تبانی مسئولان برای صدور مجوز ساخت و سازهای غیرقانونی در جنگل‌های شمال

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی گفت: تبانی میان مسئولان برای صدور مجوزهای غیرقانونی ساخت و ساز در شمال کشور وجود دارد و افراد سرمایه دار بدون هیچ مشکلی در کنار کوه‌ها و جنگل ها و در حاشیه سواحل دریای خزر به شکل انبوه اقدام ویلاسازی و شهرک سازی نموده اند.

عزت‌الله یوسفیان‌ملا درگفت وگو با خانه ملت، با انتقاد از ساخت وسازهای غیرمجاز در شهرهای شمالی کشور به ویژه سواحل دریا و جنگل‌ها، گفت: متاسفانه افراد سودجو و سرمایه دار کشور با اخذ مجوزهای غیرقانونی اقدام به ساخت و سازهای غیرمجاز در استان های شمالی کشور به ویژه در حاشیه سواحل دریای خزر کردند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: درحال حاضر بخش وسیعی از سواحل دریای خزر توسط افراد سرمایه دار به ساختمان سازی اختصاص پیدا کرده که مجوز بسیاری از این بناها غیرقانونی است اما پرونده آنهایی که هم اکنون در کمیسیون ماده ۵ و ۱۳ درحال بررسی است، شامل کشاورزانی می شود که بنا به دلایلی از جمله ازدواج فرزندان‌شان اقدام به ساخت و ساز کردند.

وی تصریح کرد: این درحالی است که تمامی برج سازها و شهرک سازها بدون هیچ مشکلی اقدام به ساخت و ساز در نواحی مورد دلخواه خود در مناطق شمالی کشور کردند. متاسفانه باید تاکید کرد در مدت زمان کوتاهی بخش وسیعی از حواشی شهرهای شمالی کشور در کنار کوه‌ها و جنگل ها به شکل انبوه ساخته شده و در برخی مناطق ساخت و سازها به صورت پراکنده انجام می شود.

یوسفیان ملا با بیان اینکه دولت‌ها نظارت کافی در جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز ندارند، افزود: متاسفانه مسئولان دولتی تنها به حرف اکتفا کرده و هیچ اقدام قابل قبولی را برای مقابله با دادن مجوزهای غیرقانونی از سوی سازمان ها و نهادهای مرتبط با این موضوع انجام نمی دهند.

البته در کمیسیون ماده ۵ و ۱۳ پرونده های بسیاری از ساخت و سازهای غیرمجاز وجود دارد اما موارد فقط شامل حال کشاورزان شده و برج سازها به راحتی از مسیرهای غیرقانونی برای نیل به اهداف خود عبور می کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، تاکید کرد: به طور حتم تبانی میان مسئولان برای صدور مجوزهای غیرقانونی وجود دارد و افراد سرمایه دار بدون هیچ مشکلی مسیرها را می پیمایند، اما افرادی که از پول و سرمایه کمتری برخوردار هستند، وارد مسیرهای سخت و ناهموار قانونی می شوند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی گفت: البته قوه قضاییه باید به طور قاطعانه با خاطیان برخوردکند و قانون باید برای همه افراد جامعه یکسان اجرا شود.

+73
-16
  

7 دیدگاه

  1. اهورا می‌گوید:

    مرگ طبیعت شمال فرا رسیده…فرداست که همین گرد و خاک جنوب تو سرسبزترین جای ایران رخ بدهد!!!
    زمانی در آینده نه چندان دور خواهد رسید که این جنگل ها که از آن به عنوان فسیل زنده یاد می کنند و پناهگاه بسیاری از گونه های مهم جانوری ایران از جمله پلنگ ایرانی-خرس قهوه ای-گوزن سرخ- شوکا و…است تبدیل به بیابان خواهد شد و آن وقت یعنی…!!!
    چه بر سر ما دارد می آید خدا می داند…
    مرگ طبیعت یعنی مرگ جانوران و مرگ هر ۲ تا یعنی مرگ آدمی…
    زمانی که یاد شمال می افتم به جای اینکه فکر رفتن به آنجا بکنم به دید بد به آنجا نگاه می کنم کشتار پلنگ ایرانی از جمله پلنگ تنکابن که هنوز هرگاه یادش می افتم اشک در چشمانم جم می شود.
    کشتار و به سلابه کشیدن پرندگان فریدون کنار – کشتار فکT آلودگی دریای کاسپین – ساخت و سازهای بی رویه در جنگل و طبیعت – معدن کاری در دامنه بام ایران دماوند باشکوه!!! – انباشت میلیون ها آشغال در طبیعت شمال!!! و نابودی ببر مازندران.

