پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: متاسفانه آهوی دیگری بر اثر برخورد با خودروهای عبوری در جاده پارک ملی گلستان تلف شد.
احمد دباغیان مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان در این باره گفت: این حادثه ظهر امروز (یکشنبه) در حاشیه دشت میرزابایلو رخ داده است.
تصویر آهویی که ظهر روز یکشنبه ۹۳/۱۰/۲۱ بر اثر برخورد با خودروهای عبوری در جاده پارک ملی گلستان تلف شد
طی یک ماه گذشته (از ۲۱ آذر تا ۲۱ دیماه) سه آهو بر اثر برخورد با خودروهای عبوری در جاده پارک ملی گلستان از بین رفته اند. همچنین طی این مدت یک پلنگ و یک گراز نیز به همین سرنوشت دچار شده اند.
آهوان دشت میرزابایلو درحالیکه عبور خودروها در جاده و از حاشیه دشت به وضوح در تصویر فوق مشخص است
دشت میرزابایلو تنها زیستگاه آهو در پارک ملی گلستان می باشد که تنها حدود ۳۵۰ آهو در این محدوده زندگی می کنند. این دشت درست در حاشیه جاده آسیایی قرار دارد که این موضوع علاوه بر کاهش شدید امنیت و سهولت دسترسی شکارچیان متخلف به دشت، همواره منجر به مرگ و میر گونه ارزشمند آهو در برخورد با خوردوهای عبوری می گردد.
ظاهرا اراده ای برای حل این معضل وجود نداره وگرنه تاحالا یه اقدامی صورت گرفته بود
پر طرفدار 43 5
خود محیط زیست باید رسیدگی کند ، بهترین کار کشیدن حصار است که آهو ها به کنار جاده نروند هیچ کار دیگری نمیشود کرد
پر طرفدار 6 1
دوست محترم اصلا براشون وجود حیوانات مهم نیست
پر طرفدار 7 2
اصلا هیچ اراده ای وجود ندارد همه چیز در غبار حرافی وسمینار وژست های سیاسی پنهان شده است
پر طرفدار 4 0
معلوم نیست چند تا تلفات باید داشته باشیم تا این جاده جابجا بشه …
کو گوش شنوا
پر طرفدار 21 3
گوش نیست
ولی قلب هایی هست که برای آهوها و برای شما طرفداران محیط زیست می تپد
پر طرفدار 5 1
تاسف آوره ………..
به نظاره نشستیم و دیگر هیچ ………………..
پر طرفدار 23 4
مسوولانی که پافشاری می کنید برای ساخت جاده در جنگل ابر ببینید وضعیت محیط زیست و حیات وحش و تنها سنگ خودتان رو به سینه نزنید!!!!!
پر طرفدار 28 2
چه انتظاراتی از مسئولانی دارید که معتقدند محیط زیست باید برای آدمها خراب شود!
اونا اینجوری فکر میکنند که اینهمه آدم در تصادفات می میرند، چند تا حیوان اهمیتی ندارد!
و متوجه نیستند که این مقایسه از اساس غلطه… وقتی جمعیت آدمها بیش از ۷۵ میلیون نفر است و جمعیت پلنگ و یوزپلنگ به هفتصد قلاده هم نمی رسه…
مسئولان کلا سر در نمی آورند پلنگ و یوزپلنگ و آهو و گوزن زرد و سمندر لرستانی به چه درد می خورند، وقتی نه تولید شیر دارند، نه تولید گوشت…
همین که جمعیت گوسفندان جوابگوی شکمها باشد برایشان کافی ست…
پر طرفدار 20 1
همیشه تخریب و تغییر زیستگاه موجودات زنده و دخالت موجود دوپا عامل اصلی انقراض موجودات بیگناه بوده و هست و خواهد بود
خدایااااااااا تو رو خدا تو کاری بکن…
پر طرفدار 19 3
سه راس آهو فقط در یک ماه و بماند حیوانات دیگری که بعد از برخورد با خودرو در گوشه ای جان می دهند و هیچکس هم متوجه نمی شه
حالم از این جاده به هم می خوره ببندین این جاده مرگ رو
عدم احداث جاده ای دیگر در بیرون از این پارک، خیانت به محیط زیست کشور و خیانت بزرگتر تکمیل و راه اندازی جاده در جنگل ابر هست…
پر طرفدار 20 3
هر دم از این باغ بری میرسد
تو روز خیلی جالبه !
