عامل کشتار حیات وحش قزوین به جرم شکار غیرمجاز ۳۶ کل وحشی دستگیر شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): یک شکارچی سابقه دار و حرفه ای که از مدتها قبل با همکاری عده ای متخلف اقدام به کشتار گسترده حیات وحش در استان قزوین و فروش گوشت و اجزای بدن جانوران وحشی نموده بود، با تلاش یگان محیط زیست شهرستان البرز بازداشت و به جرم کشتار ۳۶ کل وحشی به مراجع قضایی معرفی شد.

از مدتها قبل محیط بانان استان قزوین به دنبال دستگیری یک شکارچی متخلف و حرفه ای بودند که تخلفات گسترده ای را در حوزه الموت غربی و مرز استان های قزوین و البرز مرتکب شده است.

این متخلف سال گذشته در منطقه الموت غربی به همراه لاشه یک کل وحشی توسط محیط بانان محاصره و بازداشت شد اما همدست وی که در صحنه حضور داشت تمام مسئولیت تخلف شکار را بعهده گرفت و این متخلف حرفه ای صرفا از بابت معاونت در شکار غیر مجاز محاکمه شد.

تصاویر این گزارش تنها بخش کوچکی از جنایاتی است که توسط این شکارچی متخلف در سطح استان قزوین رخ داده است

رییس اداره محیط زیست شهرستان البرز استان قزوین در مورد این پرونده به خبرنگار دیده بان گفت: این شکارچی حرفه ای هیچ مجوز سلاحی به نام خود ندارد و در تمام تخلفات خود از اسلحه های قاچاق و اسلحه های متعلق به دیگران استفاده می کند.

این فرد با توجه به اینکه اهل یکی از روستاهای پایین طالقان بوده و با منطقه و مسیرهای فرار آشنایی کامل دارد، هر بار به نحوی موفق شده است پس از اقدام به شکار غیرمجاز منطقه را ترک کند.

سیاوش غیاثوند اظهار داشت: این متخلف  سال گذشته هم یک بار به همراه لاشه یک کل وحشی توسط محیط بانان دستگیر شد اما تنها به اتهام معاونت در شکار محاکمه شد.

غیاثوند گفت: بنابراین از چند وقت قبل منزل این متخلف را بصورت نامحسوس تحت نظر قرار دادیم و پس از مدتی متوجه رفت و آمدهای مشکوک وی شدیم.

با احتمال اقدام به تخلف جدید، طی هماهنگی با دادستان پس از اخذ نیابت قضایی به همراه مامورین نیروی انتظامی وارد منزل مظنون شده و به تفتیش خانه وی مشغول شدیم.

در جریان بازرسی از منزل این متخلف از درون یخچال مقادیر نسبتا زیادی گوشت شکار متعلق به کل وحشی و تعدادی CD و DVD حاوی تصاویر و فیلم های شکار غیرمجاز کشف و ضبط و متهم نیز بازداشت گردید.

تصاویر کشف شده از منزل این شکارچی متخلف، گویای حجم گسترده ای از کشتار حیات وحش در مرز استان های قزوین و البرز توسط وی بود.

در جریان بررسی تصاویر کشف شده، شکار غیرمجاز ۳۶ عدد کل وحشی مختلف محرز گردید که لاشه ها بصورت مجزا در تصاویر مشخص بود.

پس از آن در این زمینه پرونده ای در دادسرای بخش محمدیه شهرستان البرز تشکیل شده  و متهم با دستور مقام قضایی در اختیار پلیس اطلاعات استان قرار گرفت.

متهم در جریان بازجویی ها و تحقیقات پلیس اطلاعات، به شکار غیرمجاز ۳۶ کل وحشی موجود در تصاویر اعتراف نمود.

