پرداخت فوق العاده سختی شرایط کار به محیط بانان و کارشناسان ابلاغ شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور طی نامه ای رسمی با تعیین میزان فوق العاده سختی شرایط کار محیط بانان و ۱۸ شغل کارشناسی تخصصی استانی موافقت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، سید محمد مجابی معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه یکی از مهم ترین اولویت های معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در دوره جدید مدیریت خود، پیگیری افزایش حقوق و رفع مشکلات معیشتی کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست به ویژه محیط بانان است، گفت: این موضوعی است که در برنامه ارائه شده از سوی رئیس جمهور هم اعلام شده بود.

مجابی اضافه کرد: در همین راستا طی یکسال گذشته تلاش های گستردهای در حوزه های مختلف برای حصول به نتیجه مثبت در این خصوص صورت پذیرفت که خوشبختانه یکی از این اقدامات که به نتیجه رسیده، عبارت از موافقت با اجرایی شدن فوق العاده پرداخت سختی کار است.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور طی نامه ای رسمی موافقت خود با تعیین میزان فوق العاده سختی شرایط کار شاغلین در پست های تخصصی سازمان در استان ها را اعلام کرده است، افزود: بر این اساس برای محیط بانان هزار امتیاز و برای ۱۸ شغل کارشناسی تخصصی استانی بین ۴۵۰ تا ۶۰۰ امتیاز در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: کارشناس انتظامی محیط زیست، کارشناس مسئول و کارشناس و کاردان امور آزمایشگاه های محیط زیست، کارشناس مسئول و کارشناس بررسی آلودگی هوا و جو، کارشناس مسئول پایش آزمایشگاه محیط زیست، کارشناس و کاردان پایش آزمایشگاه محیط زیست، کارشناس مسئول و کارشناس بررسی آلودگی آب و خاک، کارشناس بیماری های حیات وحش از جمله مشمولان ۱۸ شغل کارشناسی تخصصی استانی هستند.

مجابی کارشناس مسئول و کارشناس نظارت بر امور حیات وحش، کارشناس مسئول و کارشناس حیات وحش، کارشناس بررسی آلودگی های دریایی، کارشناس زیست بوم های دریایی، کارشناس سواحل و تالاب های ساحلی، کارشناس محیط زیست دریایی، کارشناس و کاردان و تکنسین محیط زیست، کارشناس مسئول و کارشناس امور زیستگاه های خشکی، آبی و مناطق، کارشناس مسئول و کارشناس نظارت و پایش محیط زیست و کارشناس موزه و ژنتیک را از دیگر مشمولان ۱۸ شغل کارشناسی تخصصی استانی برشمرد.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس این موافقت نامه، امروز (چهارشنبه) طی ابلاغی به مدیران کل استانی از آن ها خواسته شد نسبت به اصلاح حکم کارگزینی کارکنان مشمول این بخشنامه از تاریخ صدور اقدام نمایند.

+958
-56
  

47 دیدگاه

  1. مهدی:حامی حیات وحش می‌گوید:

    مبارک است اما خیلی کم است….
    محیط بانان استحقاق خیلی بیش از اینها را دارند…
    و هرکار که برای آنان بکنند بازهم نمیتوانند سختی یکروز و شب زحمات بیشماراشان راجبران کنند…

    پر طرفدار Thumb up 43 Thumb down 10

  2. محیط بان خسته از وعده های خالی می‌گوید:

    همین الان ۹۰۰ امتیاز معادل ۱۰۸۰۰۰۰ تومان میگیریم تو حکم آخر ما اینطور زدن
    حالا بشه ۱۰۰۰ امتیاز مگه چقدر فرق میکنه: اینا همش پر کردن ذهن افکار عمومی است که به محیط بانان میرسیم والا پیگیر ۳۵ در افزایش فوق العاده ویژه ما باشند بقیه پیشکش
    لطفا ۳۵ درصد افزایش حقوق را پیگیری کنید
    محبط بانان منتطر خبرهای خوش هستند آقای مجابی
    چطور میشه حقوق محیط بانان باهم در استانهای مختلف فرق بکند لطفا پاسخگو باشید الان یه با چهار استان به حقوقشان ۳۵ درصد اعمال شده و استانی مثل البرز ۷۰ درص اضافه میگیرند آیا این عدالت است .