باریکالا به اون راننده باریکلا به همه دستندرکارها از جمله مسئولان محیط زیست و اللخصوص به مامورین نسبتا محترم پلیس راه که با برخوردهای قشنگشون فقط بلدن جریمه کنن و کار بازدارندهای بغیر جریمه کردن بلد نیستن.
مسئولین زورشون میاد یکم خاکریزهارو بلند تر کنن یا گود کنن کنار جادرو!
دیده بان عزیز یکم خبر جدید بده این اخبار خیلی تکراریه !
پر طرفدار 19 4
کی این جاده لعنتی برای همیشه مسیرش تغییر می کنه؟ آنوقتی که………………..؟؟؟
امیدوارم حداقل تا پایان سال دیگه از این حادثه های تاسف بار پیش نیاد.
پر طرفدار 17 3
لعنت به این جاده ……..
پر طرفدار 14 5
حیف
پر طرفدار 11 7
درسته که جاده مقصر این حوادث است ولی سهل انگاری و عدم احساس مسولیت محیطبانی آن منطقه نیز محرز است و در این تصادفات مقصرند.
یک مسول مثل آقای کرمی به خاطر حفاظت از ۲ آهو، محیطبانی را در آنجا می گمارد و یک مسول هم اینطوری عین خیالش نیست و آهوان در روز با خودروها تصادف میکنند!
جاده ها غیر اصولی هست درست، ولی این دلیل نمیشود که حفاظت را از یاد ببریم.
قبل از انقلاب در منطقه حفاظت شده بیستون، در منطقه ورمنجه و برنجان، محیطبانی فقط وظیفه ایجاد سر و صدا را به عهده داشت، تا کل و بزها برای آب خوردن به رودخانه آن دست جاده نروند و بدین شکل از نزدیک شدن حیات وحش به جاده جلوگیری می کردند.
اگر یک محیطبان را در این محل بگمارند به سادگی میتوانند از بروز چنین حوادث تلخی جلوگیری نمایند.
پر طرفدار 22 16
شما ناآگاهانه اظهار نظر می کنید. شرایط را نمی دانید. زحمات محیط بانان را بی ارج می کنید. از گفتن این سخنان نسنجیده درباره محیط بانان خودداری کنید. ممکن است بعض از این عزیزان از سخن شما برنجند. محیطبانان ما فی الحال با توجه به صعوبت کارشان انگیزش نیاز دارند. محیط بان با این وضع سوخت چطور می تواند مدام جاده را بالا و پایین برود؟!!
محیط بانان میرزابایلو از این اتفاقات خون گریه می کنند.
پر طرفدار 18 13
اتفاقا بر عکس جنابعالی خیلی هم آگاهانه سخن می گویم.اگر کامنتهای قبلی مرا خوانده باشید ، همیشه از محیطبانان زحمتکش، تشکر و قدردانی نموده ام. دولت که فعلا برنامه ای برای خروج جاده در دستور کار ندارد، آیا این درست است که محیط زیست هم دست روی دست گذارد و شاهد تصادفات جاده ای حیات وحش باشد؟ اگر یکی دو تا محیطبان پیاده روزها اونجا حضور داشته باشند، میتوانند به راحتی از نزدیک شدن آهوان به جاده جلوگیری نمایند. چطور جناب کرمی ریاست فیروزکوه به خاطر حفاظت از ۲ تا آهو ، یک محیطبان را در نزدیکی جاده برای مراقبت از آنان قرار دارد؟ ولی در جایی که این همه آهو دارد چنین کاری نمی کنند؟ کمبود محیطبان دارند قبول، نمیتوانند نزدیک جاده چندین مترسک قرار دهند؟ وقتی در روز آهویی زیر ماشین می رود ، مقصرش فقط محیطبانی منطقه و عدم حفاظت میباشد. آهویی که اینقدر به جاده نزدیک میشود به راحتی توسط شکارکشها هم کشته میشود.
