دیدار لوران فابیوس وزیر امورخارجه فرانسه با معصومه ابتکار

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه با معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست دیدار و در زمینه مسائل مربوط به محیط زیست و گسترش همکاری های دوجانبه گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، ابتکار با اشاره به قدمت تمدن دو کشور و اشتراکات فرهنگی، نگاه مثبت و حمایت خاص رئیس دولت یازدهم از محیط زیست و همچنین تاکید وی بر گسترش روابط و همکاری های بین المللی به ویژه در زمینه محیط زیست و گسترش صلح و امنیت، گفت: ایران آماده تبادل تجربیات و همکاری های دو طرفه است.

توافق نامه آینده تغییرات آب و هوایی باید منافع کلیه کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه را تامین کند

معاون رئیس جمهور با یادآوری این موضوع که ریاست اجلاس بین المللی تغییرات آب و هوایی (کپ ۲۱) که  قرار است آذرماه سال جاری در فرانسه برگزار و منجر به توافقی جدید در خصوص تغییرات آب و هوایی شود، بر عهده فرانسه است، خاطرنشان کرد: توافق نامه احتمالی آینده باید به گونه ای تنظیم شود که منافع کلیه کشورهای جهان اعم از توسعه یافته و در حال توسعه را تامین کند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه منافع توافق نامه آینده تغییرات آب و هوایی باید برای کلیه کشورها قابل لمس باشد، تصریح کرد: برای دستیابی به این موضوع، یکی از مهم ترین راه کارها برای کشورهای در حال توسعه همچون ایران توجه به بحث انتقال تکنولوژی و ضرورت حمایت مالی از کشورها در توافقنامه جایگزین پروتکل کیوتو برای پس از ۲۰۲۰ است.

وی خاطرنشان کرد: تکنولوژی های سبز و سازگار با محیط زیست و حمایت مالی از ملزومات اجرای برنامه های کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و سازگاری با پدیده تغییر اقلیم است.

تغییرات آب و هوایی مهم ترین بحران محیط زیستی حال حاضر در دنیا

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه تغییرات آب و هوایی و تاثیرات منفی آن از جمله مهم ترین بحران های کنونی جهان است، تصریح کرد: موضوع تغییرات آب وهوایی از اهمیت ویژه ای برای جهان و ایران برخوردار است.

معاون رئیس جمهور ضمن اشاره به آخرین گزارش های جهانی در خصوص تغییرات آب و هوایی و پدیده گرمایش زمین، همچنین افزایش ۰٫۸۵ درجه سلسیوس دمای هوا در جهان، از افزایش دمای بین یک تا ۱٫۵ درجه در ایران خبر داد و اظهار کرد: این افزایش دما در ایران که احتمالا جهان در پایان قرن حاضر آن را تجربه خواهد کرد از جمله مهم ترین تاثیرات منفی تغییرات آب و هوایی در ایران است.

ابتکار خشک شدن و تخریب اکوسیستم مهم تالابی، تهدید تنوع زیستی جانوری و گیاهی، تخریب و آتش سوزی جنگل ها بر اثر افزایش دما و خشکسالی را متاثر از تغییرات آب و هوایی برشمرد و خاطرنشان کرد: تحریم های ناعادلانه علیه ایران مانع اجرای برنامه ها و طرح های هماهنگ با سازگاری و انطباق با تغییرات آب و هوایی در ایران شده و به دلیل محدودیت های ایجاد شده، ایران از دستیابی به استانداردهایی که نیازمند تکنولوژی و فنآوری های نوین است محروم شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: لغو تحریم ها منجر به حمایت کشورهای توسعه یافته و برخوردار از تکنولوژی سبز از ایران برای دستیابی به فن آوری های نوین به منظور عمل به تعهدات خود در زمینه کاهش انتشار گازهای گلخانه ای بشود.

تدوین طرح ملی اقتصاد کم کربن در راستای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای

ابتکار به اقدامات ایران در زمینه مقابله با تغییرات آب و هوایی نیز اشاره کرد و گفت: در بخش طرح های ملی، برنامه جامعی تحت عنوان اقتصاد کم کربن در حال پیگیری است که هدف آن تلاش در راستای اصلاح فرآیند ها برای کاهش استفاد از سوخت های فسیلی است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به منظور دستیابی به موفقیت بیشتر در اجلاس آینده تغییرات آب و هوایی، پیشنهاد کرد: گاز طبیعی به عنوان سوختی پاک، جایگزین سوخت های فسیلی در جهان شود و استفاده از گاز طبیعی به عنوان سوخت جایگزین در کنفرانس پاریس مورد حمایت قرار گیرد.