    پر طرفدار Thumb up 47 Thumb down 7

    • میثم می‌گوید:

      دوست عزیز کفگیرکشور خورده به ته دیگ…
      سازمان باید خودش به فکر افزایش حقوق محیطبانان بیوفته ،همونطور که در قانون پیش بینی شده بخشی از درآمد سازمان از صدور مجوزها باید تامین بشه.
      سازمان باید با افزایش شکارگاه های خصوصی و همینطور شکارگاه های تحت مدیریت خودش و با مدیریتی کارآمد در نگهداری حفظ و تکثیر حیات وحش …
      درآمدهای چند صد هزار دلاری از صدور مجوزها داشته باشه و به راحتی بتونه حقوق کارمنداش رو تامین کنه…
      البتهیه پیشنهاد تمسخر آمیز از دیدگاه بسیاری….

      پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 7

      • محیطبان می‌گوید:

        سلام دوست عزیز . من با نظر شما در این مورد موافق نیستم و دولت براحتی آب خوردن میتونه معیشت محیطبانا رو تامین کنه. دلیل من اینه که تو کشور کلا حدود ۳۰۰۰ نفر محیطبان داریم شما این آمار رو حد اقل با تعداد نیروهای نظامی و انتظامی که زندگیشون شکر خدا تامینه مقایسه کن . به این نتیجه میرسی .به نظر من دولت در حق محیطبانها خیلی کوتاهی کرده.

        پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 1

        • میثم می‌گوید:

          عزبز من این در صورتی هست که از دیدگاه بسیاری سازمان محیط زیست یک سازمان لوکس تشریفاتی و بی اهمیت که سربار هست نباشه.
          سازمان باید خودش خود کفا بشه یک بار برای همیشه

          موافقم / مخالفم Thumb up 3 Thumb down 1

  3. DORNA می‌گوید:

    خدا را شکر با این خبر، خستگی و دشواری های کار با طبیعت و حیات وحش، برای محیطبانان و کارشناسان مرتبط ، هموارتر خواهند شد.

    پر طرفدار Thumb up 24 Thumb down 15

  4. مهسا می‌گوید:

    خیلی از این خبر خوش حال شدم و به نظرم تصمیم به جایی است. فقط امیدوارم به سرعت عملی شود.

    پر طرفدار Thumb up 22 Thumb down 13

  5. ایرانی می‌گوید:

    هرچی بهشون بدند کمه و صدالبته که حقشون با این همه زحمت و مخاطراتی که متحمل میشند و با آن روبرو هستند بسیار بیشتر از این مبالغ و چیزهاست.

    پر طرفدار Thumb up 33 Thumb down 9

  6. مسعود می‌گوید:

    محیط بانان کارشون سخت و دشواره اون کارشناسان که پشت میزنشین هستند چه سختی کاری دارند!

    پر طرفدار Thumb up 24 Thumb down 11

    • انیسه کاظمی نژاد می‌گوید:

      متاسفم جناب برای طرز فکر شما که کار پر مسیولیت کارشناساتی که مجبورند به کلیه مسیولین پاسخگو باشند و بار مشکلات ناشی از الودگی مناطق مختلف شهری و روستایی بر عهده اونهاست از انها انتظار معجزه دارند برای اصلاح وبهبود وضعیت موجود فاقد سختی می شمرید
      کار شیفتی شما و اقامت در هتل های مناطق تحت حفاظت و گاهی مقابله با یکی دو متخلف هم دیدگاه اغلب کارشناسان به محیط بانان است
      لطفا دیدگاه خود را اصلاح فرمایید
      شرایط کاری متفاوت بر انجام وظایف سازمانی رده های مختلف کاری سازمان امکان هر گونه مقایسه ای را غیر ممکن می کند

      داغ Thumb up 5 Thumb down 9

      • محیطبان می‌گوید:

        با سلام و خسته نباشید خدمت شما
        البته فکر نکنم شما همکار ما باشید والا اینطور محکم موضع در خصوص افزایش حقوق و صد البته در برابر محیط بان نمی گرفتید
        شکی نیست که کار کارشناسی دارای کمی مسئولیت برای کارشناس مربوطه و بیشتر برای مسئول اداره دارد اما عزیز دل برادر کار محیط بان همش مسئولیت برای خود محیط بان و افتخار کار این قشر عزیز برای مسئول اداره است که قطعا شما هم با نظر من در این بخش موافقید اگر ضریب برای محیط بان را ۱۰۰۰ در نظر گرفتن برای کارشناس همون ۱۰۰ هم زیادش هست
        ببخشید جسارت می کنم
        این چیزی هست که ( برای کارشناسان محیط زیست ) در چند شهرستان که کار کردم دیدم و از تمامی همکاران دیگر شنیدم

        پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 5

    • علی می‌گوید:

      استاد بهتره قبل از بیان مطلبی کمی آن را سبک و سنگین کنید. احتمالاً گفتن چنین مطالبی از عدم آشنایی شما با سازمان محیط زیسته. لازم به توضیحه با توجه به کبود شدید نیرو در بدنه سازمان اکثر کارشناسان به ضم شما پشت میز نشین هم لباس محیط بانی به تن می کنن و اکثر ایام هفته رو مشغول گشت و کنترل در زیستگاهها هستن. البته منکر این نیستم که بعضی از کارشناسان محترم در این زمینه کوتاهی می کنن و محدوده کاریشون همون میزشونه ولی تعدادشون خیلی کمه و نمیشه به کل سازمان تعمیم داد.

      پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 7

  7. محیط بان می‌گوید:

    باید سوخت و ساخت . . . .
    دست خانم ابتکار درد نکنه باید بگیم
    آمدی جانم بقربانت ولی حالا چرا . . . . . .

    داغ Thumb up 21 Thumb down 22

  8. Nature می‌گوید:

    محیط بانی از مشاغل مقدسیه که مورد احترام همه ماست.
    امیدوارم همشون در پناه خدا باشن.

    پر طرفدار Thumb up 28 Thumb down 5

  9. محیطبان می‌گوید:

    اینها ما محیط بانا رو خیلی ساده فرض کردن همین الان ما تو حکممون ۹۰۰ امتیاز سختی کار داریم که با ۱۰۰ امتیازی که بهش اضافه میشه حقوقمون حدود ۲۰ هزار تومن افزایش پیدا میکنه واقعا که
    ۱۷۰ در صد شد ۷۰ در صد و ۷۰ شد ۶۰ و ۶۰ شد ۳۵ و ۳۵ شد ۲۱ و الان کلا شده ۲۰ هزار تومن

    پر طرفدار Thumb up 31 Thumb down 6

  10. شهاب می‌گوید:

    امیدوارم این شروع خبرای خوش واسه محیط زیستی ها باشه

    پر طرفدار Thumb up 23 Thumb down 9

  11. محیط بان می‌گوید:

    تا حال ۹۰۰ امتیاز بود ، فقط ۱۰۰ امتیاز اضافه شده و افزایش حقوق حاصل از آن ۱۲۰۷۰۰ ریال خواهد بود و تفاوت محسوسی ایجاد نخواهد شد ولی بازهم دستشان درد نکند

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 10

  12. رحیم می‌گوید:

    بسیار عالی و خوب . ولی من فکر میکنم افزایش تعداد نیروها و استفاده از نیروهای وظیفه بعنوان نیروی کمک روش بهتری هست.

    پر طرفدار Thumb up 21 Thumb down 8

  13. یوز زیبا می‌گوید:

    خیلی کمه. ۵۰۰ امتیاز می شه ۵۰ هزار تومن !!!!

    پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 2

  14. احساس می‌گوید:

    افرین به آقای مجابی و خانم ابتکار هر دو بزرگوار دلسوز و سخنران هستند امیدوارم خدا از شون راضی باشه.

    داغ Thumb up 2 Thumb down 13

  15. شاهین می‌گوید:

    خبر خوبیه یعنی میشه گفت ی توجه مختصری به محیط بانهای عزیز شده ولی قطعاً کافی نیست! افزایش حقوق محیط بانان و توجه به معیشت آنان ، هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری برای طبیعت و محیط زیست هست و این یعنی سرمایه گذاری برای تداوم حیات و زندگی در این کشور ، به نظر من محیط بانها بایستی بالاترین دریافتی رو در میان کارمندان میانی دولت داشته باشند تا انگیزه لازم و بیشتر برای کار حفاظت ایجاد بشه ، استخدام نیروهای جدید محیط بان و ایجاد مصونیت قضایی برای آنها هم بایستی از اولویتهای سازمان محیط زیست و دولت و مجلس باشد. با توجه به شرایط اسفبار طبیعت ایران در حال حاضر موضوع مهمتری ازمحیط زیست در کشور وجود ندارد! موضوعی که اگر توجه ویژه مسولین رو به همراه نداشته باشد می تواند کشور رو وارد چالشهای متعدد اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی بکند! شرایط فعلی محیط زیست ایران بسیار خطرناک و هشدار دهنده است ، متاسفانه هنوز مسولین ما به اهمیت موضوع آنچنان که باید و شاید پی نبرده اند و هنوز بحث محیط زیست رو یک موضوع فانتزی و بی اهمیت می بینند!!! این در حالی هست که شرایط نابسامان زیست محیطی داره مشکل ساز میشه ، موضوعی مانند ریزگردها در خوزستان ، خشک شدن پهنه های وسیع آبی کشور ، نابودی جنگلها و مراتع ، انقراض گونه های گیاهی و جانوری ، بحث زباله ها ، خشکسالی و کمبود شدید آب… در صورت عدم توجه کافی ، این موضوعات تنها در سطح مباحث زیست محیطی باقی نخواهند ماند و قطعاً و به زودی گریبان کشور رو در همه زمینه ها خواهند گرفت.

    پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 6

  16. کوهیار می‌گوید:

    خداروشکر بالاخره یه خبر خوب درباره وضع محیط بانان عزیز شنیدیم
    امیدوارم هرچه سریعتر این مصوبه اجرایی شود

    داغ Thumb up 4 Thumb down 10

  17. مهراد می‌گوید:

    فقط می خواستم عرض کنم که امتیاز سختی کار محیط بانها ۹۰۰ بود که به ۱۰۰۰ ارتقا پیدا کرده مبلغش هم به این شکل بدست میاد ۱۰۰ ضرب در ۱۲۰۷ که میشه ۱۲۰۷۰ تومان . البته از هیچ بهتره ولی همین چند روز پیش فوق العاده شغل معلمها ۲۰ درصد بالا رفت که اگه فرض کنیم حقوق ثبت و فوق العاده های مستمر اونها ۸۰۰۰۰۰ تومان هم باشد این افزایش حقوقشون میشه : صد و شصت هزار تومان. دوازده هزار و هفتاد تومن ما کجا و صد و شصت هزار تومن معلما کجا .

    پر طرفدار Thumb up 22 Thumb down 1

  18. علی می‌گوید:

    سلام
    همش الکیه چون الان تو حکم محیط بانان سختی شرایط کار ۹۰۰ امتیازه که با این دستور میشه ۱۰۰۰ امتیاز یعنی به هر محیط بان ۱۲۰۰۰ تومان اضافه میشه موضوع را زیاد بزرگش کردند

    پر طرفدار Thumb up 23 Thumb down 1

  19. mehdi می‌گوید:

    خیلی عالی
    .

    .
    .
    . ولی ای کاش به طرح من هم احترام میگراشتن من دو سال عرق ریختم و برای آلودگی تهران فیلتری درست کردم که جلوی دود ماشین هارو بگیره و تصفیه اش کنه ولی تو اداره ثبت اختراعات حتی جواب سلام منم ندادن

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 1

  20. کارشناس مطلع محیط زیست می‌گوید:

    خیلی دوست داشتم که خبر فقط یک بزرگنمایی نباشه اما به اطلاع میرسونم که محیط بانان گرامی الان ۹۰۰ امتیاز سختی شرایط کار دریافت میکنند که میشه ۱۰۰۰٫یعنی فقط ۱۰۰ امتیاز به حقوقشون معادل حدود ۱۳۰۰۰ هزار تومان اضافه میشه.متاسفانه .اما امیدوارم که اینجوری نباشه.البته خیلی ادارات دیگه همین سختی کار رو دارن .رئیس اداره محیط زیست شهرستان طبق قانون فقط ۱۲۰ امتیاز اما بعضی ادارات هستن که کارشناساشون خیلی بشتر میگیرند مثلا دامپزشکی. ضمنا دامپزشکی امسال ۳۵ % افزایش حقوق در بند ۱۰ ماده ۶۸ خدمات کشوری داشته یعنی کل حقوق ، اما ۳۵ % که محیط زیست دنبالشه فقط شامل ۲ بند میشه .حتی اون فوق العاده مشاغل حاکمیتی که امثال محیط زیست کم کرد و ۲۰۰۰ امتیاز رو ۱۸۰۰ به رئیس اداره و ۱۵۰۰ به کارشناس داد اونها دارن ۲۰۰۰ * ۳۵% رو میگیرند……..

