اسماعیل کهرم: وزیر بهداشت نخود هر آشی است

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه آقای هاشمی (وزیر بهداشت) نخود هر آشی است، گفت: بنده حدس می‌زنم دخالت هاشمی موجب شده تا ابتکار از رفتن به خوزستان امتناع کند.

اسماعیل کهرم امروز در گفت‌وگو با فارس در واکنش به حضور «سید حسن هاشمی» وزیر بهداشت در خوزستان اظهار داشت: هرجا که عکس و دوربین باشد آقای هاشمی نیز حضور دارد.

شوی رسانه‌ای وزیر بهداشت هاشمی در خوزستان

مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه با بیان اینکه بنده علت عدم حضور خانم ابتکار را در خوزستان نمی‌دانم اما سوال اینجاست که آیا نتیجه حضور وزیر بهداشت به خوزستان غیر از شوی رسانه‌ای چیز دیگری بود؟

وی با بیان اینکه آیا وزیر بهداشت تفاوت میان بیابان و کویر را می‌داند؟ گفت: «هاشمی» متخصص چشم است بر همین اساس دلیلی ندارد که وی به عراق برای رفع معضل ریزگردها سفر کند. باید ابتکار و جمعی از کارشناسان به این سفر بروند.

وزیر بهداشت نخود هر آشی است

کهرم گفت: آقای هاشمی (وزیر بهداشت) نخود هر آشی است. بنده حدس می‌زنم دخالت هاشمی موجب شده تا خانم ابتکار از رفتن به خوزستان امتناع کند.

مشاور رئیس سازمان محیط زیست ادامه داد: رفتن وزیر بهداشت به عراق چه مفهومی دارد؟ برخی از مسائل وجود دارد که صرفا به محیط زیست مربوط می‌شود و ارتباطی به وزارت بهداشت ندارد.

عبور نخود از ماسک‌هایی که در اختیار مردم خوزستان قرار داده شده است

کهرم تصریح کرد: راه حل فوری و عاجل توزیع ماسک‌های رایگان میان مردم خوزستان است که از ورود ذرات با قطر کمتر از ۲٫۵ میکرون به ریه  افراد جلوگیری کند اما هم‌اکنون از ماسک‌های موجود نخود هم عبور می‌‌کند.

——————————————————————————————————————————————————————-

اظهارات دکتر کهرم اظهارنظر شخصی وی و مغایر با مواضع سازمان حفاظت محیط زیست است

اداره کل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست در واکنش به مصاحبه منتسب به دکتر اسماعیل کهرم با خبرگزاری فارس، طی اطلاعیه ای این گفته ها را اظهارنظر شخصی وی عنوان و ضمن عذرخواهی از بابت این اظهارات، تاکید کرد: این سخنان موضع سازمان حفاظت محیط زیست نیست.

در این اطلاعیه آمده است: سازمان حفاظت محیط زیست ضمن عذرخواهی اعلام می کند مصاحبه آقای دکتر اسماعیل کهرم با خبرگزاری فارس اظهار نظر شخصی وی بوده و مغایر با مواضع این سازمان است.

حضور دکتر هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در استان خوزستان بر اساس هماهنگی های به عمل آمده در دولت بود و نقش بسیار موثری برای ایجاد همدلی در میان مردم و مسئولان خوزستان به منظور آمادگی لازم برای مقابله با گرد و غبار و بررسی چگونگی ارائه خدمات پزشکی درمانی داشته است.

سفر دکتر هاشمی به عنوان نماینده دولت به خوزستان و حضور در میان مردم منجر به ایجاد آرامش و دلگرمی مردم به منظور آغاز عملیات اجرایی کوتاه مدت بوده است.

سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دو دستگاه همسو و دارای اهداف مشترک برای ارتقای سلامت جامعه هستند که امضای تفاهم نامه همکاری که صبح امروز به امضای مقامات عالی دو دستگاه رسیده، موید این موضوع است.