پر طرفدار 12 9
من هم با آقای منصوری کاملا موافقم البته نه با گذاشتن مامور ولی محیط زیست باید با کشیدن فنس در حاشیه دشت میرزابایلو از ورود آهوها به جاده جلوگیری کنه
داغ 11 9
آقای امینی لطفا طرفداری بیجا نکنید. آقای منصوری کاملا درست می گویند
داغ 11 10
@منصوری و امین: محیط زیست بله، محیط بانی خیر. روی سخن اگر با سازمان باشد موضوع فرق می کند. مسئول محیط بانی اختیار کشیدن فنس را ندارد. طول جاده بسیار زیاد است، باید با خودرو کنترل شود. محیط بان نمی تواند در آن صحرا راه برود، ظرف ٢ – ٣ ساعت توانش را از دست می دهد. مترسک آهو را نمی ترساند. حتی اغلب پرندگان را هم که به لحاظ تکامل مغز بسیار کمتر از پستانداران رشد کرده اند را نیز نمی ترساند. شما بایست از سازمان انتقاد کنید و از دولت نه از محیط بان و مسئول سر محیط بانی که اختیاراتشان بسیار کمتر از انجام چنین اموریست. کسان که آنجا را حفاظت می کنند به قدر کفایت ذکاوت دارند. راهکار های مطروحه در بالا عملی نیست. شما نمی دانید و چون نمی دانید زحمتکشان و دلسوزان را مرنجانید.
کامنت خود را اصلاح کنید و از مجادله بی ثمر پرهیز.
داغ 10 8
نمی خواهم بی جهت طرفداری کنم اما محیطبانی گلستان هم بی تقصیر نیست
پر طرفدار 10 5
جناب امینی چرا فکر می کنید دیگران نمیدانند و خود را علامه دهر می پندارید؟ من هم میدانم که مقصر اصلی سازمان است…
ای کاش امکاناتی فراهم بود که میشد به صورت خصوصی با هم بحث میکردیم و اینجا وقت کاربران محترم را نمی گرفتیم، من به شدت انتقاد پذیر و اصلاح طلب هستم و در برابر منطق درست سر تعظیم فرود می آورم.
حالا که دیده بان این امکان را فراهم آورده، باید از تجربیات و پیشنهادات یکدیگر نهایت استفاده را ببریم.
پر طرفدار 12 5
سلام به شما عزیزان
من همان محیط بان دشت میرزابایلو هستم که شما منو مقصر میدونید. نمیخوام چیزی به شما بگم فقط میخوام بیاین و من و همکارانم رو فقط در همون منطقه و نه جای دیگر ملاقات کنید که
وضعیت پاسگاهمون رو که رو سرمون داره خراب میشه
ماشین و موتور داغون و بدون سوختمونو
کل شب رو تو این سرما تو ماشین و در جاده خوابیدنمونو
صبح زود موقع گشت تو جاده تلو تلو خوردن ماشین های سبک و سنگین که از فرط خواب نمیدونن کجا دارن میرن و هر لحظه احتمال تصادف با مارو دارن
گشت روزانمون تو همون منطقه وسط کوه و کمر
جیره ماهی ۳۰ هزارتومن و حقوق ……
رو ببینی
خواهش میکنم اگه تونستی مجوز بگیر و بیا اینجا
به خدا اگه یه شب بیای پیش ما حرفاتو پس میگیری
پر طرفدار 15 5
محیطبانان عزیز به هیچ وجه قصد دلسردی و ناراحتی شما عزیزان را ندارم.
کم و بیش از دور و نزدیک با تمامی مشکلات شما بزرگواران آشنا هستم و میدانم که زحمت زیادی برای حفاظت از پارک ملی گلستان این پارک کهن و ذخیره گاه زیست کره میکشید
سوالی دارم که شاید شما محیطبان پارک بتوانید پاسخگوی آن باشید. طبق آمار س ح م در دهه ۵۰ در پارک گلستان ۱۵۰ هزار راس قوچ و میش اوریال زیست می کرده اند، با توجه به حفاظت شدید شما محیطبانان عزیز و عدم صدور حتی یک پروانه شکار در پارک گلستان، چرا به جای اینکه ۱۵۰ هزار راس باید در این چهار دهه به چندین میلیون راس افزایش میافته، برعکس شاهد کاهش چشمگیر قوچ و میشها به یک درصد ، یعنی حدود ۱۵۰۰ راس هستیم؟؟؟!!!
