دیدار وزیر محیط زیست ایتالیا با معصومه ابتکار

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: جان لوکا گالتی وزیر محیط زیست ایتالیا با معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست دیدار و در خصوص مسائل محیط زیست گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست، در این دیدار معصومه ابتکار با اشاره به برگزاری اکسپو ۲۰۱۵ در ایتالیا، ابراز امیدواری کرد: اکسپو ۲۰۱۵ به فرصتی برای تبادل اطلاعات و تجربیات در حوزه محیط زیست و توجه به این موضوع تبدیل شود و ایران نیز بتواند نقشی موثر در این رویداد جهانی ایفا کند.

معاون رئیس جمهور ضمن یادآوری مباحث مطروحه پیرامون معضلات محیط زیست ایران، زمینه های همکاری و توانمندی ها و ظرفیت های دو طرف در دیدار قبلی، گفت: این دیدار باید منجر به بررسی جزئیات دقیق تر و فراهم آوردن زمینه های لازم برای برداشتن گام های اجرایی همکاری و تبادل تجربیات و دانش محیط زیستی در قالب تفاهم نامه منعقد شده میان دو کشور در این زمینه شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه ایران نیز در حال پیگیری و ایجاد فرآیند لازم برای تدوین INDC و فرآیندهای دیگر در زمینه گزارش و برنامه ملی ایران در زمینه تغییرات آب و هوا است، گفت: به زودی بسیاری از این گزارش ها که نتیجه فعالیت های بین بخشی بسیار جامعی نیز هست، ارائه خواهد شد.

وی افزود: از دیگر علاقمندی های ایران، اجرایی کردن برنامه مشترکی در موضوعات تحقیقاتی و تبادل اطلاعات و تجربیات و تکنولوژی ها در این زمینه است که در برنامه اقدام مشترک نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

ابتکار با تاکید بر اهمیت همکاری های علمی، پژوهشی و فنی در موضوعاتی همچون تغییرات آب و هوایی، تنوع زیستی و دریایی برای ایران طبق برنامه زمانبندی مشخص شده، تصریح کرد: امضای یادداشت تفاهم همکاری ECOIST  و ISPRA که منجر به تقویت همکاری ها و توانمندی های منطقه ای کشورهای عضو اکو نیز خواهد شد، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

خشکسالی تهدیدی برای تنوع زیستی جانوری و گیاهی ایران

معاون رئیس جمهور ادامه داد: تنوع زیستی گیاهی و جانوری در ایران از یک سو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و از سوی دیگر با تهدیدات بسیاری از جمله خشکسالی به رقم تنوع زیستی گیاهی و جانوری بسیار بالا ، برخوردار است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به همکاری های بین المللی ایران در زمینه حفاظت از تنوع زیستی جانوری همچون پروژه یوزپلنگ آسیایی با همکاری سازمان ملل، گفت: دریا و حفظ محیط زیست دریایی، تنوع زیستی گیاهی و جانوری دریایی برای ایران از دیگر موارد مهم است.

ابتکار همچنین با اشاره به مرکز تحقیقاتی گربه سانان در پارک پردیسان، گفت: این تحقیقات در مورد سایر گونه های حیات وحش همچون گورخر، یوزپلنگ، هوبره، تمساح و گوزن زرد در نقاط مختلف ایران و بنا به زیستگاه های آن ها انجام می پذیرد.

وی افزود: دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان برای ایران بسیار با اهمیت است به ویژه محیط زیست دریای خزر به دلیل بسته بودن دریا دچار چالش های بسیاری است و از همین رو کنوانسیون تهران یا خزر با عضویت و مشارکت کشورهای حاشیه خزر شکل گرفته است.

ابتکار اضافه کرد: هر یک از اکوسیستم های آبی خزر، عمان و خلیج فارس، حساسیت ها، فشارها، آلودگی ها و شرایط خاص خود را دارند و در نهایت حفظ تنوع زیستی دریایی و سواحل برای ایران از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

معاون رئیس جمهور اظهار کرد: تالاب ها، پارک های ملی و مناطق حفاظت شده در سواحل، پارک های خشکی – آبی در همین راستا و به منظور حفظ محیط زیست دریایی و سواحل ایجاد شده اند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن یادآوری تجربیات مشابه و ارزنده ایتالیا در این زمینه، گفت: ایران آماده همکاری و تبادل اطلاعات و تجربیات در این زمینه است.

