برگزاری تجمع اعتراض آمیز در مقابل سازمان حفاظت محیط زیست

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: ظهر امروز جمعی از کارمندان سازمان حفاظت محیط زیست در اعتراض به وضعیت معیشتی و تبعیض موجود مابین سطح درآمد پرسنل محیط زیست با سایر دستگاه های دولتی در مقابل این سازمان تجمع اعتراض آمیز برگزار کردند.

تجمع کنندگان که حدود یکصد نفر بودند با سر دادن شعارها و در دست پلاکاردهایی از ریاست و معاون حقوقی سازمان حفاظت محیط زیست خواستند تا نسبت به بهبود وضع معیشت و سطح درآمد پرسنل این سازمان اقدام کنند.

+1697
-88
  

22 دیدگاه

  1. کوشان مهران می‌گوید:

    در در حدود هزار سال پیش از میلاد مسیح که در میان تاریخ دانان به دوران سلطنت جدید مصر معرو می باشد درآمد فرعون محدود شده بود چون با وجود بخشش زمین و طلا به معابد موجودی جدیدی به خزانه وارد نمی شد. فرعون دیگر قادر نبود به تعهداتش در مورد تامین غذا و نوشیدنی کارگران از جمله کارگران ساختمانی آرامگاه ها که در دره پادشاهان به اوخدمت می کردند، عمل کند. چوناین دره خشک و لم یزرع بود، فرعون باید برای آنها تمام امکانات را فراهممی کرد؛ امکاناتی که فراهم نشده بود و به این شکل کارگران نخستین اعتصابی را که ثبت شده است،پدید آوردند. وقتی در مورد علت اعتصاب از آن ها سوال شد، مردی گفت:”به علت گرسنگی وتشنگی”

    و این نخستین اعثتصاب فراگیر ثبت شده در سرزمینی روی داد که در سه هزار سال پیش از این تاریخ اهرام ثلاثه ( سه گانه ) ساخته شده بود.

    یکی از پادشاهان پیشین در رعایت مملکت سستی کردی و لشکر به سختی داشتی لاجرم دشمنی صعب روی نهاد همه پشت بدادند

    چو دارند گنج از سپاهی دریغ

    دریغ آیدش دست بردن به تیغ

    یکی را از آنان که غدر کردند با من دَمِ دوستی بود ملامت کردم و گفتم دونست و بی سپاس و سفله و ناحق شناس که به اندک تغیر حال از مخدوم قدیم بر گردد و حقوق نعمت سال‌ها در نوردد گفت ار به کرم معذور داری شاید که اسبم درین واقعه بی جو بود و نمد زین به گرو و سلطان که به زر بر سپاهی بخیلی کند با او به جان جوان مردی نتوان کرد.

    زر بده مرد سپاهی را تا سر بنهد

    و گرش زر ندهی سر بنهد در عالم

    ******************************************************

    در دهه ۱۹۷۰ میلادی کارکنان و پرسنل گارد محیطبان پارک گران پارادیزو ( بهشت بزرگ ) در کوه های آلپ شمال ایتالیا به دلیل کمی حقوق اعتصاب کردند و برآورد شد که در این چند روز حدود سیصد سر شوکا و شاموآ توسط شکار دزدان محلی شکار شدند.

    بجای شعار و سیاست زدگی متولیان محیط زیست ایران باید درپی افزایش درآمد پرسنل پایه خود با بکارگیری آنها در برنامه هایی همچون گردشگری پایدار ( و نه زمین خواری ) و شکار تروفی و گوشتی (ونه شکار فروشی ) باشند.

    در آفریقای شرقی وضعیت اقتصادی و بویژه امنیتی کشوری چون کنیا به مراتب از ایران بدتر می باشد ولی گردانندگان امور به این نتیجه رسیده اند که مدیریت از منابع طبیعی و حیات وحش می تواند همچون چاه نفت باعث درآمدزایی و کارآفرینی گردد.

