عامل کشتار یک پلنگ ایرانی و یک خرس قهوه ای در زنجان بازداشت شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: به دنبال دریافت اطلاعاتی مبنی بر انجام فعالیت های مجرمانه از سوی یک شکارچی غیرمجاز و سابقه دار در زنجان، نیروهای یگان محیط زیست این استان به تحقیق در این زمینه پرداختند.

محیط بانان پس از جمع آوری اطلاعات و زیر نظر گرفتن مخفیگاه فرد مظنون، طی هماهنگی با دادستان و اخذ نیابت قضایی روز گذشته (یکشنبه ۹۳/۱۰/۷) به همراه مامورین نیروی انتظامی کلانتری ۱۵ زنجان بصورت ناگهانی وارد این مکان شدند.

مدیر روابط عمومی حفاظت محیط زیست زنجان در این باره گفت: در جریان بازرسی از این مکان ۳ کیلوگرم چربی تازه ی خرس، یک تخته پوست متعلق به خرس قهوه ای تازه شکار شده، پوست تاکسیدرمی شده پلنگ ایرانی، یک تخته پوست دباغی شده کل وحشی و یک قبضه اسلحه شکاری دولول به همراه فشنگ های مربوطه و یک دستگاه پروژکتور فندکی خودرویی کشف و ضبط گردید.

تصویر: چربی و پوست تازه ی خرس قهوه ای، پوست پلنگ ایرانی و پوست کل وحشی کشف شده در زنجان

امجد باقری اظهار داشت: در این رابطه یک نفر متهم بازداشت و جهت تکمیل تحقیقات به کلانتری منتقل گردید.

متهم در جریان بازجویی های تخصصی اعتراف نمود خرس قهوه ای، پلنگ و کل وحشی را در ارتفاعات شهرستان طارم شکار کرده و جهت تاکسیدرمی به مخفیگاه خود در زنجان منتقل نموده است.

متهم هم اکنون در بازداشت بوده و پس از تکمیل تحقیقات و تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی می گردد.

+1
-390
  

135 دیدگاه

  1. دوست می‌گوید:

    جناب شکارچی واقعی منتظر مسخره بازی جدید شما هستیم.

    پر طرفدار Thumb up 116 Thumb down 59

    • سهراب قرائی می‌گوید:

      ایشون شکارچی واقعی نبودند

      پر طرفدار Thumb up 74 Thumb down 41

    • شکارچی می‌گوید:

      تا حالا بیش از بیست کامنت تو این سایت گذاشتم که دیده بان همشو سانسور کرده…

      مسلما دیدن لاشه این حیوان باشکوه با چنین تاکسیدرمی افتضاحی که بصورت غیر قانونی شکار شده نه تنها من بلکه هیچ شکارچی را خوشحال نمیکند

      انتقاد صرف کار سختی نیست، پیشنهاد سازنده و عملی و معقول بدین…

      شما مخالفان شکار باید از خودتون بپرسین این همه شکار غیر مجاز چرا صورت میگیره؟

      چرا هیچ کس را یارای مقابله با این همه تخلف نبوده،نیست و قطعا نخواهد بود؟!

      چرا درس عبرت نمیگیریم؟

      چرا در کشورهای پیشرفته جهان شکار ممنوع نیست؟ (همان کشورهایی که اولین مخالفتهای شکار در آنها آغاز شد)

      چند روز پیش پلنگی بسیار پیر در خراسان شمالی بعد از خوردن تعداد زیادی سگ (هر سگ گله خوب به اندازه سه گوسفند قیمت دارد) بالاخره به دام افتاد و به تهران منتقل شد تا بقیه عمرش رو با زجر و عذاب و ترس در قفسی بمونه تا بمیره.

      دیده بان حتی حاضر نشد این پیشنهاد منو منعکس کنه :

      بهتر نبود بجای عذاب چندین ساله این پلنگ پیر که به گفته کارشناسان امکان بازگشتش به طبیعت وجود نداره، در مجامع مربوطه شکار، جواز شکار آن را به حراج میگذاشتند؟ چنین جوازی معمولا حدو ۳۰۰ الی ۴۰۰ میلیون بفروش میرسه که با پولش میشه حداقل سه چهار شکاربان جدید برای همون منطقه استخدام کرد که حاصلش چیزی جز افزایش جمعیت پلنگ های همون منطقه نیست.

      لطفا دوستان مخالف شکار با رعایت احترام متقابل و با دلایل منطقی پاسخ بدن.

      پر طرفدار Thumb up 97 Thumb down 33

      • کل پیر می‌گوید:

        دوست من جناب جناب شکارچى

        شما در بین مخالفان شکار دنبال احترام متقابل و
        رفتار منطقى میگردید؟!!!!!!!!!!!

        پر طرفدار Thumb up 51 Thumb down 41

      • رضا ثمینی می‌گوید:

        کجای حرفت منطقی بود که منتظر جواب منطقی هستی ؟!

        ۱ – اون پلنگ به قول شما بسیار پیر بعد از گرفتار شدن در دام محیط بانان مشخص شد که دندان های معیوبی دارد و قبل از آن کسی خبر نداشت که پلنگی با چنین سنی در آن منطقه پرسه می زند ، انتظار داشتید که محیط بانان بعد از گرفتار کردن پلنگ بیمار ، رهایش کنند تا ” مزایده ” ای برای شکارش برگزار شود و ساده دلی ۴۰۰ میلیون بپردازد و راهی کوه و کمر شود و سعی کند دوباره آن پلنگ را پیدا کند و بکشد ؟!
        چنین خبر و اتفاقی اگر رخ می داد ، تا ماه و سالی جوکی می شد برای محیط زیست ایران !
        واقعا فکر می کنید که همه ی مشکلات محیط زیست ایران با فروش مجوز شکار جانوران به قول شما پیر و از کار افتاده حل خواهد شد ؟
        مطمئن هستید که با صدور چنین مجوزی حتما همان پلنگ بیمار شکار خواهد شد و نه سایر پلنگ ها ؟!

        ۲ – ننوشتید که در کدام ” کشور پیشرفته ” شکار ممنوع نیست ؟
        به جز کانادا و روسیه که با توجه به طبیعت بکر و وسعت سرزمینی بالا در شرایط خاص و مجوز های سخت گاهی شکار قانونی انجام می شود ، در سایر کشورها شکار در اراضی ملی ممنوع و جرم است
        اون عکس و خبرهای شکار رو هم که توی اینترنت می بینی مربوط به شکارگاه های خصوصی است که حیوانات در شرایطی نیمه وحشی برای فروش و شکار ” پرورش ” داده می شوند
        خود شما می توانید با مبلغی خیلی کمتر از ۴۰۰ میلیون تومان در مراکز پرورش آفریقای جنوبی ، پلنگ ، شیر ، فیل ، زرافه و … را شکار کنید
        در استرالیا خرگوش آفت محسوب می شود اما شکارش آزاد نیست !
        در کانادا نوعی غاز مهاجر در جمعیت های میلیونی از آسمان این کشور می گذرند اما مردم حتی در حیاط خانه هایشان مجوز کشتنشان را ندارند
        در کشور های اسکاندیناوی و مجاور قطب شمال جمعیت گوزن قطبی هزار هزار است اما شکارشان غیر قانونی است
        در هند جمعیت پلنگ هندی فراوانی مناسب و بالایی دارد اما شکارش جرم است
        در فرانسه گرگ ها گوسفندان مردم را می خورند اما کسی حق شلیک به طرفشان را ندارد
        در بسیاری از کشورهای آفریقایی کشتن فیل ها جرم است با این که در قسمت هایی از قاره ی سیاه تعدادشان از مرز تحمل آن مناطق گذشته است (جمعیت فیل ها در نقاطی از آفریقا در معرض انقراض و در نقاطی دیگر در مرز انفجار است !)

        ۳ – می نویسید که در کشوهای دیگر شکار آزاد است ؛ حتی اگر حرف شما درست هم باشد این جمله چه ربطی به کشور ما دارد ؟!
        فرض کنید زمانی برسد که جمعیت پلنگ در هند آن قدر بالا برود که دولت هند مجوز شکارشان را صادر کند ؛ سازمان محیط زیست ایران هم باید با تاسی به هند مجوز شکار پلنگ صادر کند ؟!

        ۴ – در فلوریدا کروکودیل آمریکایی جمعیت مناسب و بالایی دارد . به علت وجود پایگاه بزرگ کیپ کاناورال در این منطقه ، جمعیت کروکودیل ها که زمانی در آستانه ی انقراض بودند اکنون تبدیل به مزاحمان همیشگی شده اند
        چند ماه قبل کروکودیلی دست شناگری را بلعید ، شناگر به بیمارستان منتقل شد ، کروکودیل هم به همین ترتیب ؛ در یک عمل جراحی دست شناگر از معده کروکودیل خارج شد و دوباره پیوند زده شد ؛ کروکودیل هم بعد از عمل ، سالم و سرحال به طبیعت برگشت !
        می توانستند با گلوله ای حیوان بی نوا را خلاص کنند و همان جا شکمش را شکافته و دست را به بیمارستان ببرند …

        پر طرفدار Thumb up 69 Thumb down 56

        • هستی می‌گوید:

          عالی بود.

          داغ Thumb up 35 Thumb down 42

        • شکارچی می‌گوید:

          آقا رضای عزیز:

          ۱- وقتی پلنگ یکبار طعم راحت شکار حیوان اهلی را چشید دیگر آنرا رها نمیکند. در این مورد پلنگ مزبور پیر بود اما پلنگهای دیگر شاید پیر نباشند. به گفته شما مخالفین شکار، پلنگ زمانی به دام اهلی روی میآورد که معمولا بدلیل کهولت سن و یا نقص عضو و از این قبیل موارد باشد. هردلیلی که داشته باشد اتفاقی نادر است و دیگر ازآن پس پلنگ شکار آسان را به شکار سخت ترجیح میدهد و آنقدر اینکار را میکند تا توسط محلیها بطریقی کشته شود بی آنکه شاید هرگز حتی استخوانهای آنرا هم نتوان یافت چه برسد به خبر آن.

          در چنین مواردی نسخه ای که شما معمولا برای آن می پیچید این است که محلی ها و زیاندیده ها را تشویق به خویشتنداری کنید تا کارشناسان برسند و حیوان را به تله بیندازند و اگر خوش شانس بودند و پلنگ از تله رها نشد، بعد از چند ساعت تلاشِ پلنگ که از روی ترس و برای مرگ و زندگی تمام نیروی خود را صرف آزادی میکند و نهایتا آزاد نمیشود با شئ تیزی بنام تیر بیهوشی که احتمالا باید بسیار دردآور هم باشد بیهوش میشود.

          در این لحظه دو پیشنهاد وجود دارد:

          الف- منتقل شدن به یک باغ وحش که بقول خود شما فعالان محترم حقوق حیوانات برای حیوان بسیار زجرآر است و من هم باشما موافقم، چراکه زیست شناسان شرایط موجود در باغ وحشی مانند سن دیگو که بهشت باغ وحشهای جهان محسوب میشود را حتی ایده آل نمیداند و بعضا افسردگی بعضی از گونه ها را گزارش میکنند، چه برسد به باغ وحش های ایران…
          چون تقریبا تمامی چنین پلنگهایی بالغند،هرگز به قفس و باغ وحش عادت نمیکنند و تا آخر عمر شکنجه میشوند.

          ب- رهاسازی پلنگ در صورت سالم و جوان بودن در زیستگاهی دیگر که بازهم احتمال ایجاد خطر برای دام و تکرار وقایع وجود دارد ولی مهم تر از آن ایجاد ناخالصی در ژن پلنگهای بومی است، زیرا اگرچه مطالعات کافی در مورد زیرگونه های پلنگ در ایران صورت نگرفته ولی پرواضح است که پلنگهای خراسان شمالی با نمونه های مازندران، شمالغرب و جنوب شرق کشور در سیستان حداقل از نظر رنگ پوست و اندازه متفاوتند. (گرچه هنوز زمان زیادی از تجربه تلخ ببرهای سیبری که قرار بود ببر مازندران ما بشوند نگذشته!)

          اما با پیشنهادی که عرض کردم (حراجی با پایه شروع ۱۰۰٫۰۰۰$) نه تنها خسارات وارده به محلی ها پرداخت میشود بلکه با استخدام سه جهار شکاربان جدید به ازدیاد نسل پلنگهای همان منطقه کمک میکند.