در تصاویر بدست آمده ۴ قبضه سلاح گرم شامل یک اسلحه جنگی سمینوف، یک اسلحه گلوله زنی ۲۷۰، یک اسلحه گلوله زنی برنو و یک اسلحه کمرشکن دولول شناسایی شده که مامورین پلیس اطلاعات در پی کشف اسلحه ها و شناسایی مالکین آنها هستند.

متهم پس از یک هفته بازداشت و بازجویی با قرار وثیقه آزاد شده است تا مراحل تحقیقات و رسیدگی به جرم در دادگاه انجام و حکم مربوطه صادر شود.

متهم در این مدت مبلغ سی میلیون تومان از ضرر و زیان وارده به محیط زیست را فراهم کرده است اما مبلغ کامل ضرر و زیان ناشی از شکار غیرمجاز ۳۶ کل وحشی با نرخ جرائم فعلی معادل ۶۴ میلیون و هشتصد هزار تومان می باشد که می بایست از جانب وی به حساب دولت واریز شود.

متهم طی چندین سال انجام شکار غیرمجاز در نقاط مختلف، اقدام به فروش گوشت، پوست و شاخ جانوران وحشی و در این مدت تعداد زیادی از حیات وحش استان قزوین را از بین برده است.

رسیدگی به پرونده تخلفات گسترده این متهم در دادسرای عمومی بخش محمدیه شهرستان البرز در جریان است و پس از تکمیل تحقیقات، رای دادگاه در این زمینه صادر خواهد شد.

+214
-596
  

52 دیدگاه

  1. میش مرغ می‌گوید:

    نسل کشی یعنی چی ؟؟؟؟؟ دیگه چه کار باید می کرد ؟

    فقط ٣۶ تا کل نزدی !!! چند نسل کل و بز رو نابود کردی و مطمئن هستم پلنگ و گرگ و گراز هم که در اون منطقه هست زدی و فروختی !

    این یک خیانت به تمام مردم است و اکوسیستم منطقه رو نابود کردی

    آنقدر به منطقه رفتی و اومدی و تیر انداختی که باعث کوچ ناخواسته حیوانات و رم کردن گله ها شدی اونهم کل و بز که نسلشون خیلی بیشتر از قوچ و میش در خطر هست…

    دامداران و روستاییان محترم از ماست که بر ماست : شکار گوشتخواران رو نابود می کنید تا گرگ و پلنگ به گله می زنه مظلوم نمایی می کنید غافل از اینکه برادر خودت کوه بالا حیوونارو به رگبار بسته ….

    این قاچاقچی باید تو شهر گردونده بشه و تمام خریدارها هم مجازات بشن تا درس عبرت بشه برای سایر دزدان …

    پر طرفدار Thumb up 104 Thumb down 26

  2. حداد می‌گوید:

    پست فطرت….
    این قوانین جدید پس کی میخواد عملی بشه……..همش حرف بود…..!!!!!!!!!
    مردک تمام حیات وحش منطقه رو کشته اون وقت آزاده ……؟؟؟؟؟؟؟

    پر طرفدار Thumb up 83 Thumb down 24

    • hamid. می‌گوید:

      این دیگه وظیفهٔ خانم ابتکار است که این موضوع را در سطوح بالا پیگیری کند تا این متخلف به خوبی‌ مجازات شود. اگر کوتاه بیأیید و مجازات سبک باشد هیچ متخلفی برای حرفهایتان تره خورد نمیکند

      پر طرفدار Thumb up 24 Thumb down 11

  3. مرتضی باقری می‌گوید:

    امیداوارم رای دادگاه این جانی های طبیعت را ادب کند

    پر طرفدار Thumb up 61 Thumb down 19

  4. حمید می‌گوید:

    وای وای چقد کشتار !!! چقد بی فرهنگی !!!

    احسنت به نرخ جدید جرایم دولت

    پر طرفدار Thumb up 96 Thumb down 54

    • محمد رضا می‌گوید:

      جناب حمید منتظر پاسخ شما در خبر کشتار آهو در بردسیر کرمان هستم. البته اگه الانم صورت مسأله را پاک نمیکنید!