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 0

  2. مسعود شهرابی می‌گوید:

    اونچه که این نماینده گفتن به جای خود اما ایشان تنها توپ را به زمین دولت و قوه قضائیه انداخته اند که البته در بحث زمین خواری و تغییر کاربری زمین با کمبود، خلا، و نقصان قانونی مواجه هستیم و تغییر این قوانین به عهده نمایندگان مجلس هست هر چند همین قوانین درست اجرا نمیشن!
    متاسفانه طمع و عدم آینده نگری از سوی مسئولان و مردم تیشه به ریشه منابع طبیعی زده و با حرف زدن کار پیش نمی ره
    ایشان به شخصه می تونن در حوزه نمایندگی خود بدون هیچ چشم پوشی پیگیر تخلفات باشن! پیگیرن؟

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 1

  3. مجتبی می‌گوید:

    چه عجب بالاخره یکیشون وجدانش بیدار شد و راستشو گفت!!!!!

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 0

  4. ایمان می‌گوید:

    آنچه می بینی در پیش………….. راهی است از پیش.
    خلاصه کلام همین است که این آقا گفته است ؛ ما سالیان درازی است به این شکل با یکدیگر زندگی میکنیم. حال باید نگریست و گریست بر حال طبیعت ایران پاک که در چنگال عده ای در حال نابودی است.
    نفرین بر جان و مال هر ایرانی خطاست اما ناراحتی از این مردم برای این نوع زندگی بجاست. ما مسلمان هستیم.
    کجای این دین آمده به این شکل مال و مقام کسب کنید؛ پیامبر اعظم ( ع ) فرموده اند چگونه رفتار کنیم اما تاسف از این تظاهر و دو رنگی.
    امید است روزی برسد که همه ی ما درک کنیم هر امکان خوبی اگر برای همه باشد موفقیت بدنبالش خواهد آمد؛ نه اینکه نابود کنیم و از حق دیگران برای خود مایه بگذاریم.

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 1

  5. عاشق طبیعت می‌گوید:

    هرکی ازراه میرسه چهارتا آجرمیره بالا صاحب ملکی هرجادلش میخواد میشه زمین خواری ۳۰سالی هست درایران رواج داره

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

  6. kooshan می‌گوید:

    حسن نیت و احساس مسئولیت این نماینده محترم مجلس قابل تقدیر است.
    ساخت وسازها در اراضی و سواحل شمال که از سوی سرمایه دارها , عامه مردم و همچنین ارگانها و نهادهایی که در این زمینه دخالت دارند انجام میگیرد به مصلحت کشور و مردم نیست و مشکلات زیست محیطی را تشدید خواهد کرد ضمن اینکه تصرف غیرموجه اموال عمومی و ملی تلقی می شود.
    مجلس محترم می تواند ضمن تعامل با قوای دیگر با تصویب قوانین مناسب این مشکل را حل کنند , طبعأ پیگیری مسئله از طرف نماینده محترم آمل که طبعأ اشراف بر موضوع دارند و بررسی از سوی کمیسیون مربوط و سپس طرح آن در صحن علنی و اقدامات آتی مجلس محترم در این مورد خواسته دلسوزان و علاقمندان محیط زیست کشور بوده و مورد حمایت آنها قرار میگیرد.

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

  7. reza می‌گوید:

    اینو که همه میدونن
    من گزارشی تهیه کردم که بعد از اتمام ارسال می کنم تا ببینیم اوضاع چقدر وخیمه

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>