وی با اشاره به کنوانسیون های تهران در حوزه خزر و کویت در حوزه خلیج فارس، اظهار داشت: همکاری فی مابین ایران و ایتالیا می تواند در قالب این کنوانسیون ها یا در قالب همکاری های دوجانبه صورت پذیرد.

ابتکار ادامه داد: ایران دارای ارزیابی زیست محیطی دریایی هست ولی به هر حال ایران به ویژه در خلیج فارس از جمله مهم ترین تولید کنندگان نفت و گاز است.

معاون رئیس جمهور افزود: البته در همجواری این مناطق مثل همجواری پارس جنوبی که از مهم ترین پروژه های جهانی در حوزه انرژی است، پارک ملی نایبند و جنگل های مانگرو را داریم که کاملا مورد حفاظت قرار می گیرند و البته این کار بسیار سختی است که بخواهیم کنار چنین مجموعه های عظیمی از آثار طبیعی بسیار ارزشمندمان به بهترین نحو حفاظت کنیم.

تاثیر تغییرات اقلیم بر بحران منطقه ای گرد و غبار در غرب آسیا

ابتکار افزود: تغییرات اقلیم در غرب آسیا، تاثیر و عوارض شدیدی داشته که به ویژه گرد و غبارها ناشی از این پدیده است که کشورهای غرب آسیا مثل عربستان و به تاثیر از آن ها ایران را درگیر خود کرده است و به بحرانی منطقه ای تبدیل شده است.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: در واقع گروهی از کشورهای غرب آسیا تحت تاثیر پدیده گرم شدن زمین، افزایش خشکی و دما و کاهش بارندگی با تجربه سختی به نام طوفان های گرد و غبار مواجه شده اند به گونه ای که ایران تا دهه پیش به جزء در زمان هایی خاص و در استان هایی خاص همچون سیستان و بلوچستان با چنین پدیده ای، در این سطح و وسعت که حتی تهران را نیز درگیر کند، مواجه نشده بود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به ارتباطات منطقه ای ایران و واقع دفاتر منطقه ای اکو، بازل، رامسر در ایران، گفت: ایران علاقمند است با سازمان اروپایی محیط زیست نیز همکاری داشته باشد و امیدواریم ایتالیا به ایران در زمینه کمک کند.

نتایج مثبت در مذاکرات هسته ای منجر به توسعه روابط زیست محیطی دو کشور خواهد شد

جان لوکا گالتی وزیر محیط زیست ایتالیا در این دیدار با اشاره مواهب طبیعی ایران، ابراز امیدواری کرد: هر چه زودتر شاهد اجرایی تر شدن روابط میان دو کشور باشیم.

وزیر محیط زیست ایتالیا ضمن یادآوری گفتگوهای صورت گرفته میان طرفین در ماه نوامبر و همزمان با سفر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران به ایتالیا در خصوص امضای تفاهم نامه محیط زیستی میان دو کشور، خاطرنشان ساخت: این سفر پیرو همان مذاکرات و برای به عمل رساندن همکاری ها به ویژه در حوزه نظارت و پژوهش صورت گرفته است.

وی افزود: این نشان دهنده اراده منسجم دو طرف در راستای توسعه روابط است که البته نتایج مثبت مذاکرات هسته ای نیز می تواند منجر به تقویت آن شود. هرچند محیط زیست و روابط محیط زیستی میان دو کشور می تواند پیشرو باشد و حتی پیش از مشخص شدن نتایج مذاکرات هسته ای توسعه یابد.

اکسپو میلان و کوپ ۲۱ پاریس؛ اتفاقات مهم محیط زیستی ۲۰۱۵

لوکا گالتی با تاکید بر اهمیت سال ۲۰۱۵ برای محیط زیست که یکی از موارد آن برگزاری نمایشگاه بین المللی اکسپو ۲۰۱۵ میلان است، تصریح کرد: این رویداد مهم به مدت شش ماه از ۱ می تا ۳۱ اکتبر ۲۰۱۵ با موضوع اصلی “تغذیه، زمین، انرژی برای حیات” است.

