارجمالی کجاس؟

    داغ Thumb up 6 Thumb down 5

  26. شکیبا می‌گوید:

    به نظر من خود مقصر اصلی اداره محیط زیسته.عدمه دادن پروانه بیشتر باعث افزایش جرایم میشه

    پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 11

  27. امیر حسن می‌گوید:

    راستش برای بعضیا شکار لذت داره ولی ن اینجوری بنظر من با ی بار تأهد دیگه سمت این کار نمیرن

    داغ Thumb up 6 Thumb down 6

  28. شاهین می‌گوید:

    این شکارکشها چقدر پست و کثیف شدند که حتی از میش و بره هم نمی گذرند!!!!!!

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 2

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>