داغ 10 9
@منصوری: پس به اینجا می خواستید برسید!چقدر ناآگاهانه سخن می گویید. از جان طبیعت محتضر ایران چه می خواهید؟!!!به جاهایی که حفاظت نشده اند نگاه کنید . جز حشرات چیزی باقی نمانده. شما را استدلال و سخن کارگر نمی افتد. اگر زحمت این عزیزان نبود شما شکارچیان گوشت با کمک شکارچیان چوب و درخت تمام کشور را به کویر تبدیل کرده بودید.
اینان سربازان این مملکتند و برای این سرزمین زحمت می کشند .امیدوارم که از حرف امثال شما سرخورده نشوند. شما در مقابل مردم ایران بسیار قلیل هستید. روزی میرسد نه چندان دور که این سخنان باطل را اگر کسی به زبان براند ،محاکمه اش کنند .به خود نگاه کنید . شما چه تولیدی دارید؟دولت برای چی باید به اشخاصی مانند شما خدمات بدهد ؟ جز تخریب هیچ نمی کنید. اگر دست مخلص بود شما را تبعید می کردم به مناطقی که از حیات تهی کرده اید. قانون باید دست مخرب شما را کوتاه کند. شما نمی دانید. طبیعت را نمی شناسید . اگر می شناختید چنین نمی کردید. ساختار طبیعت را نمی شناسید . نباید شما را رها کرد تا هر چه می خواهید بکنید.دلیل کاهش جمعیت هم امثالکم هستید . از بس کشتید این زبان بسته ها را ،مگر چقدر می شود جلوی شما را گرفت؟ تمام فکر و ذکرتان کشتن حیوانات است . مگر اینان با این تعداد کم و وسعت مناطق و اینهمه جاده حریف شما می شوند؟
داغ 9 7
@ امینی. بنده در کمال احترام یک پرسش از محیطبان پارک گلستان پرسیدم، نمیدانم شما چرا پاسخ میدهید؟ مگر جناب محیطبان پاسخی برای این پرسش ندارد؟ شمایی که دم از استدلال و منطق میزنید، هیچگونه استدلال و منطقی در کامنتتان دیده نمی شود. شما چگونه طبیعت شناسی هستید که کویر را بد دانسته و زیبایی های کویر را ندیده اید و می گویید که شکارچیان طبیعت ایران را به کویر تبدیل می کنند!!! جهت اطلاعتان می گویم که بیشترین جمعیت حیات وحش ایران در مناطق کویری قرار دارند.ما شکارچیان مضر و بی فایده هستیم، امثال شما چه سودی برای کشور داشته اید؟ در ضمن خدا را شکر میکنم که کاره ای نیستی و نمیتوانی مرا تبعید کنی، گرچه تبعیدگاه کویری شما، بهشت من است. من به عنوان یک شکارچی کهنه کار که عمرش را در طبیعت ایران گذرانده، جهت کمک به حیات وحش کشور به این سایت می آیم، و اگر آقای هوشمند مدیر محترم سایت بگوید که منصوری دیگه تو سایت نیا، به دیده منت میگذارم، ولی شما به عنوان یک مخالف شکار، هیچ راهکار و کمکی ارایه نمی دهید و فقط چوب لای چرخ دیگران میگذارید، با نگاهی به کامنتهای گذشته من و شما، هر خواننده ای این موضوع را می فهمد و سخن آخرم با شما جناب امینی:گمان دارم شما از دار و دسته کسانی باشید که در داخل کشور موج مرگ بر شکارچی را راه انداخته اید و در خارج کشور جهت فروش پروانه های شکار چهارپایان ایران به خارجیها بازاریابی می کنید…
پر طرفدار 9 4
محیطبانان بی دفاع ترین پاسداران شجاع این خاک و این سرزمین هستند.
مسلما سازمان محیط زیست مقصر است، با توجه به کمبود نیرو سازمان از همان ابتدای شروع به فعالیت رییس جدید، باید درخواست سرباز محیطبان از ستاد کل نیروهای مسلح می کرد.