وزیر محیط زیست ایتالیا ابراز امیدواری کرد: اکسپو ۲۰۱۵ میلان با استقبال و بازدید میلیونی مواجه شود و از سویی دیگر موضوع محیط زیست و حفاظت از این پدیده شکننده از مهم ترین اولویت های کشورهای شرکت کننده در این رخداد بین المللی باشد.

وی ضمن دعوت از ابتکار برای بازدید از اکسپو میلان، خاطرنشان ساخت: به منظور حصول موفقیت در کوپ ۲۱ پاریس (کنفرانس تغییرات اقلیم) در سال ۲۰۱۵، از هم اکنون باید کار مشترک را آغاز کرد.

لوکا گالتی با تاکید بر پایبندی ایتالیا به تعهدات مالی خود طبق توافقات لیما (نشست آب و هوایی سازمان ملل در لیما پرو)، ابراز امیدواری کرد: تعداد بیشتری ازINDC ها که از جمله زمینه های مهم تفاهم دو طرف هم هست در کوپ ۲۱ پاریس حضور داشته باشند.

تنوع زیستی و دریا مهم ترین اولویت ایتالیا برای همکاری با ایران

وزیر محیط زیست ایتالیا با یادآوری فعالیت های وسیع ایتالیا در حوزه تنوع زیستی، خاطرنشان کرد: تنوع زیستی و دریا از مهم ترین اولویت های ایتالیا است و حتی در اکسپو میلان هم جایگاه ویژه ای برای تنوع زیستی در غرفه ایتالیا در نظر گرفته ایم و از این رو این دو موضوع می تواند مورد همکاری ویژه ایران و ایتالیا قرار گیرد.

وی افزود: طی ماه سپتامبر به احتمال زیاد لایحه قانونی در ایتالیا به تصویب خواهد رسید که بسیار مهم است زیرا از سویی شامل تنوع زیستی می شود و حساسیت های پیرامون این موضوع و از سوی دیگر حامی شرکت هایی است که می توانند بهره بردار این حوزه بدون تخریب محیط زیست باشند.

لوکا گالتی تاکید کرد: همه آگاه هستند به اینکه اگر منافع اقتصادی از روش صحیح تامین شود، حفظ محیط زیست نیز راحت تر خواهد بود.

وزیر محیط زیست ایتالیا تصریح کرد: به واسطه احاطه ایتالیا با دریا از سه جهت که تقریبا ایتالیا را به شبه جزیره ای تبدیل کرده است، سیاست های راهبرد دریایی نیز از اهمیت بسیار زیادی برای ایتالیا برخوردار است.

وی ادامه داد: اما طی ماه های اخیر فعالیت های زیادی در خصوص حفاظت از سواحل داشتیم. زیرا به واسطه تغییرات جوی به ویژه طی ماه های اخیر وضعیت حادی را به خصوص در خطوط ساحلی ایتالیا ایجاد کرده است.

لوکا گالتی تاکید کرد: تغییرات جو یا اتمسفر منجر به سیل های مهیب و آبگیری های وسیع و در نتیجه تخریب سواحل به ویژه در شمال مرکزی ایتالیا شده است و این منجر به مضراتی همچون کاهش درآمد توریسم شده است.

وی تصریح کرد: البته برای حفظ سواحل نیاز به تکنیک هایی خاص و سرمایه گذاری در حوزه محیط زیست داریم.

تصویب قانون منع استفاده از کیسه های پلاستیکی در ایتالیا

وزیر محیط زیست ایتالیا با اشاره به تصویب قانون منع استفاده از کیسه های پلاستیکی در ایتالیا، گفت: تصویب این قانون به مناسبت ریاست دوره ای ایتالیا بر اتحادیه اروپا و با اصرار ایتالیا به واسطه تخریب بسیار زیاد کیسه های پلاستیکی برای سواحل، انجام شد و البته سال ها قبل این ممنوعیت در ایتالیا ایجاد و فناوری تولید کیسه های بیولوژیکی جایگزین شده بود.

