عامل کشتار بی رحمانه یک گرگ خاکستری در الموت غربی بازداشت شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: روز دوشنبه ۹۳/۱۲/۴ یکی از همیاران محیط زیست گزارشی را مبنی بر کشتار یک گرگ توسط یکی از اهالی الموت غربی به اداره محیط زیست استان قزوین ارائه می کند.

مسئول منطقه الموت غربی در این باره گفت: به دنبال دریافت گزارش و پس از انجام تحقیقات محلی موفق شدیم یک روز بعد در تاریخ ۹۳/۱۲/۵ محل زندگی فرد مظنون را در روستای لتر شناسایی کنیم.

مجتبی خاکپور اظهار داشت: پس از آن طی هماهنگی با دادستان و اخذ حکم ورود به منزل با همراهی فرمانده یگان محیط زیست استان قزوین عازم روستای مذکور شده و بصورت غافگیرانه وارد منزل مظنون شدیم.

حین بازرسی از این منزل یک قبضه اسلحه تک لول ترک غیرمجاز (قاچاق) که در منزل مخفی شده بود کشف و ضبط و یک نفر متهم در این رابطه بازداشت گردید.

………..تصویر: لاشه گرگی که توسط متهم پس از شلیک گلوله به طرز ناجوانمردانه ای کشته شده است

مسئول منطقه الموت غربی گفت: پس از بازدشت متخلف و خروج از روستا از وی در مورد شکار گرگ سوال کردیم که متهم هرگونه اقدامی در این زمینه را تکذیب نمود.

از آنجا که همیار محیط زیست در گزارش خود مکان اختفای لاشه گرگ را در زیر یک پل اعلام کرده بود به همراه متهم راهی مکان مذکور شدیم و به جستجوی محل پرداختیم.

پس از چندین ساعت جستجو به همراه سه نفر از محیط بانان، نهایتا لاشه یک گرگ خاکستری را که پاهایش با طناب بسته شده و از بالای پل به درون آبگیر کم عمقی پرتاب شده بود پیدا کرده و بیرون کشیدیم.

همیار محیط زیست اطلاعات کاملی از زمان حادثه، مکان اخنفای لاشه و شیوه بیرحمانه کشتار گرگ توسط متخلف را در اختیار مامورین گذشته بود.

………..تصویر: لاشه گرگی که توسط متهم پس از شلیک گلوله به طرز ناجوانمردانه ای کشته شده است

مجتبی خاکپور گفت: بنابراین متهم با مشاهده لاشه گرگ و اطلاعات کاملی که در اختیار ما بود در نهایت به کشتار گرگ اعتراف نمود.

وی در اعترافات خود اعلام نمود پس از آنکه چند بار این گرگ را در نزدیکی گله گوسفندان خود مشاهده کرده بوسیله گلوله چهارپاره حیوان را هدف قرار داده است اما گرگ زخمی شده ولی زنده بوده. سپس دست و پای گرگ را با طنابی بسته و حیوان زخمی را به پشت الاغی بسته، روی زمین کشیده و پس از رسیدن به پل، گرگ دست و پا بسته را از بالای پل به درون آبگیر پرتاب کرده است.

متهم پس از تشکیل پرونده و پرداخت مبلغ پنجاه میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار یک گرگ خاکستری، به جرم حمل و استفاده از اسلحه قاچاق و همچنین شکار غیرمجاز گونه جانوری حمایت شده به مراجع قضایی معرفی گردید.

+42
-317
  

45 دیدگاه

  1. کوشان مهران می‌گوید:

    ۲۳ ذیحجه ۱۳۰۷ قمری:
    … شنیدم قضایی از (ناصرالدین) شاه گذشته بود. … از قرار گفته میرشکار باروت تفنگ (عزیزالسلطان) زلف شاه را سوزانیده بود. گلوله بفاصله یک بند انگشت از بالای سر شاه گذشته بود…اگر وقتی این ….. آقا عبدالله خواجه را گلوله زده بود یک دو سیلی به اوزده بودند دیگر آنجا این بی پروایی را نمی کرد.
    (روزنامه خاطرات اعتماد السلطنه)

    کشتار گوشتخواران،و بویژه گرگ، تقریبا در تمامی فرهنگها ریشه دیرینه ای دارد ولی سبوعیت و خشونت بیش از اندازه در هیچ مرامی پسندیده نیست.

