بازگشت اعتبار حذف شده جهت مقابله با ریزگردها به لایحه بودجه ۹۴ ضروری است

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: سخنگوی فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس بازگشت ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای مقابله با ریزگردها به لایحه بودجه ۹۴ را ضروری دانست و گفت: تزریق اعتبار به شکل قطره چکانی به محیط زیست مشکل ریزگردها را حل نخواهد کرد.

کمال الدین پیرموذن در گفت وگو با خانه ملت، درخصوص اینکه برخی مسئولان محیط زیست براین باورند که عزمی از سوی دولت و مجلس برای حل پدیده ریزگردها وجود ندارد، گفت: مسائل مربوط به محیط زیست را به لحاظ اینکه در حال حاضر کشور دچار بمباران مشکلات زیست محیطی است، نباید به سیاست و مسائلی غیرواقعی و حواشی ربط داد.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با بیان اینکه ریزگردها در خوزستان با سه منشاء به وجود آمده است، افزود: دو عامل از ایجاد پدیده ریزگردها خارجی بوده و خارج از کنترل مسئولان کشورمان است اما یک عامل داخلی بوده و با افراط و تفریط برخی مسئولان دولتی در خصوص خشک کردن تالاب هورالعظیم و هورالهویزه در ارتباط است.

موضوع ریزگردها با مسائل سیاسی گره خورد

پیرموذن تاکید کرد: دولت و مجلس در بررسی عامل به وجود آمدن پدیده ریزگردها و چگونگی مقابله با آن نباید مدام یکدیگر را متهم کنند، زیرا این موضوع با انسجام داخلی حل می شود. واقعیت آن است که عمق مشکل تا جایی است که به طور قطع نمی توان با برگزاری چندین جلسه و سفر به خوزستان مشکل را حل کرد.

وی افزود: بنده به عنوان سخنگوی فراکسیون محیط زیست از تمام مجامع بین المللی خواستار کمک به حل پدیده ریزگردها هستم، اما متاسفانه این موضوع با مسائل سیاسی گره خورد و برخی اظهارات غیر ضروری از نمایندگان مجلس و مسئولان سازمان حفظ محیط زیست مطرح شد.

حذف اعتبار مقابله با ریزگردها در لایحه ۹۴ تا حدودی با حب و بغض صورت گرفت

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درخصوص حذف اعتبار درنظر گرفته شده سازمان محیط زیست برای حل مشکل ریزگردها در لایحه بودجه ۹۴ از سوی مجلس، تصریح کرد: البته در این خصوص تا حدودی حب و بغض صورت گرفت و اختلافات کلید زده شد، اما استنباط برخی نمایندگان این بود که اعتبار در نظرگرفته شده برای مقابله با ریزگردها ممکن است در مسائل سیاسی مصرف شود، ولی اصل پنجاه قانون اساسی به این نکته اشاره دارد که مسئولیت جلوگیری از تخریب عرصه های محیط زیستی با همه ملت است.

پیشنهاد بازگشت مبلغ ۶۰ میلیارد تومانی برای مقابله با ریزگردها مطرح خواهد شد

سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس، گفت: به طور قطع پیشنهاد بازگشت مبلغ ۶۰ میلیارد تومانی برای مقابله با ریزگردها در صحن علنی مجلس به لایحه بودجه سال آینده مطرح خواهد شد، زیرا مشکلات زیست محیطی عمیق بوده و بودجه در نظر گرفته شده برای این موضوع قطره چکانی است، بنابراین باید بودجه مناسبی به این مشکل اختصاص داد، زیرا دولت با توجه به امکانات و پیچیدگی موضوع، لحظه ای و در زمان کوتاه نمی تواند با ریزگردها مقابله کند.

+21
-2
  

7 دیدگاه

  1. المو بلاغ می‌گوید:

    امیدوارم که بودجه مناسبی نه در زمینه ریزگرد بلکه به کلیات سازمان محیط زیست اعطا بشه.

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 3

  2. حمید موسوی می‌گوید:

    اگر ۲۰ برابر این بودجه برای طرح فلان یود الان ۱۰۰ بار بود تایید شده بود ولی متاسفانه صدای ما خوزستانی ها رو هیچ کس نمی شنوه…

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 1

  3. محیط بان خسته می‌گوید:

    مجلس بیاد فیش حقوقی محیط بانان را نگاه کند ببیند این همه پول کجا میره ؟ محیط بان بی پول ، حیات وحش نابود ، جنگل نابود … پولها کجا خرج میشه پس ؟!

    پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 1

    • پرسنل محیط زیست می‌گوید:

      خدا پدر ومادرت را بیامرزد محیطبان خسته مشکل از خود ماست هرروز مسولینی که بر محیط زیست حاکم می شوند از خود محیط زیست نیستند که دلشان برای محیط زیست بسوزد اکثر حقوقشان از جای دیگه است و محیط زیست هم کانون گردشگری آنها بوده دیگه نامی از روسای قبلی محیط زیست هست نه همه آمدن ورفتند و خوب گشتند حالابیچاره خانم ابتکارباید خرابیها را درست کندکه آن هم هرروز یک مشکل درست میشه بابا جون هنوز نمایندگان قدر محیط زیست را نمی دانند چه رسد به حقوق مادربه درها

      پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 0

  4. عیسی طلعتی می‌گوید:

    به امید روزی که اوضاع نابسامان بودجه محیط زیست روز به روز بهتر و مساعدتر بشه .انشاالله

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

  5. حسین می‌گوید:

    محیط زیست کشور ماالویت آخردار چون اصلا مهم نیست مثل درخت پیری شده که همه از شاخ برگهاشو زدن ودیگه برای نابودیش چیزی نمونده ماداریم فقط آلودگی هوارومیبینیم در صورتی که آلودگی خاک وآب کمتراز هوانیست چون دیده نمیشه… فقط میتونم بگم اوضاع خرابه…

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 1

  6. ساسان می‌گوید:

    باید که وزارت محیط زیست بوجود آورد

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 2

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>