وی تاکید کرد: ایتالیا قوانین سخت گیرانه ای برای حفاظت از دریا و سواحل خود دارد و در همین راستا به زودی مصوبه ای برای نظارت دقیق تر و مطلوب تر بر پلتفرم های دریایی خواهیم داشت.

وزیر محیط زیست ایتالیا تصریح کرد: در حال حاضر هم طبق قانون هیچ پلتفرمی نمی تواند کمتر از ۱۲ مایل با ساحل فاصله داشته باشد.

لوکا گالتی ابراز امیدواری کرد: ایران به عنوان کشور ناظر بتواند در نشست آتی آژانس محیط زیست اروپا (نشست ها به صورت شش ماه یکبار برگزار می شود) حضور یابد.

اکسپو ۲۰۱۵ میلان

گفتنی است، نمایشگاه اکسپو به عنوان یک رخداد مهم بین‌المللی فرهنگی- تجاری که در فواصل چند ساله در کشورهای مختلف برگزار می‌شود، می‌خواهد به نحوی به ارتباط انسان با زمین، طبیعت و جریان زندگی بپردازد و یک نوع همزیستی و مسالمت را مطرح کند.

اکسپو ۲۰۱۵ در شهر میلان ایتالیا و به مدت شش ماه از ۱ می تا ۳۱ اکتبر ۲۰۱۵ با موضوع “تغذیه زمین، انرژی برای حیات” آغاز به کار می کند.

شهر میلان، اولین بار در ۲۸ آوریل ۱۹۰۶، میزبانی نمایشگاه بین المللی را در پارک سمپیون (Parco Sempion) با ۲۰۰ پاویلیون، برعهده گرفت و موفقیت‌ها و تجارب این شهر در برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ و جهانی یکی از دلایل انتخاب دوباره این شهر پس از گذشت یک قرن به عنوان میزبان اکسپو ۲۰۱۵ شد.

عنوان ” تغذیه زمین، انرژی برای حیات” با انتخاب میلان جهت میزبانی اکسپو ۲۰۱۵ توسط ایتالیا مطرح گردید تا شرکت کنندگان در این نمایشگاه نقطه نظرات و همفکری خود را در مباحثی همچون راهکارهایی جهت تضمین تامین آب و غذا برای تمامی ساکنان زمین – افزایش امنیت غذایی – حفظ تنوع گیاهی و جانوری و مباحث دیگری در رابطه با عنوان انتخابی نمایشگاه که یک مشکل همگانی است، به چالش بکشند.

این مباحث با هدف شبیه‌سازی مناقشه اصلی جهان هستی که در رابطه با تغذیه و تامین مواد غذایی برای همگان صورت می گیرد به صورت روزانه و در قالب کنفرانس ها و سمینارهای مختلف برگزار می گردد.

هدف نهایی این مباحث این است که شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان با این سوال روبه رو شوند که چطور رفتارها و فعالیت های امروزه بشر در فردای نسل آینده تاثیرگذار خواهد بود.

+39
-2
  

19 دیدگاه

  1. حسین خانی می‌گوید:

    با سلام
    به نظر بنده خانم ابتکار به جای برگزاری این نشست ها یه فکری به حال محیط زیست کشورمون بکنند،مثل اینکه این خانم فراموش کرددند طی ۴۰ روز ۶ پلنگ ((الماس)) از محیط زیست کشورمان خذف شدند.چه اقداماتی پیشگیرانه ای طی این ۴۰ روز صورت گرفت خان ابتکار؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    پر طرفدار Thumb up 32 Thumb down 12

    • مجید (حیوانات نگینهای آفرینشند) می‌گوید:

      حرف دل منو زدی
      دمت گرم

      پر طرفدار Thumb up 24 Thumb down 8

    • kooshan می‌گوید:

