با ارتقا جنگل ابر به منطقه حفاظت شده، امکان احداث جاده در این جنگل وجود ندارد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس با بیان اینکه با قرار گرفتن جنگل ابر در زمره مناطق حفاظت شده دیگر امکان احداث جاده در این جنگل وجود ندارد٬ تصریح کرد: از این پس ایجاد جاده در این جنگل تنها با دور زدن قانون ممکن است.

محمدرضا تابش در گفت وگو با خانه ملت٬ ضمن اعلام مخالفت فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس با ایجاد جاده در مسیر جنگل ابر٬ گفت: در سفری که به استان گلستان برای بازدید میدانی این مسیر جنگلی صورت گرفت٬ مقامات استان٬ از جمله استاندار٬ نماینده ولی فقیه در استان٬ دیوان محاسبات٬ سازمان جنگل‌ها و همچنین سازمان حفاظت محیط زیست نیز با این اقدام یا صد در صد مخالف بودند یا اینکه مشروط به ممانعت از آسیب به منابع طبیعی موافق این امر بودند.

احداث جاده در این جنگل تنها با دور زدن قانون ممکن است

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی٬ با یادآوری جلسه شورای عالی محیط زیست که به ریاست رئیس جمهور برگزار شد٬ افزود: در این جلسه جنگل ابر جزو مناطق حفاظت شده لحاظ شد که در پی آن یکسری الزامات حقوقی و قانونی در منطقه از این پس اعمال خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با بیان اینکه با قرار گرفتن جنگلی ابر در زمره مناطق حفاظت شده دیگر امکان احداث جاده در این جنگل وجود ندارد٬ تصریح کرد: از این پس احداث جاده در این جنگل تنها با دور زدن قانون ممکن است.

وی افزود:‌ کمیسیون کشاورزی مجلس جلسه‌ای برای تعیین تکلیف جاده جنگلی ابر برگزار خواهد کرد اما ما به عنوان فراکسیون که حکم بودیم نظر خود را اعلام کرده ایم.

رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی٬ یادآور شد: امید است با حضور نماینده منطقه در کمیسیون کشاورزی مجلس در خصوص ایجاد جاده در مسیر جنگلی ابر احساسی تصمیم‌گیری نشود.

+350
0
  

14 دیدگاه

  1. حجت می‌گوید:

    واقعا چه جمله زیبایی گفتن که لازمه در خصوص تصمیمات گرفته شده در حوزه محیط زیست به اون توجه ویژه شود(احساسی تصمیم گیری نشود)

    پر طرفدار Thumb up 24 Thumb down 2

    • فعال محیط زیست می‌گوید:

      راست میگه بیایین دیگر مناطق حفاظت شده کشور را ببینید چطور نگهداری شده آدم لذت میبره ؟؟!!
      نمونشو عرض می کنم خدمتتان در سال ۸۳ در زمان صدارت سر کار خانم ابتکار از سمت الیگودرز به قلب اشترانکوه ودریاچه گهر جاده ایی غیر قانونی احداث شد و علیرغم مصدود نمودن این جاده توسط انجمن های زیست محیطی ولی به علت سو مدیریت کماکان این جاده محل تردد شکارچیان و صیادان و خودروهای گردشگران میباشد و عامل اصلی دریاچه گهر شده و کسی هم پاسخ گو نیست!!!؟؟؟
      و همچنین دهها جاده در سفیدکوه خرمآباد – دنای فارس و… از جمله نمونه هایی است برای اثبات فرمایشات آقایان .

      موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

  2. بهنام میثاقی می‌گوید:

    محور امور باید حفظ محیط زیست قرار گیرد، در حالی که فعلا” امور مادی محور امور است و همین نگرش اخیر علت تمامی صدمات به محیط زیست و در نتیجه زمین است. از همراز با زمین

    پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 0

  3. Nature می‌گوید:

    خبر خوبی بود، از تلاش های رییس جمهور و نمایندگان دولت ممنونم.

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 3

  4. محمد عاشق حیات وحش می‌گوید:

    کاش ما هم حزب سبز داشتیم و خواسته های خودمون رو ازطریق حزبی در پارلمان پیگیری می کردیم و چقدر این حزب میتونست از پتانسیل دوستداران محیط زیست استفاده کنه و این جریان دو طرفه بود و مفید اما فرق ماه من وتو …

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 3

  5. کاکتوس می‌گوید:

    این یکی از کارهایی بود که سازمان خیلی خوب توانست جلوش تمام قد و با زیرکی بیاستد.
    به امید روزی که سازمان حفاظت محیط زیست در همه کارها و امورش مثل این مورد موفق باشد.

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 3

  6. ارش 1 می‌گوید:

    جنگل ابر همیشه سبز بمان ……………..

    پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 0

  7. بابک می‌گوید:

    اگه احداث جاده در مناطق حفاظت شده ممنوعه چرا تو منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی مشغول زدن جاده هستن و درختای تنومند و کهنسال ارس رو ک بیشترشون بالای ۷۰۰سال قدمت دارنو از بین میبرن؟
    حیات وحش رو فراری میدن و کلی پوشش گیاهی دیگه رو از بین بردن.
    دیده بان عزیز اگه امکان داره پیگیری کنید

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 0

  8. مسعود می‌گوید:

    شک نکنید که این جاده احداث میشه. هستیم میبینیم …

    داغ Thumb up 5 Thumb down 7

    • چغوک می‌گوید:

      واضحه که احداث میشه !
      اون زمین خواران مظلوم ، بدون وجود جاده ی استاندارد ، چگونه ماشین های شاسی بلندشون رو تا دم در ویلاها ببرند ؟!!
      روستاییان عزیز که وانت های محکمی دارند و نوع جاده براشون فرقی نمی کنه ! ؛ طفل معصوم این زمین خوارها که کلی پول دادند و حالا بهشون بگن جاده بی جاده ! ، مردم آزاری تا کجا ؟!!!

      پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 2

  9. محمد می‌گوید:

    البته اگه آقای نوروزی نماینده علی آباد کتول بخاطر منافع عده قلیلی از ساکنین شهر و دوره بعدی انتخابات مجلس، چشم روی اینهمه نظر کارشناسی و اصولی که مخالف احداث جاده ست نبندند!!!!!!

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 2

  10. کاشف می‌گوید:

    اگر کاری نباید انجام بشه و قدرت پشت انجام ندادنش باشه نمیان اینطور بگن و نیازی به منعکس کردنش نیست چون وقتی جنگل ابر حفاظت شده بشه طبیعتا نباید جاده ای درونش احداث بشود خوب این واضح است و نیازی به گوشزد ندارد.
    اما وقتی یک جای کار می لنگد و مجری قانون زیر پاش سسته و خودش هم می دونه که تو موضع ضعف است می آید و اینطور خبر را منعکس می کند. پس احتمال خیلی زیاد این جاده احداث خواهد شد.

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 2

  11. شاهین می‌گوید:

    از آقای تابش و دولت محترم برای این تصمیم خوب ممنون هستیم ، ولی اینکه فرمودند: با ارتقا جنگل ابر به منطقه حفاظت شده، امکان احداث جاده در این جنگل وجود ندارد. مگر با دور زدن قانون!!! یکم نگران کننده است ، مگه چه کسانی و چه قدرتی وجود داره که حتی رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس می فرمایند بصورت غیر قانونی ممکنه جاده ایجا بشه؟؟؟!!!

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>