      پر طرفدار Thumb up 39 Thumb down 14

      • امیر امینی می‌گوید:

        @محمد رضا: شما منتظر پاسخ از چه کسانی هستید؟!دوست بزرگوار من از شما متعجبم که فکر می کنید با ابزار منطق و استدلال می توانید “نقش روی سنگ ” را پاک کنید.
        سال های سال صدور مجوز های کشتار وحوش این سرزمین سبب بروز این بیماری گردیده . این حکایت مانند کسی است که در اثر سال ها کشیدن سیگار یا تغذیه بد به انواع امراض مبتلا گردیده و حال متوقع است که در مدت یک هفته سلامتش را بازیابد.
        اینان می گویند که حقوق شکارچی دارد ضایع می شود. درست هم می گویند .در این کشور حق شکارچی از اول داده نشده است. حق شکارچی جریمه و زندان و تبعید و تحریم است.چنانچه ما زودتر حق متجاوزان به طبیعت را داده بودیم ،فی الحال شاهد این گردنکشی ها و تعرض ها نبودیم .اینان را باید با چماق تادیب کرد ،با چماق قانون.
        بسیار خرسندم از رویه مثبت دستگاه قضایی و نیز تصویب جرایم جدید . بسیار خوشحالم از ورود خرد و آگاهی به سازمان محیط زیست . بسیار امید دارم که ظرف حداکثر ٢ تا ٣ سال شاهد تحولی جدی در جامعه باشیم ،که شکارچی یا حذف گردد و یا به گوشه ای رانده شود و جرات دم زدن نداشته باشد.
        شکار و شکارچی عامل اصلی نابودی حیات وحش ماست و حتی تعرض به زیستگاه ها هم از عمل اینان مجوز می گیرد و چیزی که رنگ و لعاب شرعی و قانونی به کار اینان می زد صدور پروانه شکار بود.با عدم صدور پروانه طی چند سال طومار شکار و شکارچی برای همیشه بسته خواهد شد.

        پر طرفدار Thumb up 41 Thumb down 25

        • محمد رضا می‌گوید:

          ممنون دوست عزیز. بله حق با شماست، من هم فکر میکردم شاید دلیل و منطق قانع کننده برای این نوع تفکر دارند که در اشتباه بودم، یعنی اگر در دین و آیینی یک حدیث یا نقل قولی (مربوط به صید و کشتار حیوانات وحشی در طبیعت ) پیدا میکردند، اکنون مدعی بی چون و چرای طبیعت بوده و مخالفان خویش را هم تحت تعقیب قرار میدادند.!

          پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 8

        • حمید می‌گوید:

          جناب اقای امینی
          شما بهتر است طرز فکر زورگویانه و چوب و چماقی را کنار بگذارید اگر شکار بد بود و مشکل شرعی و دینی داشت تا الان دولت و مسئولین همین پیشنهاد شما را عملی میکردند
          لطفا به تمام رساله ها مراجعه کنید در باب قوانین شکار مفصلا نوشته شد

          داغ Thumb up 9 Thumb down 20

      • حمید می‌گوید:

        اقای محمد رضا
        من با این اقای حمید بالا یکی نیستم
        جواب شما را در همان ستون خواهم داد

        داغ Thumb up 7 Thumb down 8

  5. متین سبزکوهی می‌گوید:

    سلام
    فکر میکنم این جریمه های جدیدو با شتر فرستادن که هنوز به دست آقایون نرسیده که هر کسی هر خلافی دلش می خواد انجام میده

    پر طرفدار Thumb up 46 Thumb down 18

    • امین منصوری می‌گوید:

      دوست عزیز اگر خبر را خوانده باشی، تخلفات مربوط به گذشته بوده و اگر گمان داری با افزایش جرایم، شکار غیر مجاز از بین خواهد رفت، سخت در اشتباهی.