    هیچکس به تماشای پارک ملی سرنگتی خالی از گله های زبرا و فیل و شیر نمی رود.

    پر طرفدار Thumb up 33 Thumb down 6

  2. پلنگ سبزوار می‌گوید:

    خداییش که حقه شونه هرچی بگیرن ولی کو گوش شنوا کو آدم دلسوز کو مسئول با وجدان

    پر طرفدار Thumb up 39 Thumb down 7

  3. رشید می‌گوید:

    واقعا برای کارمندان سازمان ومحیط بانان عزیز متاسفم با این حقوق کم وکم توجهی سازمان به معیشت این قشر دلسوز فقط میتوانم آرزوی موفقیت برایشان داشته باشم
    چند سال پیش هرگاه سخن از طبیعت و محیط زیست میشد هیچ کسی حتی رئیس سازمان محیط زیست هم واکنشی نشان نمیداد ولی حالا همه به فکر محیط زیست افتاده اند و بی تدبیری اشخاص ومدیرانی که در این سازمان مشغول بکارند ومحکم برصندلیهای خود چسبیده اندنه تنها کمکی به این آخرین امید مردم درزیستن دراین خاک (ایران)بلکه روز به روز با تصمیمات غیرکارشناسی باعث نابودی طبیعت ومحیط زیست میشوند من از همین جا دست محیط بانان وکارمندان دلسوز سازمان را میفشارم وخداقوت میگویم درضمن تنها شغلی که از ته دل علاقمند هستم شغل شریف محیط بانی است ولی با این حقوق ومزایا دراین آشفته بازارحتی فکرش هم آزارم میدهد واقعا متاسفم

    پر طرفدار Thumb up 22 Thumb down 2

  4. امیرجهان شاه می‌گوید:

    آقا انصافا محیط بانها حقوق و مزایای خیلی پایینی دارن ؛ مگه این بیچاره ها کارمند همین دولت نیستند؟
    از صبح تا شب و از شب تا صبح هم که توی کوه و بیابون هستن . پس چرا حقوقشون از کارمندای سایر سازمانها که حتی بعضی هاشون تایم مفید کاریشون روزانه به ۲۰ دقیقه هم نمیرسه پایین تره ؟؟؟
    بابا انصافتونو شکر ؛ این بیچاره ها هم خانواده دارن دیگه ، اینها هم توی همین مملکت با این وضع گرونی و….. دارن زندگی میکنن.

    پر طرفدار Thumb up 25 Thumb down 3

  5. ناشناس می‌گوید:

    با عرض معذرت ای اعتراضات صنفیه و ربطی به مشکلات محیط زیست و حیات وحش و بخصوص از بین رفتن نگران کننده پلنگ ها ، ندارد. هروقت تجمعی در اعتراض به مسائل زیست محیطی برگزار کردند من هم حمایت میکنم.

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 5

  6. ناشناس می‌گوید:

    دوستان عزیز سوء تفاهم نشه محیطبانان زحمتکش که در شرایط سخت کار میکنند ، حقوق و مزایای خوب و امنیت شغلی حقشونه اما در متن خبر آمده که تجمع مربوط به کارمندان بوده.

    پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 4

  7. پندار نیک می‌گوید:

    اگر یک تامل وحسابرسی در بودجه سازمان داشته باشند.وعدالت در تقسیم کارمزد را به جا آورند.وحق را به حق دار برسونند.یعنی لا اقل محیط بانان به اندازه پشت میز نشینان حقوق ومزایا بگیرن.همه چیز حل خواهد شد.در ضمن گروه های مدافع حیوانات ومخالفان شکار و توریسم حالا نوبت شون رسیده تا با راهکاری پر درآمد خلا درآمدهای حاصله از فروش مجوز شکار وصید را پر کنند.والا سازمان محتاج تر بشه دوبله پروانه صادر میکنه.پس بشتابید وکمک کنید با حرفهای رمانتیک و مکش مرگ من چیزی درست نمیشه.بار درخت فدای کار درخت.

