محیط بان قزوین بر اثر حمله سگ شکاری مجروح شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: روز گذشته یکی از محیط بانان استان قزوین حین تعقیب و گریز با شکارچی متخلف مورد هجوم سگ شکاری قرار گرفت و مجروح شد.

محیط بان مجید کرامتی از نیروهای یگان محیط زیست استان قزوین روز گذشته حین انجام ماموریت یک شکارچی متخلف را همراه با یک سگ شکاری مشاهده کرده و جهت برخورد قانونی با متخلف وارد عمل می شود.

در این هنگام سگ شکاری متعلق شکارچی متخلف به محیط بان مجید کرامتی حمله ور شده و وی را به شدت از ناحیه ساق پا مجروح می کند.

درحالیکه محیط بان کرامتی روی زمین افتاده و با سگ شکاری درگیر بود، سگ وی را رها کرده و به همراه شکارچی متخلف از منطقه می گریزند.

پس از این حادثه محیط بان کرامتی ابتدا به یک مرکز درمانی و از آنجا به دلیل نیاز به عمل جراحی به بیمارستان رازی قزوین منتقل میشود.

وی شب گذشته به دلیل پارگی عضله و تاندون های پا تحت عمل جراحی قرار گرفت و هم اکنون در بیمارستان رازی بستری است.

صبح امروز سید عظیم هاشمی معاون، مهکی رئیس حراست، جهان تیغ فرمانده یگان، میرزایی مسئول امور اداری و جمعی از محیط بانان استان قزوین از محیط بان کرامتی عیادت کردند.

تحقیقات برای شناسایی شکارچی متخلف آغاز شده است و نیروهای یگان قزوین به سرنخ های خوبی در این رابطه دست یافته اند.

+38
-145
  

21 دیدگاه

  1. mohammadreza می‌گوید:

    اسلحه کم بود سگم آوردن واسه شکار

    پر طرفدار Thumb up 40 Thumb down 16

  2. مهسا می‌گوید:

    امیدوارم واکسن هاری زده باشند.
    خیلی متاسفم از این اتفاق بد، امیدوارم محیط بان محترم آقای کرامتی ، سریعتر بهبودی پیدا کنند و آن شکارچی پلید ، سریعتر دستگیر و مجازات شود.

    پر طرفدار Thumb up 28 Thumb down 15

  3. blue fox می‌گوید:

    انسان هر چیزی رو برای استفاده ی خودش می خواد.این زبون بسته ها هم ناخواسته وارد این ماجراها شدن.

    پر طرفدار Thumb up 22 Thumb down 13

    • چغوک می‌گوید:

      این سگ ها هیچ گونه شانسی برای بازگشت ندارند و در هر موقعیت دیگری هم که قرار بگیرند ، باعث تخریب محیط زیست و فشار بر حیات وحش خواهند شد .

      داغ Thumb up 22 Thumb down 23

  4. مسعود شهرابی می‌گوید:

    تیراندازی برخی شکارچیان با اسلحه جنگی یا شکاری یا حمله با تبر و چاقو به محیط بانان، حمله با سگ شکاری به محیط بانان جدیدا مد شده!!

    البته سگ هیچ گناهی نداره این عده ای خودخواه هستن که حیات وحش کشور رو مال شخصی خودشون تصور کردن و برای شکار به هر حربه ای متوسل میشن

    متاسفانه بر مراکز متعدد و غیر قانونی تکثیر، تربیت و فروش سگ هیچ نظارتی وجود نداره در همین مراکز هست که سگها برای شکار تربیت شده و به خودی خود فشاری که بر حیات وحش کشور هست بیشتر می شه؛ متاسفانه با این مراکز یا اصلا برخوردی نمی شه یا برخوردها به قدری ضعیف هست که….

    امیدوارم این محیط بان عزیز هر چه زودتر بهبود یابند مسئولین هم با پیگیری جدی شکارچی رو دستگیر کرده و محاکمه ای در خور کنند تا برای دیگران درس عبرتی بشه که قلاده! پاره نکنند!…

    پر طرفدار Thumb up 38 Thumb down 22

  5. بچه آرامگاه سعدی نزدیک کوه بمو شیراز می‌گوید:

    با سلام :
    امیدوارم که آقای مجید کرامتی دیده بان عزیز که فعلا همشهریش هستم و بخاطر انجام وظیفه مجروح شده اند هر چه زودتر بهبودی یابند.
    از آنجاییکه حتما ایشان شکارچی را شناسایی کرده اند رسیدگی قضایی به این مسئله موجب دلگرمی سایر محیط بانان و درس عبرت برای شکارچیان خواهد شد.
    مجددا از زحمات تمامی محیط بانان تشکر میکنم.