      داغ Thumb up 34 Thumb down 46

    • kooshan می‌گوید:

      دوست گرامی ، آقای سبز کوهی ، ضمن عرض خوشامدگویی ورود شما به جمع دوستان حاضر در دیده بان ، باید توجه داشت که ابلاغ و اجرای قوانین و مقررات مصوب در همه دنیا نیازمند ساز و کاری است که معمولأ طی مدت زمان معینی انجام گرفته و بفوریت و دفعتأ امکان پذیر نیست ، منتها برخی از دوستان چون آشنائی چندانی با این مراحل ندارند تصور می کنند بمحض اعلام یک مصوبه می توان بلافاصله و بدون طی روال معمول آن را اجرا کرد.
      مثل این می ماند که فرضأ بعد از ارتکاب یک تخلف رانندگی ، مأمور مربوطه بلافاصله با مشایعت راننده تا بانک خواستار واریز فوری مبلغ مندرج در قبض جریمه شود، طبعأ همه ما از چنین عجله ای متعجب خواهیم شد .

      پر طرفدار Thumb up 33 Thumb down 4

      • متین سبزکوهی می‌گوید:

        باعرض سلام خدمت شما از راهنمایی شما مچکرم ولی قبول کن که خیلی مردم ما قانون ها رو دور میزنن که این جوری نسل کوشی پیش میاد

        پر طرفدار Thumb up 25 Thumb down 5

  6. سولماز می‌گوید:

    خوب میشه بفرمایید صورت این جانی رو برای چه پوشوندید؟

    پر طرفدار Thumb up 61 Thumb down 20

  7. موسی می‌گوید:

    ای ول به محیط بانان تیزهوش

    شکارکش ها بدونن که هرچقدر هم که زرنگ باشن باز محیط بانان زرنگ ترند

    داغ Thumb up 44 Thumb down 45

    • مسعود می‌گوید:

      این آقا احمق بوده که فیلم و عکسو روی سی دی و در دسترس قرار داده .فیلم و عکس گرفتن از شکار عاقبتش این میشه

      داغ Thumb up 7 Thumb down 32

    • امیرعلی می‌گوید:

      جناب موسی ، دستگیری این متخلفین موقعی ” ای ول ” داره که تعداد کشتار به این هم نرسه ( ٣۶ تا ) تازه اون هم با کمک مخبرین محلی !!!

      داغ Thumb up 12 Thumb down 26

  8. چرا هیچ مسئولی با جدیت در مورد این نسل کشی ها در قزوین و اون یکی در کرمان حرف نمیزنه؟!

    مگر نه اینکه مسئولین باید پاسخگو باشن؟

    پر طرفدار Thumb up 49 Thumb down 13

  9. محیط بان خون به جگر می‌گوید:

    سلام درود بر همکار قدیمی خودمان جناب آقای غیاثوند و همکاران زحمت کششان خسته نباشید

    پر طرفدار Thumb up 44 Thumb down 15

  10. - چرا این متهمان زیست محیطی اسمشون منتشر نمیشه تا جامعه بدونه با چه افرادی طرف حساب هست؟
    - چرا رسانه های دولتی به خصوص صدا و سیما جنایتکاران محیط زیست را مانند سارقان بانک ها و زورگیرها در گزارش های خود به عموم مردم معرفی نمی کنند؟!
    - چرا اموال همراه این شکارچیان که در شکار از اونها استفاده می شده (ماشین، موتور، تفنگ، دوربین، پروژکتور و …) به نفع محیط زیست و محیط بان ها ضبط نمیشه؟
    - چرا تعداد محیط بان های ایران به چند برابر افزایش پیدا نمیکنه؟ مگر نه اینکه میلیون ها بیکار داریم، مگر نه اینکه چندین سال خشک سالی پیاپی داریم، مگر نه اینکه فرهنگ عمومی بالا نیست و باید حفاظت از منابع طبیعی با زور و شدت عمل بیشتری صورت بگیره؟
    - چرا از وسایل پیشرفته نظارت و کنترل مانند پهبادها به طور گسترده برای پاییدن دشت ها و محل های زندگی جانداران استفاده نمیشه تا شکارچیان زودتر شناسایی و دستگیر بشن و کار به چنین نسل کشی های گسترده ای نکشه؟