+30
-38
  

49 دیدگاه

  1. DORNA می‌گوید:

    این دیگر چه جور ادبیاتی است؟!
    وقتی مشکلی پیش می آید باید به پیشواز هر مسئولی رفت که پیشقدم می شود برای پیگیری…
    واقعا آقای هاشمی از این نظر شایسته سپاسگزاری مردم اند.
    اگر از دید آقای کهرم ببینیم باید بگوییم خانوم ابتکار هم حق نداشت به عیادت قربانیان اسیدپاشی برود!

    پر طرفدار Thumb up 66 Thumb down 24

  2. رضا مجذوبی می‌گوید:

    با سلام
    من با شناخت دورادور و نسبی که خارج از سیستم اداری و سیاسی و…کشور از دکتر هاشمی دارم ایشان خیلی با شخصیت تر و بی نیازتر از اونی هستند که آقای کهرم در مورد ایشون بیان کردن و متاسفم برای خودم که انتظارم از آقای کهرم تا این لحظه خیلی بیشتر ازین بوده…

    پر طرفدار Thumb up 55 Thumb down 21

  3. soran می‌گوید:

    باید از آقای کهرم پرسید که مثلا خانم ابتکار تا به حال چه کاری از دستش بر آمده جهت رفع این مشکل که از دست وزیر بهداشت یا امثال ایشان کاری ساخته باشد؟؟ متاسفانه محیط زیست ایران به لطف مدیریت های آن هر روز دچار بحران های غیر قابل جبران میگردد.

    پر طرفدار Thumb up 58 Thumb down 8

  4. کوشان مهران می‌گوید:

    در حال حاضر سکوت و مصلحت اندیشی بزرگان محیط زیست ایران در خصوص خشکانیدن تالاب های خوزستان چونان آشی برای خوزستان زرخیر پخته که هر نخود و بنشنی را میان درون این دیگ هفت جوش ریخت.

    هورالعظیم پرآب شد تا گرد و خاک از خوزستان برود
    جامعه > محیط زیست – دریچه هورالعظیم که در سال ۱۳۸۹ مسدود شده بود باز شد تا از میزان غبار ناشی از منشا داخلی در کشور برای استان خوزستان بکاهد.

    khabaronline.ir/detail/390474/society/environment

    نخست به دلیل برهم خوردن رژیم آبی هلیل رود، هامون جازموریان کرمان خشکید و هیچ یک از بزرگان محیط زیست ایران اعتنایی نکردند

    ارومیه را خشکانیدند،سر آخر تغییرات اقلیمی تنها مقصر شناخته شد
    گاوخونی خشکید،گفتند تنها برای چند پرنده ناراحت هستید، نگران نباشید یخ زده اش را وارد می کنیم
    .
    .
    .

    حالا بیابید کسانی را که با خشکانیدن هورالعظیم موافقت نمودند.

    پر طرفدار Thumb up 50 Thumb down 5

  5. حجت می‌گوید:

    نخود هر اش!؟ این چه طرز صحبت کردن و اظهار نظر میباشد آقای کهرم ؟؟ آن هم در مورد یکی از فعالترین و محبوبترین اعضای دولت؟
    این چه ادبیاتی است؟ دکتر هاشمی یک انسان فهیم و دلسوز این مردم است و فکر نکنم کسی از اقدامات ارزشمند این بزرگوار بی خبر باشد.
    آقای کهرم خودتان چه کرده اید؟ فکر کنم سازمان محیط زیست نیاز به تحول اساسی داره به خصوص در مورد مشاور محیط طبیعیش
    حالا از این موضوع گذشته یادمه امسال همین آقای کهرم یه اظهار نظر کردن که خیلی خنده دار بود!!
    تابستان امسال در جواب یکی از اساتید بزرگوار محیط زیست که گفته بود چرا سازمان محیط زست به وظیفه تکثیر و رهاسازی گونه ها عمل نمیکنه گفته بود تکثیر و رهاسازی گونه ها در هیچ جای دنیا انجام نمیشه!!