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 2

    • کارشناس می‌گوید:

      دوست عزیز کی گفته پشت میز نشین های محیط زیست حقوق خوب میگیرن؟؟؟

      من خودم کارشناس محیط زیستم و حقوقم به زور به یه تومن میرسه

      موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 0

  8. حسام می‌گوید:

    یکی از عواقب ندادن پروانه شکار ، کم شدن سطح درآمد ادارات محیط زیست میباشد . یکی دیگر از عوامل کم شدن درآمد ادارات محیط زیست عدم مدیریت صحیح بر جرائم و واریز نشدن جریمه های بدست آمده از متخلفین به حساب اداره مرکزی و سرمایه گذاری مدیریت نشده و بدون برسی در نقاط مختلف کشور است . مدیریت در عرصه محیط زیست اولین فاکتور حفاظت و کنترل می باشد که متاسفانه در کشور مسئول لایقی ندارد . از بین رفتن زیستگاه ها به علت احداث سد ، جاده ، بهره برداری از چوب و …. تمامی اینها بدون کارشناسی دقیق صورت میگیرد .

    با تشکر . شکارجی

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 1

  9. رضا می‌گوید:

    در پاسخ به آقای حسام:
    ۱-پول پروانه شکار به جیب سازمان و کارمندان نمیره که صادر نشه درآمد کم میشه و به کارمند نرسه میره خزانه۲- پول جریمه ها هم فقط ۷۰ درصدش برمیگرده سازمان و از اون ۷۰ درصد هم حدود ۲۵ درصد میره به حساب مامورین نیروی انتظامی که احیانا در دستگیری شرکت داشتند و اگر هم نباشند در اثر مدیریت غلط مدیران ادارات به جای تقسیم بین محیط بانان موثر برمیگرده به خزانه ۳-قانون کشور در اخذ جریمه ها ایراد داره که نمیتونه جریمه رو بگیره سازمان و اون مامور مسئول خیلی تقصیر ندارند ۴-محیط بان با شکارچی درگیر میشه بعد دستگیری و پرداخت جریمه ۱۰ درصدش واسه مسئول حقوقی ادارات محیط زیست هست البته اغلب زحمت میکشند جهت محکومیت ولی ۱۰ درصد زیاده براشون حساب کنید یک شکار چهارپا که ۱۸۰۰۰۰۰ جریمه داره از برگشت جریمه ۱۸۰هزار واسه حقوقی اداره است اما اون محیط بان زحمت کش که درگیر شده اغلب کمتر از ۱۵۰ یا ۱۰۰ هزار تومان/این هم یکی از ایراداته که باید اصلاح بشه

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 3

    • حسام می‌گوید:

      رضا جان ممنون از بذل توجهت اما متن من رو خوب متوجه نشدی عزیزم من هم همین منظور شمارو داشتم . هر چیزی رو به شفافی نمیشه گفت . در ثانی درآمد حاصله از هر اداره به صندوق درامد خودش بر میگرده برادر

      پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 2

  10. ناشناس می‌گوید:

    دیده بان عزیز خیلی مختصر منعکس کردین

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 1

  11. پلنگ کوهستان می‌گوید:

    سلام ، ((سرکار خانم ابتکار و آقای مجابی ودکتر نوبخت )) شما که حالا نوش دارو برای کارکنان و محیط بان زجر کشیده محیط زیست آورده اید چرا که واسه همه نیاورده اید ! ! ! ! ! ! ! ! ……….. تا خودشان و زن وبچه های مثل خودشان زجر کشیده به لالایی روند و خواب ورویا خوش ببیند . خانم ابتکار وآقای مجابی و آقای نوبخت پاسخ این موضوع را من از شما می خواهم چرا که ۵۰% فوق العاده ویژه هم سه الی چهار سال پیش در سایر ادارات آن هم واسه همه برقرار گردید ،ولی حالا که نوبت به سازمان ورشکسته شده محیط زیست رسیده فقط واسه یه تعدادی که اکثریت آنان مدیران میباشند . پس عدالت را ما محیط بانان و کارکنان کجا پیدا کنیم …………….