    اگر از روز اول با قاتل خرس و توله خرس سمیرم از دیدگاه قانون به شدت برخورد می نمودیم، این شیوه ها کمتر روی می داد.
    در حادثه سمیرم جدا از کشتن خرس ها، به دلیل پخش شدن بلوتوث آن در کشور و پخش خبر در رسانه های جهانی بار منفی ایجاد گردید. بهتر می بود جدا از حمل سلاح غیر مجاز و شکارکشی قاضی گرامی شیوه کشتن و بی رحمی و پیامدهای منفی پس از آن را نیز برای سنگین نمودن مجازات مجرم لحاظ می نمودند.

    ****************************************
    باید این حقیقت را پذیرفت که بسیاری از این خاطیان به هیچ روی با شبکه های اجتمایی آشنا نیستند تا از کم و کیف حادثه سمیرم خبردار شوند اما قضات محترم می توانند در کنار شکار غیر مجاز و حمل سلاح بدون پروانه بی رحمی و سنگدلی را نیز بر جرایماین افراد بیافزایند.

    *****************************************

    با دیگر تاکید می نمایم که این شیوه برخورد با گوشتخواران در بسیاری از کشورها دیده می شود و نمی توان تنها ایرانیان را به زیر سوال برد. منتهی در پاره ای از کشورها در صورت آشکار شدن بزه با آن برخورد قانونی و نه احساسی، صورت می گیرد.

    پر طرفدار Thumb up 57 Thumb down 11

    • اهورا می‌گوید:

      بله کاملا درست است چند وقت پیش یک پلنگ عربی در کشور عربستان که به شدت در خطر نابودیست چون به دام نزدیک شده بود کشتند پلنگ را و به درخت آویزانش کردند!!! همچین پلنگی که در هند به آتش کشیدنش..
      یا هزاران فک هایی که در اسکاتلند با گلوله و ضربات سختی کشته شده بودند…
      آدم این صحنه ها را می بیند دلش به درد میاد و از آدم بودن خوش بدش بیزار می شود که واقعا برخی انسان ها تا این اندازه وحشی و سنگدل هستند؟؟؟!!!!ا
      این لینک را ببینید!!!
      shafaqna.com/persian/featured/item/105686-%D8%A7%D9%82%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D8%B9%D8%AD%DB%8C%D8%A8-%D9%85%D8%A7%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%87%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A2%D8%AA%D8%B4-%D8%B2%D8%AF%D9%86%D8%AF-%D9%BE%DB%8C%DA%A9%D8%B1-%DB%8C%DA%A9-%D9%BE%D9%84%D9%86%DA%AF-%DA%A9%D9%85%DB%8C%D8%A7%D8%A8-%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%AC%D9%85-%20-%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1

      پر طرفدار Thumb up 27 Thumb down 6

    • مهسا می‌گوید:

      آقای مهران، نظرات شما راجع به جنایت نسبت به خرس های سمیرم ..، را قبول دارم . اما این که میفرمایید درهمه جای دنیا… وجود دارد، باید در جواب شما عرض کنم که همه جای دنیا انسان وحشی و بی اخلاق وجود دارد و این دلیل بر طبیعی بودن توحش نسبت به گوشت خواران نیست.

      پر طرفدار Thumb up 25 Thumb down 4

    • محمدی می‌گوید:

      من که هیچ وقت حرفهای آقای مهران را نفهمیدم، یا من بی سوادم یا ایشان خیلی با سواده.

      داغ Thumb up 23 Thumb down 24

  2. مجید (حیوانات نگینهای آفرینشند) می‌گوید:

    فقط میتونم بگم خدا نبخشت

    پر طرفدار Thumb up 27 Thumb down 8

    • چغوک می‌گوید:

      دوست عزیزم ، فقط بخشش خدا کافی نیست !
      شخصی که چنین برخوردی را با حیوانی انجام می دهد ، مشکلات پیدا و پنهانی در روح و روان دارد ؛ لازم است که قبل از هر کاری ، این گونه اشخاص به روانپزشک معرفی شوند و تحت درمان قرار گیرند ؛ این شخص ممکن است مشکلات روانی خود را بر سر انسان ها هم پیاده کند ؛ ” قصی القلب ” بودن کم مرضی نیست و یکباره و فقط برای حیوانات در وجود انسان ها ظاهر نمی شود ؛ ۱۰ سال قبل ، در اسفند ۸۳ ، در پاکدشت ورامین ، قاتلی را به دار آویختند که ۲۰ کودک و ۳ بزرگسال را با شیوه هایی بسیار خشن و دردناک کشته بود . همه ی قربانیانش را بیرحمانه شکنجه کرده بود و بیرحمانه کشته بود .
      جراید با بی سلیقه گی تمام اسمش را ” کفتار پاکدشت ” گذاشتند ، حال اینکه کفتارها اصلا چنین خلق و خویی ندارند .
      یک نکته ی برجسته ( البته برای من و نه بسیاری از خوانندگان ! ) در اعترافات این شخص وجود داشت و آن اینکه اعتراف کرده بود که سال ها در بیابان های اطراف پاکدشت ، سگ ها و گربه های ولگرد را می گرفته و با فشار دادن گلوی حیوان یا شکستن گردنش می کشته و احساس آرامش می کرده است ! ؛ وقتی هم که شروع به کشتن انسان ها کرده ، با کشتن سگ های ولگرد و انداختن جسدشان روی اجساد قربانیان ، جنایت هایش را مخفی می کرده است.
      جامعه باید نسبت به پدیده ی حیوان آزاری حساس باشد چون این مشکل روانی مقدمه ای برای جنایت های بزرگ تر است
      سرگذشت قاتل های سریالی را اگر بخوانید ، می بینید که مشکل حیوان آزاری هم داشته اند

      پر طرفدار Thumb up 21 Thumb down 2

      • دوستدار محیط زیست و حیات وحش ایران می‌گوید:

        حیوان آزاری نوعی جنون است
        چگونه کسی میتواند از ناله ای که یک حیوان هنگام اذیت میکشد لذت ببرد و از فریاد و قصد فرار حیوان قهقهه سر دهد ؟ اینها روانیند
        قاتل خرسهای سمیرم یک جانی بالفطره بود که بسزایش نرسید چند نفر مانند آن در دنیا زندگی میکنند !
        آیا کسی که آرامش ذهنی دارد و دوست داشتن را میداند از دیدن مرگ جانداری احساس رضایت میکند ؟
        کاش این فرهنگ استفاده از نام حیوانات در شرح صفات بد انسانها تغییر میکرد.
        مانند سگ کثیف است مانند سگ میکشمت. فلانی مانند جغد شوم است. باندازه خر نمیفهمد. نمیدانم اینها از کجا وارد گویش ما ایرانیها شده !
        جا دارد این را هم بگویم میگفتند سگ پاس میکند یعنی نگهبانی میدهد حالا میگویند سگ پارس میکند ( کلمه پارس برایتان آشنا نیست ) آیا سگ واق واق میکند یا پارس !!؟؟
        باید از بکار بردن این نوع تشبیهات نادرست دوری کنیم تا این عادت از زبانمان بیافتد.
        خدایا چقدر ما عادات زشت و بد داریم .

        پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 2

  3. علی می‌گوید:

    این حادثه و حوادث مشابه نشان از میزان بالای خشونت و وحشیگری و عدم احترام به حقوق حیوانات است.
    کاش این حق حیات و احترام به حقوق حیوانات رو میشد در قالب آموزش از مدارس پایه آموزش داد.
    حق حیات متعلق به همه حیوانات است مثل حق آزادی برای انسان و هیچ کس حق سلب اونو نداره.

    پر طرفدار Thumb up 30 Thumb down 3

  4. میثم می‌گوید:

    من نمیدونم این گرگ بدبخت چه گناهی کرده؟!
    اگه بخاطر گوسفنداش کشتش که ما اینجوری شنیدیم محیط زیست پول دامی را که مورد حمله حیوانات وحشی قرار بگیره می پردازه

    پر طرفدار Thumb up 20 Thumb down 10

    • مسعود می‌گوید:

      آقا میثم عزیز شنیدن کی بود مانند دیدن
      اون بنده خدایی تو همدان گرگ صورتشو درب و داغون کرد فکر میکنید محیط زیست چه کار کرده ؟
      هیچی …تو تلویزیون چند وقت پیش مشاهده کردید گرگ دههاگوسفند را پاره کرده دریغ از کمک محیط زیست
      اگه شماها جای اون چوپان بودید و تمام درآمد شما از طریق چوپانی بود با مشاهده گرگ نزدیک گله اونهم به تناوب که منتظر فرصت مناسب جهت شکار و حمله بوده چکار میکردید؟