    پر طرفدار Thumb up 47 Thumb down 17

  6. م.ش می‌گوید:

    بهتر بود که خانم ابتکار هم حرکتی رو انجام می داد رفتن به خوزستان یعنی دل گرمی برای مردم

    پر طرفدار Thumb up 36 Thumb down 9

    • حسام می‌گوید:

      رفتن الکی به خوزستان بدون هیچ مصوبه و بودجه چه مشکلی را حل میکرد؟!!
      اتفاقا خانم ابتکار در تهران خیلی بیشتر می توانست به حل معضل ریزگردها کمک کند و همین اتفاق هم افتاد و بسته خوبی را در هیات دولت به تصویب رساندند
      وحالا ایشون با این مصوبه راهی خوزستان می شود برای اجرا نه برای نمایش !
      علاقه به این شوهای نمایشی هیچوقت دست از سر ملت ما برنخواهد داشت

      داغ Thumb up 17 Thumb down 26

      • علی می‌گوید:

        بهتر بود خانم ابتکار قدم رنجه میفرمودند،به خوزستان میومدن تا بهتر عمق فاجعه رو درک کنن،درد و رنج مردم از نزدیک حس کنن، اینجوری شاید بهتر میتونستن تصمیم گیری کنن،در ضمن اومدن به خوزستان شوی نمایشی نبود، حداقل کاری بود که میشد برای همدردی با مردم انجام داد!

        پر طرفدار Thumb up 20 Thumb down 3

  7. ایمان می‌گوید:

    تکذیب جزوی از روند کاری ادارات کشور است!

    پر طرفدار Thumb up 25 Thumb down 4

  8. علی می‌گوید:

    ادبیات مسئولین رو عشقه، این طرز صحبت کردن همه میراث دولت قبلیه!!!!!!!!!!!!

    پر طرفدار Thumb up 33 Thumb down 16

  9. نیما می‌گوید:

    آقای دکتر هاشمی ، وزیر بسیار فهیم و توانایی هستند و عملکرد بسیار خوبی توی این چند وقته داشتند ولی در این مورد باید حق به آقای کهرم داد چون بهتر در این مورد از افراد متخصص استفاده بشه.

    داغ Thumb up 27 Thumb down 28

  10. شاهین می‌گوید:

    جناب دکتر کهرم از اساتید به نام و از پیشکسوتان و کارشناسان برجسته محیط زیست و حیات وحش ایران هستند. بعید میدونم این سخنان از ایشان باشد!
    آقای دکتر کهرم همواره دلسوز طبیعت و حیات وحش این سرزمین بوده و هستند و به نظرم عده ای تمایل در خدشه دار کردن چهره های فرهیخته ای چون ایشان را دارند.

    داغ Thumb up 27 Thumb down 31

    • نوید می‌گوید:

      سلام
      واقعا واسه این ادبیات متاسفم،
      من بیش از یکساله عضو این سایت هستم و این اولین پیامی هست که میدم اونم بخاطر اینکه واقعا زورم اومد از این اظهار نظر، همیشه فقط مطالب رو مطالعه میکردم
      مثلا تا حالا هم وزیر محترم بهداشت میومد خوزستان که سرکار خانم ابتکار تشریف نمیاوردن؟ این خانم کی لطفشون شامل استان مظلوم خوزستان شده که حالا بشه؟
      من یکی از بهترین و قویترین وزیرهای این دولت رو همین وزیر بهداشت میدونم و یکی از ضعیف ترین مدیران رو خانم ابتکار میدونم
      فعلا که خانم ابتکار و سازمانشون شوی تلوزیونی راه انداختن نه دکتر هاشمی، کسی که دکتر هاشمی رو بعنوان مسئول تام الاختیار به خوزستان فرستاده خودش میدونسته کی رو بفرسته
      من خودم ساکن اهوازم و واقعا اگه جناب روحانی هم تشریف میاوردن اینقدر خوشحال نمیشدم، چون دکتر هاشمی واقعا آدم پاکی هستن، اینم که هیچ کاری نتونستن انجام بدن به دلیل این بود که نمیخواستن مثل مدیران دیگه یه کار موقت واسه بستن دهان مردم انجام بدن،
      همینقدر که گفتن این یه فاجعه هست و کار اصولی میخواد بفهمین که کارش درسته، وگرنه مثل خیلی های دیگه میگفت فلان قدر بودجه بدید مشکل حل میشه بعد هم بودجه میومد ولی ریزگردها باقی میموند….

      پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 7

  11. محمد می‌گوید:

    ریزگرد خوزستان مشکل امروز و دیروز نیست، بیش از ده سال است که مردم این خطه از کشور، با گرد و خاک دست و پنجه نرم می کنند، چرا خانم ابتکار در این مدت به خوزستان سفر نکرده اند؟
    آقای کهرم، وزیر بهداشت نخود هر آشی نیست، وزیر بهداشت بزرگمردی از جنس مردم است که در رفع مشکلات مردم گام بر می دارد، آقای هاشمی وظیفه شناس ، افتخار ملت ایران است. هاشمی دوستت داریم

    پر طرفدار Thumb up 29 Thumb down 10

  12. barbod می‌گوید:

    کاملا حرف به جا و متینی ایشون فرمودند…حتی در دیدارهای سر زده ایشون از مناطق محروم ۹۰ درصد تصاویر به ایشون تعلق دارد!
    در حوزه بهداشت و درمان نیاز با ایجاد شکاف طبقاتی عمیق بین کادر درمان (مخصوصا پزشکان) و نیروهای بهداشتی عملا کارمندان بهداشتی را در وزارت خانه بهداشت!!! نابودکردن!!!
    به طوری که حقوق یک پزشک عمومی ۱۴ برابر کارمندان دیگر شده است.
    باعث تاسف که تو این مملکت هر کی به فکر خانواده و حزب گروه خودشه این آفت جامعه رو ویران میکنه.

    داغ Thumb up 16 Thumb down 20

  13. امیر امینی می‌گوید:

    جناب آقای کهرم باید بدانند که این وزیر محترم فردی خدوم و مردمیست .مردم او را دوست دارند. در شرایط بحرانی کشور که تمام سازمان ها و وزارتخانه ها به سبب یا بهانه کسر بودجه خیلی از وظایف خود را انجام نمیدهند این مرد ایستاده و هر روز حقوق جدیدی برای مردم تعریف می کند.
    شما منشا چه خدمتی بوده اید که اینگونه این وزیر محترم که مانندش را به سختی بتوان سراغ کرد را به باد انتقاد می گیرید. آقای کهرم به دلیل کهولت سن به شما پیشنهاد می کنم قبل از مصاحبه و ثبت اظهارات بسیار بسیار بدیع با مشاوری امین و دانا مشورت بفرمایید و ضمنا اعتبار و احترام اساتید محیط زیست کشور را که علی الظاهر جنابعالی یکی از نمادهای آن هستید را اینگونه از بین نبرید.

    پر طرفدار Thumb up 25 Thumb down 17

  14. مهدی جعفری می‌گوید:

    معلوم نیست مشاوران در سازمان محیط زیست بر چه معیاری انتخاب می شوند اگر یک سازمان دارای رئیس هستش باید تریبون اوون سازمان شخص رئیس باشه نه مشاورش که یک پست تشریفاتی می باشند.
    این مصاحبه نشان میده که مدیریت قوی در سازمان محیط زیست متاسفانه وجود نداره و باید از رئیس جمهور بابت این موضوع سوال بشه که رئیس سازمان محیط زیست که مستقیماً خودشون منتصبش می کنند چرا باید در زیر مجموعه ایشان بی احترامی به قویترین وزیر کابینه یعنی جناب هاشمی بشه؟؟؟
    با معذرت خواهی و چاپ بیانیه،کاری درست نمیشه خانم ابتکار!حرفی که نباید زده میشد از تریبون سازمان شما اعلام شده لطفاً اگه برای حفظ محیط زیست وقت نمی گذارید حداقل برای نظارت بر مجموعه اداری و کاری خود وقت بیشتری بگذارید.

    پر طرفدار Thumb up 24 Thumb down 13

    • امین می‌گوید:

      آقای جعفری چرا سعی می کنید خودتون رو ناآگاه جلوه بدین

      مشاور پست رسمی در هیچ سازمانی نیست، ضمن اینکه سازمان محیط زیست هم اعلام کرده که صحبت های آقای کهرم موضع شخصی ایشون و خلاف مولضع سازمانه
      حالا شما میخوای به زور بگی که نه تریبون سازمان اعلام کرده
      متاسفم که در جامعه ما افراد مغرض پا روی واقعیت ها میذارن و از همه چیز برای رسیدن به هدف خودشون استفاده می کنند.