    پر طرفدار Thumb up 41 Thumb down 17

    • kooshan می‌گوید:

      دوست گرامی، ردپا … ، تنها رسانه فراگیر و عمومی متعلق به دولت خبرگزاری ایرنا و روزنامه ایران است که عمدتأ اخبار محیط زیست و حیات وحش کشور را منعکس می کنند ، شما نیز این ادعای مخالفان دولت که تعمدأ همه چیز را متعلق و وابسته بدولت قلمداد می کنند ، تکرار نکنید ، صدا و سیما دولتی نیست …

      پر طرفدار Thumb up 33 Thumb down 9

  11. برنو می‌گوید:

    چرا صورت اىن قاتلان محو مىکنىد,باىد بگذارىد چهره اىن جانىان روانى و سود جو و نامرد بى وجدان براى همه آشکار شود,اىن هىولاها دىگر چىزى باقى نگذاشته اند,که بخواهند شرمنده باشند,اىن کار سالهاى دور اىن شکارکش هاست,سازمان براى اىن پازن هاى تروفه پروانه نمىدهد تا نصىب اىن اهرىمنان شود,جانواران و مىکروبهاى اىن جامعه,جاى شگفتى نىست که آمار وحوش هر ساله رو به کاهش است,البته در سالهاى پىش هم ىکى از صاحب منصبان استان قزوىن با پروانه شکار چهارپا ,حدود ۴-۵ کل تنومند منطقه الموت را قتل عام کرده بود,من خود در دهه ۷۰ عکس هاى زىادى از تفنگ داران قزوىن در منطقه کوه سىالان دىده بودم,که در خرداد ماه هر بار ۴-۵ پازن ممتاز شکار مىکردند,بله همه داراى اسلحه هاى مجاز بودند,همه و همه بدلىل بى صاحب بودن آن مناطق بکر و زىبا بود,شاىد اىنان دنباله همان سلسله فساد و نابودى هستند,اىن آمار تکان دهنده نشان دهنده عرضه و تقاضاى اىن کالاست,بازار شکارخوران ظاهرا همچون منطقه دنا در قزوىن داغ است,به پاخىزىد عاشقان حىات وحش,غارتگران هم وطن فروش همه چىز را بردند, به ىغما,خطاب به سازمان آسوده خاطر: *اى غنچه خوابىد چو نرگس نگران خىز از خواب گران خواب گران خىز*

    داغ Thumb up 19 Thumb down 24

  12. کمیته حقیقت یاب می‌گوید:

    من ایشان و دارو دسته اش را می شناسم و حتی می دانم چه کسانی دست دارند در تخلفات با ایشان

    پر طرفدار Thumb up 41 Thumb down 10

    • امیرعلی می‌گوید:

      به نظر من شما دار و دسته ایشون رو گزارش کنین تا همشون به سزای اعمالشون برسند …
      همشون دستگیر بشن خیلی بهتره تا اینکه یکیشون گیر بیوفته و بقیه به کار خودشون برسن …

      داغ Thumb up 14 Thumb down 27

  13. HAMID می‌گوید:

    ۳۶ رأس کل دارای تصویر بوده، قطعاً خیلی بیشتر از اینها بوده که عکسی ازشون نگرفته

    پر طرفدار Thumb up 43 Thumb down 8

  14. مجید(حیوانات نگین های آفرینشند) می‌گوید:

    این ارازل خطرناکن بخدا
    باید سی سال حبس بهش بدن وحشی رو

    پر طرفدار Thumb up 44 Thumb down 14

  15. کوشان مهران می‌گوید:

    گنجی را در لجن انداخته ایم!