و اگر این سربازان بومی خود هر منطقه باشند و فارغ التحصیل رشته های مرتبط اعم از انواع گرایشهای مهندسی کشاورزی، محیط زیست، منابع طبیعی، آب و… انگیزه و علاقه بیشتری در همراهی با محیطبانان خواهند داشت حتی پس از دوره سربازی نیز به دلیل شناخت بیشتر مسائل محیطبانی و بومی منطقه بودن، وجودشان در هر خانواده و روستا جنبه فرهنگسازی نیز خواهد داشت.
پر طرفدار 8 0
چندی قبل به دلیل بالا بودن میزان مرگ و میر خرس های ایران در سال جاری، سال ۹۳ را سال سیاه خرس های ایران نامیدند. زیرا از ابتدای سال جاری تاکنون (اواسط آبان ۹۳)، ۱۴ خرس شامل ۱۲ خرس قهوه ای و ۲ خرس سیاه در نقاط مختلف کشور از بین رفته اند.
اما با توجه به اتفاقات تلخی که در طول دوهفته اخیر برای گونه آهو، پلنگ و یوز پلنگ در کشورمان رخ داده، در نهایت تاسف و الم، باید سال ۹۳ را سال سیاه گونه های ارزشمند حیات وحش در ایران نامگذاری کرد!!
پر طرفدار 18 3
راننده های بی زبان از ترس قانون توقف نمی کنند
داغ 11 18
ظاهرا حیات وحش در استانهای گلستان، مازندران و گیلان مرگبارترین وضعیت را دارد…
۸۲ انجمن و سمن زیست محیطی ایران چرا به طور جدی حداقل تغییرات در جاده گلستان نمی شوند؟!
چرا یک تجمع هماهنگ مقابل مجلس یا وزارت راه یا سازمان راهداری برای اصلاح وضعیت جاده گلستان انجام نمی شه؟!
گفته هایی که پیش تر گفته ایم:
۱ – نصب گاردریل در دو سوی جاده.
۲ – احداث پل و زیرگذر.
۳ – نصب سرعت گیرهای متعدد.
۴ – ملزم کردن رانندگان به رانندگی با سرعت پایین در بخش های حادثه خیز جاده.
۵ – نصب دوربین و جریمه رانندگان متخلف.
۶ – در صورت تصادف با حیوانات پرداخت خسارت حیوان تلف شده به سازمان محیط زیست.
پر طرفدار 18 8
باید حداقل فنس کشی و تونل برای عبور حیوانات صورت بگیره
پر طرفدار 10 0
یا اینکه باید هر چه زودتر جاده باید جا به جا بشه یا اینکه صبر کنیم تا این چند تا آهوی باقیمانده هم برن زیر ماشین و فاتحه حیات وحش این منطقه رو بخونیم
البته باید اینو هم در نظر بگیریم که با توجه به کاهش قیمت نفت برنامه ریزی های اقتصادی دولت دچار مشکل شده
امیدوارم هر چه زودتر مشکل این جاده هم حل شه.