      داغ Thumb up 10 Thumb down 12

      • مهدی جعفری می‌گوید:

        جناب امین شما خط دوم نوشته من رو بخوبی نخوندید من گفتم مشاور یک پست تشریفاتی هستش و این همون حرف شماست که فرمودین مشاور پست رسمی در هیچ سازمانی نیست!
        اما وقتی که شخصی راجع به یک مساله صحبت میکنه از جایگاهش یاد میکنند بعنوان گوینده و مانند مصاحبه همین آقای کهرم که ازشون بعنوان مشاور رئیس سازمان محیط زیست در مصاحبه یاد شده!
        اگه غیر از این بود همه می تونستند صحبت کنند
        اون خبرگزاری بعنوان کسی که مطلع از سازمان محیط زیست هست با ایشان مصاحبه کرده و مشاور بودن ایشان هم موضوع تایید شده ای است.والا بذار با یک شخص عادی مثل بنده و شما بیان راجع به این وضعیت مصاحبه کنند.
        کسی که مشاور یک سازمان باید درکی از این موضوع داشته باشه که حتی در بدترین شرایط نباید به اشخاص توهین کنه وقتی ایشان به دکتر هاشمی در تریبونی که همه مخاطبش هستن میگه که این آقا فرق بیبان و کویر رو نمیدونه و بعنوان نخود هر آش از وزیر یاد میکنه معلوم میشه که در چه سطح دانش و ادبی هستند
        مشکل این شخص نیست مشکل کسی هستش که به این افراد حکم انتصاب مشاوره رو داده

        پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 8

        • محسن می‌گوید:

          طرف حق داشت میگفت سازمان محیط ایست.اولش به شکار گیر دادن ، بعدش به آشوراده و جنگل ابر و حالا هم وزیر بهداشت. اگر رسیدگی به بهداشت و سلامت مردم در حوزه وظایف و اختیارات وزیر بهداشت نیست، پس به عهده کیست؟؟؟؟؟

          پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 8

  15. دکتر جلیلی دامپزشک می‌گوید:

    حضور افراد … در سازمان محیط زیست ، نتیجه اش آبروریزث و زیان های جبران ناپذیر به مجموعه این سازمان مردم نهاد است

    داغ Thumb up 16 Thumb down 14

  16. شکاربان می‌گوید:

    آخه نه که آقای کهرم محیط زیست کشور را خوب حفظ و نگهداری کرده ، حالا هم که یه آدم دلسوز و فعال پیدا شده و میخواد درد مردم را رسیدگی کنه ، به ایشاون فشار آمده
    نه آقا ، دکتر هاشمی کار خودش را بدرستی انجام میده شما ها هم بهتره به جای غر و غر و بهانه جویی و اظهار نظرهای رومیزی وارد کارزار بشید و به فکر حل معضل بسیار بزرگ ریزگرد و غبار باشید که چیز تازه ای نیست و چندین سال بر سر این مردم نگون بخت فرو می ریزه

    پر طرفدار Thumb up 29 Thumb down 15

  17. مهسا می‌گوید:

    جناب آقای کهرم بسیار محترم اند و ایشان حتما قصد توهین نداشتند و اشتباه کردند.
    وزیر بهداشت نسبت به خیلی افراد دیگر در رده خودش، آگاه تر و متعهدتر است.
    برای من هم آقای کهرم و هم آقای دکتر هاشمی ، بسیار محترم اند.

    پر طرفدار Thumb up 21 Thumb down 18

  18. ali می‌گوید:

    آن اقایانی که از آقای کهرم انتقاد میکنن فرق یه چشم پزشک و با یه کارشناس ارشد محیط زیست نمیدونن.
    ایشون حرف بجایی زدن و باید خانم ابتکار حمایت میکرد که متاسفانه پشت ایشونو خالی کرد.

