رئیس جمهور: در حفظ محیط زیست و نجات انسان ها دسته بندی سیاسی معنی ندارد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: دکتر حسن روحانی روز شنبه در بخشی از سخنانش در همایش «انسان مهربان ، دنیای آرام» و در جمع مسئولان جمعیت هلال احمر و هزاران نفر از اعضای سازمان امداد و نجات و سازمان جوانان در سالن اجلاس سران با تبریک هفته هلال احمر، ویژگی هلال احمر و صلیب سرخ را بر این مبنا عنوان کرد که این جمعیت ها فقط به درد و آلام انسان ها می نگرند، فارغ از ملیت، نژاد، زبان، مذهب، ایمان و عقیده به هر کس دچار مشکلی شده باشد و با حادثه ای ناگوار مواجه شده و نیاز به کمک داشته باشد امدادرسانی می کنند.

به گزارش ایرنا، رییس جمهور با اشاره به تعابیر به کار رفته در قرآن مجید برای مخاطب قراردادن انسان ها، افزود: برخی از آیات با تعبیر یا ایها الذین آمنوا شروع می شود اما در برخی آیات می گوید یا ایها الانسان و بحث انسان مطرح است و هرکس می خواهد باشد بحث مردم طرح است.

در حفظ محیط زیست و نجات مردم دسته بندی سیاسی، حزبی قومیتی و مذهبی معنی ندارد

وی گفت: تفاوتی نمی کند، مریض، مریض است و کسی که زیر آوار مانده، زیر آوار مانده و وقتی او را از زیر آوار نجاتش می دهی، نمی پرسی ملیت تو ایرانی است یا غیر ایرانی و دین و اعتقادات چیست و با کدام جناح و حزب وابسته است، بحث انسانیت مطرح است.

روحانی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اجتماعی ما این است که هنوز هم حتی در جامعه، موضوعات را تفکیک نمی کنیم یک وقت بحث انتخابات است می خواهیم به نامزدی رای بدهیم، بحث دسته بندی و رقابت های سیاسی جا دارد، اما یک وقت بحث محیط زیست و مردم است و نجات جان انسان و کم کردن خطرها در جامعه مطرح است و اینجا دیگر نگاه سیاسی و حزب و دسته مذهب و ملیت معنی ندارد.

در اسلام کمک رسانی به انسان ها، حیوانات و گیاهان ارزش بالایی دارد

وی همچنین گفت: وقتی در جاده ای تصادف می شود شما شناسنامه او را نگاه نمی کنید هر که می خواهد باشد. اسلام حتی پا را فراتر گذاشته به طوری که حتی حیوانات هم در اشعار شعرا و روایات مطرح هستند. در اسلام حیوانات هم جایگاه دارند حتی گیاهان هم جایگاه دارند.

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که در اسلام و منطق انبیاء کمک به انسان ها، حیوانات و نباتات جایگاه بالایی دارد، گفت: اولین توسعه ای که پیامبر اکرم (ص) به لشگریان و سپاهش می کند این است که وقتی وارد شهری شدید، درخت ها را قطع نکنید و اولین توصیه توجه به محیط زیست است.

ما نسبت به زمین مسئول هستیم، نباید زمین را آلوده کنیم

رییس جمهور در ادامه سخنان خود با یادآوری این که ایران با معضلات طبیعی فراوانی همچون زلزله، خشکسالی، معضلات محیط زیست، ریزگردها و سیل مواجه است، گفت: از طرف دیگر در منطقه ای قرار گرفته ایم که متاسفانه دهها سال است با معضلات فراوانی مواجه است. افغانستان، عراق، پاکستان، سوریه و حتی شمال آفریقا. در این شرایط هلال احمر رسالت سنگینی بر دوش دارد و دولت و مردم آماده کمک هستند و در حوادث مشابهی مردم به خوبی نشان دادند که کمک حال هلال احمر بوده اند.

وی خطاب به شرکت کنندگان در این همایش تاکید کرد: ما نسبت به زمین هم مسوول هستیم. نباید زمین را آلوده کنیم. وظیفه ما زنده کردن و احیای زمین است. این بخش از مسوولیت با رسالت شما در هلال احمر بسیار نزدیک و گاهی عینا منطبق است.

+26
-1
  

9 دیدگاه

  1. کاکتوس می‌گوید:

    ولی بنده فکر میکنم حتی همین همایش هم سیاسی بوده و دعوا بر سر چیز دیگریست!!!
    دیده بان یه کم دقت کن!!
    خودتو خراب نکن!!
    همه ما میدونیم شما هم اصلاح طلبی این مسئله ای نیست ولی فکر کنم این همایش برای هلال اهمر برای موضوعی دیگر است تا معضلات زیست محیطی!!! موضوعی برون مرزی که کاملا سیاسی است و به شما و ما و محیط زیست ربطی ندارد!!
    پس مارا به نیمه ی پر لیوان چه کار….!!!!!!