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 1

  12. عاشق طبیعت می‌گوید:

    اگر کارمندان سازمان محیط زیست از نظر حقوق کمبود احساس کنند دیگه نباید انتظار کارهای درست اجرایی داشته باشیم واولین عامل درنابودی محیط زیست خواهد بود

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 2

  13. محیط بان می‌گوید:

    با سلام کدوم اداره هست که کارمنداش باهم دیگه فرق داشته باشن هردو پیمانی هستند ولی حقوقشون با هم فرق داره !!
    استان البرز ۳۵ درصد زده ولی برای تعدادی از محیط باناش نزده دلیلشون هم اینه که افزایش حقوقی که قبلا زدن برای کارمندای اداره طرح مهر آفرین بوده ولی الان که برای محیط بانا حکم جدید زدن میگن لغو شده به طوری که کارمند با محیط بان دو نیم برابر فرق حقوقی داره محیط بان بدبخت ۸۰۰ تومن میگیره کارمند پشت میزی ۲ خرده ای البته بعضی از محیط بانای قدیمی هم میگیرن ولی کمن خواهشن خودتون قضاوت کنین انگیزی کاری میمونه در بین محیط بانا هردو یه پاسگاه کار میکنن ولی یکی میگره دومیلیون یکی میگیره ۸۰۰ تومن

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 2

  14. ایمان می‌گوید:

    با درود و عرض احترام خدمت همه ی محیط بانان کشورمان؛ ایران عزیز.
    در تمامی بخش های صنفی کشور این مشکل وجود دارد. عدم وجود یک برنامه ی کلی و بی هدفی بودجه گزاری باعث مشکلات است.
    در جواب دوستان گرامی که موضوع محیط زیست را جدا از محیط بانی میدانند باید بگویم در هر موقعیت و شرایطی اگر کارکنان در رفاه و یا از حداقل ها برخوردار باشند قطعا کیفیت و کمیت به طور قابل توجه ای بالا میرود.
    دقیقا بعد از بحث فرهنگ سازی؛ معیشت محیط بانان در پله ی دوم مشکلات این بخش کشور است.
    شما در کجای دنیا دیده اید کاری با وجود مشکلات به نتیجه قابل قبولی برسد.
    در تمامی بخش های دولتی افراد بسیاری هستند که با درآمد بالا و شرایط مناسب و عدم کارایی مطلوب هر ماه از شرایط به نفع خود سود میبرند. اما این بخش از دولتی ها که اتفاقا در ارتباط مستقیم با مردم و در صف مقدم خطرات هستند از کمترین امکانات بهره میبرند.
    امیدوارم عشق به وطن و هموطن جای عشق به جاه و مقام و پول را بگیرد تا بی تفاوت از کنار درد و رنج دیگران عبور نکنیم.
    شرایط امروز ما نه فقط بالا بلکه خودمان هستیم چون با کشیدن مرزهای خیالی شرایط را سخت تر کرده ایم.
    در حقیقت مقوله ی محیط زیست دست در دست مهربانی و دوری از خشونت است و البته نفی بر بی تفاوتی.