    داغ Thumb up 23 Thumb down 23

    • م. زاده ورامین می‌گوید:

      علی آقا ما که از کارشناسان سازمان هستیم دیدیم که چه نتیجه ای از سوت بلبلی زدن حاصل شد؟
      برادر من با جار و جنجال تنها می توان مشکلات اصلی را مخفی کرد.
      ایشان درباره جزیره آشوراده هم اینطور ابراز نظر کردند؟
      اطراف خانم ابتکار پر شده از امثال دکتر کهرم

      پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 9

    • میثم می‌گوید:

      جناب اسماعیل کهرم فردی بسیار دانا کاردان و بهتر از آقای هاشمی خیلی خیلی بهتر در مورد پدیده شوم ریزگرد و جوانبش اطلاع دارند.
      کار آقای هاشمی بهداشت و درمان هست.
      مشکل مملکت ما اینه که هرکی تا میخواد خودی نشون بده در کار دیگران دخالت میکنه… معلم میاد در مورد انرژی هسته ای حرف میزنه… نظامی میاد کار فرهنگی انجام بده… سیاسی میاد واسه ورزش و لیگ تصمیم میگیره…

      آقای هاشمی شما فردی دانا و کاردان هستید در زمینه پزشکی. لطف کنید در امور تخصصی دیگران دخالت نکنید…

      جناب کهرم یکی از بزرگترین و بهترین افراد در زمینه محیط زیست هستند و به خوبی شرایط زیست محیطی ایران و مشکلاتش رو میشناسند.

      داغ Thumb up 13 Thumb down 15

      • DORNA می‌گوید:

        دکتر هاشمی جهت انجام وظیفه اش در مورد بهداشت و درمان به اهواز رفته اند، این قدر بی انصافی نکنید. ایشان از بهترین مقامات اجرایی کشور بوده و خدماتشان در دولت فعلی بر کسی پوشیده نیست.

        پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 4

        • میثم می‌گوید:

          دوست عزیز در کاردان بودن و کارامد بودن اقای هاشنی شکی نیست دورود بر ایشان..
          ولی اتفاقات دیگری هم در جریان هست….
          مشق ریاست جمهوری دوست من.
          مشکل ما ملت ایران این هست که حافظه تاریخی ضعیفی داریم متاسفانه

          موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 3

  19. یک ایرانی می‌گوید:

    آقای کهرم شما که نخود هر آشی نیستی تاحالا چه کاری برای به خطر نیفتادن مردم خوزستان انجام دادی ؟
    شماکه از ترس جانت بیرون نمیری بذار دیگران کار خودشان را بکنند.
    مرحبا به مرد اول دولت تدبیر و امید که در این هوا به خوزستان رفت و باعث دلگرمی مردم شد.

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 8

  20. شاهین می‌گوید:

    من معتقدم این سخن از جناب آقای دکتر کهرم نیست! دکتر کهرم از بهترین و دوستاشتنی ترین چهره های زیست محیطی ایران هستند. ضمن اینکه آقای دکتر هاشمی هم مرد شریف و انسان درستکاری است.

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 6

  21. فرناز حیدری می‌گوید:

    آقای دکتر کهرم عزیز
    لطفا این جسارت را بر شاگرد قدیم خود ببخشید. شما بعنوان استاد حق بسیار بزرگی بر گردن من دارید اما باور دارم که این قضاوت نه تنها در مورد شخص دکتر هاشمی انصاف نیست بلکه شاید در حق هر کسی که بخواهد به هر دلیل و به هر شکل با مردم خوزستان همدردی کند، درست نباشد.
    خوزستان مظلوم ما امروز به همدردی ها نیاز دارد نه به قضاوتها. خاکی که امروز عرصه را بر این مردم تنگ کرده آنقدر تلخ هست که به این آسانیها شیرین نخواهد شد.
    همه ما اعم از کارشناس محیط زیست، دکتر چشم پزشک، نانوا، خانه دار و معمار و … به نوعی در قبال هموطنان در رنج خود مسوول هستیم.
    هرجی نیست بر یک چشم پزشک که باید بر قسم خود پابند باشد هرجی نیست بر یک غیرکارشناس که برود و ببیند مردم خاک را در خوزستان نه قطره قطره بلکه دریا دریا سرمی کشند.
    حتی یک روز یا یک ساعت بودن در خاک خوزستان هر کسی را تکان میدهد وای به حال پزشکی که بیمارانش پیش از دوران صدارت وی را به حسن خلق و مهربانی ستوده اند.
    با عرض پوزش فراوان و احترام