          ۲- اینکه فرمودید از کجا معلوم همان پلنگ را شکار کند یا پلنگی دیگر، باید عرض کنم که مگر در آنِ واحد چند پلنگ به یک منطقه حمله کرده اند که با پلنگی دیگر اشتباه شود؟

          درضمن قرار نیست که ما برای شکار پلنگ مزبور به کوهستان برویم که با پلنگ دیگری اشتباه شود. به همان دلیلی که کارشناسان محترم پلنگ دیگری را اشتباها به تله نیانداختند ما هم پلنگ دیگر را اشتباه شکار نخواهیم کرد. در حال حاضر شکار پلنگ در افریقا با قرار دادن طعمه در مسیرهایی که احتمال رجوع پلنگ وجود دارد صورت میگیرد ما نیز میتوانیم با استفاده از طعمه در حواشی روستا و در شب اقدام به شکار آن کنیم.

          ۳- قرار نیست که وقتی پلنگی با چنین شرایطی گزارش شد تازه حراج برگزار شود بلکه پیش فروش میشود. مثلا اگر سال گذشته برای سه پلنگ فرضی با شرایط یاد شده جواز شکار پیش فروش میشد (که ممکن است طی یک سال یا چند سال چنین پلنگهایی یافت شود) شکارچیِ محافظِ طبیعتِ برنده به همان سرعت کارشناسان بیهوشی (شاید هم سریع تر) خود را از هر نقطه ای از جهان به منطقه میرساند. البته همیشه در چنین شرایطی بالاترین پیشنهاد دهنده ها هم بعنوان جایگزین منتظر خواهند بود.

          ۴- درمورد مثالهای که فرمودید در آن کشورها، شکار، غیر مجاز است یا تنها حیوانات نیمه وحشی شکار میشود باید عرض کنم تمامی اطلاعات ارائه شده حضرتعالی به غیر از یک نمونه غلط است. تنها کشوری که در میان کشورهای یاد شده شکار در آن ممنوع است، هندوستان میباشد. ” لطفا لینک معتبر بدهید ”

          huntineurope.com/en

          آدرس بالا یکی از دهها برگزار کننده تور شکار در کشورهای ذکر شده شماست، البته در شرایط کاملا طبیعی و نه نیمه اسارت یا نیمه وحشی.

          ۵- میفرمایید:
          “می نویسید که در کشوهای دیگر شکار آزاد است ؛ حتی اگر حرف شما درست هم باشد این جمله چه ربطی به کشور ما دارد ؟!”

          چطور حضرات عالی تلاش میکنید کوچکترین اخبار مربوط به مخالفت در کشورهای دیگر را پوشش دهید و خود جنابعالی این همه مثال برای کشورهای دیگر آوردید که بر اساس اطلاعات شما شکار در آنها ممنوع است.
          و اصلا این نوع حمایت از حقوق حیوانات شما اولین بار در کشورهای غربی که شکار در هیچکدام از آنها ممنوع نبوده و نیست آغاز شد. کشورهای پیشرفته ای که ما در حال طی راهی هستیم که آنها قبلا طی نموده اند.

          ۶- میفرمایید:
          “واقعا فکر می کنید که همه ی مشکلات محیط زیست ایران با فروش مجوز شکار جانوران به قول شما پیر و از کار افتاده حل خواهد شد؟”

          من هرگز چنین ادعایی نکردم، فقط میدانم آن فرد ناآگاه که این پلنگ را بدین شکلی که در تصویر میبینید بصورت غیر قانونی از بین برده حتی اگر اعدام شود هیچ سودی برای محیط زیست ما نخواهد داشت. من فقط خواستم بجای انتقاد صرف پیشنهادی سازنده و عملی داده باشم.

          از دیده بان که اجازه داد کامنت من بالاخره منتشر شود هم ممنونم.

          پر طرفدار Thumb up 33 Thumb down 16

          • صادق می‌گوید:

            کلا با خون ریختن حال میکنید!!
            هر وقت جمعیت وحوش به تعداد ۱۰۰ سال پیش رسید تشریف ببرید طبق اصول و ضوابط شکارتون رو انجام بدین ولی در شرایط کنونی هر گونه شکار جنایت در حق حیات وحش هست و از نظر ما غیر مجاز .

            داغ Thumb up 20 Thumb down 27

          • رضا ثمینی می‌گوید:

            دوست عزیز ، جناب آقای ” شکارچی ”

            به نظر شما خوب نیست اگر سازمان میراث فرهنگی قسمتی از سنگ های رنگ و رو رفته و بد شکل محوطه ی تخت جمشید را به موزه های خارجی چند میلیون دلاری بفروشد و با پولش کل سایت تخت جمشید را مسقف کرده و نوسازی کند ؟!!

            به نظر شما خوب نیست اگر سازمان گردشگری مجوز شکار پلنگ ها و قوچ و کل های پیر و مسن پارک ملی گلستان را به قیمت های بالا به شکارچیان خارجی بفروشد و با پولش نسل ببر مازندران را در میانکاله زنده کند ؟!

            به نظر شما خوب نیست اگر وزارت بهداشت قانونی را تصویب کند که با استفاده از آن بتوان بیماران صعب العلاج را از قید زندگی خلاص کرد تا اجزای بدنشان به بیماران نیازمند اهدا شود ؟!!

            دوست عزیز شما با چه ذهنیتی چنین پیشنهاد شرم آوری را مطرح می کنید ؟!

            آن پلنگ بینوا یا به قول شما ” پیر ” ، قسمتی از طبیعت کشور ماست ؛ حیوانی که با تمام بی مروتی انسان های هم وطنش توانسته است ۱۴ سال در طبیعت دوام بیاورد . چنین موجودی حتی اگر در گوشه ی قفسی در باغ وحش بمیرد هم سرمایه ای ملی است . در کدام کشور سرمایه های ملی را برای پول حراج می کنند ؟!

            این حیوان در هر کشوری به دام می افتاد عکسش رو جلد مجلات بود و تمبر یادبود برایش منتشر می کردند ، مردمان افتخار می کردند که در طبیعت کشورشان پلنگی می تواند چنین عمر درازی داشته باشد .

            روستاییان این حیوان را برای شکار دام هایشان بخشیده اند و آسیبی به او نزدند ، شما نمی بخشید ؟!! می توانستند با لاشه ای زهرآلود پلنگ بی نوا را از قید زندگی خلاص کنند ، اما نکردند ؛ حتی هنگام به دام افتادن حیوان آزاری به او نرساندند ؛ چون به روح و روان حیوان ها احترام می گذارند ؛ غریضه اش را درک می کنند و می دانند این مخلوق خداوند هم سهمی از جهان هستی دارد .

            فقط همین روستاییان نیستند ، در کشور ما آیین جوانمردی نمرده است ؛ در کنار خبرهای منتشر شده از جنایت های شکارچیان ، خبرهای زیادی از جوانمردی مردمان عادی هم منتشر می شود ؛ همان هایی که هیچ ادعایی ندارند اما حیوانات را تکریم می کنند .

            در برابر دامداری که گربه ی وحشی را ( بعد از ضرر و زیان چند میلیونی به مزرعه ی پرورش شتر مرغ ) مسموم نمی کند و نمی کشد و زنده به دام می اندازد وتحویل محیط بانان می دهد ، ما در مورد کشتن یا نکشتن یک پلنگ پیر صحبت می کنیم !!! .

            یک پیشنهاد برای سایت دیده بان :

            خیلی خوب است که مراسم و جایزه ای برای بهترین پاسداشت محیط زیست در ایران برگزار شود . یک مراسم سالانه در اسفند و در آن از محیط بانان و جنگل بانان تقدیر شود و جایزه ای به بهترین مورد پاسداشت حیات وحش از سوی مردمان عادی و غیر مسئول در ایران تعلق گیرد ؛ برای اعطای جایزه می توان یک نظرسنجی اینترنتی برگزار کرد و مورد های طول سال را به رای و نظر مردم گذاشت .
            در خبرهای منتشر شده در چند ماه گذشته ، بنده دو مورد را پیشنهاد می کنم :
            ۱ . پرورش دهنده ی شتر مرغ که گربه ی وحشی را زنده تحویل محیط بانان داد .
            ۲ . هم وطن روستایی که با مشاهده ی توله خرسی در یک استخر ، چندین کیلومتر راه را پیاده برگشت تا با کمک دوستان و بستگان حیوان درمانده در سرما و استخر را نجات دهد .

            مطمئن هستم نمونه های بیشتری هم هستند چون در کشور ما آئین جوانمردی زنده است ؛ می توانیم به دنیا نشان دهیم که ایرانیان چگونه برخوردی با حیوانات وحشی دارند .

            داغ Thumb up 26 Thumb down 28

          • امین می‌گوید:

            درود بر شما جناب ثمینی

            از دلایل و نوشتارتون واقعا لذت بردم

            من هم میخواستم همبن هارو بگم

            داغ Thumb up 17 Thumb down 21

          • کل پیر می‌گوید:

            واقعا از اینکه بعد از مدتها شاهد اظهار نظر دو نفر از کاربران این سایت بدون فحاشى و توهین به همدیگر بودم خوشحالم .

            گذشته از اینکه من با نظرات جناب شکارچى موافقم
            ولى مدت هاست که فریادمان همین است .

            که قطعا ما با وحشى گرى در طبیعت موافق نیستیم.

            ولى با حذف و انکار شکار به سبک قانونى و اصولى هم مخالف هستیم.

            حال هستند کسانى که معتقدند ما اشتباه مىکنیم.

            چرا ابراز نظرات باید همراه با توهین باشد؟
            چرا دستتان به این اشرار نمیرسد ما را متهم میکنید؟

            باید از دیده بان هم به خاطر ایجاد فرصت مباحثه ى این دو نفر تشکر کرد .

            پر طرفدار Thumb up 36 Thumb down 5

        • سید احمد میر مجیدی می‌گوید:

          دستت درد نکنه آقای ثمینی
          شکارچیان اگر جواب دارین یا علی…
          نمی دونم شکار چی قانونی تو ایران یعنی چی!!!
          اینها تا کی می خوان واسه عشق و حالشون حق الناسو رعایت نکنن

          داغ Thumb up 23 Thumb down 25

          • دوست شکارچی می‌گوید:

            آقا رضا
            شما اصلا به سایتی که (شکارچی) برای نقض اداعای شما داد رجوع کردید؟
            huntineurope.com/en

            آیا این حیوانات سرمایه های ملی این کشورها نیست؟

            پر طرفدار Thumb up 19 Thumb down 4

          • شکارچی می‌گوید:

            آقا رضای عزیز:

            یعنی واقعا حضرتعالی تفاوت بین سرمایه تجدید پذیر و تجدیدناپذیر را نمیدانید که تخت جمشید را مثال میزنید؟

            “مرسی کیلینگ” را در انسان بعنوان اشرف مخلوقات با شکار علمی یکی میدانید؟

            میفرمایید:
            “در کدام کشور سرمایه های ملی را برای پول حراج می کنند ؟!”

            من به شما آدرس سایتی را دادم که از دید شما سرمایه های ملی شان را برای پول میفرشوند!

            آیا سری به آن سایت که یکی از دهها و شاید صدها سایت مربوطه است زدید؟

            huntineurope.com/en

            آیا فقط حیوانات کشور ما برای ما سرمایه اند و حیوانات برای مردم این کشورها سرمایه نیستند؟:

            سویس
            فرانسه
            آلمان
            انگلستان
            دانمارک
            نروژ
            سوئد
            ایرلند
            ایتالیا
            اسپانیا
            پرتقال
            اتریش
            بلژیک
            هلند

            و کشورهای همسایه ما: ترکیه، ترکمنستان، آذربایجان، ارمنستان، پاکستان..

            من انتظار یک مباحثه منطقی با دلایل روشن و استناد به مدارک معتبر داشتم…

            پر طرفدار Thumb up 24 Thumb down 6

      • سعید می‌گوید:

        اگر با نگاه واقع بینانه صرف و بدور از احساسات به این قضیه نگاه کنیم و اگر مجوز شکار شکار آن پلنگ واقعا ۴۰۰ میلیون بفروش برسد و اگر با آن بودجه بشود چند محیط بان عزیز دیگر را استخدام کرد شاید بشود گفت که پیشنهاد شما پیشهاد خوبی است. چون طبق نظر کارشناسان امر حیوانات موجود در باغ وحش ها از طبیعت محذوف شده به حساب می آیند.
        اما اینم بگم که طبق اطلاع موثق حال امید (پلنگ خراسان) خوبه و روند درمانی خود را طی میکند.

        پر طرفدار Thumb up 36 Thumb down 25

        • ارش می‌گوید:

          اگر صد تا یا هزار تا محیط بان عزیز دیگر هم استخدام کنید فایده ای نداره !!
          تا فرهنگ سازی نشه . تا برنامه ی پایداری برای شکار اجرایی نشه هیچی فایده نداره ..

          پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 0

      • رضا ثمینی می‌گوید:

        جالب این که کشور های حاشیه ی جنوبی خلیج فارس در حال ” ساختن ” محیط زیست و معرفی جانوران به آن هستند و ما هنوز به شیوه ی هزار ساله به دنبال شکار ! ، زنده ی همین پلنگ مسن را حاضرند به قیمت بالا بخرند چون جانوری که چنین عمری می کند یک بانک ژن منحصر به فرد است ؛ در طبیعت وحشی فقط جانوران قوی می توانند چنین دوامی بیاورند …

        تمام کشورهای ثروتمند در حال معرفی دوباره ی گونه های از دست رفته به محیط زیست کشورشان هستند ، تجربه ی موفق آمریکا در معرفی دوباره ی گرگ به پارک یلوستون باعث شده که بسیاری دیگر از کشورها هم همین راه را بپیمایند ؛ کار به جایی رسیده که در زمینه ی معرفی مجدد گونه های منقرض شده هم برنامه ریزی می کنند ؛ نیوزلند و استرالیا امیدوارند که بتوانند از روی نمونه ی نگهداری شده در الکل از ” گرگ تاسمانی ” این جانور را دوباره زنده کنند ! ، جانوری را که قریب ۸۰ سال پیش منقرض شده است ! .

        در انگلستان خوشحال اند از این که نسل گراز دوباره بعد از سال ها در این کشور پدیدار شده است و …

        آن وقت در کشور ما …

        محیط زیست ایران و جانوران منحصر به فرد و خاصش ، با این طبیعت خشن و در اکثر نقاط خشک و بیابانی ، با این نرخ زاد و ولد پایین ، با هجوم معدنکاوان و جاده سازان و چوپانان و سگ های گله و خشکسالی و ریزگرد های بادآورده از کشورهای مجاور و ” سوسول ” و ” احساساتی ” خطاب شدن طرفدارانشان و عدم توجه مدیران و قانون گذاران و برنامه ریزی های غلط و مقطعی و … باید با پدیده ی منقرض شده و شومی به نام ” شکار ” هم دست و پنجه نرم کنند …

        آن هم چه شکارچیانی !!! همه را می کشند و می درند و مدعی به” مزایده ” گذاشتن پلنگ پیری که از تمام این بلاها جان سالم به در برده ، هم هستند !!! .

        داغ Thumb up 39 Thumb down 43

      • دوست طبیعت می‌گوید:

        یعنی شکارچی میره میگه عزیزم تو همون پلنگی بیا تا من بکشمت؟
        نه عزیزم میره اونجا هر پلنگی دید رو شکار میکنه.
        مگه ادمیزاد رو زمین نباشه چرخه طبیعت لنگ میمونه که شما باید بری برای نجات سگها اون پلنگه رو بکشی؟!!!!!!!!

        داغ Thumb up 32 Thumb down 37

        • امین منصوری می‌گوید:

          محض اطلاع دوستان عزیز بگم که هر پلنگ نر قلمرویی در حدود پنج هزار هکتار دارد و این بدان معناست که در آن منطقه پلنگ نر دیگری وجود ندارد.البته من کلا با شکار حیواناتی چون پلنگ و خرس به شدت مخالف هستم.

          پر طرفدار Thumb up 36 Thumb down 18

          • صادق می‌گوید:

            نظرتون کاملا محترم هست ولی ایا فکر نمیکنید شکار طعمه های یک گونه به نوعی شکار غیر مستقیم اون گونه محسوب میشه .
            طعمه های کم = زاد و ولد کمتر +شکار حیوانات اهلی + ورود به مناطق مسکونی
            ==== کشته شدن ان گونه و انقراض !

            داغ Thumb up 7 Thumb down 14

      • یاشار می‌گوید:

        ای کاش می شد تمام شکارچیان به اینترنت وصل بودند تا بتوانند حرف دل ما را گوش دهند.
        می خواستم به آنها بگویم که من به حیات وحش با تمام حیواناتش بیش از آنها ارزش قائلم.
        من حاضرم با گوسفند در یک قبر مدفون باشم ولی با شکارچی در هوای آزاد نفس نکشم.
        اگر قرار باشد حیوانی به خاطر مضراتش شکار شود آن هم کار شکارچی نیست و به موقعش همه می توانند سلاح به دست بگیرند.
        من سال ها در مناطق با حیات وحش زندگی کرده ام. با گرگ روبرو شده ام اما از آن نترسیده ام. با هر نوع مار سمی هم مواجه بوده ام از آن هم لذت برده ام. چون حضور آنها برایم هزاران بار با ارزش تر از یک شکارچی است.
        بدان خداوند منتقم انتقام حیوانات زبان بسته ای را که تو شکارش می کنی از تو می ستاند و تو زمان عذاب هرچه را که کشته ای خواهی دید.
        آن وقت است که دیگر تمسک به خدا فایده ای ندارد چون اوست که تو را به خاطر تجاوز به حریم خصوصی اش تنبیه خواهد کرد.
        به امید آن روز

        داغ Thumb up 10 Thumb down 15

        • کل پیر می‌گوید:

          یاشار

          شما چرا حالا فکر میکنى بین شکارچیان کسى علاقمند
          به اینه که با شما تو هواى آزاد نفس بکشه؟ !!!

          مطمئن باش کسی که اینچنین کینه اى از همنوع خودش داره بیشتر مستوجب عذاب الهى است تا دیگران.

          من با کسانى که با حیات وحش دزدانه و غارت گرانه برخورد
          میکنند مخالفم و معتقدم قانون و جرائم بازدارنده
          دواى درد آنهاست.

          ولى شکار و استفاده ى اصولى . قانونى و البته اخلاقى
          از موهبتهاى خداوند حق بشر است و قطعا عذابى در پى نخواهد داشت . مانند استفاده ى اصولى انسان از گوشت گاو و گوسفند و. …

          به هر حال اگر قرار بود میخ آهنین در سنگ برود تا بحال رفته بود بنابراین بحث با افرادى مانند شما …..

          پر طرفدار Thumb up 19 Thumb down 4

      • M. Sohrabpour می‌گوید:

        حراج گذاشتن پروانه شکارچنین حیوان پیرى (هر چند دلخراش و بظاهر ستمکارانه)، میتواند باعث تولید سرمایه اى قابل توجه براى حفاظت وازدیاد نسل وحوش باشد.

        پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 5

      • دوستدار پلنگ ایرانی می‌گوید:

        ببین برادر من استاد، چرا باید به خودمون این اجازه رو بدیم که جان حیوونی که طبیعت پرورش داده اونو بدیم؟
        پس حق زندگی چی؟ فقط جان آدما عزیزه؟
        تازه همه شکارچی ها مثل هم نیستن. کسی که خرس مادرو میکشه بعد بچه هاشو اذیت میکنه آدمه؟
        کسی که تو ایلام پلنگو مسموم میکنه بعد اونو با سنگمیزنه آدمه؟
        دیگه تموم کنین دفاع از شکار و شکارچی رو.
        اگه شکار تو ایران اصولی بود هیچ وقت ببر مازندران و شیر ایرانی منقرض نمیشدن.
        هر وقت شکار اصولی شد تو ایران اون موقع شاید موضع مخالفای شکار هم عوض شه…
        البته نظر من عوض نخواهد شد

        داغ Thumb up 5 Thumb down 5

  2. حمید موسوی می‌گوید:

    آخه چی بگه آدم !!
    دیگه از حرف زدن درباره این دیوانه ها خسته میشه آدم
    فقط امیدوارم خیلی از کارها و پیشگیری ها رو قبل از اینکه دیر بشه انجام بدن…

    خدایی هروقت خبرای اینجوری رو میخونم تنها چیزی که تو ذهنم واسه مقایسه باهاش میاد آتیش زدن تراول واسه ایجاد گرماس …

    پر طرفدار Thumb up 42 Thumb down 16

  3. wood duck می‌گوید:

    این صید و صیاد واسش فرق نداره کلا با کشتن و خون حال میکنه

    پر طرفدار Thumb up 37 Thumb down 21

  4. راهکار می‌گوید:

    تو بابل یه پرنده ای هست به نام تیکا
    انقدر که محلی ها اونو شکار کردن داره منقرض میشه و دودش الان تو چششون رفته
    یه نوع کرم اومده که داره محصولاتشونو میخوره و افت هست
    و این کرم غذای همون تیکا بوده
    قابل توجه کسایی که فکر می کنن شکار تاثیری تو زندگیشون نداره…

    پر طرفدار Thumb up 54 Thumb down 23

  5. ارش می‌گوید:

    آخه خرس و پلنگ رو واسه چی میزنی ………………………؟؟؟؟؟؟؟

    پر طرفدار Thumb up 53 Thumb down 8

    • مهسا می‌گوید:

      برای کمبودها و بی فرهنگی ها
      برای اینکه اخلاقی نیست وجدانی نیست، شعوری نیست و بدون شک این افراد جزو افراد مفید و کارآمد جامعه نیستند

      پر طرفدار Thumb up 32 Thumb down 12

      • شکارچی می‌گوید:

        سالانه در ایالات متحده هزاران خرس و شیرکوهی شکار میشه بصورت قانونی

        آیا امریکایی ها بی فرهنگند؟

        پیشروان فعالان حقوق حیوانات در جهان در این کشوراند!!!

        پر طرفدار Thumb up 54 Thumb down 29

        • چغوک می‌گوید:

          هزاران خرس و شیر کوهی ؟!!!
          مطمئنی ” خرس ” و ” شیر کوهی ” بود ؟!!
          یک بار دیگه خبر یا گزارشش رو بخوان شاید جانور دیگه ای بوده !!!
          شاید تاریخ این گزارش مربوط به قرن نوزدهم بوده !
          شاید متنش این بوده : ” با ورود مهاجران به قاره ی آمریکا ، از قرن شانزدهم تا کنون هزاران خرس و شیر کوهی شکار شدند . ” !!!

          دوست عزیز کاملا مطمئن شدم که ” شکارچی ” هستی ! ؛ چون با آمار جانوران آشنایی نداری !
          اگر در کشوری به صورت قانونی سالی هزاران خرس و شیر کوهی شکار شوند ، جانوران گوشتخواری که در راس هرم غذایی قرار دارند و لزوما باید تعدادشان کمتر از بقیه باشد ، پس این کشور مامن حداقل ۱۰۰ هزار خرس و شیرکوهی است که سالانه مجوز شکار ” هزاران ” قلاده از آنان صادر می شود ؛ با این حساب در این کشور شمار سمداران و علف خواران از مرتبه ی ۱۰ میلیون راس است که خوراک ۱۰۰ هزار خرس و شیر را تامین می کنند ؛ البته این دوست عزیز جمعیت گرگ ها ، کایوت ها و سایر گوشتخواران را در نظر نگرفته اند !!

          نتیجه می گیریم که کل ایالات متحده و البته کانادا و قسمتی از مکزیک یک پارک عظیم حیوانات است و جمعیت قریب به ۴۰۰ میلیونی انسان هایی که آنجا زندگی می کنند، لاجرم در مناطق حفاظت شده ی کوچک و محدودی قرار دارند و فضایی برای نفس کشیدن ندارند چه برسد به کشاورزی و احداث کارخانه و باند فرودگاه و ریل راه آهن و آزادراه و … .

          ما از این انشاء نتیجه می گیریم که شکارچیان ایران حق دارند که پلنگ ها ، خرس ها ، کفتار ها و گرگ ها را بکشند چون به گمان این اشخاص جمعیت این جانوران از بقیه بیشتر است و خطری نسل شان را در اثر شکار تهدید نمی کند ! .
          ………………………………………………………………………………………………

          قابل توجه شکارچیان محترمی که مدعی شناخت زیاد از طبیعت هستند و دوست داران محیط زیست را مردمی خام و احساساتی می شناسند که فقط بلدند از پشت سیستم خانگی طبیعت را رصد کنند .

          پر طرفدار Thumb up 45 Thumb down 39

          • شکارچی می‌گوید:

            چغوک عزیز!:

            این اطلاعاتِ انگلیسی را با ساده ترین جستجوی ممکن و رجوع به اولین سایت در گوگل که ویکی پدیا بود در اینجا میگذارم:

            “The overall population of black bears in the United States has been estimated to range between 339,000 and 465,000″

            “Approximately 18,845 black bears were killed annually in the USA between 1988–۱۹۹۲٫ Within this period, annual kills ranged from six bears in South Carolina to 2,232 in Maine”

            همانطور که ملاحظه میکنید بطور متوسط سالانه ۱۸٫۸۴۵ خرس، آنهم فقط خرس سیاه نه خرس های گریزلی و قطبی شکار شده است.