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 7

  2. مسعود شهرابی می‌گوید:

    وقتی مسئولین بلند پایه برخلاف پیشینیان یا احیاناً گذشته خود در زمانها و مکانهای مختلف از حفاظت از محیط زیست و عدم آلوده سازی زمین و امثالهم می گویند یعنی یک قدم پیشرفت؛ که جای خوشحالی و دلگرمی داره قدمهای بعدی صرفا با عمل در عرصه حفاظت میسر خواهند شد
    ممنون از ریاست محترم جمهوری

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 5

  3. کوشان مهران می‌گوید:

    از دیدگاه کلان سیاست با محیط زیست، به معنای عام، در هم تنیده است. برای نمونه در ایالات متحده استخراج نفت منابع آلاسکا و احداث خط انتقال منابع انرژی همواره در سنا وکنگره مخالفان و موافقان خود را داشته ولابی های قدرتمند پشت پرده با عمال نفوذ سعی در بدست آوردن منافع خویش را دارند.

    حتی با وجود موافقت کارشناسان و بالا رفتن آگاهی عمومی مردم، سناتور ها ونمایندگان کنگره به دلیل فشار لابی دامداران به شدت مخالف برنامه معرفی مجدد گرگ در پارک ملی یلوستون بودند.

    مطالعه این نوشتار و بویژه پیامهای پیوست آن را پیشنهاد می نمایم:zistboom.com/fa/news/28037/%D9%87%D8%AC%D9%88%D9%85-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D8%A8%D8%AA%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%86%D8%B8%D8%B1%DB%8C%D9%87-%D8%A8%D9%88%D9%85%D8%B1%D9%86%DA%AF-%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A7%DB%8C

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 3

  4. ایمان می‌گوید:

    در پاسخ به دوست گرامی ؛ در این پایگاه خبری مهم نیست که چگونه فکر میکنیم مهم آن است که اخبار روز این حوضه منتشر شود و من و شما بدانیم که تا ندانیم همانیم.
    نوع نگرش رسانه ای این مقام بلند پایه در ظاهر خوب است . آیا اگر ایشان بیایند و خلاف وعده عمل کنند آن وقت چه؟
    باید بدانیم که تفکر سیاسی در محیط زیست جایی ندارد و اگر وارد شود همچون همیشه شکست خورده است.

    داغ Thumb up 4 Thumb down 3

  5. پندار نیک می‌گوید:

    پس خوشبختانه سیاسی کاری تو محیط زیست کنسل شد.یعنی دیگه سیاست بعضیها در دعوت از شکارچیان خارجی به کار نمیاد.مگه اینکه پرهام دیباج ناگهانی یکیشون را ببینه.که معلوم نشه از کجا وبا کی وچه وقت آمده ایران شکاررررر.

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 1

  6. عبدلی می‌گوید:

    کمک رسانی به آب و خاک و سنگ و چوب و حیوان لازم است سیاسی کاری هم در کارنیست.اما خدمت به کارکنان خدوم و زحمتکش که با کمترین حقوق و مزایا کار میکنندچی؟
    آیا در برابر معیشت آنها و زن و بچه آنها مسئول نیستید؟
    چرا جامعه رسانه ای مخصوصا مطبوعات در مقابل این همه تحقیر و حق کشی و حقوق بخورونمیر کارکنان محیط زیست سکوت معناداری کرده اند؟
    شما ها که وقتی یک حیوان کشته میشود این همه سروصدا میکنید و در مقابل رویدادهای زیست محیطی واکنش نشان میدهد آیا سنسورتان در مقابل معیشت کارکنان محیط زیست خراب شده است؟
    ما کارکنان محیط زیست خودمان از نداری داریم میمیریم آنوقت شما ها از اینجا و آنجا میگویید؟
    چرا از ابطال مصوبه ۸۵ درصد افزایش حقوق در دولت روحانی حرف نمیزنید؟
    چرا از عدم اجرای مصوبه ناقص و تبعیض آمیز ۳۵ درصد که فقط برای خودشان یعنی رییس و روسا و ستادی بوده حرف نمیزنید؟
    چرا از اینهمه نامه و مکاتبات وعده و وعید مسئولین چیزی نمینویسید؟

    موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 0

  7. محیط بان می‌گوید:

    حسن آقا رئیس جمهور محترم دسته بندی سیاسی وجود دارد چرا که اگر نداشت اینقدر در حقوق و دستمزد با سایر ارگانهایی که دارای قدرت بیشتری هستند وجود نداشت در این مملکت هر که قدرت و زور بیشتری دارد بیشتر میتواند بگیرد

    موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 0

  8. عبدلی می‌گوید:

    ما از اقدام همکاران سازمان مرکزی حمایت میکنیم. ماها را هم خبر کنید دسته جمعی و باهم. ماها هم بتهران بیاییم مثل فرهنگی ها.

    موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 1

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>