در دومین دوره جایزه یحیی از ۶ محیط بان برجسته کشور تقدیر خواهد شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): انجمن یوزپلنگ ایرانی در راستای برنامه‌های حمایتی خود از محیط‌بانان، به ابتکار دو تن از اعضای هنرمند خود، مجتبی رمزی و پریدخت مشکزاد جایزه‌ سالانه‌ای مخصوص تقدیر از محیط‌بانان زحمتکش سازمان حفاظت محیط‌ زیست پایه‌گذاری نموده است.

این جایزه به یاد محیط بان شهید یحیی شاهکومحلی، «جایزه یحیی» نام گرفته است.

دبیر برگزاری دومین دوره جایزه یحیی اعلام کرد در دومین دوره جایزه سالانه یحیی از ۶ محیط بان برجسته کشور تقدیر خواهد شد.

ریحانه روحی دبیر برگزاری دومین دوره جایزه یحیی در این باره گفت: دومین دوره جایزه یحیی از بهمن ماه سال ۱۳۹۳ کلید خورد و طی یک فرآیند ۵ ماهه، ابتدا فرم های ارزیابی محیط بانان طراحی شد و سپس با مشارت شبکه تشکل های استانی، برترین های هر استان معرفی شدند.

با جمع آوری فرم ها، ارزیابی توسط هیات داوران انجام شد و در نهایت ۵ محیط‌بان برگزیده انتخاب شدند و یک محیط‌بان دیگر نیز شایسته تقدیر شناخته شد.

وی در مورد زمان و مکان برگزاری مراسم گفت: مراسم دومین دوره جایزه یحیی شنبه سوم مرداد ماه در «خانه موزه استاد عزت اله انتظامی» از ساعت ۱۸ الی ۲۰ برگزار می‌شود.

دبیر جایزه یحیی ضمن دعوت از تمام علاقمندان به محیط زیست ایران برای شرکت در این مراسم، افزود: از خانواده هر ۶ محیط بان برگزیده برای حضور در این مراسم دعوت کرده ایم و امیدواریم با حضور پرشور حامیان محیط زیست در مراسم، تقدیری در خور این عزیزان داشته باشیم.

روحی که سال گذشته نیز مسولیت دبیرخانه جایزه یحیی را بر عهده داشت اظهار امیدواری کرد با حمایت هنرمندان و چهره های مطرح و همینطور عموم مردم، شاهد تداوم برگزاری این جایزه و گسترش هر ساله آن باشیم.

دومین دوره جایزه یحیی با مشارکت انجمن یوزپلنگ ایرانی، دانشگاه محیط زیست، پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew)، پایگاه خبری تحلیلی زیست بوم، موزه استاد عزت اله انتظامی و موسسه تصویر حیات وحش برگزار خواهد شد.

هدف از این جایزه، تجلیل از محیط‌بانانی است که تلاش‌های چشم‌گیری در زمینه حفاظت از عرصه‌های تنوع‌زیستی در حوزه‌های محل خدمت خود داشته‌اند. در سال گذشته تعداد پنج نفر از محیط‌بانانی که طی سال ۱۳۹۲ در درگیری با شکارچیان غیرمجاز دچار صدمات جدی جسمی شده‌اند برگزیده شده و طی مراسمی با حضور مدیران و معاونین سازمان حفاظت محیط زیست جوایز خود را دریافت کردند.

آدرس «خانه موزه استاد عزت اله انتظامی»: تهران، خیابان دکتر شریعتی، بلوار شهید اندرزگو (قیطریه)، روبروی تقاطع کاوه، کوچه احمدی. ساعت ۱۸ الی ۲۰

+213
0
  

8 دیدگاه

  1. شوکا می‌گوید:

    خیلی کار قشنگیه درود بر انجمن یوز

    پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 1

  2. kooshan می‌گوید:

    باید از پایه گذاران ، برگزارکنندگان و مشارکت کنندگان مراسم سالانه “جایزه یحیی ” تقدیر و تشکر کرد ، که اگر امیدی به تحرک در جهت بهبود و ارتقای وضعیت محیط زیست و حیات وحش کشور باشد در مسیر همین اقدامات سازنده خواهدبود همچنین اینگونه تلاشها نمونه ارزشمندی را در معرض دید علاقمندان این حوزه قرار خواهد داد که اگر قصد و انگیزه جدی وجود داشته باشد چگونه می توان صادقانه و بی ادعا و در فضائی آرام و منطقی و توأم با احساس مسئولیت و فارغ از جنجال سازیهای بی نتیجه ، در حد مقدور و توان گامهائی رو به جلو برداشت . تلاش دیده بان در مشارکت و نیز در پوشش خبری این مراسم شایان توجه است .

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 2

  3. مهسا می‌گوید:

    من هم به سهم.خودم از این محیط بانان شریف سپاسگذاری میکنم .، از انجمن یوز هم سپاسگذارم و آرزوی موفقیت دارم برای همه شما خوبان

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 1

  4. پندار نیک می‌گوید:

    در کنار محیط بانان مصدوم باید از محیطبانانی که به خاطر ورزیدگی و هوشیاری و حرفه ای بودنشان خوشبختانه جان سالم به در برده اند نیز تقدیر شود. حتما باید مجروح شوند تا مورد تقدیر قرار گیرند؟ قهرمان اصلی آنها هستند.

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 0

    • دبیر جایزه یحیی می‌گوید:

      اتفاقا امسال فاکتورهای دیگری برای انتخاب محیط بان برگزیده در نظر گرفته شده است. این سنت شکنی اتفاق افتاد و امیدواریم سال به سال فاکتورهای انتخاب بهتر و بهتر شود. هیچ کدام از محیط بانان برگزیده امسال به دلیل مجروحیت انتخاب نشده اند بلکه به دلیل فعالیت های ویژه ای بوده که دلیل هر انتخاب در روز مراسم بیان خواهد شد.

      پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 1

  5. رشید می‌گوید:

    برای هزارمین بار. فکری به حال این انسانهای شریف شود

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 1

  6. تیزبین می‌گوید:

    افسوس که ما سعادت دیدنشون رو نداریم.

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 1

  7. محیط بان شمال می‌گوید:

    درود (فقط!) بر یگان حفاظت سازمان محیط زیست که چند سالی است انتخاب محیط بانان نمونه کشوری را نوبتی کرده و هر محیط بان در طول ۳۰ سال خدمت خود تنها یکبار میتواند نمونه شود, این طرح بی نظیر (در جهان!) تا کنون دو بازتاب مهم در پی داشته است: ۱)انگیزه خدمتی محیط بانان ساعی و مسئولیت پذیر و حس رقابت برای نمونه شدن را در آنها نزدیک به صفر رسانده است!! چون هر محیط بانی که نمونه شود مطمئن است که برای اولین و آخرین بار خواهد بود! ۲)باعث کمکارتر شدن محیط بانان کمکار , تنبل و احیانا مورد دار شده است. چون با وضع موجود همه مطمئن هستند که بالاخره روزی نوبت آنها نیز خواهد شد!! خدا را شکر که معنای کارمند(محیط بان) نمونه را هم در سازمان خودمان فهمیدیم…

    موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 2

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>