            شما میتوانید با کپی همین نوشته های انگلیسی براحتی در گوگل به منبع آن دست یابید.

            منتظر پاسخ شما هستم..

            پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 9

          • چغوک می‌گوید:

            بهتر است کمی زبان انگلیسی و افعال آن را هم یاد بگیریم ! .
            دوستان گرامی بهتر می توانند قضاوت کنند بین افعال ” kill ” به معنی کشتن و ” hunt ” به معنای شکار کردن .
            در جمله ی شما ننوشته است که ” ۱۸۸۴۵ خرس به طور سالیانه شکار شده اند . ” ، ترجمه ی این عبارت این است : ” به طور متوسط سالیانه ۱۸۸۴۵ خرس کشته شده اند . ”
            در زبان انگلیسی حتی برای کارهای بسیار خاص هم افعالی کم کاربرد وجود دارد و قطعا در این زبان ” kill ” با ” hunt ” مترادف نیست ! .
            اینکه جمعیت خرس سیاه در آمریکای شمالی بالاست حرف تازه ای نیست ؛ تعداد خرس های کشته شده هم شاید ( شاید ! ) درست باشد ، چون تقابل این حیوان با انسان ها زیاد است و در بسیاری از جاها ، زباله های شهری قسمتی از رژیم غذایی خرس ها را تشکیل می دهند .
            اما شما نوشتید : ” سالیانه هزاران خرس و شیر کوهی قانونی شکار می شوند . ”
            شیر کوهی از آن دسته حیواناتی نیست که دوست داشته باشد نزدیک جمعیت های انسانی زندگی کند ، آمار آن چنان بالایی هم ندارد که سالیانه هزاران قلاده اش ” شکار ” شوند آن هم قانونی !
            بنده هیچ گاه جست و جوی ساده هم در اینترنت انجام نمی دهم ، فضای مجازی پر از سایت ها و وبلاگ هایی است که اطلاعاتی خلاف واقع ارائه می کنند ؛ اگر احاطه ی کاملی به زبان انگلیسی داشته باشید می توانید درست یا نادرست بود نوشته ها را با جست و جو های پیشرفته و آکادمیک مشخص کنید .
            با تشکر

            داغ Thumb up 16 Thumb down 15

          • رضا ثمینی می‌گوید:

            غیر از توجه به افعال ” kill ” و ” hunt ” ، همین طور این نکته که ویکی پدیا سایت معتبری به عنوان مرجع نیست و هر کسی می تواند قسمتی از مقالات آن را نوشته یا تغییر دهد و تنها با مراجعه به منابع ذکر شده در انتهای هر مقاله می توان در مورد درستی آن مطلب قضاوت کرد …
            در جمله ای که شما به عنوان مرجع و سند برای حرفتان ذکر کرده اید اشاره شده است که طی سال های ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۲ سالیانه و به طور متوسط ۱۸۸۴۵ خرس در کل ایالات متحده کشته می شده اند ؛ علتی برای مرگ این خرس ها ذکر نشده ما توجه به تاریخ مورد نظر نشان می دهد که صحبت از ۲۷ سال قبل است ! ؛ یعنی تقریبا زمانی که هنوز در کردستان عراق و قسمت هایی از ترکیه ببر های هیرکانی را برای ساختن شلاق از دمشان شکار می کرده اند ! .

            خوانندگان عزیز توجه کنند که اگر در ۲۷ سال پیش در ایالات متحده سالی ۱۸۸۴۵ خرس سیاه آمریکایی کشته می شده اند ، میتواند دلیلی باشد بر این که ما هم امروز شکار آسان و ارزانی در کشورمان داشته باشیم ؟!!!

            داغ Thumb up 13 Thumb down 16

          • کل پیر می‌گوید:

            دوست گرامى
            جناب شکارچى
            درود بر شما

            با تمام استدلال هاى شما موافقم .

            ولى یک یادآورى به شما دوست عزیز .
            کسى را که خوابیده میتوان بیدار کرد
            اما کسى را که خود را به خواب زده هرگز.

            حضرات مخالف شکار سرسختانه روى اعتقادات متعصبانه خود پافشارى میکنند چون بشدت بر گرفته از دلایل احساسى است .

            پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 7

          • M. Sohrabpour می‌گوید:

            على رغم مجوزهاى زیاد شکار، فقط در شمال شرق آمریکا در ایالات NY, NH, Vermont, New England ، بالغ بر پنجاه میلیون راس گوزن دم سفید وجود دارد که هنوز از انها بعنوان آفت نام میبرند. علت افزایش حیات وحش تا این تعداد باور نکردنى ، با وجود صدور مجوز وافر شکار، بجز مدیریت صحیح حیات وحش چه میتواند باشد؟

            پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 3

          • صادق می‌گوید:

            سالانه ۱۸۰۰۰ تا در مقابل جمعیت ۴۵۰۰۰۰ تایی، اگه همش هم شکار شده باشه با زادآوری خرس جمعیتش به خطر نمیافته. چرا در مورد آمار شکار خرس قطبی چیزی نمیگی؟ چون جمعیتش در خطره شکارش ممنوعه.
            فکر کنم تمام گوشت خواران و علف خواران بزرگ جثه حیات وحش ایران رو جمع کنن آمارش به یک چهارم این تعداد هم نرسه
            جناب کل پیر توی پاسخهایی که دوستان دادن مورد احساسی مشاهده کردین؟ اون چیزی که مشخصه اینه که خود شما هم یه فرد احساسی هستید از جواب دادنتون مشخصه

            داغ Thumb up 6 Thumb down 7

          • DORNA می‌گوید:

            جناب چغوک و جناب آقای رضا ثمینی از کامنتهای شما بسیار آموختم و به سهم خودم سپاسگزارم که همه دلایل عقلی و منطقی را به شیوایی بیان فرموده اید
            اما به گمانم هر دوی شما بزرگواران نیز به این باور رسیده باشید شکارچیان بیش از آنکه به حرفهای شما و محتوای آن فکر کنند دستپاچه دنبال جور کردن جواب حرفتان هستند…
            گفتگو وقتی موثر است که طرفین صحبت عازم بر تفاهم باشند اما اگر یکطرف بخواهد با اصرار، در بر یک پاشنه بچرخد و مرغ یک پا داشته باشد !گریزی نیست جز، ترک گفت و گو
            و البته این همان چیزیست که شکارچیان می خواهند که اینکه حتی صدای اعتراض ما را نشوند و هر صدایی در گلو خفه شود.

            داغ Thumb up 10 Thumb down 12

        • داریوش می‌گوید:

          سالانه میلیاردها نخ سیگار در آمریکا تولید میشه آمریکا بزرگترین صادر کننده بمب و موشک و مرگ افزار به جهان هست خشونت و وحشیگری در آمریکا بسیار رواج داره دنبال کشور با فرهنگ میگردی سوییس دانمارک و نروژ

          داغ Thumb up 14 Thumb down 18

        • محمدزاده می‌گوید:

          چرا فکر می کنی آمریکایی ها با فرهنگ اند؟؟؟؟روچه حسابی؟ میدونی تعریف فرهنگ چیه؟؟ چرا هروقت منفعت مون اقتضا می کنه سراغ اونا میریم آمریکایی اینکارو می کنن پس …… آمریکایی ها خیلی کارهای دیگر رو هم نمی کنن … جه ربطی به ما داره ؟؟ عیسی به دین خود موسی به دین خود!! (لطفا فیلم بیسکویت سبز – Soylent green را حتما ببینید یک آمریکایی با فرهنگ در سال ۱۹۷۳ ساخته)هر پدیده ای رو باید در ظرف زمان و مکان خودش سنجید ….فرهنگ یعنی مولانا که می فرماید : ” مر مرا تقلیدشان برباد داد
          که دوصد لعنت براین تقلید باد ” شما برو یک مطالعه بکن در فرهنگ ایران باستان اونوقت متوجه می شید که مردم با فرهنگ ایران در مورد شکار چه نظری داشتن … شما این شعر را از دوران مدرسه به یاد دارید؟؟؟ میازار موری که دانه کش است که جان دارد و جان شیرین خوش است …….که جان دارد و جان شیرین خوش است……که جان دارد و جان شیرین خوش است…….فرهنگ یعنی این عزیز من….
          به خاطر علاقه شما به فرهنگ جملات افراد مشهور با فرهنگ دنیا را برایتان می گذارم ..
          بودا
          •کسی که از هر نوع خشونت به همۀ موجودات زنده، ضعیف یا قوی، خودداری می​کند، کسی که نه می​کشد و نه باعث می​شود دیگران بکشند، او از نظر من یک انسان مقدّس است.
          •کسی که در جستجوی خوشبختی، با خشونت به سایر موجودات، که خود در آرزوی خوشبختی هستند، ظلم می​کند خوشبختی را نخواهد یافت٠
          —————————-
          فیثاغورث فیلسوف و ریاضیدان یونانی
          •آنچه انسان با حیوانات انجام می​دهد، به انسان باز می​گردد. کسی که با چاقو گلوی گاوی را می​برد و نسبت به فریاد ترس بی​تفاوت می​ماند، کسی که با سنگدلی گوسفندی را ذبح می​کند و پرنده​ا​ی را که خود به او غذا داده است، نوش جان می​کند، چنین کسی چقدر از جنایت دور است؟
          •تا زمانی که انسان یک نابود کنندۀ ظالم برای موجودات پایین​تر است، هرگز سلامت و صلح را تجربه نخواهد کرد چون تا زمانی که انسان​ها حیوانات را می​کشند، همدیگر را خواهند کشت.
          ————————–
          لئوناردو داوینچی دانشمند و هنرمند ایتالیایی، ریاضیدان، معمار، موسیقی​دان، کالبدشناس، مجسمه​ساز، مهندس
          •من از ابتدای دوران کودکی از خوردن گوشت امتناع کردم. روزی فرا خواهد رسید که مردم به قتل یک حیوان همان گونه نگاه خواهند کرد که امروز به قتل یک انسان. زمانی فرا خواهد رسید که ما خوردن حیوانات را با همان دید قضاوت خواهیم کرد که امروز خوردن هم​نوع خود، آدم​خواری را.
          •اگر بشر آزادی می​خواهد، چرا پرنده​ها و حیوانات را در قفس زندانی می​کند؟ به راستی که بشر پادشاه حیوانات است، چرا که بی رحمی او سرآمد همۀ آنهاست. ما از مرگ دیگران زندگی می​کنیم، ما گورستان​های متحرک هستیم.
          •کسی که به زندگی ارج نمی​نهد، ارزش آن را ندارد.
          •روزی جهان به آزمایش روی حیوانات همانطور نگاه خواهد کرد که امروز به آزمایش روی انسان​ها.
          ———————————————–
          آلبرت اینشتین فیزیکدان آلمانی
          •غذاهای گیاهی تأثیر بسزایی بر خلق ما می​گذارند. اگر تمام دنیا به گیاه​خواری رو آورد، سرنوشت نوع بشر می​تواند تغییر کند.
          •اگر کسی آرزو دارد به پرهیزکاری برسد، اولین ریاضت او باید خودداری از آزار حیوانات باشد.٠
          ———————————-
          آلبرت شوایتسر پزشک و فیلسوف آلمانی، متخصص الهیات و برندۀ جایزۀ صلح نوبل ٠
          •تا زمانی که بشر دایرۀ محبت خود را به همۀ موجودات زنده گسترش ندهد، به صلح دست نخواهد یافت.
          •بگذار هیچ کس از زیر بار مسئولیت شانه خالی نکند. تا زمانی که این همه رفتار بیمارگونه به حیوانات تحمیل می​شود، تا زمانی که ناله​های حیوانات تشنه در واگن​های قطار ناشنیده می​ماند، تا زمانی که این همه خشونت در کشتارگاه​های ما روا می​شود… ما همه در گناه شریک هستیم.
          •هر جا حیوانی در خدمت به بشر رنج می​کشد، رنج​های او به همۀ ما مربوط می​شود.
          •عادت خوردن گوشت با احساسات درونی ما هم​خوانی ندارد.
          •این همدردی انسان با همۀ موجودات است که از او یک انسان واقعی می​سازد.
          •هر مذهب یا فلسفه​ا​ی که بر اساس احترام به زندگی پایه​ریزی نشده باشد، مذهب یا فلسفۀ واقعی نیست.
          •(از کتاب خاطرات کودکی و جوانی)
          از زمانی که می​توانم به یاد آورم، از بیچارگی بی​حدی که در دنیا دیدم رنج برده​ا​م. من هرگز لذّت زندگی ساده و پرطراوت را نچشیدم و تصّور می​کنم بسیاری از کودکان همین احساس را دارند، حتی وقتی به ظاهر کاملاً شاد و بدون کمترین نگرانی به نظر می​رسند.من مخصوصاً از این که حیوانات بیچاره باید این همه درد و کمبود را تحمل کنند رنج می​کشیدم. دیدن یک اسب پیر لنگان که توسط یک مرد به سوی کشتارگاه کشیده می​شد، در حالیکه مرد دیگری او را با چوب می​زد مرا برای چندین هفته آشفته کرد.
          •آه خدای بزرگ، دعای ما را گوش کن… برای حیواناتی که از آنها به سختی کار کشیده می​شود، با آنها به خشونت برخورد می​شود؛ برای تمام موجودات منتظر اسیری که بال​های خود را به میله​ها می​زنند؛ برای تمام آنهایی که شکار می​شوند یا از بین می​روند یا ترک شده​ا​ند یا ترسانده شده​ا​ند یا گرسنه هستند؛ برای تمام آنهایی که باید کشته شوند… و برای تمام کسانی که با آنها سر و کار دارند یک قلب دلسوز و دست​های نوازشگر و سخنان محبت​آمیز آرزو می​کنیم. ما را به دوستان واقعی حیوانات تبدیل کن تا در نعمت​های بخشایشگر شریک باشیم.٠
          ——————————————————
          رومن رولاند نویسندۀ فرانسوی، برندۀ جایزۀ ادبی نوبل، موّرخ هنر، صلح طلب و عارف
          •برای انسان آزاد اندیش، در آزار حیوانات چیزی غیر قابل تحمل​تر از آزار انسان​ها وجود دارد، چرا که حداقل مورد دوم (آزار انسان​ها) بدی و فرد مرتکب جنایتکار محسوب می​شود. ولی هر روز هزاران حیوان قصابی می​شوند بدون آنکه اثری از پشیمانی به جا ماند، اگر هم کسی به این موضوع اشاره کند، مضحک به نظر می​رسد و این جنایت غیر قابل بخشش است. این به تنهایی توجیه می​کند که انسان ها سزاوار رنج کشیدن هستند. این فریاد انتقام خطاب به نسل بشر است.
          •به نظر من، بی​رحمی در مقابل حیوانات و بی​تفاوتی در برابر رنج​های آنها یکی از بزرگ​ترین گناهان بشریت است. این مسئله، پس​زمینۀ تباهی بشر است. وقتی انسان قادر است این همه رنج دهد، وقتی خود رنج می​کشد، چه جای شکایتی دارد؟
          —————————————————-
          اسحاق باشویس سینگر نویسندۀ یهودی آمریکایی و برندۀ جایزۀ ادبی نوبل
          •من برای سلامتی خودم گیاه​خوار نشدم، من این کار را برای سلامتی مرغ​ها انجام دادم.
          •من فکر می​کنم، دین آینده بر اساس گیاه​خواری پایه​ریزی خواهد شد. تا زمانی که مردم خون حیوانات بی​گناه را می​ریزند، هیچ صلح، هیچ آزادی و هیچ هماهنگی میان مردم نمی​تواند وجود داشته باشد. کشتار و عدالت نمی​توانند در کنار هم قرار گیرند.
          •من حیوانات را برتر یا حتی برابر با انسان​ها نمی​دانم. دلیل رفتار شایسته با حیوانات، بر این حقیقت استوار است که ما اشرف مخلوقات هستیم. ما تنها گونه​ا​ی هستیم که قدرت تصّور، تفکر و انتخاب اخلاقی را دارد و دقیقاً به همین دلیل، این وظیفۀ ماست که حقوق حیوانات را بشناسیم و به آنها احترام بگذاریم.
          •این سوالات به همان اندازه مرا آزار می​دهند که ۵۰ سال پیش آزار می​دادند. چرا کسی به دنیا می​آید؟ چرا کسی رنج می​کشد؟ در مورد من، رنج حیوانات هم مرا به شدت غمگین می​کند. می​دانید که من گیاه​خوار هستم. وقتی می​بینم مردم چقدر نسبت به حیوانات کم​توجه هستند و چقدر راحت با این مسئله کنار می​آیند که نوع بشر هر کاری می​خواهد با حیوانات انجام می​دهد چون چاقو یا تفنگ دارد، این به من احساس بدبختی و گاهی خشم در مقابل قادر مطلق می​دهد. حرف من این است: “آیا لازم است افتخارتان با رنج این همه حیوان بی افتخار، موجودات بی​گناهی که تنها می​خواهند چند سال در صلح زندگی کنند پیوند بخورد؟” من احساس می​کنم حیوانات همانقدر گیج هستند که ما هستیم. با این تفاوت که آنها حرفی ندارند که بزنند. من گمان می​کنم تمام زندگی می​پرسد “من اینجا چه کار می​کنم؟”
          ————————————————
          توماس ادیسون
          •خودداری از خشونت به والاترین اخلاقیات، که هدف تکامل است، سوق می​دهد. تا زمانی که به آزار موجودات زنده پایان ندهیم، همۀ ما وحشی هستیم.
          •من همانقدر گیاه​خوارم که مخالف سرسخت الکل هستم چون به این ترتیب می​توانم بهترین بهره را از مغز خود ببرم.
          —————————————-
          ماهاتما گاندی اصلاح​طلب اجتماعی و پیشوای ملی هندی
          •برای من، زندگی یک بره به هیچ وجه کم ارزش​تر از زندگی یک انسان نیست.
          •از نقطه نظر من، گوشت غذای مناسبی برای گونۀ ما (انسان​ها) نیست. اگر ما خود را اشرف مخلوقات می​دانیم، به غلط از دنیای حیوانات پایین​تر تقلید می​کنیم.
          •عظمت و پیشرفت اخلاقی یک ملت را می​توان از روی نحوۀ برخورد آن با حیوانات محک زد.
          •بره… انسان… هر چقدر یک موجود ناتوان​تر باشد، به همان اندازه باید از سهم بیشتری از حمایت انسانیت در برابر بی​رحمی انسانی برخوردار باشد.
          •آزمایش روی حیوانات، سیاه​ترین همۀ جنایات سیاهی است که بشر در زمان کنونی در برابر خدا و مخلوقات زیبای او مرتکب می​شود.
          •قربانی کردن حیوانت حرکت معکوس زمان است به سوی عقب افتادگی

          داغ Thumb up 12 Thumb down 16

          • DORNA می‌گوید:

            مرحبا به بیان شما.
            ایکاش دیده بان کامنت قبلی مرا نیز در پاسخ به شکارچی تایید کرده بود.

            داغ Thumb up 11 Thumb down 17

          • محمدزاده می‌گوید:

            DORNA ی عزیز و محترم سپاس از لطف جنابعالی
            هزاران هزار جمله ، چندین کتاب ، دل نوشته و ….. وجود دارد بهتر و زیباتر و رساتر از نثر بنده و جنابعالی …… آن چیزی که در میان مهم است این است که آیا گوش شنوا و دل حق پذیر وجود دارد یا نه ؟؟؟؟ اگر نباشد همه بی اثر است به قول شاعر: در خانه اگر کس است یک حرف بس است….
            و یا به قول دکتر شریعتی برای کسی که می فهمد هیچ توضیحی لازم نیست و برای کسی که نمی فهمد هر توضیحی اضافه است …

            داغ Thumb up 11 Thumb down 16

          • امین منصوری می‌گوید:

            دوستان تو را به خدا دیگه پای آمریکا رو وسط نکشین، جان کری شکارچیه، به گوشش میرسه تحریمها رو شدیدتر میکنه، پدرمونو در میاره.

            داغ Thumb up 6 Thumb down 5

          • ابراهیم می‌گوید:

            دوستان منفی میدین دقت کنین !چرا به محمدزاده منفی دادین ؟حرفی از خودش نزده ….خیلی ضایع است به خدا ، به گاندی و انیشتین و …..منفی میدین!!!

            داغ Thumb up 4 Thumb down 5

        • شکارچی می‌گوید:

          آقا رضا و چغوک عزیز!

          در زبان انگلیسی kill معادل دیگر hunt است.

          من متن شما را مو به مو میخوانم اما شما حتی حاضر نیستید کمی در متن اینجانب تامل کرده و به منبعی که اشاره کردم رجوع کنید…

          این مطالب تحت عنوان “شکار=HUNTING” آمده نه مورد دیگر که میفرمایید:

          “تعداد خرس های کشته شده هم شاید ( شاید ! ) درست باشد ، چون تقابل این حیوان با انسان ها زیاد است و در بسیاری از جاها ، زباله های شهری قسمتی از رژیم غذایی خرس ها را تشکیل می دهند .”

          میفرمایید:
          “این نکته که ویکی پدیا سایت معتبری به عنوان مرجع نیست و هر کسی می تواند قسمتی از مقالات آن را نوشته یا تغییر دهد و تنها با مراجعه به منابع ذکر شده در انتهای هر مقاله می توان در مورد درستی آن مطلب قضاوت کرد …”

          من این لینک معتبر و درجه یک را به شما عزیزان “هدیه” میدهم تا اگر واقعا به “کل پیر عزیز” خوابید، بیدار شوید:

          لطفا در آدرس زیر که سایت رسمی ارگانی معادل سازمان حفاظت محیط زیست ایالت کالیفرنیاست، آمار برداشت سالیانه خرس سیاه در سال ۲۰۱۲ را مشاهده کنید.
          dfg.ca.gov/wildlife/hunting/bear/mgmtandharvest.html

          لینک مستقیم گزارش آمار:
          dfg.ca.gov/FileHandler.ashx?DocumentID=82765&inline
          لطفا قسمت result را ملاحظه بفرمایید:

          در آخرین آمار مربوط به سال ۲۰۱۲ تعداد ۱۹۶۲ خرس سیاه_ نه خرس های نژادهای دیگر_ تنها در ایالت کالیفرنیا شکار شده است.

          منتظر پاسخ شما هستم…

          پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 8

    • امیرعلی ( اون یکی ) می‌گوید:

      توحش …
      اسمی به جز این نداره …

      پر طرفدار Thumb up 34 Thumb down 6

    • مسعود می‌گوید:

      بخاطر فقر بی پولی بیکاری

      داغ Thumb up 13 Thumb down 38

    • چغوک می‌گوید:

      یک وقتی ( چند ماه قبل ) زیر یکی از خبرهای مربوط به مشاهده ی پلنگ در طارم ، دوستداران حیات وحش کامنت می گذاشتند که خدا کنه دست شکارچیان به این موجودات زیبا نرسد وگرنه همه را خواهند کشت ؛ طرفداران شکار هم اظهار فضل می کردند که ” شکارچیان واقعی چنین کارهایی نمی کنند ” …

      دیدیم و خواندیم که یک “شکارچی واقعی” واقعا رفته به طارم و شکاری نفرت انگیز انجام داده ؛ من نمی فهم که چرا عده ای باید مدام بر طبل … بکوبند و مدعی دوگانگی جماعت شکارچی به دو گروه مجاز و غیرمجاز باشند ؟!
      وقتی شکارچیان همه ی کارشان ” شکار ” و ” کشتار ” است ، چگونه به دو گروه تقسیمشان می کنید ؟!
      آن هم با حد و مرزی که هیچ قانون مشخصی ندارد ! ، هر کسی رو که گرفتند می گوییم ” شکارچی غیر مجاز است و ما از این کارها نمی کنیم ! ”

      جدا فکر می کنید که این شخص رذل ، تازه تفنگ به دست گرفته و برای یک بار راهی کوه و کمر شده و ناشیانه تیری انداخته و پلنگی و خرسی و بزی را کشته و به دوش کشیده و به شهر آورده و پوست کنده و خشک کرده و دباغی کرده و … ؟!!!

      تمام رفتار این شکارچی نشان دهنده ی حرفه ای بودنش است ؛ کدام شکارچی تازه به دوران رسیده و جوان می تواند خرسی را پوست بکند و پلنگی را ” خشک ” کند ؟!
      فکر می کنید که پوست کندن یک خرس و خشک کردن یک پلنگ فعل ساده ای است و می توان از روی کتاب خواند و یاد گرفت ؟!

      مطمئن باشید تاکنون بارها با پروانه و بیشتر از آن بدون پروانه و یواشکی شکار کرده است ؛ مطمئن تر باشید دوستانی ” مجاز ” دارد که جای چرای هر علف خواری و پرسه زدن هر گوشت خواری را بلد اند ؛ یقین بدانید که هم اکنون اسمش در فهرست شکارچیان خواستار پروانه ی شکار ثبت است .