پر طرفدار 9 5
قابل توجه رئیس سازمان و سایر مسئولین
پر طرفدار 13 3
باید هر ۵۰متر یک تابلو و عکس زیبای حیوانات به صورت بنرهای بزرگ و نوشته های فرهنگی در کنار جاده های گلستان نصب بشه و گشت های مکرر پلیس و نیروهای محیطبان در این جاده و ایجاد هلال احمر فوریت پزشکی برای حیوانات در این جاده
نصب عکس پلنگ ایرانی
برای حفظ سرمایه های کشور کمی آهسته تر
مواظب آهوها باشید که زیبایی گلستان هستن
کشت حیوانات از بین رفتن جلوه های زیبای خداوند است
همه کشور دوستدار محیط زیست باشیم
پر طرفدار 15 5
قابل توجه آقایون و خانمهای به اصطلاح مسئول و رئیس، مثل اینکه تا این جاده لعنتی نسل حیواناتا منقرض نکنه کسی نمیخواد فکری کنه
پر طرفدار 15 3
فقط میتونم سکوت کنم
پر طرفدار 10 4
دیگه اعلام انقراض کنین انقدر با اعصاب مردم بازی نشه
پر طرفدار 12 5
گل بود به سبزه آراسته شد
پر طرفدار 7 0
از یک سو وای انقراض را سر میدهند و از سوی دیگه مرگ سه آهو در طی یکماه در جاده
خوشبختانه دیگه این یکی را نتونستن به گردن شکارچی ها بندازند تا بیکفایتی مدیران وقت را پنهان کنند
این جاده قطعاً مجوزات لازم را از سازمان دریافت کرده و قطعا تمامی دستگاه های نظارتی هم عین ساعت سویسی کار خودشون را در زمان طراحی، ساخت و راه اندازی جاده انجام دادن حال این موضوع (ایجاد موانع طبیعی و مصنوعی جهت جلوگیری از بروز این وقایع) کجای طرح بوده عاقلان دانند
لطفاً دنبال پرتقال فروش نگردید. چون احتمالا این وحوش بعد از ساختن جاده در این منطقه پیدا شدند، یا شاید هم جانوران هم همگام با بشر پیشرفته شده و از کوه و بیابان متواری و جهت آسایش بیشتر به سمت جاده و شهر و… گرایش پیدا کردند.
پر طرفدار 9 0
مسئولین ما بجای اینکه اینقدر این مملکتو وابسته به نفت کردن باید تا حالا کاری می کردن که این توریستهای ولخرجو و عاشق حیون رو بیارن تا آهو ببینن، پلنگ ببینن و دلار جمع کن ، یورو جمع کنن، پوند جمع کنن نه اینکه این سرمایه گرانبها و ارزشمند مثل حیات وحش و آثار تاریخی نابود شن و جاش جاده و ویلا سبز بشه
پر طرفدار 9 0
ببینید دوستان ما یه سری مسیر اصلی و مهم داریم این جاده بار اقتصادی ترانزیتی داره . نمیشه حذفش کرد نمیشه هم یه جاده ترانزیت رو هی توش سرعت گیر گذاشت . در این موارد باید سامان دهی کرد باید با ایجاد آبشخورها در محلهای درست حیوانات رو محدود به منطقه ای دیگر کرد . من با احداث جاده های جدید در مناطق اکولوژیکی مخالفم ولی با افراط در این زمینه هم مخالفم .
داغ 10 13
خانم مونا
بخاطر دیدگاه سطحی و بی منطقی که ارائه کردی من بهت منفی میدم
دوست گرامی این جاده از وسط بهترین پارک ملی ایران عبور کرده ! متوجه میشی ؟
افراط !!!!! یعنی چی؟؟
همه حتی رئیس جمهور پذیرفتن که این جاده بسیار زیانباره و باید از قلب پارک خلرج بشه
بعد شما میگی افراط نکنید این جاده نباید خارج بشه چون ترانزیته!!!!
پر طرفدار 19 2
مدتیست دیده بان نسبت به انتشار اخبار محیط زیست لرستان کم لطف شده است:
http://www.lorestandoe.ir/news/myaun-fni-adarx-kl-xhfazt-mxhit-zist-lrstan-az-kshf-lashx-ik-qladx-shng-dr-mntqx-bxsh-papi.html
پر طرفدار 4 1
هر سال شما میگید سال سیاه، میشه تو طبیعت این مملکت یک سال سفید نام ببرید ، سالی که حیات وحش آرامش داشتند؟ من که یادم نمیاد !
پر طرفدار 10 1
واقعا کلمه تاسف برای بعضی دوستان جواب نمیده با این استدلالهای بی منطق و سطحی. آیا بار ترانزیت دلیلی بر از بین رفتن گونه های جانوری است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پر طرفدار 8 2
میشه با ایجاد خاکریز اطراف جاده و زیر گذر برای عبور حیوانات جلوی خیلی از این تلفات را گرفت
حیوون با همون سرعت که میدوه وارد جاده میشه و راننده هم بخاطر سرعت بالا کاری نمیتونه بکنه…
پر طرفدار 10 1
اگه یه شکارچی این آهو را شکار کرده بود الان چندین نفر وی را به اعدام و اشد مجازات محکوم میکردن
من به شکار حیوانات پایبند نیستم ولی چرا کسی برای مسئولین این امر حکمی صادر نمیکند
آیا در این زمینه نباید دادگاهی تشکیل شود و مسبب این امر را جریمه کند؟
چرا کسی نمیتواند آنان را وادار کند تا جاده ها را از این منطقه خارج کنند
چرا پل ساخته نمیشود و چرا فنس کشی نمیشود ؟
اگر در این زمینه نمیتوانید کاری انجام دهید و یا اگر بودجه ندارید دوستداران محیط زیست هستند که با جان و دل این مشکل را حل کنند.