    برای مدیریت و بهره برداری از جمعیت پازن ایرانی که در سال ۱۹۷۰ به کوهستان فلوریدا در نیومکزیکو معرفی شد چه کار ها که نمی کنند!

    persianibex.com

    huntexpo.com/assets/WHCE-Auction-Catalog-2015.pdf

    **************************************************

    Ecological guidleines for the use of natural resources in the Middle east
    سال ۱۹۷۵،پاسارگاد، ایران:
    portals.iucn.org/library/efiles/documents/NS-034.pdf

    چی فکر می کردیم در سال ۱۹۷۵ درباره بهره برداری پایدار از منابع طبیعی وچی شد اکنون وضعیت محیط زیست!

    پر طرفدار Thumb up 38 Thumb down 4

  16. خسرو می‌گوید:

    جریمه شکار ۳۶ کل وحشی = ۶۴ میلیون ۸۰۰ هزار تومن !!!!!!!!!!!!!!!

    خوب منم بودم می زدم از گوشت تو قصابی هم ارزون تر در می آد

    پر طرفدار Thumb up 25 Thumb down 11

  17. رشید می‌گوید:

    متاسفم از این کشتار توسط سود جویان و دزدان حیات وحش

    براستی این جریمه ها بجایی نمیرسد

    سال گذشته پروانه شکارپرنده صادر نشد و حدود شهریور ماه سال ۹۲ که با اداره محیط زیست استان در تماس تلفنی از تاریخ صدور پروانه اطلاع میگرفتم یکی از کارمندان اداره محیط زیست در صحبتهایی که باهم داشتم برای راهنمایی بنده گفتند که مبادا در مناطق شکار ممنوع و حفاظت شده حتی یک فشنگ بی مورد شلیک نکنم چون از طرف محیط زیست اسلحه به نفع دولت ضبط و صلاحیت باطل میشود اون خبر را دو سال پیش به من دادند ولی الان میبینیم طرف شکار غیرمجاز میره و یه قطار فشنگ به حیات وحش میندازد و چند تایی کشتار میکنه و بعد از گرفتار شدن به دست محیط بانان و دادگاهی شدن براحتی آزاد میشه و دوباره بدنبال راهی برای سهولت در شکار غیرمجاز میگردد
    واقعا قوانین شکننده ای داریم با این اوضاع شاهد نابودی حیات وحش خواهیم بود

    داغ Thumb up 17 Thumb down 29

  18. حسین می‌گوید:

    واقعا کارآمدی طرح هایی که اجرا شده ثابت شد. مجوز شکار صادر نشد، اسلحه دیگه تولید نشد، اما شکار غیر مجاز افزایش پیدا کرد.
    کسی که بخواد کار غیرقانونی بکنه هم اسلحه قاچاق میخره هم فشنگ قاچاق با یک سوم قیمت و به جون حیوان های بیگناه میوفتن و هیچ رحمی هم ندارن حتی به محیط بان هم رحم نمیکنن.
    این ها راه حل نیست.

    داغ Thumb up 13 Thumb down 31

  19. پلنگ سبزوار می‌گوید:

    گل بود به سبزه آراسته شد
    یکی یکی متخلفان باسابقه با حجم بالای شکار دارن دستگیر میشن
    ولی صد حیف که دیر دستگیر میشن بعد از اون همه کشتار
    باید محیط بانا با تعدادی از شکارچیان با سابقه رابطه داشته باشن که با کمک اونا شکارچیای حرفه ای اون شهرو شناسایی کنن و تحت نظر داشته باشن که حالا به این جور جاها نکشه..تهداد شکارچی حرفه ای انگشت شماره…
    ۴تا از اونارو دستگیر کنن تعادل به حیات وحش برمیگرده