      ” شکارچی مجاز ” دیگر چه صیغه ای است که ورد زبان کرده اید ؟! من شخصا در بعضی از شهرهای شرق کشور شکارچیانی را می شناسم که از نظر اداره ی محیط زیست شهرشان بسیار قانونمند و خوش نام هستند اما همیشه به شکار و تفریح می روند ، البته که یواشکی !
      وقتی هم که به شکار گوسفند و بز و کبک و تیهو رفتند معنی کارشان این نیست که ” جانوران دیگر را نمی بینند و فی المثل اگر پلنگ نگون بختی گذرش به محل تردد ایشان افتاد امید زنده ماندن خواهد داشت ” ؛ می کشند و از طریق دوستان مجازشان می توانند هر کالایی را که از طبیعت استحصال کردند به فروش برسانند .
      پوست پلنگ و … کفتار و کله ی گرگ و قلم گورخر و چربی خرس و …
      قبول دارم که انگشت شماری از این جماعت ” شکاربان ” اند و نه ” شکارچی ” اما واقعا ” انگشت شمارند ”
      پارسال در جنوب خراسان ، در بجستان ، با شکارچی پیر و از کار افتاده ای ملاقات کردم که مدعی بود ” توبه کرده ” و ” دیگر حیوانات را نمی کشد ” ؛ اما تجربیات گران بهایش را در اختیار پسرش می گذاشت و تفنگ و ادواتش را هم پیشکشش کرده بود .
      از ” توبه ” کردنش خنده ام می گرفت که با چه غلظت و اخلاصی بر زبان می راند .
      ” در جوانی پاک بودن شیوه ی پیغمبری است ***** ور نه هر گبری به پیری می شود پرهیزکار “

      پر طرفدار Thumb up 53 Thumb down 39

      • DORNA می‌گوید:

        همان زمان که خبر دیدن پلنگ توسط محیطبان در این سایت درج شد همان جا با این مضمون کامنت گذاشتم که ایکاش دیده شدن این پلنگ رسانه ای نشده بود…

        داغ Thumb up 18 Thumb down 19

      • غزال می‌گوید:

        درود بر شما جناب چغوک
        در ظاهر سازمانی داریم که وظایف مشخصی دارد
        ولی عملا همه ما سر کار هستیم
        دوستان اگر شک دارند می توانند به عنوان دوستدار محیط زیست تشریف ببرند به سازمان های استان خود و اعلام کنند که حاضرند در این بازه زمانی که شکار ممنوع اعلام شده ، به صورت کاملا رایگان به مناطق حفاظت شده سر بزنند و در صورت دیدن شکارچی آن را گزارش بدهند
        دیدن واکنش مسئولین بسیار برایتان جالب خواهد بود !

        داغ Thumb up 19 Thumb down 17

        • امین منصوری می‌گوید:

          تا حدودی با غزال موافقم، متاسفانه ادارات محیط زیست اکثر شهرهای کشور برخورد دلسرد کننده ای با طبیعت دوستان دارند.

          داغ Thumb up 8 Thumb down 12

      • سید احمد میر مجیدی می‌گوید:

        احسنت بر چغوک

        داغ Thumb up 8 Thumb down 9

    • فاتح می‌گوید:

      واسه اینکه یه شکارچی هست برای همین خرس و پلنگ رو میزنه.
      این هم مثل بقیه شکارچی ها هست. حالا بازهم بعضی ها میان و میگن که شکارچی ها ۲دسته هستند و اینهایی که اینجوری هستند واقعی نیستند و شکارچی خوب اونی هست که با جواز حیوانات رو بکشه.
      هیچ فرقی بین شکارچی ها وجود نداره

      داغ Thumb up 33 Thumb down 40

      • ارش می‌گوید:

        همین طرز تفکر غلط و دیدگاه تنگ نظرانه ی امثال شماست که باعث میشه منی که شکارچی مجازم اونقدر توی اجتماع تحت فشار و تهمت و افترا و توهین قرار بگیرم که بگم دیگه مهم نیست من یک شکارچیم و باید شکار کنم . چون کسی خوب بودنم رو نمی بینه . و وقتی جامعه بین شکارچی مجاز و غیر مجاز تفاوتی قایل نشه دیگه دلیلی نداره ما مجاز بمونیم و شکار نکنیم .
        وقتی در همه حالت ما متهم هستیم پس چرا باید مجاز بمونیم !!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

        داغ Thumb up 4 Thumb down 3

    • سولماز می‌گوید:

      تمام مشکلات از سر بی فرهنگی و خرافه پرستیه
      این هم نتیجه آن
      با چربی خرس بیچاره می خواسته چکار کنه ؟
      به یه مشت خرافه پرست و بی سواد تر از خودش بفروشه

      پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 6

  6. علی می‌گوید:

    اگر وجدان دارید در میدان اصلی شهر زنجان این متخلف را اعدام کنید
    مفسد فی الارض فقط پول مملکت یا ناموس را نمی برد اینها که شکار شدن قسمتی از ثروت مملکت هستن که این آقایان به آنها تعرض کردند
    ترا به خدا چندتا از اینها را برای نجات دیگر حیوانها و عبرت اینگونه شکارکشها اعدام کنید

    پر طرفدار Thumb up 55 Thumb down 40

  7. علی می‌گوید:

    باز هم شکار خرس و پلنگ !!!
    با این وضع چیزی از این حیوانات در آینده در طبیعت نخواهیم داشت
    این شکارچی هم با سوابق قبلی باز هم مشغوله شکاره
    تاسف داره این چه قانونیه

    پر طرفدار Thumb up 23 Thumb down 5

  8. زبل خان می‌گوید:

    شکارچی واقعی کسیه که هر موجود زنده ای از جلوش در اومد رو نزنه . والا با این اسلحه های امروزی نمیشه اسم اون آدم رو یک شکارچی واقعی نامید
    به نظر من اون فقط یه شکارکش واقعیه من خودم شکارچی هستم ولی پایبند به اصول شکارم

    پر طرفدار Thumb up 43 Thumb down 22

    • دوستی می‌گوید:

      مطمئن باش اکثرتان فقط موقع دیدن موجود زنده در روبرویتان حتماً خواهید کشت.
      شکار اخلاق صدها سال قبل اجدادمان بود ولی برخی از ما هنوز سعی در توجیهش هستیم
       

      پر طرفدار Thumb up 33 Thumb down 30

  9. saeed . h می‌گوید:

    وای این روزا چه خبر شده ؟؟؟؟؟؟

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 0

  10. پلنگ سبزوار می‌گوید:

    باید تو ایران یک موسسه تاکسیدرمی برپا کرد تا اینقد زشت این حیوونای نادرو تاکسیدرمی نکنن بخدا حیفه پلنگه نیس اینطور تاکسیدرمی شده

    پر طرفدار Thumb up 32 Thumb down 27

  11. مهسا می‌گوید:

    جنایتی دیگر….
    ای کاش غیر از تاسف و ابراز نفرت هم میتوانستیم کاری بکنیم
    آنهایی که سمت دارند و میتوانند بی تفاوتند و شاهد نابودی محیط زیست و حیات وحش هستند

    پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 0

  12. امین می‌گوید:

    من که گفتم والاااا همه شدن شکارچی
    بابا انصاف داشته باشید نه حیوانها واسه شکار ساخته شدن نه آدمها تو عصر شکار و شکارگری هستن
    هر چی به اصطلاح آدم هم که این روزها میبینیم ماشاا… دست به شکارن حیوان نشد همنوع خودشون

    پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 10

  13. درنا 2 می‌گوید:

    تا کی بخاطر عدم مدیریت و نبود تدبیر و تصمیم گیریهای نادرست باید شاهد چنین وقایعی باشیم ؟
    تصاویری دردناک و ناراحت کننده که دل هر کسی را به درد میاره
    روزانه کلی اسلحه تولید میشه و بعد اسلحه قاچاق رو جواز میدن و بعد سهمیه فشنگ رو توضیح میکنند و بعد پروانه شکار صادر نمیکنند
    از تولید و تکثیر و رهاسازی هم که هیچ خبری نیست
    باشگاههای تیراندازی هم انقدر تعداد کمی دارد و در خیلی از شهرها نیز اصلا وجود ندارد و آنهایی هم ک هست انقدر گران است که رفتن جایز نیست
    هیچ توجهی به گونه های گیاهی نیست
    مجوز چرای بی حد و جاده کشیهای بدون علم
    عدم کارشناسی در ارایه جوازهای ساخت و سازو کمبود نیرو در عرصه محافظت از طبیعت و ………..

    پر طرفدار Thumb up 23 Thumb down 4

  14. علی دالوند می‌گوید:

    برای این عوضی ها متاسفیم

    پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 12

    • کلاری می‌گوید:

      شکار بخشی از یادگار توحش انسانی است که مربوط دوران غارنشیی است در واقع انسانهای نخستین بواسطه نیازهای خود دست به شکار میزنند ‘اما امروزه انسان نیازی به شکار ندارد ،مگر اثبات همان توحش اولیه.امید است قوانین مترقی از سوی قانونگذاران آگاه؛ جلوی این توحش را بگیرند.و لطیفه های هر چند بی نمک جناب شکارچی نزد خودشان باقی بماند…خود گوید و خود خواند و البته خود خندد.

      پر طرفدار Thumb up 21 Thumb down 16

  15. Nature می‌گوید:

    منتظر خبر مجازات این مجرم بی وجدان تو سایت دیده بان هستیم
    خواهشا پیگیر مجازاتش باشین

    پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 5

  16. amirali می‌گوید:

    تمام این جرایم با حکمهای محکم قابل پیشگیری است اما متأسفانه تمام احکام بی اثر و جزئی است

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 3

  17. محسن می‌گوید:

    از ظاهر تفنگش پیداست دولول جدید ساخت ترکیه هست همونایی که قاچاقی آوردن تو مملکت به قیمت یک دهم تفنگ جواز دار فروختن بعد با فراخوان خود دولت بهشون مجوز دادن و الان شدن آفت هر نوع حیوان وحش ….
    خود دولت باعث این همه شکار غیر مجاز شده باید این سلاحها رو جمع آوری و معدوم کنند….

    پر طرفدار Thumb up 30 Thumb down 7

  18. درنا می‌گوید:

    من حاضرم اعدامم کنند اما در ازای اعدام خودم، قبلش یکی از این وحشی ها را از دنیا حذف کنم.

    داغ Thumb up 39 Thumb down 44

    • درنا می‌گوید:

      عملکرد انسان با انگل مشابه است
      از بدن میزبان (طبیعت) تغذیه می کنه و روز به روز این بدن نحیف تر و رنجورتر و بیمار تر می شه تا بمیره…

      پر طرفدار Thumb up 30 Thumb down 24

    • دوست می‌گوید:

      افراطی گری تا چه حد، درنا؟!

      به نظر شما آیا کسی که نفس خودش برای خودش عزیز باشه، چنین حرفی میزنه؟ در تمام مکاتب الهی خودکشی مستوجب عقوبت شدید خداوند است.

      حاظرم اعدام بشوم؟!؟ این چه حرفیست؟!
      همه میدانیم که شما حاضر به ریخته شدن قطره ای خون از بینی تان نیستید, اما احساسات هم حد متعارفی دارد.

      ( مخالفین شکار, نمونه ای از تفکر همفکران خود را مشاهده کنید, اما این صحیح نیست که بگوییم “همه مخالفین شکار ، اینگونه بی منطق و افراطی هستند” همانطور که هر کسی که اسلحه به دست گرفت نماینده همه شکارچیان با اخلاق و فهیم نیست.)

      پر طرفدار Thumb up 31 Thumb down 13

      • امیر امینی می‌گوید:

        @درنا: حرف شما جای دارد. بر این درد گر جان فشانیم رواست.

        داغ Thumb up 17 Thumb down 18

      • DORNA می‌گوید:

        جناب دوست برای شما که به گرفتن جان موجودات عادت دارید جان دادن سخت است…
        من برای پاسداشت همه آنچه که به آن عشق می ورزم، آنقدر حرمت و ارزش قائلم که بخواهم (همه وجود داشتنم، همه بودنم) را برایش هزینه کنم.