هدف فرانسه جلب حمایت تمامی کشورها برای دستیابی به توافقی جامع در زمینه تغییرات آب و هوایی

لوران فابیوس وزیر امورخارجه فرانسه نیز در این دیدار ضمن تاکید بر گسترش همکاری های محیط زیستی بین ایران و فرانسه و ابراز خوشحالی از اینکه بعد از توافق هسته ای نخستین وزیر فرانسه است که به ایران سفر کرده، تصریح کرد: فرانسه برای ارتقاء همکاری های خود با ایران ارزش والایی قائل است.

فابیوس با یادآوری میزبانی فرانسه در دسامبر و پایان سال میلادی جاری برای کنفرانس بین المللی تغییرات آب و هوایی (کاپ ۲۱) به منظور دستیابی به توافقی جهانی جهت جلوگیری از افزایش دمای زمین، گفت: هدف فرانسه جلب حمایت تمامی کشورهای دنیا اعم از توسعه یافته و در حال توسعه برای دستیابی به توافق جامع و قابل قبول همه کشورها در زمینه تغییرات آب و هوایی و مقابله با افزایش دما و انتشار گازهای گلخانه ای است.

وزیر امورخارجه فرانسه با اعلام خبر برگزاری اجلاس مشورتی وزیران به منظور آماده سازی نشست کاپ ۲۱، از رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران دعوت کرد تا در این اجلاس حضور یابد.

نشست خبری

ابتکار پس از این دیدار و در جمع خبرنگاران با اشاره به اجلاس جهانی تغییرات آب و هوا که قرار است آذرماه سال جاری در پاریس برگزار شود، گفت: یکی از مهم ترین محورها در دیدار امروز بحث تغییرات آب و هوایی بود. معاون رئیس جمهور افزود: همکاری های دو جانبه در زمینه محیط زیست به ویژه در حوزه فناوری های سبز و آب از دیگر مباحث مطروحه در این دیدار بود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با یادآوری این موضوع که ریاست اجلاس بین المللی تغییرات آب و هوایی (کپ ۲۱) که  قرار است آذرماه سال جاری در فرانسه برگزار شود، بر عهده وزیر امور خارجه فرانسه است، خاطرنشان کرد: مسئولیت رسیدن به یک توافق جدید درخصوص تغییرات آب و هوایی از طریق انجام مذاکرات با کشورهای تولید کننده گازهای گلخانه ای با هدف کاهش انتشار این گازها بر عهده برگزار کنندگان این اجلاس است.

وی همچنین رسیدن به یک توافق جدید برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و خسارات ناشی از آن را از دیگر بحث های مورد پیگیری در این اجلاس اعلام کرد و افزود: ایران آسیب های زیادی از جمله کاهش منابع آبی، افزایش دما و گرد و غبار را به واسطه تغییرات آب و هوایی تحمل کرده است.

تاکید فابیوس بر گسترش همکاری های محیط زیستی بین ایران و فرانسه

فابیوس وزیر امورخارجه فرانسه در دیدار با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران بر گسترش همکاری های محیط زیستی بین ایران و فرانسه تاکید کرد.

فابیوس محیط زیست را یکی از مهم ترین زمینه های همکاری مشترک بین ایران و فرانسه برشمرد و اظهار کرد: محیط زیست موضوعی جهانی است و ایران و فرانسه نیز از این قاعده مستثنی نیستند و از آثار مثبت و منفی محیط زیست در جهان تاثیر می پذیرند.

وی با یادآوری میزبانی فرانسه در دسامبر و پایان سال میلادی جاری برای کنفرانس بین المللی تغییرات آب و هوایی (کاپ ۲۱) به منظور دستیابی به توافقی جهانی جهت جلوگیری از افزایش دمای زمین، گفت: آثار شوم و مخرب گازهای گلخانه ای بر زندگی انسان، مواد غذایی، سلامت، تنوع زیستی، مهاجرت و دیگر عرصه ها قابل انکار نیست و این موضوعی است که باید تلاش کنیم تا از طریق همفکری جهانی به راه حلی مطمئنی برای آن دست یابیم.