    پر طرفدار Thumb up 32 Thumb down 11

  20. آشنا می‌گوید:

    وحشی تر از این جماعت بازهم خودشونن

    پر طرفدار Thumb up 36 Thumb down 14

  21. اشترانکوه - دریاچه گهر ازنا می‌گوید:

    دیگه این جانی های وحشی با یکی دو شکار هم راضی نیستن قشنگ نسل حیوان رو باید منقرض کنن که آروم بگیرن…

    این رو بندازید جلو سگ تا کشوری از لوس وجودش راحت بشن

    پر طرفدار Thumb up 28 Thumb down 6

  22. اشترانکوه - دریاچه گهر ازنا می‌گوید:

    این دزد حیات وحش رو باید دستش رو قطع کرد …صد ضربه ی شلاق بهش زد و موهاشو تال تال بکنی

    پر طرفدار Thumb up 25 Thumb down 9

  23. یه دوست می‌گوید:

    پاسخ به حسین:
    اتفاقا بخشی از راه حل ها همینه که اجراء شده و اثر گذار هم بوده
    اگر سابقه ای از متخلفین داشته باشید اینگونه قضاوت نمی کنی
    راستی مگه قاچاقچیان به مرزبانان ما رحم می کنند ؟ پس باید خودمونو کنار بکشیم بگیم هرچه بادآباد
    وظیفه سازمان حفاظت محیط زیست حفاظت از تنوع زیستی نه فروش حیوانات برای شکار
    دوستان علاقمند به شکار می تونن شکارگاه اختصاصی یا اخذ مجوز از نهادهای ذیربط تشکیل و نیاز خود را برآورد کنند

    پر طرفدار Thumb up 27 Thumb down 6

  24. kooshan می‌گوید:

    اگر دو سال گذشته را در نظر بگیریم دیده می شود که مباحث طرح شده حول وضعیت محیط زیست و حیات وحش کشور هم از طریق رسانه ها در سطح عمومی کم و بیش مورد توجه و گفتگو بوده و هم از سوی علاقمندان از طریق دیده بان و منابع و پایگاه های خبری دیگر از زوایا و دیدگاههای مختلف مورد اقبال بوده است
    ضمن اینکه خود دولت و “س.ح.م.ز.” نیز در فرصتهای مختلف به این امر پرداخته اند و این را می توان نشانه ای مثبت بحساب آورد .
    مروری بر دیدگاههای ارائه شده در دیده بان طی این مدت حاکی از پیشرفتی محسوس در راستای ترویج و گسترش تفکر اصلاح تدریجی و پیوسته امور با تکیه بر منطق و عقلانیت و دوری از راه حلهای خلق الساعه و ضربتی و اندیشیده نشده است ، می توان خوشبین بود که حداقل در میان علاقمندان طبیعت کشور این توافق در حال شکل گیری است که با حرکت رو بجلو و مداوم و سازنده ، امکان جبران غفلتها و تخریبهای چند دهه گذشته ، که در فقدان شیوه های اصولی و هدفمند و معقول اداره امور ببار آمده اند ، مقدور است ، و در حال حاضر هم که دولت بنابر آنچه که قبلأ اعلام کرده و همچنین طبق آنچه تابحال انجام داده ، در حد توان و مقدورات در این مسیر در حال حرکت بوده است ، بنابراین استقبال از این نحوه تفکر و عملکرد کمک مؤثری در تداوم آن خواهد بود .
    حمایت از تصویب و اجرای جریمه های جدید ضرر و زیان و نیز مطالبه تداوم اینگونه اقدامات ، تضمین کننده اجرای مؤثر آنها و زمینه ساز اقدامات مکمل بعدی و باعث دلگرمی دولت در ادامه راه است .