    پر طرفدار Thumb up 29 Thumb down 1

  21. محیط بان می‌گوید:

    باتشکر از زحمات خانم دکتر ابتکار, که یکی از مشغله های فکری محیط بانان را تاحدودی رفع کرد چون ما محیط بانان واقعا شرمنده خانواده خود بودیم

    داغ Thumb up 5 Thumb down 24

  22. احمد می‌گوید:

    بزرگنمایی شده و جنبه تبلیغاتی دارد

    پر طرفدار Thumb up 20 Thumb down 0

  23. محیط بان می‌گوید:

    من در اظهار نظر های قبلی مسئولین خواندم که گفته بودند می خواهیم سختی کا ر محیط بانان را به ۳۰۰۰ امتیاز برسانیم کاش این ۱۰۰ امتیاز که برابر ۱۲۰۰۰ تومان است نمی دادند این هم شد رفاه ومعیشت!

    پر طرفدار Thumb up 21 Thumb down 0

  24. پوچ می‌گوید:

    فقط میتونم بگم برای کارکنان محیط زیست متاسفم .واسه این فوق الاده سختی کار دم عیدی . اساتید خجالت بکشند

    پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 0

  25. محیطبان می‌گوید:

    ببین ما محیطبانان که سینه در مقابل گلوله های شکارچیان جهت حفظ حیات وحش کشور سپر می کنیم آنچنان مظلوم واقع شده ایم که با افزایش ۱۲۰۷۰ تومان به حکم محیطبانان مسئولین دم از حل مشکلات معیشتی محیطبان می زنند که در ماه ۱۸ شبانه روز باید دور از خانواده خدمت می کنند .چون طبق فزمایشات محیطبانان عزیز قبل از این بخشنامه ۹۰۰امتیاز در اجکام محیطبانان اعمال شده بود که اگر صد امتیاز را در ضریب ریالی۱۲۰۷ کرده باشیم معادل ۱۲۰۷۰ تومان با این بخشنامه به حقوق مان افزوده می شود.جناب محابی پیگیر ۳۵درصد باشیذ که بعضی استان ها از اول سال دریافت می کنند و با این که تعدادی از همکاران به دیوان عدالت اداری شکایت کرده اند سازمان مجکوم و ملزم به پرداخت ۳۵درصد شده چرا در این زمینه اقدام نمی کنید

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 0

    • محیط بان می‌گوید:

      سلام عزیز –
      آقای مجابی و دیگر مسئولین پیگیر ۳۵ درصد هستند ولی فقط برای کارکنان سازمان – بخشنامه جدید اعلام کرده که ۳۵ درصد پرداخت می شود ولی فقط برای کارکنان ستادی – ایکاش استانهای دیگر هم سازمان داشتند تا خودمان برای خودمان فکری می کردیم .

      موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

  26. مهسا می‌گوید:

    من از این خبر خوش حال شدم برای محیط بانان زحمت کش و عزیزمان. اما واقعا تصور نمیکردم که بر طبق نظرات ، افزایش حقوق ها این قدر نا چیز باشد. دوازده هزار تومان؟؟!!!!!!

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 0

    • علی می‌گوید:

      با سلام . این خبر شاید برای شما خوشایند باشد ولی برا محیطبانی که از شبانه روزی و با کمترین امکانات و به خط انداختن جونش داره محیط زیست و حیات وحش رو حفاظت میکنه ۱۲۰۰۰ تومان چیه اخه.

      پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 1

  27. محیطبان کولگ می‌گوید:

    با سلام وخسته نباشید به خانم دکتر ابتکار و آقای مجابی جهت این فتح الفتوحی که داشتند
    جا بسی خجالت داره این افزایش حقوق ۱۲۰۰۰ تومان و این همه خبر رسانی

    پر طرفدار Thumb up 18 Thumb down 0

  28. عاقلون می‌گوید:

    با سلام خدمت همه همکاران خوبم در سازمان از خانم دکتر گرفته تا ما که پایین ترین ردّه ایم.
    من هشت سال محیط بان بوده ام و هفت سال است کارشناسم حقوقم با این سابقه کار و رسمی بودن ۱۲,۷۵۰,۰۰۰ ریال است.
    هم کارشناس و هم محیط بان سختی ها و مخاطرات کار خودشان را دارند.
    مواد سمی آلودگی های شیمیایی میکروبی و… در کارپایش واقعا وجود دارند.
    وقتی به خاطر حفظ سلامت محیط زیست کشاورزان که از وجود فلزات سنگین کارخانجات در آب آبیاری مزارعه خبر ندارند و یا آن مصرف کننده عزیزی گه از آلودگی های مختلف اقلام غزایی خبر ندارد و کارشناس قلبش می تپد تا کارخانه دار متخلف را با خودروی بنزش سر جایش بنشاند، هنوز وارد چاهک منحول فاضلاب یک کارخانه نشده ای تا پساب یک کارخانه روی بدنت بریزه و با این اوصاف هزاران بیماری جور وا جور قلبت بریزد.
    من چون لیسانس سال ۸۸ هستم ۲۶۰۰۰۰۰ ریال از همکارم که پیمانی است و هشت سال سابقه دارد کمتر حقوق می گیرم.
    این عین بی عدالتی اداری است. نمی گوییم حقوق همکارم کم کنید لااقل حق من و امثال من که کم هم نیستم را بدهید.
    من تا عمر دارم خود را محیط بان می دانم و محیط بانی را از ته قلب دوست دارم و عاشق این شغلم.

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 0

  29. ناشناس می‌گوید:

    درود بر همه زحمت کشان محیط زیست.ولی این افزایش خیلی زیاده به فکر سایر سازمانها و ادارات دیگر هم باشین همشو ندین به محیط زیست

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 0

  30. محیطبان می‌گوید:

    سلام
    خسته نباشید
    واقعاٌ دارید زحمت می کشید
    همش ده هزار تومان به حکممان اضافه می شود
    دقیقاٌ پول ۲۵ قرص نان تافتون که در ماه، روزی یک قرص هم نمی شود
    لطفاٌ دیگه از این زحمت های ده هزار تومانی نکشید که وضع معیشت محیط بان اینجوری درست نمی شود

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 0

  31. صیاد می‌گوید:

    سلام.این فوق العاده شامل محیط بانان قراردادی نمیشه.مگه اونا چه گناهی کردن

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 1

  32. محیطبان می‌گوید:

    سخاوت مرد بزرگ و ابر بهار ببارد بجایی و نیاید به کار

    سلام
    مرد حسابی بعد اینهمه ساز و دهل ۱۰۰۰۰ تومان انداختی روی حقوق واقعا که !
    چرا نباید محیط زیست انسانی و طبیعتمون خراب بشه؟
    شما دشمن این محیط زیست این کشور هستین چون با حقوق۷۰۰هزار تومان کسی با شکارچی متخلف درگیر نمیشه

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 0

  33. green brave می‌گوید:

    ۳۵ درصد از سوی دولت ابلاغ شد.

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 1

  34. محسوس می‌گوید:

    پس کارشناسان حقوق که در واقع بازوی محیط زیست هستند چطور؟

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

  35. محیط بان بیچاره می‌گوید:

    باعث نابودی محیط زیست همین آقایون هستند که با بی مسئولیتیشون نه تنها محیط بانان را دلسرد میکنند بلکه نسبت به محیط زیست و خودشون متنفر میکنند.
    آخه با ۱۲۰۰۰ تومان ۲ کیلو سیب زمینی میدن؟؟
    رفتی رو اعصاب آقای مجابی!!!
    اگه واقعاً ۱۰۰ امتیاز بدن خیلی خیلی مضحکه!

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 0

  36. مهران می‌گوید:

    سلام،چه سختی هادراین ۲۰سالی که لباس افتخارآمیز محیط بانی رابرتن دارم نکشیدم ،ازدوره سخت آموزش تکاوری باسرنگونی آیفاونداشتن بیمه تکمیلی بافروش طلای همسرم در ابتدای کار روزای سرد برف وباران درنقاط صعب العبور وگرما طاقت درگیر بادوست ودشمن دیون رفتن مطالبات دیر وکم وحذف شدن احترام وارجحیت به باسابقه ها رفع تبعض اجرای قوانین ومقررات باید جدی

    موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>