    پر طرفدار Thumb up 30 Thumb down 1

    • کوشان مهران می‌گوید:

      سرکار بانو فرناز حیدری؛

      در طول مدتی که در سایت دیده بان پیام ها را خوانده ام تا کنون به نوشتاری متین وسلیس وبدور از ریا وچاپلوسی و در عین حال با رعایت حرمت و احترام برنخورده ام.

      مجموعه نوشتارهای خبرنامه حفاظت از حیات وحش روسیه پیشکش من به شما می باشد که حقیقت را فدای مصلحت اندیشی ننمودید:

      wild-russia.org/html/pubs.htm

      ***********************************************

      عذر میاور نه حیل خواستند این سخنست از تو عمل خواستند
      گر بسخن کار میسر شدی کار نظامی بفلک بر شدی

      پر طرفدار Thumb up 21 Thumb down 4

      • فرناز حیدری می‌گوید:

        سلام وقت بخیر
        البته شما لطف دارید اما در هر صورت این نوشته به نوعی شاید تنها جسارت نابجای یک شاگرد باشد.
        از سایت پیشنهادی بسیار سپاسگزارم حتما چک خواهم کرد.
        شاد و موفق باشید
        با احترام و تشکر فراوان

        پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 2

  22. برنو می‌گوید:

    بله آقاى کهرم, پیر طبیعت ایران درست است نباید به قول شما نخود هر آشى شد, اما اگر کسى در قبال موضوعى به این مهمى احساس مسولیت کند و آنهم اعضاى همین دولت که شما مشاور ارشدشان هستید چه خوب بود خود شما که کارشناس ارشد یا بهتر بگویم دکتر محیط زیست هستىد در در ازاى این چند سال راه حلى میافتید و ارائه میکردىد, شما که از آغاز اىن بحران بوده اید, اتفاقا این معضل به طور مستقیم به وزارت بهداشت ازتباط پىدا کرده است چرا که سازمان محیط زىست فقط تماشاگر این ماجرا بوده و کار مهمى انجام نداده است, واقعا این همه سمینار و همایش چه کرده است؟ آنوقت شما وزیر دولت را به تمسخر میگیرىد؟ این کار هرگز در شان ما و سازمانتان نیست, لطفا پیش از هر سخنى خوب به عواقب آن بیاندیشید, درود ببر آقاى دکتر هاشمى مسئول دلسوز و فعال, پیروز باشید.

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 1

  23. رضا می‌گوید:

    دوستان یه سوال؟ این مطالبی که شما نوشتین در رابطه با این اشخاص! نظرای شمارو میخونن؟؟!!!

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 1

  24. حامیان محیط زیست می‌گوید:

    از کهرم انتظار نداشتیم.
    بحث ریزگردها علاوه بر یک بحث محیط زیستی یک مسئله بهداشتی می باشد.
    این یادمان باشد برای رفع یک عیب تشکیل کمیته و تبادل اطلاعات خیلی بهتر از خودنمایی می باشد.
    شاید هاشمی رفته تا اثرات بهداشتی را بررسی نماید….
    خواهشا به جای این حرفا در فکر رفع عیب باشید.

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 3

  25. رضا می‌گوید:

    درود به دوستان عزیزم
    میدونین چندتا چاه تو منطقه گلستان زدن!!!؟؟؟
    اونم واسه کشورهای همسایه!!!
    و دردم اینه که شهر ما دقیقا از آب فاضلاب استفاده میکنند!!؟؟ کلر میزنن میدن به خورد مردم!!
    حالا چه برسه بگم این آب چرا خوزستان نمیره!!!!

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 1

  26. فاتح می‌گوید:

    خیلی عجیبه که ابتکار هنوز نرفته اهواز… هاشمی هم کار خوبی کرده که رفته به اهواز..