      داغ Thumb up 17 Thumb down 18

      • DORNA می‌گوید:

        در صورتیکه با شلیک یک گلوله شکاری حیوان را کشته بود شاید استدلال شما قابل قبول بود، اما اینکه حیوان را زخمی کرده، دست و پایش را بسته و وحشیانه و جنایتکارانه عقده های روحی و روانیش را بر سر حیوان خالی کرده فقط یک معنی می دهد اینکه این اشرف مخلوقات، از شرافت انسانیت تهی شده و از آن یک لجن متعفن باقی مانده…
        مردم روستای خراسان شمالی هم سگها و دامهایشان را پلنگ تلف کرد، اما آنقدر معرفت و شرافت و کرامت داشتند که پلنگ را سالم تحویل محیطبانان دادند…

        پر طرفدار Thumb up 19 Thumb down 7

      • سولماز می‌گوید:

        دوباره نمی تونست با تیر بزنتش ؟ این نشان میده طرف بیمار روانیه . احتیاج نیست برای کشتن یه حیوون دق و دلی تمام مشکلات زندگیشو سرش خالی کنه . این باید بره تیمارستان

        پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 4

      • میثم می‌گوید:

        درست میگی مسعود جان الان گوسفند یک میلیونی پولشه

        داغ Thumb up 8 Thumb down 12

  5. RAPSON می‌گوید:

    سلام
    ممنونم از اون همیار گرامی که خیلی دقیق موضوع را بررسی کرده
    جناب خاکپور سپاس از زحمات شما

    پر طرفدار Thumb up 23 Thumb down 10

  6. بابک می‌گوید:

    خدایا دوستداران طبیعت رو حفظ کن و دشمنان مخلوقات زیبا و قابل تاملت رو نابود کن

    پر طرفدار Thumb up 24 Thumb down 2

  7. اهورا می‌گوید:

    وحشی گری تا کجا؟؟؟؟؟
    شما تنها یک مشت انگلی بیش نیستید که بوی کثافتتان همه جا رو گرفته…
    تف به صورتت که بویی از انسانیت نبردی..
    باید کارهایت را با جانت پس بدهی تا بفهمی که نمی فهمی که کشتار یک حیوان زبان بسته حالا هرچی می خواد باشه یعنی چی؟؟!!!
    به خدا شک ندارم شما بیمار روانی هستید…
    زیستگاه الموت غربی یکی از مهم ترین زیستگاه های پلنگ در ایران است ولی تا همچین دیوهایی آنجا هستند پلنگان و ما آرامش نداریم.

    پر طرفدار Thumb up 26 Thumb down 20

    • DORNA می‌گوید:

      آدمهایی که وارد حریم و قلمرو حیوانات می شوند و حق زندگی را از آنها می گیرند و آنها را شکنجه می کنند بیشتر لایق صفت وحشی هستند، تا حیوانات…
      حیوانات زیباترین جلوه های آفرینشند، که اگر نبودند، دنیا بدون آنها خالی و سیاه بود…
      لعنت خدا بر همه کسانی که دنیا را سیاه و خالی می خواهند…

      پر طرفدار Thumb up 24 Thumb down 18

  8. کیوان می‌گوید:

    یک کلام کثافت

    پر طرفدار Thumb up 20 Thumb down 17

  9. مهسا می‌گوید:

    امیدوارم خیر از زندگی و گوسفندات نبینی وحشی بی فرهنگ..
    ممنون از همیارانی که این پست فطرت را معرفی کردند.

    پر طرفدار Thumb up 26 Thumb down 19

    • مسعود می‌گوید:

      متاسفم برای شما با این طرز فکر .

      پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 12

    • احمد می‌گوید:

      شاید اگر شما هم جایه اون بودید همین کارو میکردید

      داغ Thumb up 14 Thumb down 22

      • مهسا می‌گوید:

        کاربر محترم ، آقای احمد
        این فرد، گرگ را با زجر و درد فراوان کشته است. من فکر نمیکنم حتی همه دشمنان گرگ ها ، حاضر به زجر کش کردن گرگ باشند.
        این عمل یک نمونه عملی از افکار پلیدی است که در ذهن یک فرد وجود دارد که وقتی شرایط را مهیا دید عقده هایش را به وقیه ترین شکل ارضا میکند…
        متاسفم

        پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 11

        • سیزده بدر می‌گوید:

          مخالفم بیماران روانی از زشتی اعمالی که بکار میبرند بی خبرند!
          شاید این مرد هم بیمار روانی بوده و بیمار مجرم نیست بیمار است

          داغ Thumb up 6 Thumb down 9

        • احمد می‌گوید:

          سلام.منظور من شکنجه گرگ نبود.این بدونید در یک سال بیشتر از ۱۰۰ بار گرگ به یک گله میزنه که بشتر از حملاتش نا موفقه ولی در طول سال بین ۱۰ تا ۲۰ تا از گوسفندان یک گله توسط جناب گرگ دریده میشن فرقی هم نداره که تو منطقه شکار باشه یا نباشه چون گرگ بازم به گله میزنه.کسانیو میشناسم که تو یه شب ۴۰ از گوسفندها شونو گرگ دریده. باید فکر به حال دامدار کرد تا شاهد این اتفاقات نباشیم.این که دوستان هی میگن باید به محیط زیست اطلاع بدید تا خسارت بده یا بیاد گرگو کیش کنه فقط بدرد نت میخوره نه دامدار

          موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 2

  10. سیزده بدر می‌گوید:

    ای وای

    خدا!!!!!!!!!!!!

    چرا اینقدر خون این حیوون هارو میریزیم

    گرگ سلطان دشت ها و کوهستان!!!! خیلی نامردی ایشالا گوسفنداتو از لب تیغ میگذرونن گرگ ها حیوون های مغرور و انتقام جویی هستن به موقع اش حسابتو میرسن بی وجدان!
    این آدما عجب موجوداتی هستن!
    کل و بز و میش گیاه خوار رو میکشن چون گوشتش خوشمزس و باب دندونشونه
    گرگ گوشتخوار رو هم میکشن چون گوسفنداشون باب دندونشه!
    چه گرگ با شکوه و بزرگی بوده ای کاش صبر میکردی تا پول اون گوسفنداتو بهت بدن!
    آخه چه میفهمه حیوون وحشی که لت و پارش کردی؟

    پر طرفدار Thumb up 29 Thumb down 14

  11. اشترانکوه می‌گوید:

    این ها رو فقط باید بفرستید گوانتانامو و ابوغریب

    پر طرفدار Thumb up 23 Thumb down 15

  12. عیسی طلعتی می‌گوید:

    با سلام
    اولا چوپانی که این کارو کرده بخاطر بیرحمی و یا پایین بودن سطح آگاهی و فرهنگی اقدام به این کار کرده.
    دوما چوپان خلاف کار باید به یکی از پاسگاه های محیط زیست اطلاع میداد
    و سوم بهتره بپرسیم چه دلیلی باعث شده که گرگ تحریک بشه به گله طرف حمله کنه؟ شاید گرسنگی یا از بین رفتن زیستگاهش و شکارهای طبیعیش؟ و شاید کمی ماها؟

    داغ Thumb up 10 Thumb down 8

    • سیزده بدر می‌گوید:

      آقای طلعتی عزیز
      این رفتار تو ذات گرگه حتی بعضی وقتا فقط گوسفندارو میکشه و نمیخوره!
      راجب این موضوع اگه درست فهمیده باشم فقط به گله اش نزدیک شده گرگ بخت برگشته

      پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 6

      • عیسی طلعتی می‌گوید:

        سیزده بدر محترم گرگ یه حیوون با ذات شکارگری اون هم با نهایت وحشی گری و غرورش.ولی اگه چوپان بخاد از گلش مواظبت کنه بدون اینگه بخاد گرگ رو بکشه میتونه فراریش بده یا به یه پاسگاه محیط بانی اطلاع بده

        داغ Thumb up 4 Thumb down 9

  13. reyhun می‌گوید:

    اقای احمد ؟ چیو جای ایشون بودید؟؟؟؟ مگه گرگ عقل داره که به گوسفندا نزدیک نشه؟
    این یک حیوونه زبون بسته اس که بخاطر اینکه همین انسانها منابع غذاییشو شکار کردنو باعث نابودیشون شدن مجبور شده به حیواناته اهلی روی بیاره.
    اون Hقا میتونسته به محیط زیست گزارش بده..باید مردم بومی رو آگاه کرد…

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 11

    • محمدی می‌گوید:

      من با حرفتان مخالفم و منفی دادم به این دلیل که ، گرگ ها از قدیم الایام به گوسپندان اهلی حمله می کرده اند حتی زمانی که منابع غذایی فراوان هم داشته اند.