دعوت از ابتکار برای شرکت در کاپ ۲۱ لوران

وزیر امور خارجه فرانسه با اعلام خبر برگزاری کنفرانس تدارکاتی کاپ ۲۱، در سطح وزرا ۵۰ کشور جهان با موضوع محیط زیست، از رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران دعوت کرد تا در این اجلاس حضور یابد.

فابیوس مذاکره در خصوص دستیابی به بهترین راه حل ها برای انطباق با افزایش دمای زمین را از مهم ترین محورهای این کنفرانس برشمرد و تاکید کرد: این موضوع بحث گسترده ای است و ما باید به بسیاری مسائل توجه کنیم؛ چرا که موقعیت کشورها یکسان نیست.

وی ادامه داد: به همین دلیل در این دیدار پیشنهاد کردم علاوه بر کار جهانی بر این موضوع ایران و فرانسه مطابق با اقلیم خود در این زمینه فعالیت های مشترکی را آغاز کنند.

وزیر امورخارجه فرانسه اضافه کرد: این نخستین سفر وزیر خارجه فرانسه بعد از ۱۷ سال به ایران است که به خوبی نشان دهنده میزان اهمیت سفر و فرصتی است که به دلیل توافقات هسته ای ایجاد شده است.

معنای این سفر را در دو کلمه «احترام» و «از سر گیری» خلاصه می کنم

فابیوس ادامه داد: معنای این سفر در دو کلمه «احترام» به معنای احترام مردم فرانسه به مردم و فرهنگ ایران و بالعکس و همچنین «از سر گیری» به معنای از سرگیری روابط در همه زمینه های اقتصادی، فرهنگی، محیط زیست و سیاسی خلاصه می شود.

وی ادامه داد: بهترین تصویرگر این «احترام متقابل» و «از سرگیری» دعوت رسمی رئیس جمهور فرانسه از رئیس جمهور ایران برای سفر به فرانسه در نوامبر سال جاری است.

+1275
-14
  

18 دیدگاه

  1. محیط بان تنها می‌گوید:

    مسلما ایجاد روابط با کشورهایی مانند فرانسه, آلمان, ایتالیا و… بهتر از روابط با ممالکی چون بورکینافاسو, سومالی, مالی, چاد, کنگو, ونزوئلا, اکوادر, گوام, بوتان و شیوخ عرب بوده و آینده روشنی برای وضعیت سیاسی, اقتصادی و محیط زیست کشور را ترسیم می کند.

    آفرین بر درایت دولت تدبیر و امید و شخص سرکار خانم دکتر ابتکار

    پر طرفدار Thumb up 45 Thumb down 17

  2. امیر امینی می‌گوید:

    درود بر این زن
    آفرین بر خانم ابتکار که وجهه سازمان محیط زیست را تا این حد بالا برده است
    آیا در دوران رییس قبلی می توانستیم حتی تصور چنین دیداری را هم داشته باشیم؟

    پر طرفدار Thumb up 34 Thumb down 22

  3. مجید (حیوانات نگینهای آفرینشند) می‌گوید:

    به نظر بنده اکثر مشکلاتی که ما تو محیط زیست و سایر سازمانهای دولتی داریم رانت و رانت بازیه و تا خودمونو اصلاح نکنیم فکر نکنم کسی بتونه بهمون کمک کنه

    پر طرفدار Thumb up 30 Thumb down 11

  4. محمد صادق می‌گوید:

    با اینکه اصلا از فابیوس خوشم نمیاد و دوست نداشتم حتی پاشو تو ایران بذاره ولی خدا کنه در زمینه محیط زیست کمک کنه

    داغ Thumb up 15 Thumb down 15

    • چغوک می‌گوید:

      فقط یک سوال :
      وزیر امور خارجه ی فرانسه چه ارتباطی با محیط زیست ایران داره ؟!
      یعنی فرانسویان مقامی برای محیط زیست کشورشان ندارند و وزیر امور خارجه با حفظ سمت این کار را انجام می دهد ؟!
      بر خلاف خوشبینی مفرط دوستان باید عرض کنم که خانم ابتکار در دولت اصلاحات هم همین سمت را داشتند و اتفاقا به مقامات سیاسی خارجی مجوز های خوبی برای شکار هم داده بودند ! .