        پر طرفدار Thumb up 26 Thumb down 20

  19. ببر مازندران می‌گوید:

    اینا رو باید اعدام کنن تا درس عبرت بشه برای بقیه

    داغ Thumb up 32 Thumb down 34

  20. عاشق طبیعت می‌گوید:

    خواهشا از واژه شکارچی استفاده نکنید
    شکارچی واقعی عاشق طبیعت و از اصولی که به اون اعتقاد داره خارج نمیشه
    هرکی که دستش تفنگ گرفتو پا به طبیعت گذاشت شکارچی نیست
    شاید هیچ درکی هم از محیط زیست و احترام به اون نداشته باشه

    پر طرفدار Thumb up 39 Thumb down 22

    • مهدی:حامی حیات وحش می‌گوید:

      فقط اشد مجازات…………….
      اینا دیگه شورشو درآوردن ، یعنی یک نفر مرد و دلسوز واقعی پیدا نمیشه که جلوی این نامردهای بی همه چیز روبگیره؟؟؟؟؟

      پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 4

    • دوستی می‌گوید:

      برادر من شما با نازکردن موجودات رو میکشید!؟
      هدف نهایی شکارچی و شکارکش و شکارگر فقط یک چیزه!! کشتن یک موجود زنده والسلام

      پر طرفدار Thumb up 36 Thumb down 21

      • دوست می‌گوید:

        هدف قصاب و چوپان و دامدار و زنبوردار سبزی کار و ماهی گیر و پرورش ماهی و پرورش قارچ و… هم همینه, کشتن موجودات زنده
        تغذیه کردن موجودات زنده برای اینکه روزی نابود بشن( غذا شدن),

        هدف همه ماهایی که گوشت میخوریم و حتی وجترین ها نابود کردن یک شعوره, نابود کردن یه نفسه. (گیاهان هم موجودات زنده اند، مگه نه)

        پر طرفدار Thumb up 18 Thumb down 14

        • غزال می‌گوید:

          یعنی شما قطعه کردن مثلا یک هویج را هم طراز بریدن سر یک حیوان و کندن پوست آن میدانید ؟؟
          واقعا در برابر این منطق جز سکوت کار دیگری نمی توان کرد…

          پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 12

        • فاتح می‌گوید:

          واقعا به نظر تو ارزش گاو و گوسفند با خرس و پلنگ برابر هست…گاو و مرغ و گوسفند هیچ وقت منقرض نمیشن و از بین نمیرن اما خرسها و پلنگها به لطف شکارچی ها دارن منقرض میشن

          داغ Thumb up 12 Thumb down 16

          • دوست می‌گوید:

            فاتح خان, اولا تو نه شما..
            دوما اگر گاو و گوسفند منقرض نمیشن علتش مدیریته, یعنی چوپانی که از گوسفندانش محافظت میکنه که بیماری به گله نیاد, غذا و اب در دسترس باشه, گوسفند ها سرقت نشن و… (به این میگن مدیریت خرد, که مدیریت کلانش میشه وزارت کشاورزی)

            و الا گوشت میشد کیلویی یک میلیون و مردم هم همدیگرو میکشتن واسه یه گوسفند.

            یعنی وقتی نیاز هست, باید مدیریت کرد. نه نیاز رو پاک کرد.

            پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 9

        • سید احمد میر مجیدی می‌گوید:

          آقای دوست عزیز
          خودتون می فرمایید پرورش دهندگان گوسفند و دام و قارچ و….
          شکارچیان چقدر در پرورش حیوانات زبان بسته حیات وحش نقش داشته اند که آنرا با کشتن و خوردن گوشت گوسفند پرورش داده شده و خریداری شده توسط مردم مقایسه می کنن؟
          حیات وحش حق الناسه و پایمال کردن حق الناس گناهیست نا بخشودنی

          پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 4

  21. محسن می‌گوید:

    از کسیکه با یک میلیون تومن یا کمتر صاحب تفنگ شده و دولت بهش مجوز سلاح داده بیش از این نمیشه توقع داشت
    کسیکه یک عمر حسرت داشتن تفنگ رو به دل داشته و یدفه صاحب اسلحه شده با یه پول خیلی کم بیش از این توقعی نمیشه داشت هرچی ببینه با تفنگش میزنه

    پر طرفدار Thumb up 32 Thumb down 6

    • محمد می‌گوید:

      آقا محسن فرمایش شما صحیحه . اینا تو خواب هم نمیبیدن که یه روزی صاحب تفنگ بشن اسلحه قاچاق به تعداد زیاد وارد کردن بعد اعلام کردن بیایید مجوز بگیرید . حالا همه اسم شکارچیان رو یدک میکشن و به هر نوع حیوان تیراندازی میکنند و اصلا نمیدونند که این حیوان رو برای چی کشتن…!!!! فقط میخوان با لاشه حیوان کشته شده عکس بگیرن باهاش قمپز در کنن

      پر طرفدار Thumb up 25 Thumb down 6

      • DORNA می‌گوید:

        جالبه برام که قیمت تفنگ هم براتون بهانه ای شده برای فخرفروشی و پز دادن…

        داغ Thumb up 12 Thumb down 13

        • محمد می‌گوید:

          جناب درنا چرا شما با همه دعوا داری ؟ اگر فکری به ذهنتون میرسه که بشه باهاش این مشکلات رو حل کرد بفرمایید ارائه بدید .
          منظورم این بود که دولت نباید به دارندگان سلاح قاچاق مجوز میداد که داد و این شد روزگار حیات وحش ایران .
          اکثر متقاضیان مجوز سلاح قاچاق اصلأ شکارچی نبودن دولت شکارچیشون کرد با دادن مجوز سلاح و الان نمیدونن چه کار کنن با این اشتباه بزرگ ….

          پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 5

  22. mohammad می‌گوید:

    به قرآن اشکم دراومد
    ای خدا چی باید گفت به این حیوانای آدم نما ؟؟
    مگه ی آدم چقد میتونه پست باشه !!

    پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 3

  23. علی می‌گوید:

    تا زمانی که عزم جدی در مسئولان برای برخورد با کشتار حیات وحش وجود نداشته باشد، همچنان باید منتظر فجایعی از این دست باشیم!!!

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 1

    • غزال می‌گوید:

      به هیچ عنوان چنین عزمی وجود ندارد
      بهتره از این خواب خوش بیدار بشویم که روزی قرار هست که کشور ما حامی محیط زیست باشد …

      پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 1

  24. کهمره سرخی نگین زاگرس می‌گوید:

    حلا این چربی خرس بیچاره به چه دردی میخوره مگه؟

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 5

  25. مهرداد می‌گوید:

    توحش حرف اول در جامعه را میزند.

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 1

  26. اهورا می‌گوید:

    امسال سال بسیار بدی برای خرس های ایران هست. سال سیاه خرس های ایران باید نامید.
    کشتار پلنگ ها هم که آغاز شد…
    دیده بان گرامی درباره پلنگ خراسان شمالی که در تهران هست خبری بنویسید.

    پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 0

  27. مجید می‌گوید:

    خدا لعنتت کنه
    بزنید این چند تا پلنگ دیگه را هم شکار کنید تا خیالتون راحت بشه
    دادگاه هم صد هزار تومان جریمتون کنه

    پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 5

  28. گام سبز می‌گوید:

    شرم آوره !!!

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 2

  29. مراد می‌گوید:

    چیه چرا هی میگید اعدام اعدام؟‏
    دارید درباره جون یه آدم صحبت میکنیدا. اون اشتباه کرده حالابه هر دلیلی، جریمه و تاوانشم میده.
    مگه شماها بهش زندگی دادین که الان دارید درباره جونش تصمیم میگیرید؟‏
    بفهمید چی دارید میگید.

    پر طرفدار Thumb up 24 Thumb down 14

    • ببر مازندران می‌گوید:

      این بی وجدان چندتا حیوان در معرض انقراض رو شکار کرده اعدامم براش کمه، توباید بفهمی نه ما

      پر طرفدار Thumb up 25 Thumb down 16

    • ناشناس می‌گوید:

      اگر اون انگل شعور داشت که موجودی که در حال انقراضه رو نمیکشت
      اعدام هم شما نترس کسی برای کشتن حیوانات تا حالا اعدام نشده و نمیشه + اون دنیا خداوند عذابی هزاران برابر اعدام در این دنیا بهش نازل میکنه
      خدا میدونه چقدر از این اتفاق ها میافته که کسی اطلاع پیدا نمیکنه

      پر طرفدار Thumb up 19 Thumb down 8

    • داریوش می‌گوید:

      پس چرا قاچاقچی عتیقه اعدام بشه؟ ارزش جانوران که بیشتر از عتیقه هست؟ جان آدمیزادی چی هست حالا؟ چیزی که زیاده آدمیزاده طوری میگه جان آدمیزاد

      داغ Thumb up 4 Thumb down 4

  30. فرخ حمیدی می‌گوید:

    الآن اشتباه داریم ، ولی بعضی اشتباهها خیلی سنگین تموم شده خدا همه چیز و برای آسایش
    و راحتی انسان خلق کرده و فکر و هوش استفاده ی صحیحش هم بهش داده ولی متاسفانه بعضی ها
    چشم و هوش خودشان را می بندند و از اختیاری که خدا به اونا داده کوچکترین استفاده ایی نمی کنند
    همه می دونند که خرس و پلنگ در کشورمان در خطر انقراض هستند ولی بازم یکی فقط به خاطر تکبر و بی فکری که داره
    جان این گونه های باارزش کشورمون رو میگیره ، باید همه اول کل طبیعت را حفظ و حفاظت کنیم هر زمانی اصول و روش خودش
    را دارد بعضی ها هنوز تو قصه ها و داستان های ٣٠٠ ساله قبل هستند ، الآن باید از از این گونه ها فقط حمایت کرد
    امیدوارم حداقل در زمینه ی طبیعت و محیط زیست قانونمند رفتار کنیم کمریند رو نبندیم میشه شانس آورد ، مشکلات اداری رو میشه
    تحمل کرد اما از بین رفتن یک گونه جانوری غیر قابله برگشته شاید زمانی به هوش بیاییم که دیگه خیلی دیره ،
    امید دارم آن روز را ببینم

    داغ Thumb up 6 Thumb down 4

  31. محمد ابراهیمی می‌گوید:

    ببین پلنگ به اون زیبایی و با ابهتی رو کشته و ازش چی ساخته !!
    واقعا که جهل و خودخواهی انسان بی انتها می تونه باشه…

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 0

  32. جعفر می‌گوید:

    کسی که شکارچی را شکار می کنه شکارچی نیست

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 1

  33. سعید می‌گوید:

    مجلس شورای اسلامی بنظر من باید طی طرحی شکار گونه های در حال انقراض را اقدام علیه امنیت ملی و از مصادیق محاربه اعلام نماید و مجازات اعدام را بر این شکارچیان تصویب نماید.
    یعنی طرح اشعار خواهد داشت که شکار گونه های جانوری در حال انقراض که هر ۵ سال یکبار توسط سازمان مرکزی محیط زیست رسما به قوه قضائیه جهت استحضار قضات محترم و ادارات کل محیط زیست جهت ابلاغ به شکارچیان جهت اطلاع اعلام خواهد شد با توجه به ضرر و زیان غیر قابل حبران به کشور از مصادیق محاربه محسوب شده و متخلف به مجازات اعدام محکوم خواهد شد.

    داغ Thumb up 12 Thumb down 11

    • شکارچی خسته می‌گوید:

      اگر نظر میدهید لطفا کمی فکر کنید. فرض کنید شما به همراه کودک خردسال خود در طبیعت هستید و یک پلنگ یا خرس یا یوز به شما حمله کند و شما مجبور به دفاع از خود شوید و درنهایت آن حیوانان را بکشید. آیا حاضرید چون محاربه کرده اید سرتان بالای دار برود؟؟؟؟؟ وضع قوانین که احساسی نمی شود پدر جان.

      داغ Thumb up 11 Thumb down 14

      • داریوش می‌گوید:

        خوب اینهمه مکان تفریحی هست کی گفته برن تو زیستگاه خرس و یوز ؟ تازه مسخره ترش اونه که میگه با زن و بچه انگار میخوان برن سینما هر کی خربزه میخوره پای لرزش هم میشینه

        داغ Thumb up 7 Thumb down 8

    • شکارچی مجاز می‌گوید:

      خوبه مملکت داری دست شما نیست با کوچکترین خطا سر همه را بالای دار می بردید.

      داغ Thumb up 12 Thumb down 11

    • شکارچی مجاز می‌گوید:

      من با نظر شما کاملا مخالفم چون جان انسان را نمی توان با حیوان برابر دانست.