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 2

  27. المو بلاغ می‌گوید:

    جالبه ایشان دارن در مورد بهترین وزیر دولت یازدهم صحبت میکنن .

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 1

  28. جواد می‌گوید:

    بهتره در مورد مشکلات کشور به ویژه مشکلات زیست محیطی همه همکاری و تعاون داشته باشند. این اختلاف ها خوشایند و زیبنده ما نیست

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 1

  29. علی می‌گوید:

    یاشا کیشی!
    خیلی مردی حق رو گفتی
    به احترامشون از جام بلند شدمو که حرف حق رو گفتن

    موافقم / مخالفم Thumb up 3 Thumb down 1

  30. پلنگ زاگرس می‌گوید:

    جناب آقای کهرم
    سلام
    من بعنوان یک خدمتگذار محیط زیست از شما می خواهم بگویید ٰ اولا برای کارکنان محیط زیست چه انگیزه ای برای خدمت ایجاد کرده ای اید ٰ که از طبیعت خدادادی محافظت کنند. ثانیا کدامین کار در عمل واسه گرد و غبار انجام داده اید ٰکه بچه های ما در غرب کشور تمامی مریضی تنفس وحتی دیگر نمی توانند نفس بکشند. واز درس وتکلیف دیگر ناامید شده اند.و هر روز درگیر ویزیت پزشک هستیم.

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 3

  31. رامین می‌گوید:

    هر ۲ نفر این بزرگواران فقط در حد حرف و شعار در این دولت فعالیت می نمایند و بس .

    موافقم / مخالفم Thumb up 3 Thumb down 2

  32. ساسان می‌گوید:

    جالب است تمام نظرات مثل هم است و که به این عاشق ایران آقای کهرم حمله دسته جمعی شده.

    داغ Thumb up 6 Thumb down 9

  33. سعید می‌گوید:

    آقای کهرم علاقه خاصی به نخود دارن، ولی راست میگه بنده خدا آخه وزیر بهداشت بره عراق که چی بشه مثلا، از ماسکا هم که هیچی نگیم بهتره

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 2

  34. اشترانکوه می‌گوید:

    این جمله از دکتر کهرم دوس داشتنی راجع به شاگرد اول دولت واقعا بعیده،دکتر هاشمی شخصیت خدمتگزار و وارسته ای هستن

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 1

  35. خلیل شهری می‌گوید:

    خانم ابتکار با وجود چنین مشاورهایی نمیتواند در مسائل محیط زیست یک تصمیم درست بگیرد اومدین شکار رو به بهانه آنفولانزا ممنوع کردین بعد به سه تا از استانهای کشور مجوز دادین ، به چه نتیجه ای رسیدین جزء تلف شدن بیشتر پرنده ها و پستانداران .
    حال بیایین کارشناسی صحیح بکنید ، آمار بگیرید که تخلف در مواقع دادن مجوز شکار بیشتر بوده یا ممنوعیت شکار ، من خودم به شخصه دیدم ، بدون هیچ اقراقی میگویم در زمان ممنوعیت بیشتر بوده

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

  36. ستارخان می‌گوید:

    جناب اقای کهرم.دکتر هاشمی بسیار بزرگوارتر از آن است که بخواهد شو اجرا کند.جایگاه ایشان در میان مردم معلوم و بسیار مقبول است.جنابعالی که فرق بیابان و کویر را خوب میدانید،چگونه برای احیاء دریاچه ارومیه در افاضاتتان فرمودید که به جای احیا باید همه دریاچه را خشک کرد و ۳۰ سانتیمتر شنریزی کرده و گیاهان مناطق کویری کاشت؟به نظرم از عوارض کهولت سن است این بیانات گهربارتان و کاریش هم نمیشود کرد.

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 1

  37. محمد مرام می‌گوید:

    ببخشید یادم رفت بگم اقایون دقت کنیم به ادامه جملات ایشان یعنی سفر وزیر محترم به عراق . احتمالا ایشان میخواسته بره عراق یه حق ماموریت ناچیزی هم بگیره بعد زیارت .

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>