    پر طرفدار Thumb up 31 Thumb down 18

  6. رضا مجذوبی می‌گوید:

    خب ایشون چرا از سلاحش برای دفاع از خودش استفاده نکرده؟؟؟ حداقل تیر به اطراف سگ میزد تا بترسه و بهش حمله نکنه…

    داغ Thumb up 23 Thumb down 23

  7. شکارچی نیمه پشیمان می‌گوید:

    سگ شکاری به کسی حمله نمیکنه من همین الانم ۳تا شکاری دارم تا حالا هم کلی سگ نگهبان داشتم
    که اونم فقط تو قلمرو خودش (حیاط خونه) حمله میکرد
    سگی که خارج از قلمرو خودش حمله میکنه نه شکاریه نه نگهبان سگی هست که برای این کار تربیت شده (حمله به هر جنبنده ای به دستور صاحب)
    معمولانم برای جرگه کردن شکارای بزرگ استفاده میشه
    به هیچ دردیم نمیخوره فقط از ذات درندگیه سگ سو استفاده میکنن

    پر طرفدار Thumb up 26 Thumb down 21

  8. کوشان مهران می‌گوید:

    یکی از شناخته ترین نژاد های سگان تازی جهان، تازی سالوکی ایرانی می باشد:

    midbarsalukis.com/standard/standard.pdf

    از اوایل قرن نوزدهم و نفوذ روسیه بر گیلان ومازندران به تدریج نژاد های گوناگون توله های شکاری که بیشتر برای شکار پرنده بکار می رفتند وارد کشور شدند.

    مسود میرزا ظل السلطان که در دوران نوجوانی با لقب یمین الدوله فرمانفرمای مازندران واستر آباد ( گرگان ) بود به پیشکش یک توله فرنگی از سوی یکی از مقامات روسی به وی و آموخته شدن برای ردگیری وشکار قرقاول اشاره می نماید.

    البته همانگونه که قهرمان میرزا عین السلطنه سالور در خاطرات خویش اشاره می نماید سفارت خانه های خارجی از انواع توله های شکاری استفاده نموده و گهگاه اشراف شکار دوست موفق به گرفتن توله های اصیلی از سفارت خانه ها می شدند.

    ****************************************************************

    امیدوارم پس از خواندن این دست گزارش ها تاثیر منفی سگان گله و بی مالک بر حیات وحش آشکار گردد.

    در این مورد، سگ شکاری به وظیفه خویش یعنی دفاع از سرور و مالک خود عمل نموده و بر او خرده ای نمی توان گرفت ولی انبوه سگان گله در کنار ایجاد مزاحمت برای گردشگران باعث تاثیر منفی شدیدی بر حیات وحش می گردند و بهترین راهکار ممکن شلیک مستقیم به آنها در زیستگاه های حفاظت شده و رفع معضل گردآمدن پسماند در درون و حاشیه مناطق چهارگانه می باشد.

    تنها با احساسات پاک و معصومانه نمی توان به مدیریت موفق و کارآمد زیستگاه دست یافت.

    دوستداران سگ و مخالفان گرفتن جان این یار باوفای انسان در طبیعت می توانند هر تعداد سگ را که مایل و قادر باشند در نزد خویش و با رعایت اصول نگهداری نمایند اما افزایش هر جانوری، هر چند هم دوست داشتنی و ملوس، در طبیعت باعث خسران و فشار و کاهش دیگر جانداران خواهد گردید.

    پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 7

    • سعیدحامی حقوق حیوانات می‌گوید:

      سلام جناب کوشان مهران ؛ دشمن اصلی و طبیعی سگ های آزاد پلنگ است و پس از پلنگ میتوان به خرس و گرگ هم اشاره کرد که متاسفانه توسط انسان جمعیت این سه حیوان بشدت کم شده است و به همین دلیل است که جمعیت سگها افزایش یافته است؛ درصورتیکه جمعیت پلنگ خرس و گرگ توسط انسان لطمه نبینند جمعیت سگ توسط این سه حیوان کنترل خواهد شد و نیازی به نظریات کشتار سگان بدست انسان کشتارگر نیست؛سگ هم جزعی از طبیعت است؛بسیار جالبه شما همیشه بطور مستقیم یا غیر مستقیم از عمل شنیع شکار حمایت کرده اید و کشتار بی دلیل و بی معنی توسط انسان را امری عادی میدانید ولی تغذیه سگان از دیگر حیوانات طبیعت را فاجعه ای بزرگ قلمداد میکنید؛ بر هیچکس پوشیده نیست که اگر انسان به طبیعت آسیب نرساند و دخالت نکند طبیعت قادر است به حیات خودش ادامه دهد؛ پس تا به اینجای کار مشخص است که شما میفرمایید عامل کاهش جمعیت حیوانات طبیعت انسان کشتارگر نیست که به دلایل واهی و غیرقابل فهم تفریح و ورزش!!!!حیوانات بی گناه و بی دفاع را مورد تاخت و تاز خود قرار میدهد و سگهای بیچاره را عامل این اتفاق ناگوار میدانید؛لازم است یادآور شوم که چندسالی است که به دلایل مضحک و با استفاده از روشهای غیرمنطقی و غیراخلاقی هرساله تعداد بسیار زیادی سگ توسط انسان قتل عام میشوند پس به چه دلیل است که جمعیت حیات وحش پیوسته در حال کاهش است؛ جناب کوشان، ببر کاسپین و شیر ایرانی بدست انسان منقرض شدند و شکارچیان ایرانی و خارجی و افراد محلی و اشخاصی مانند ضل السلطان قاجاری و تیر و طایفه ی ایشان و امثالهم باعث نابودی ببر و شیر شدند و یا گوزن زرد توسط همنوعان ما به خطر انقراض کشیده شد و همینطور جان سایر مخلوقات طبیعت ما که همگی توسط شکارچیان و افراد محلی در خطر انقراض هستند بازیچه ی دست ما انسانها البته انسانهای خودخواه شده است

      موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 1

  9. محمد می‌گوید:

    با سلام
    خدا قوت دهد این فرد با وجدان و دل سو حیات وحش.
    ان شالله شکارچی سریعا دستگیره شود.

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 12

  10. Nature می‌گوید:

    چقد شکارچی ترسو و بی عرضه بوده که واسه نجاتش به سگ متوسل شده!!!!
    اینا تمام زورشون فقط به چند وحش بی پناه رسیده…

    پر طرفدار Thumb up 24 Thumb down 18

  11. عقاب طلایى می‌گوید:

    دوستان چرا اگر کسى اطلاعات میده همه منفى میدین لطفا بیشتر برسى کنید از تجربه دیگران استفاده شود بهتر نیست با تخریب هم بجا یى نمی رسیم

    داغ Thumb up 8 Thumb down 7

  12. کلارى می‌گوید:

    امیدوارم این شکارچى بى وجدان هر چه زودتر به أشد مجازات برسد.

    داغ Thumb up 12 Thumb down 11

  13. با افتخار شکارچی می‌گوید:

    سگ شکاری عاداتی که داره واسه همراهی یک شکارچی تو غریزه ذاتیشه، سگ لابد شکاری نبوده چون سگ شکارچی به انسان حمله ور نمیشه همینطور که شکارچی به انسان شلیک نمیکنه.
    هرچه قدر میخوان منفی بدین ببینیم آخرش چی میشه.

    پر طرفدار Thumb up 27 Thumb down 21

    • سعیدحامی حقوق حیوانات می‌گوید:

      سلام جناب با افتخار کشتارچی ؛ شکارچیان علاوه بر قتل عام کردن حیوانات بی گناه و بی دفاع به محیط بانان عزیز و زحمتکش هم حمله ور میشوند و این یک موضوع مشخص است؛ پس از نظر شما این ۱۱۶ شهید محیط بان توسط موجودات فضایی به شهادت رسیده اند!!!!! شکارچی فردی است که با تفنگ به حیوانات بی گناه و بی دفاع حمله میکند و حیوانات را قتل عام میکنند و همینطور با تفنگ و چاقو و… هم به محیط بانان که حافظان طبیعت هستند حمله ور میشوند و این عزیزان را هم به قتل میرسانند و نام این اعمال وقیحانه ی خود را تفریح!!!! میگذارند

      موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 3

  14. Hamid می‌گوید:

    شانس آورده شکارچییه گازش نگرفته، وگرنه به هزار مرض لاعلاج مبتلا میشد

    پر طرفدار Thumb up 27 Thumb down 17

  15. علی می‌گوید:

    حمید جون: من هم باهات موافقم شانس آورد شکارچیه گازش نپرفت وگرنه محیط بان بیچاره هاری میگرفت

    راستی دیده بانی ها دم همتون گرم عاشق مرامتونم

    دست یک به یکتون رو می بوسم

    داغ Thumb up 14 Thumb down 20

  16. مجید کرامتی می‌گوید:

    با سلام و ممنون از سایت دیده بان محیط زیست ، بابت پوشش اخبار محیط بانان و تشکر مدیرکل استان، فرمانده یگان و معاونین و محیط بانان استان و همه کسانی که در طی این مدت جویای حال اینجانب شدند تشکر می کنم . هم اکنون بهبودی نسبی پیدا کرده ام و آرزوی سلامتی برای همه محیط بانان ایران دارم.
    و من الله توفیق

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 1

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>