      داغ Thumb up 12 Thumb down 11

  34. بالابان می‌گوید:

    جناب چغوک
    احتمالا” جناب عالی مفهوم شکار رو درک نفرمودید که برایتان شکار مجاز و شکار غیر مجاز و کشتن حیوانات و
    همینطور شکارچی مجاز و سلاخ و قصاب برایتان یکی وفقط یک معنی و مفهوم دارد!
    اگر اینطور است که شما همه مخالفان شکار(بی اطلاع) می فرمایید چرا فلسفه شکار مجاز و اسپرت در ایران و در کل دنیا مانند سایر کارهای اشتباه بشر مثل بهره برداری و جنگهای جهانی سلاحهای کشتار جمعی و هسته ای آلاینده های محیطی و….. منسوخ و کنار گذاشته نمیشود گیرم در این مملکت بی نظمی و بی برنامه گی در زمینه شکار وجود دارد پس چرا کشور آلمان با مساحتی در حدود یک دهم کشور ما سالیانه ۵۰۰۰۰ پروانه شکار شوکا و ۶۰۰۰ پروانه شکار گوزن و هزاران پروانه شکار فرقاول صادر مینماید ؟؟؟؟!!!!
    من شکار پلنک و خرس توسط این آقا را به شدت سرزنش میکنم آنرا یک ناهنجار بزرگ میدونم ولی عیب کار به گذشته ای بر می گرده که این آقا و خیلی های دیگه بدون دانستن فرهنگ شکار و شکارچی گری جواز حمل سلاح به نامشان صادر شده
    که خود نشان دهنده ناهماهنگی میباشد!

    پر طرفدار Thumb up 20 Thumb down 14

    • چغوک می‌گوید:

      در آلمان شکار فقط در شکارگاه های خصوصی انجام می شود، آن هم با هزینه های بسیار بالایی که این تفریح را بسیار گران قیمت و خاص می کند.
      آماری که ذکر کردید مربوط به کشتار این حیوانات است و نه شکارشان !
      بنده ۳ سال در آلمان زندگی کرده ام و از نزدیک شکارگاه های خصوصی را دیده ام
      در بیشتر این مراکز حیوانات “پرورش” داده می شوند تا قسمتی از جمعیت شان را توسط شکارچیان و پس از پرداخت هزینه های زیاد و مراحل اداری شکار کنند، قسمتی بسیار بزرگ تری از جانوران زنده گیری شده و با شوک الکتریکی کشته می شوند تا پوستشان تاکسیدرمی شده و گوشتشان در بسته بندی های مختلف به بازار مصرف عرضه شود .
      با مراجعه به اکثر فروشگاه های آلمان (و البته بسیاری از کشورهای اروپایی) در قسمت گوشت و مواد پروتئینی، می توانید گوشت انواع جانوران به ظاهر وحشی را در بسته بندی های مختلف خریداری کنید.
      فرآورده های گوشتی مثل سوسیس ، کالباس ، گوشت های نمک سود ، انواع غذاهای آماده و کنسرو شده که از گوشت حیوانات وحشی تهیه شده اند نیز موجود است ؛ مثل گوشت و تخم بلدرچین و کبک که در کشور خودمان موجود است .
      اکثر مردم ترجیح می دهند که به جای هزینه های زیاد برای شکار یک گوزن ، مبلغ مختصری را بابت ۵۰۰ گرم گوشت خالص گوزن بپردازند.
      آماری که ذکر کردید مربوط به مصرف گوشت این حیوانات است و لزوما به معنای شکار (آن چیزی که در ایران مرسوم است و البته که بنده “مفهوم واقعی” آن را درک نمی کنم) نیست .
      شکارگاه های خصوصی قدمت زیادی دارند و بعضی مدعی چند قرن نیز هستند ؛ جالب این که آن جا هم افرادی هستند که دزدانه به این شکارگاه ها می روند و جانوری را می کشند !

      پر طرفدار Thumb up 26 Thumb down 11

      • شکارچی می‌گوید:

        چغوک عزیز با ادعای صرف که چیزی رو نمیشه ثابت کرد.
        میفرمایید:
        “در آلمان شکار فقط در شکارگاه های خصوصی انجام می شود، آن هم با هزینه های بسیار بالایی که این تفریح را بسیار گران قیمت و خاص می کند.”

        لطفا لینک معتبر بدهید.

        گرچه هنوز منتظ پاسخ شما در مورد تعداد خرس سیاه شکار شده در سال در کالیفرنیا در آخرین کامنتم هستم.

        موافقم / مخالفم Thumb up 3 Thumb down 2

    • شکارچی می‌گوید:

      بالابان عزیز

      شما که اینقدر اطلاعات خوب در مورد شکار داری چرا در مورد قوشبازی واسمون نمیگی تا بفهمیم اونرا چه خبره؟

      درود بر تو ای چرخ زیبا!

      داغ Thumb up 6 Thumb down 4

  35. فرخ حمیدی می‌گوید:

    شکار خرس و پلنگ تنها در صورت پرورش یا شناسایی دقیق سن و غیره آنها
    رایج است او شاید هر شکارچی در آن کشورها هر ١۵ سال مجوز یک پلنگ یا خرس و
    یا شیر را بتواند بگیرد بستگی به شرایط آن کمی زیر و بالا می شود . آن هم با قیمت بسیار بالا

    داغ Thumb up 5 Thumb down 3

  36. صادق می‌گوید:

    جناب بالابان سخن رو کوتاه میکنم
    آیا حیات وحش شکننده ایران کشش شکار را دارد یا نه ؟؟؟
    از نظر ما نداره و از نظر شما حق مسلم و طبیعی جنابعالی و سایر همکاراتون هست حتی اگه یه دونه کبک دیگه تو طبیعت مونده باشه قطعا سهم شماست که شکارش کنید
    اختلاف دقیقا همینجاست

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 6

    • دوست می‌گوید:

      نه صادق جان, اختلاف دقیقا همینجا نیست.
      حرف شما و همه کارشناسان درباره شرایط شکننده کنونی حیات وحش درسته, و واقعا همه شکارچی ها الان شکار نمیکنن.

      اما سخن اینجاست که موضوع شکار نه مورد نظر خیلی از دوستان است! و خب توجیهاتی دارند که خیلی ها هم مخالف اند,
      و در این میان برای اثبات خود, و نه حرف خود, به یکجانبه نگری کلی نگری در جامعه و تفکر صفر و صدی وارد مباحثه میشوند که واکنش طرف مقابل رو بر میی انگیزند.

      دوستانی هستند که به شدت احساسی و افراطی با موضوع برخورد دارند, که حتی میگویند حاضرم اعدام شوم ولی یکی از این جنایتکاران رو هم اعدام کنم.
      خب این یعنی حاضرم طرف رو بکشم, پای اعدامشم وایسادم, یعنی اعتراف به انگیزه قتل نفس.
      .
      چنین جماعت احساسی ای( که همه مخالفان شکار را شامل نمیشوند) به حل نشدن موضوع و .. دامن میزنند که سعی در تنویر افکارشان داریم.

      داغ Thumb up 7 Thumb down 5

      • DORNA می‌گوید:

        فردی که برای لذت خودش شیرینی زندگی و جان داشتن رو از یک موجود دیگر می گیرد مستحق لعن، نفرین و اعدام است.
        بگذارید من احساساتی باشم احساساتی بودنم آنقدر شرافت دارد برایم که باعث شده برای سایر موجودات هم حق زیستن برابر با خودم قائل باشم.
        شما هم خودتان را شکارچی با منطق و فهیم فرض بفرمایید.
        شکارچی بدون وجود هیچ نیاز و ضرورتی و فقط برای برآوردن لذت شخصی حق زیستن را از موجود دیگری سلب می کند.

        داغ Thumb up 9 Thumb down 8

        • چغوک می‌گوید:

          طبیعت ایران بیشتر از هر کشور دیگری روی کره ی زمین از شکار آسیب دیده است ؛ فکر نکنم کشوری را بتوانید مثال بزنید که در آن بزرگ ترین حیواناتش منقرض شده باشند آن هم در فاصله ای حدود ۱۵ تا ۲۰ سال ؛ شیر در جنوب ایران آخرین بار در اوایل دهه ی ۲۰ شمسی دیده شد ، ببر در شمال ایران آخرین بار در اواخر دهه ی ۳۰ !
          همین اتفاق شوم برای ایران و طبیعتش کافی است اما هنوز هم جاندارانی در این ملک برای فرار از پرتگاه انقراض می جنگند :
          یوزپلنگ آسیایی ، گورخر ، پلنگ ایرانی ، گوزن زرد ، خرس سیاه آسیایی ، خرس قهوه ای ، سمندر لرستانی ، هوبره ، میش مرغ ، سیاه خروس ، شوکا ، مرال ، هما و …
          نکته تلخ ماجرا این جاست که ما هنوز در این کشور جانورانی کشف نشده داریم ! ؛ تقریبا هر ساله در کشور ما جانورانی کشف می شوند که تا کنون رده بندی نشده اند و چه بسا گونه هایی که بدون کشف شدن منقرض شده اند ! ؛ بسیاری از این گونه ها منحصر به طبیعت ایران هستند و ارزش ژنتیکی بسیار بالایی دارند .
          در شرایطی که تمام کشورها ( البته کشورهای برخوردار و نه فقیر یا جنگ زده ) به دنبال بالا بردن آمار جانوران در طبیعت کشورشان هستند ما ایرانیان در بحث این مانده ایم که شکار کنیم یا نه ! ؛ مطمئن باشید اگر اوضاع به همین شکل پیش برود ، تا چند سال دیگر قسمتی از تورهای سیاحتی به مقصد کشورهای حاشیه ی جنوبی خلیج فارس برای دیدن حیواناتی خواهد بود که زمانی ” ایرانی ” بوده اند ! .

          پر طرفدار Thumb up 20 Thumb down 3

  37. اردشیریاراحمدی می‌گوید:

    با سلام
    کار این شکارچی واقعاً ناپسند بوده است.
    بیایید برای اینکه کشور برای این چنین سنگدلانی ناامن شود همه را به دیده بانی از محیط زیست کشور دعوت کنیم.

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 0

  38. ali می‌گوید:

    متوحشینی که با زیبایی های خدا در طبیعت اینگونه رفتار می کنند ،یقینا هم برای خانواده خودوهم برای دیگر افراد جامعه خطرناک هستند.

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 2

  39. ali می‌گوید:

    خداوند بروبوم ایران را از این متوحشین حفظ کند.

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 3

  40. رامین می‌گوید:

    با هر مشکل و ناهنجاری وقتی بی تدبیر و عجولانه و احساساتی برخورد بشه نتیجه اش بهتر از این وضع موجود در طبیعت نیست !

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 2

  41. مهدی می‌گوید:

    جالبه که شکاربان و شکارچی مداوما آمار کشورهای دیگری را میدهند و به این آمار استناد میکنند برای توجیه شکار
    برادر عزیز بحث در مورد ایران است و جمعیت پایین حیات وحش و بخصوص گونه های در معرض خطر در ایران نه در مورد کالیفرنیا، آلمان و کانادا. چطوره مجوزشکار این ۷۰ – ۸۰ تا یوز باقی مانده را هم بفروشیم هرکدام ۵۰۰ میلیون به شکارچیان واقعی و پایبند به اصول شکار!؟

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 2

  42. مصطفی رجب زاده می‌گوید:

    اقای شکارچی واقعی
    برادر
    هر وقت شما تونستی به پلنگ یا هر موجود دیگه ای به چشم یک جاندار نگاه کنی که مثل ما انسانها زندگی و زنده بودنو دوست داره؛ مثل ما ادما بازی کردن ؛ با فرزند و خانواده بودنودوست داره و یه لحظه خودتو جای اون بی زبون گذاشتی و درک کردی نبودش چه ضایعه ای واسه همنوعاش بحساب میاد؛ من خودم میشم طرفدار تو و شکارچیانیی مثل تو که راه دیگه ای واسه تفریح و هیجان نمیشناسن و یاد نگرفتن

    ما و شما نه همدیگرو درک میکنیم و نه روی هم تاثیری میذاریم
    تو به کیش خودباش و ما به کیش خود . . .

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 3

  43. حامد می‌گوید:

    دوستان این شخص شکارچی نیست حرمت و حریم دارد.
    هیچ شکارچی به طبیعت زیان وارد نمکند .
    حیوانات وحشی مثل خرس و پلنگ جزو طبیعت می باشند.
    لطفا اسم شکارچی روی این شخص نزارید
    این شخص دشمن طبیعت هست.

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 2

  44. رضا می‌گوید:

    من از افرادی که خود را شکارچی می نامند یک سوال دارم
    آیا می شود شما روزی سلاح های خود را زمین بگذارید و به جای آن دوربین عکاسی خود را بدست بگیرید و صحنه هایی را که امثال من از دیدنشان محروم هستیم شکار کنید .
    بسیاری از دوستان پدر من شکارچی بودند ولی به خدا سوگند می خورم که هیچ یک عاقبت خوبی پیدا نکردند .
    یک لحظه با خودتان فکر کنید این موجوداتی که ما هر روزه حق حیاتشون را هر روز زیر پا می گذاریم از دست ما انسانها به چه کسی و به کجا باید پناه ببرند .
    فراموش نکنیم این موجودات نیز حق حیات دارند و کشتنشان عین قتل نفس می مونه و تاوان خواهد داشت .

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 1

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>