دستور اکید رییس قوه قضاییه جهت برخورد قاطع با متخلفان محیط زیست

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: رییس قوه قضاییه با صدور دستوری اکید به روسای کل دادگستری ها و دادستان های سراسر کشور، خواستار برخورد قاطع با متجاوزان به اراضی ملی، محیط زیست، منابع طبیعی و جنگل ها شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله آملی لاریجانی عصر دیروز (یکشنبه) با کاشت یک اصله نهال، ضمن گرامیداشت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: امیدواریم با هماهنگی همه دستگاه های متولی بتوانیم منویات مقام معظم رهبری و خواسته مردم عزیز را در زمینه حفظ محیط زیست برآورده کنیم.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به تلاش های دستگاه قضایی در برخورد با متجاوزان به اراضی ملی و جنگلها بر لزوم افزایش برخوردهای قضایی در این زمینه تاکید کرد و افزود: همانطور که مقام معظم رهبری صبح امروز بر برخورد با متجاوزین به اراضی طبیعی و جنگلها تصریح کردند، دستگاه قضایی نیز در این خصوص اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

وی در ادامه بر نقش مردم در حفظ محیط زیست تاکید کرد و افزود: امروزه درختکاری، احیای اراضی و ایجاد و حفظ فضاهای سبز، وظیفه ای همگانی است.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: باید با اشخاصی که منابع طبیعی و محیط زیست را آلوده می کنند برخورد جدی انجام شود چرا که حفظ محیط زیست، حفظ محیطی است که در آن زندگی می کنیم.

+82
-32
  

10 دیدگاه

  1. کیوان می‌گوید:

    سلام خدمت اقایانی که قبل این مخالف زده بودند بابت نوشته ای که گفته بودم شاید با دستور مقام معظم رهبری مسیولان به فکر بیافتند کاری بکنند این هم نتیجه البته انشااله که عمل هم بکنند فقط حرف نباشه

    پر طرفدار Thumb up 23 Thumb down 9

  2. مجید (حیوانات نگینهای آفرینشند) می‌گوید:

    امیدوارم به خودمون اومده باشیم و بتونیم محیط زیست و حیات وحش مملکتمونو از ورطه نابودی نجات بدیم

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 4

  3. میثم می‌گوید:

    هر چند دل خوشی از قوه قضاییه ندارم. که خودیکی از مسببین غیر مستقیم در امر تخریب محیط زیست هست.
    امیدوارم که فقط در حد حرف و شعار نمونه و مقطعی هم نباشه.

    برای حفاظت از محیط زیست باید سازمان به وزارتخانه تغییر کنه و دارای اختیارت خیلی بیشتری شود.
    آقای روحانی یک بار برای همیشه این خدمت بزرگ رو به این سرزمین بکنید و وزارتخانه محیط زیست رو تشکیل بدید.
    یعنی میشه از وزارت ورزش و جوانان کم اهمیت تر باشه!!! نه یقینن.

    در کشور المان نوک پیکان پیشرفت در این مملکت قبل از هر چیز مواعقت وزارت محیط زیست هست

    پر طرفدار Thumb up 19 Thumb down 4

  4. م.ش می‌گوید:

    آرزوی همه دوستداران طبیعت و محیط زیست

    موافقم / مخالفم Thumb up 3 Thumb down 1

  5. محمد می‌گوید:

    کاش تشریف بیارن گلستان، چند کیلومتر که از انتهای ناهارخوران به سمت جنگل میرید، توی دل جنگل ببینند چه کسانی واسه خودشون چه قصرهایی ساختند و اونقدر دم کلفت هستند و ….. در استان که کسی جرات نداره بهشون چپ نگاه کنه.
    احتمالأ با چند تا دامدار یا کشاورز بدبخت که یک ناخونکی به منابع طبیعی زدند برخورد قاطع خواهد شد.

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 1

  6. reza می‌گوید:

    خواهشا بداد پرندگان در فریدونکنار برسید.

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 2

  7. کارشناس محیط زیست می‌گوید:

    وظیفه مأمورین محیط زیست بعنوان یک ضابط خاص دادگستری طبق تعریف قانون کشف جرم بهمراه حفظ آثار و دلائل جرم و گزارش پرونده متشکله به دستگاه قضایی است و تصمیم گیرنده نهایی درخصوص تشخیص مجرم بودن متهم و اینکه چه برخورد قضایی با متخلفین بشود از وظایف اصلی قوة قضاییه است بنابراین میتوان نتیجه گرفت که بازتاب نحوه حمایت قضات محترم از مأمورین محیط زیست میتواند مسلما در تجدید روحیه مآموران محیط زیست و در انگیزه خدمتی آنان تأثیر گذار باشد نه اینکه بعضی از قضات محترم دادگاه ، محیط بان را ضابط قوه قضاییه نشناسند و در همان جلسه اول دادگاه برای محیط بانی که برای تقابل با متخلف مسلح و برای عمل به وظیفة قانونی سهوا به سمت متخلف تیراندازی کرده ، حکم اعدام صادر کند و یا از طرفی بین پرسنل محیط زیست و بقیه کارکنان دولت از لحاظ دریافت حقوق و مزایا این همه تبعیض باشد و کارکنان محیط زیست کمترین حقوق و مزایا را در بین همه دستگاههای دولتی داشته باشند
    بعنوان نمونه اینجانب که بعنوان یک کارشناس محیط زیست در یکی از شهرهای مرزی کشور خدمت میکنم نوار مرزی به ما تعلق نمیگیرد ولی به پرسنل منابع طبیعی تعلق میگیرد و دریافتی بنده با سابقه بالای بیست سال یک و دویست است ولی یک کارشناس منابع طبیعی همتراز من نزدیک دو تومن حقوق میگیرد؟

    پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 9

    • آرش 1 می‌گوید:

      بدبختی ما همینه که شما فکر میکنی که قضیه فقط باید بصورت دزد و پلیسی حل بشه …
      یه مقدار فرهنگ سازی هم کنید بد نیس کارشناس جان …
      ضمنا اون کارگری که دم کوره کار میکنه و هر دقیقه در حال کباب شدن هست هم فقط ۶۵۰ هزار تومان میگیره !! جهت اطلاع …….
      بگو خداروشکر بابا …

      داغ Thumb up 3 Thumb down 5

  8. کارشناس محیط زیست می‌گوید:

    آرش ۱ عزیز سلام علیکم
    مسلما ما پرسنل محیط زیست که حاضر نیستیم به حیات وحش آسیبی برسد مسلما هیچوقت حاضر نخواهیم بود که به انسانی که خداوند آنرا اشرف مخلوقات آفریده و دارای کرامت است خدای ناکرده از طرف ما کوچکترین آسیبی برسد ولی باید بپذیریم که در عمل ۱۱۳ نفر از پرسنل شریف سازمان حفاظت محیط زیست در راه حفاظت از محیط زیست و دفاع از حق و حقوق نسل حاضر و نسلهای آینده توسط شکارچیانی که متأسفانه هموطن ما نیز بوده اند شهید شده اند و نمونه اش خود اینجانب در طول خدمتی ام یکبار ماشه اسلحه گلوله زنی مسلح مستقیما در سینه اینجانب بفاصله خیلی نزدیک چکانده شده و خوشبختانه عمل نکرده و یکبار نیز بوسیله شکارچی مسلح به کلاش خلع سلاح شده ام و حالا تعداد گلوله های جنگی کلاش و سیمینوف و گلوله زنی که از بیخ گوش اینجانب و همکارانم در درگیریهای مسلحانه عبور کرده که بماند همچنین فوت بچه بدلیل نبودن پدر در موقع مریضی فرزند، افت تحصیلی فرزند دانش آموز بدلیل مشغله کاری و دوری ۱۴۲ کیلومتری محل کار با خانواده و … و نتیجه این همه جانفشانیها تازه شده حدود ۱۲ بار جابجایی در چند استان کشور بدلیل خدمت صادقانه و نیز تنزل پست از ریاست اداره به کارشناس و تبعید به یک شهر مرزی دورافتاده و… از طرفی دربحث حقوق دریافتی قابل ذکر است که حقوق دریافتی اینجانب با حق مدیریتی است که در ردیف تنزل پست قید شده و آنهم با سابقه ۲۱ سال خدمت و لطف کنید حضرتعالی حقوق اینجانب را با یک معلمی که ۲۱ سال خدمت کرده و یا یک مدیر مدرسه مقایسه کنید و لطفا بعد قضاوت بفرمایید؟

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 2

  9. آرش 1 می‌گوید:

    شما میگی شکارچی ….
    والا بعضی از مردم ما از هر چی شکارچیه بدترن ..
    یارو میره توی کوه و کمر و جنگل یه تکه زمین رو اباد میکنه ( بوته تراشی و درخت کنی ) بعد ۴ تا نهال میوه میکاره . وقتی میوه ها بار گرفت و حیوانات (خصوصا در جنگل ها و حاشیه ی اونها ) برای خوردن میوه ها میان به سمت درختان و انوقت میدونی چی میشه ؟
    ادم دیدم واسه ی یک درخت گردو که فقط شاید یک کیسه بیشتر بار نمیده یه خرس رو از پا دراورده .
    ادم دیدم واسه ی جمع کردن ۴ تا میوه ی جنگلی خرس رو از پشت سر ناکار کرده ..
    یا واسه ی سیر کردن شکم سگ هاشون به هیچ جنبنده ای توی جنگل ها رحم نمیکنن …
    اونوقت شما همیشه فقط شکارچی ها رو مقصر دونستید و تر و خشک رو با هم سوزوندید

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 1

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>