      دوست گرامی , آقای حسین خانی, هر چیز بجای خود مهم است , اهمیت اینگونه مناسبات متقابل در همه دنیا پذیرفته شده و مفید تلقی می شود , بفرض مثال بهره برداران کشاورز , دامدار, باغدار و غیره در کشور نیز می توانند صرفأ با مد نظر داشتن دیدگاهها و انگیزه ها و سلایق و منافع فردی خود متقابلأ بگویند این دیدار ها چه نفعی برای دامها و میوه‌های و زنبورهای از دست رفته آنها دارد ? و نیز بسیار شنیده می شود که افراد بی حوصله و عجول می گویند اگر این مذاکرات هسته ای مفصل, مثلأ قیمت صیفی جات و گوشت و سایر مایحتاج مردم را فورأ کاهشی قابل ملاحظه ندهد, چه فایده ای دارد? دوست گرامی این تفکر در کشور باید نهادینه شود که خاستگاه نظرات عموم مردم, همزمان با تعقیب معقول منافع خاص و مشروع شخصی , فراتر از آنها و متکی بر منافع ملی و درازمدت آینده باشد چرا که در غیر اینصورت با انبوهی تقاضاهای متقابل و متضاد فردی روبرو خواهیم بود که هیچ راه حل درستی برای دستیابی به همه آنها وجود ندارد, راه حل منطقی و معقول در این باره, گفتگوهای سازنده و مثبت فراگیر ملی بر سر اولویتهای مورد تفاهم و توافق بخشهای قابل توجه مردم و اکتفا به مطالبات ممکن و مقدوری است که نسبتأ قابل قبول همه ذینفعان باشد و ارجح است از مطالبات حداکثری و غیرقابل تحقق و غیر واقع بینانه پرهیز شود, علاقمندان محیط زیست و حیات وحش کشور بهتر است ضمن تعقیب منطقی و قانونی مطالبات خود همراه با رعایت قواعد مدنی, در این رابطه تحمل و همت بیشتری از خود نشان دهند .
      باید توجه داشت توسعه مراودات بین المللی بویژه در زمینه محیط زیست برای کشور ما بسیار حائز اهمیت است و فقدان روابط سودمند و ضامن منافع متقابل طرفین در همه زمینه ها باعث آسیب و خسارت است, گرچه روابط با همه کشورها قطع نظر از موقعیت و شرایط آنها امری ضروری است ولی اگر چون گذشته بر توسعه روابط با کشورهای نه چندان مطرح نظیر لوکزامبورگ , قبرس, بورکینافاسو, گینه بیسائو, بنین, توگو و. .. متمرکز باشد, محتمل است در درازمدت برای پیشرفت و توسعه کشور در زمینه های مختلف از جمله محیط زیست تأثیر مثبتی نداشته باشد, بنابراین حال که با مساعی دولت فعلی زمینه گسترش مفید و مناسب و درخور جایگاه کشور نسبتأ فراهم شده بایستی استقبال کرده و تداوم این روند را تشویق کرده و خواستار شد.

      داغ Thumb up 10 Thumb down 12

    • ایرانی می‌گوید:

      با نظر شما موافق نیستم،
      به این دلیل که فکر میکنم ماهم مانند تمام کشورهای دیگه دنیا به این رایزنی ها و روابط نیاز داریم و درستر اینه که همراه و کنار تمام این دیدارها و کنفرانسها که قطعا میتونه برای محیط زیست کشورمان دستاوردهایی از قبیل انتقال علم و تجربه درمورادی که هنوز در آنها ضعف داریم و یا حمایتهای بین المللی مانند آنچه در پروژه یوز اتقاق افتاده را به همراه داشته باشه.
      بجای اعتراض به این نشستها باید به قانون گذاران فشار بیارویم تا با اصلاح قوانین از محیطبانان چه از نظر مالی و چه جقوقی میزان حمایتها را افزایش داده و موانع موجود را رفع کنند و علاوه بر آن موضوع افزایش جریمه ها و میزان مجازاتها را درمورد شکارچیان غیرقانونی و کسانی که به طبیعت دست درازی میکنند افزایش دهند.

      پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 3

  2. ایمان می‌گوید:

    این بسیار خوب است که ما بتوانیم از تجربیات کشورهای موفق در خصوص محیط زیست استفاده کنیم. امیدواری به آینده ایران با چنین اتفاقات مثبتی بیشتر قابل تصور است؛ البته اگر صرفا این همکاری ها بر روی کاغذ نماند.