      داغ Thumb up 13 Thumb down 13

  14. با افتخار شکارچی می‌گوید:

    چوپان باید محیط زیست رو از وجود گرگ و تهدید گله باخبر میکرد اگه ترتیب اثر به حرفش داده نمیشد اون موقع یا باید محل چرا رو عوض میکرد یا با افزودن تعداد سگها گرگ رو از خطر آگاه میکرد و در ثانی با تیر هوایی راحتتر میتونسته فراری بده چون گرگ همیشه از بوی باروت فرار میکنه من این همه رفتم تو شکارگاهها اصلا گرگ ندیدم و علتش رو از قدیمیها پرسیدم حدسشون وجود بوی باروت در منطقه بود.در کل کارش صحیح نبوده.

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 8

  15. م.ش می‌گوید:

    اشد مجازات را در نظر بگیرید تا عبرتی برای دیگر اهالی باشه

    داغ Thumb up 10 Thumb down 10

  16. پلنگ هرمزگان می‌گوید:

    حالم از این آدم نماها بهم میخوره

    داغ Thumb up 11 Thumb down 11

  17. طالقانی می‌گوید:

    نه اقا اینطور هم که میگن نیست افرادی هستن که حدود چند سال هست منتظر گرفتن خسارت هستن اما خبری نیست. میگن بودجه نداریم
    من خودم با قرض و وام کندو زنبور عسل خریدم اما متاسفانه همه رو خرس از بین برد حالا گفتن باید منتظر بمونیم آیا بدن آیا ندن!
    از مسولین خواهشمندم کار که نیست لااقل شغلی که مردم واسه خودشون ایجاد میکنن ازش حمایت کنن خسارت وارده را پرداخت نمایند

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 2

  18. عقاب گلایی می‌گوید:

    دوستان سلام هر کاری دلیلی داره همان جوری که برنامه برای حادثه دامدار قبلی گذاشتن برای این بنده خدا هم فرست دفاه بدن بعضی از این دامداران دلشون نمیاد از برهای خودشان سر ببرن هر کدام از ما اگر جلوی چشم گرگ به بچمون حمله کنه چیکار میکنیم من باشم تکه تکه اش میکنم از بچه گی تو همه مراسما حیوان سر می بورن همه با هیجان عکس و فیلم می گیریم اسم این کار چیه همیار محیط زیست کیه شکار چی ای که با فروختن چند نفر نه از سر وجدان بلکه برای دریافت پروانه شکار رایگان می دونم بیشتر شما منفی می دین جهت اطلاع برین تحقیق کنید لطفا کسی از خودش پرسیده گوزن های کلار دشت چی میشه اگر شکار میشه چرا گرفتار نمی شن ا گر شکار نمیشد حالا باید صادر می شد شما ها از بی اطلا عی فقط ار سر دل سوزی بدن فکر دنبال پر تقال فروش می گردین

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 5

  19. Nature می‌گوید:

    حیف اسم آدم که روی اینطور آدمی گذاشتن..
    واقعا عجیبه که هدف خدای متعال از خلقت این شکل جانوران چی بوده!!!

    داغ Thumb up 5 Thumb down 4

  20. علی امینی می‌گوید:

    با تشکر از اداره محیط زیست الموت غربی

    موافقم / مخالفم Thumb up 3 Thumb down 2

  21. شیرین می‌گوید:

    بنظر من باید فقط برخورد قانونی صورت بگیره و اینکه بفهمن این
    حیوانات جزو اموال مملکت ایران هست و هر گونه ازار و اذیت
    و کشتار حیوانات ، پیگرد قانونی داره شاید هنوز فکر میکنن
    زمان پدر پدر پدر بزرگاشونه ک هر کاری دلشون میخواد
    دارن میکنن
    اقای چوپان
    همون اندازه ک تو از اون منطقه سهم داری من هم ب عنوان یک ایرانی هر جای ایران باشم سهم دارم و برعکس .
    این کار از نظر من بخشودنی نیست مگر اینکه حق خون این حیوون بیچاره گرفته بشه ازت.

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 1

  22. کیان می‌گوید:

    خداوند این کشور را از سه چیز به دور نگه دارد: جهل، دزدی، کلاس گذاشتن

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 1

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>