کیفیت هوای تهران در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): مدیر روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوا شهرداری تهران اعلام کرد: بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت هشت صبح امروز (دوشنبه ۹۴/۴/۸)، در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفته است.

حشمت الله بسطامی در گفت و گو با ایرنا افزود: میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲٫۵ میکرون، با وجود کاهش سه عددی نسبت به روز گذشته، فراتر از حد مجاز بوده و بر روی عدد ۱۲۱ قرار دارد.

وی گفت: ایستگاه های پارک قائم، شهرری و پارک شکوفه در مناطق ۱۸، ۲۰ و ۱۴ به ترتیب با اعداد ۱۶۳، ۱۶۱ و ۱۶۰ آلوده ترین مناطق تهران در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

بسطامی افزود: ایستگاه های پونک، اقدسیه و گلبرگ در مناطق پنج، یک و هشت نیز به ترتیب با اعداد ۷۸، ۸۳ و ۹۹ مناطق با شرایط سالم جوی شهر تهران در این مدت بودند.

مدیر روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوا شهرداری تهران به افراد مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی، زنان باردار، سالمندان و کودکان توصیه کرد از فعالیت های طولانی مدت و ورزش در فضای باز خودداری کنند.

شاخص کیفیت هوا، Air Quality Index) AQI) شاخصی برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است.

بر این اساس معیار سطح اهمیت بهداشتی شاخص کیفیت هوا (AQI) به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.

+1
-12
  

5 دیدگاه

  1. رشید می‌گوید:

    تمام ایران آلوده شده همه فقط تهران را میبینند

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 0

    • امیر می‌گوید:

      رشید جان
      اگرچه تهران را می بینند، ولی هیچ اقدام مؤثری جهت رفع آلودگی هوای تهران صورت نمی گیرد؛ همانطور که در مورد بقیه شهرهای کشور نیز همین است.

      پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

  2. شوکا می‌گوید:

    ما که گروه حساس نیستیم میریم بیرون گلومون شروع میکنه به سوزش و اشک از چشمامون
    میاد جدیدا گرد و غبارم اضافه شده که دیگه….
    باید کانون های گرد و غبار در کشور را به روی گرد و غبار ببندیم
    اکثر شهرا الان با معضل گرد و غبار دست و پنجه نرم میکنن

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 0

    • امیر می‌گوید:

      شوکای عزیز
      ما که گروه حساس نیستیم میرویم بیرون تا به لطف این هوای آلوده ما هم جزو گروه حساس بشویم !
      واقعا دست مسئولین محترم درد نکند !

      موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

  3. امین منصوری می‌گوید:

    تعجب آوره، تا حالا پدیده جابجایی و آلودگی هوا بیشتر در هوای سرد زمستان بود ولی انگار دیگر سرما و گرما فرقی نمیکنه
    فکر میکنم که دوباره کیفیت بنزینها هم پایین آمده، دیروز که داخل گالن بنزین ریختم دیدم بنزین سبز رنگی که میگفتند یورو چهاره دوباره رنگش به قرمز تغییر یافته است
    سه ایستگاهی که میزان آلاینده بیشتری ثبت کرده اند در محدوه غرب و جنوب غرب هستند که متاسفانه کارخانجات جاده قدیم و مخصوص و ناوگان عمومی (اتوبوسها، قطارها و فرودگاه مهرآباد) بیشتر سهم تولید آلاینده ها را دارند. کیفیت گازوییل و خودروهای عمومی دیزلی واقعا پایین است و به نظر حقیر بیشترین سهم را در آلودگی هوا دارند.
    خدا خودش به داد محیط زیست برسد، اون از فاجعه هفتاد قله و این هم قاتل خاموش هزاران انسان.

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 1

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>