    پر طرفدار Thumb up 20 Thumb down 0

  3. آرش می‌گوید:

    این اجلاس بیشتر بخاطر روابط دوکشور به بهانه ی محیط زیست هست نه چیز دیگر

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 5

  4. آرش می‌گوید:

    پلاستیک بسیار مخرب است
    ولی مخرب تر از آن سد ها هستند و همچنین جاده ها
    اگر خانم ابتکار روابط محیط زیست و وزارت نیرو و راه و ترابری را بهبود بخشد ارزشش خیلی بیشتر از بهبود روابط محیط زیستی ایران و ایتالیاست

    پر طرفدار Thumb up 18 Thumb down 4

  5. یاشار از تبریز می‌گوید:

    خانم ابتکار

    خواهش می کنم، لطفاً، تو را به خدا موقع بازگشت این هیات، ۴ قلاده پلنگ و ۴ قلاده یوزپلنگ به آنها بدهید.
    این طوری لااقل من خیالم راحت می شه که نسل این موجودات زیبا هیچگاه منقرض نمی شود. خواهش می کنم…..

    پر طرفدار Thumb up 22 Thumb down 7

  6. شیرین می‌گوید:

    آره ما ایرانیا محیط زیست برامون خیلی مهمه!!! انقدر مهمه ک پلنگامونو با سم می کشیم ، توله هایی ک مادرشون بمیره خودمون میاریم تحت نظارت میکشیم، سگای ولگردمون و با اسید میکشیم، اشغالامونو از پنجره ماشینامون میریزیم بیرون، تو رودخونه هامون کلی آشغال میریزیم، درختامونو بخاطر ساختمونامون قطع می کنیم و… هیچچ کسی هم باهامون کاری نداره خلاصه ما هر کاری لازم باشه برای محیط زیستمون میکنیم ! شما هم تشریف بیارید برای تبادل نظر

    پر طرفدار Thumb up 26 Thumb down 3

  7. پندار نیک می‌گوید:

    امیدوارم نتیجه این نشست ها به منزله ورود نامحسوس شکارچیان ایتالیایی جهت شکار تروفه های ایران نباشه.آخه معمولا اینطوری میشه!بعدا صداش درمیاد.

    پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 5

    • داریوش می‌گوید:

      همین الان هم هستن برو در یوتیوب سرچ کن من یه شکارچی روسی دیدم تو ایران داشت پازن شکار میکرد در خراسان شمای یا ترکمن صحرا بود

      پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 1

  8. مهسا می‌گوید:

    متاسفانه فقط عکس ، امضا ، کاغذ بازی ….. در عرصه عمل ، طبیعت و حیوانات ایران زمین درحال نابودی است..

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 3

  9. ali می‌گوید:

    در خصوص کیسه های پلاستیکی زودتر باید فکری بشه
    زباله های پلاستیکی محیط زیست رو نابود کرده
    یه سر به شمال بزنید

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 0

  10. مهدی نوری می‌گوید:

    بابا یه فکری به حال پلنگا مون بکنن یا که الان ببر مازندران داره رد پا هاش در حومه روستا های مازندران دیده میشه ولی کسی نیست
    ای خدا……!!!!!!!؟؟؟؟؟؟

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 0

  11. مهدی نوری می‌گوید:

    افسوس چند روز پیش یه روستایی ببر مازندران رو در حومه روستا دیده بود و حتی رد پا هاش هم جای مانده

    اما…..!!!!!! کی به کیه

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 1

  12. امیر از شیخ زنگى می‌گوید:

    خانم ابتکار نه به فکر قشر شکارچیان مجاز نه به فکر محیط زیست

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

    • محمد می‌گوید:

      خوب گفتی امیر جان ولی اینم اضافه میکردی بهتر بود که خانم ابتکار به فکر پرسنل تحت امر خودش هم نیست ، به یقین می تونم بگم که کارمندان محیط زیست فقیرترین افراد جامعه هستند، حقوقشون حتی از حقوق معلمها و آموزگاران روستاهای دوردست هم کمتره ولی این خانم نه تنها به فکر طبیعت ومحیط زیست کشور نیست بلکه رنج و درد کارمندای خودش رو هم نمی بینه.

      موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>