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 2

  15. پوریا می‌گوید:

    واقعا تاسف داره واقعا شرم داره به حال مسولین محیط زیستمون که خودشون حقوق میلیونی دارن ولی این کارمندای بخت برگشته که با جان و دل دارن برای این سازمان زحمت میکش ولی یک سوم درآمد ارگانهای دیگه رو ندارن.
    مسولین ارشد محیط زیست فقط بلدن برن جلسات شرکت کنن حرفای قلنبه سلنبه بزنن خودشونو نشون بدن ولی فغان از حال و روز کارمندا و محیط بانهای سینه سوخته سازمان…!!!ک ه با سیلی صورتشونو سرخ میکنن.
    همه سازمانها از آموزش و پرورش گرفته تا مخابرات و … با اونکه وضعیت حقوقیشون خوبه باز مسولینشون با گریه و زار و التماس حتی با دعوا میرن حق و حقوق کارمنداشونو افزایش میدن ولی امان از مسولین محیط زیست…!
    همین الان که دارم میگم بغض داره خفم میکنه،دعا میکنم که…..!!!!!!!!!

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 0

  16. کمیته حقیقت یاب می‌گوید:

    محیط بانان با حقوق کمشون می سازند و می سوزند و هر سال بدتر از پارسال
    ولی من نمیدونم سایرین چطوری هرسال ماشین مدل بالا سوار می شوند و خانه هاشون را عوض می کنند و به داراییهاشون اضافه میشه
    اصلا به حقوق سازمان احتیاج ندارند.
    اگر حراست ادارات از کارمندان محیط زیست نبود همه اینها درست می شد
    خانوم دکتر باید نظارت بیشتری بشه تا لاقل ازین جهت هم آبروی محیط زیست نره

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 0

  17. مظلوم می‌گوید:

    با سلام این فوق العاده ۳۵%برای همه کارشناسان هست یا بعضی کارشناسان اگر اطلاع دارید اطلاع رسانی نمائید

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

  18. حصاری- کارشناس محیط زیست می‌گوید:

    سلام به همه زحمت کشان عرصه محیط زیست
    چند سالی است که یکسری از استانها به مانند البرز کارمندانشان( محیط بانان، کارشناسان و …) حقوقی بالاتر از سایر استانها دریافت میکنند که این افزایش مربوط به بخشنامه سال ۹۴ میباشد که بعنوان مثال در بندی فوق العاده ویزه ( در سال ۹۳ برای یکی ازکارشناسان مبلغ ۶۲۷۷۶۰۶ ) لحاظ شده است.
    این بی عدالتی محض است که در بعضی استانها شخصی با همان پست سازمانی و سابقه این رقم نسبتا زیاد را از شخص دیگری با همین شرایط دریافت کند.
    لطفا مسئولین به فکر ما باشند.

    موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 0

  19. کارشناس می‌گوید:

    با سلام
    دوستان بنظر بنده کار حفاظت از محیط زیست در هر جایگاهی حتی مسئولین رده بالای سازمان هم به نوعی انجام رسالت محیط بانی می باشد چون همگی در جبهه ی دفاع و حفظ طبیعت تلاش می کنند.
    ضمن اینکه اکثر کارشناسان در مواقع نیاز کار اجرایی هم انجام می دهند.
    دیگر اینکه شرایط حقوق و مزایا در سازمان محیط زیست نسبت به دیگر دستگاهها بسیار پایین است و همه ی دوستان اتفاق نظر دارند.
    پس بهتر است همه باهم در راستای حمایت از هم صنفانی که صدای اعتراض صنفی محیط زیست شده اند همصدا شویم و خواسته های قانونی خود را دنبال کنیم و از تفرقه بپرهیزیم که وحدت رمز موفقیت است.
    انشالله که بزودی دولت ومسئولین در وضعیت حقوق و مزایا و شرایط معیشتی پرسنل محیط زیست تجدید نظر کنند.
    با سپاس احدی از پرسنل سازمان محیط زیست
    با ردیف سازمانی کارشناس، محیط بان، راننده، آبدارچی، نماینده حقوقی، بایگان و …
    تحصیلات کارشناسی ارشد، سابقه ۸ سال
    حقوق دریافتی ۱۲۰۰۰۰۰تومان

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>