    پر طرفدار Thumb up 25 Thumb down 2

  25. مهسا می‌گوید:

    متاسفانه به جنایت و حرام خوری عادت کرده اند .. فقط ۳۶ عدد مستند است و حتما بیشتر بوده است. لطفا حکم نهایی را پیگیری و اطلاع رسانی بفرمایید.

    پر طرفدار Thumb up 32 Thumb down 4

  26. شوکا می‌گوید:

    مطمیئنا آمار بیش از اینهاست
    خدا میدونه چقدر پول از راه فروش گوشت و شاخ و… درآورده
    باید جریمه ها رو راحت بده
    این باید حبس بکشه

    پر طرفدار Thumb up 27 Thumb down 4

  27. تقی می‌گوید:

    جنایتکار، پست فطرت شکمباره، تیر بخوره تو شکمت

    پر طرفدار Thumb up 39 Thumb down 14

  28. محمود می‌گوید:

    اگر جریمه نقدى به همراه قطع انگشتان دست این لاشخورهاى کثیف باشد مطمئن باشید درس عبرتى واسه همه متخلفین میشود

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 8

  29. محمود می‌گوید:

    لطفا از قضات محترم خواهش میکنم دستور قطع انگشتان این جنایتکاران بدهند

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 8

  30. بچه آرامگاه سعدی نزدیک کوه بمو شیراز می‌گوید:

    با سلام :
    خدا وکیلی وقتی این مردک در عکس داره سر شکار را میبره شما را یاد داعش نمیندازه ؟ با این تفاوت که قربانی داعش حداقل یک آخ میگه ولی این حیوان زبان بسته جز دست و پا زدن هیچ.
    این غیر انسان احتمالا بومی همان منطقه است که یا از فرزندان خانهای آنجا است یا وضع مالی خوبی دارد که نیابت شکار میشه و درجا مبلغ ……. تومان جریمه را میدهد
    با اطمینان میتوان گفت که چون زمستان شکار میرفته (فصل جفت گیری) هم تعداد و هم گونه های دیگر را از بین برده
    لعنت الله علیه

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 4

  31. میلاد می‌گوید:

    از این که همشهری این جانی هستم متاسفم

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 3

  32. کوله کش می‌گوید:

    از این اکیپ های شکار کش و شکار فروش داخل استان فارس و سمنان هم زیاد هستند….. که البته مامورین محیط زیست هر منطقه با عواملی که دارن همه اونها رو میشناسن… اما نمیدونم که چطور اونها از دست مامورین گریز میزنن…. البته بعضی ازاین اکیپ ها مافیایی هستند…. که واقعا خطرناکن…

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 4

  33. بهزاد می‌گوید:

    خدا لعنت شون کنه . این همه زیاده روی در شکار فقط برای پول بیشتر

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 1

    • صمدی طالقان می‌گوید:

      ضمن عرض سلام وادب خدمت کلیه همکاران عزیزم در استان قزوین واقعا چند استان را از شر این متخلف کهنه کار نجات دادید دم همگی شما گرم انشاالله مقام قضائی هم این زحمات محیط بانان را در نظر بگیرند

      پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 0

  34. حبیب می‌گوید:

    به کاکنت هاتون دقت کردین یک عده ادم قیافه با فرهنگ گرفته هستین که با این کارا برا خودتون شخصیت دست و پا میکنید

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 1

  35. کشیری می‌گوید:

    خدمت آقای مهندس غیاثوند و کلیه همکاران شرکت کننده در این دستگیری و پرونده مهم تخلف در حاشیه مرز دو استان خسته نباشید عرض میکنم ایشان از اون متخلفین معروف بوده که بیش از ۷ سال به جهت دستگیری بدنبالش بودیم ولی بدلیل آشنایی با مناطق و داشتن همدست و نگهبانی در مسیرهای ورود و خروج دستگیری نامبرده مشکل بوده است درهر حال دست همه شما درد نکند خسته نباشید

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>