پر طرفدار 13 2
درنای عزیز، درود بر تو. من هم با نظر شما بزرگوار کاملا موافقم و حاضر به همکاری برای انجام فرمایش شما هستم.
داغ 5 4
دوست عزیز جناب منصوری: اگر قرار بر این باشد که (بر فرض محال) هر روز دو نفر محیط بان در حاشیه جاده بصورت پیاده قدم بزنند تا مبادا خودرویی حیوانی را زیر بگیرد, (با این وضعیت کمبود نیرو) پس چه کسی قلب منطقه را از دست برخی شکارکش ها حفظ نماید؟؟!!! کافی است فقط شکارچیان متخلف محیط بانها را در کنار جاده ببینند……!! لطفا کمی واقع بین باشید و محیط بانی را متهم به کم کاری نکنید.
داغ 9 7
دوست عزیز اگر پارک ملی گلستان فقط دو نفر محیطبان دارد، کاملا حق با شماست. ولی حقیر گمان دارم که این پارک با چندین پاسگاه محیطبانی حداقل ۳۰ نفر محیطبان داشته باشد.
پر طرفدار 10 4
آقایون شماکه تخصصی در هیچ بخشی ندارید چهار تا سرعت گیر گذاشتن چه زحمتی داره که امتناء میکنید؟
تو خیابونها با حداقل سرعت در حرکتن اتومبیل ها هر صد قم سرعت گیر گذاشتید.
پر طرفدار 5 0
من در ضمن باکامنتی که dorna گذاشته موافقم من هم همچین عقیده ای دارم
پر طرفدار 10 0
با تشکر از دوستان
توضیح بدم اگه این جاده دشت میرزا بایلو همون جاده سیاهیه که پارک ملی گلستان رو نصف کرده من هم موافق حذف این مسیر و ایجاد مسیر جایگزینم .
پر طرفدار 4 0
آقا اگه مشکل پوله بگین تا محیط زیستی ها پول بزارن……….شما مجوز بدین پولشو من جمع می کنم………………….
پر طرفدار 5 2
با قبول فرض ۳۰ نفر نیرو که در هر شیفت کاری ۱۵ نفر فعال باشند, باز هم امکان اجرای طرح جنابعالی ممکن نبوده و وجود پارکی با این وسعت زیاد, حتما می بایست نقاط مهمتری را پوشش داد!! (قطعا محیط بانها بهتر متوجه عرایض بنده می شوند!)
پر طرفدار 7 4
از مسوولین محترم عاجزانه تقاضامندم که فکری بحال حفظ حیات وحش این منطقه و جلوگیری از وقوع این حوادث ناگوار کنند و چاره ای بیندیشند.
اینها سرمایه های زیست محیطی ایران عزیز ما هستند.
پر طرفدار 4 0
حیوانات وحشی گناهی ندارند. این انسان های ناآگاه هستند که گناهکارند. به این خاطر است که ماشین و جاده بر حیات ارزشمندتر تلقی شده است. به این خاطر که کسانی که جاده می کشند به پول و جیب خود، مدیران هم به فکر منصب خود و مردم هم به راحتی فکر می کنند؟ پس حق حیات دیگر مخلوقات چه می شود؟
پر طرفدار 4 1
جاده سازی هم شده بلای جان حیوانات
پر طرفدار 3 0
لعنت بر جاده جنگل گلستان
خانم ابتکار لطفا هر چه زودتر این جاده لعنتی رو از این جنگل کم نظیر در دنیا خارج کنید فصل تابستان تردد خودروها از این جاده لعنتی چند برابر الان میشه و تلفات حیوانات هم بیشتر از این خواهد بود .
موافقم / مخالفم 0 0