      دوستان عزیز ، مطمئن هستید که این دیدار برای باز شدن پای شکارچیان فرانسوی به ایران انجام نشده است ؟!!!

      داغ Thumb up 22 Thumb down 21

      • ناجی می‌گوید:

        خیلی آدم باید سطحی و کوته فکر باشه که فکر کنه وزیر امور خارجه یکی از پنج قدرت بزرگ جهان برای مسئله حقیر و پیش پا افتاده ای مثل شکار وارد ایران بشه

        امروزه محیط زیست مسئله ای جهانی و بدون مرز است که با دیپلماسی قوی و حتی بوسیله سیاست است که می توان در جهت حفظ محیط زیست گام برداشت

        نه تنها وزرای امور خارجه که رهبران ارشد جهان امروزه یکی از نگرانی های اصلیشون معضلات زیست محیطی مثل گرمایش جهانی، ذوب شدن یخ ها، کمبود آب و خشکسالی، انقراض گونه های گیاهی و جانوری و نابودی تنوع زیستی و ….. و در نهایت به خطر افتادن سلامت و امنیت جهانی است

        نابودی محیط زیست در آینده ای نزدیک می تواند به یکی از تهدیدهای مهم بر علیه صلح جهانی و یکی از دلایل جنگ های آینده باشد

        لطفا دیدتان را کمی بازتر و بزرگ تر کنید

        پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 14

        • چغوک می‌گوید:

          ” خیلی آدم باید سطحی و کوته فکر باشه که … ”
          ممنون بابت ادبیات زیبایتان در دفاع از وزیر امور خارجه ی فرانسه و رییس سازمان حفاظت از محیط زیست ؛ اما بر خلاف نظر شما که ” مسئله حقیر و پیش پا افتاده ای مثل شکار ” بنده این مسئله رو خیلی هم ساده نمی گیرم .
          ایکاش با تامل بیشتری جواب می دادید ؛ خانم ابتکار در دوره ی قبلی ریاستشان ، مسئله ی شکار مقامات سیاسی کشورهای دیگر را به وزارت امور خارجه ارجاع داده بودند و رییس بعد از ایشان این دستور را لغو کرد .
          ایشان در دوره ی ۲ ساله ی ریاستشان در سازمان هم کار آنچنان چشمگیری انجام نداده اند ؛ فقط های و هوی کمتری نسبت به رییس قبلی دارند ؛ صادر نکردن مجوز شکارهای قانونی هم فقط امضای ساده ای پای یک بخشنامه است و انبوه شکارهای غیرقانونی شکارچیان هم آن بخشنامه را تبدیل به لطیفه ای کرده است ! .
          اتفاقا فرانسویان شکارچیان قهاری دارند و گرازهای گلستان و پرندگان فریدون کنار و آهوان موته برایشان لقمه ی چرب و نرمی است ! ؛ اصلا هیچ شکاری هم انجام نشود ، من فکر می کنم که صرف تحویل دادن لبخند به دوربین های خبرنگاران ، دردی از محیط زیست ایران دوا نمی کند .

          داغ Thumb up 8 Thumb down 8

      • امین منصوری می‌گوید:

        حالا مگه چه عیبی داره که شکارچیان خارجی به ایران بیان؟ اینو بدون که مرگ بر شکارچی رو ، عده ای اشخاص احساساتی فقط تو ایران راه انداخته اند. در تمام دنیا به موضوع شکار و شکارچی با احترام می نگرند.همیشه به هنگام حضور شکارچیان ایرانی در خارج، در شکارگاهها پرچم ایران را به اهتزاز در می آورند. در تمام دنیا شکار یک ورزش محسوب می گردد.

        پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 6

  5. محمد احمدی می‌گوید:

    با سلام و خسته نباشید
    امیدوارم این روابط نقش بسزایی در جهت پیشرفت محیط‌زیست کشورمان حاصله بشه.

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 5

  6. شکارچی نیمه پشیمان می‌گوید:

    یه صحبتی میکردین لااقل ما بریم اونور شکار
    ایران که تعطیله فعلان

    پر طرفدار Thumb up 20 Thumb down 17

  7. کلارى می‌گوید:

    خدایا شکرت داره با کشورهایى روابط برقرار مى کنیم که در دنیاى متمدن اسمى و تاریخی دارند ، نه مثل جزیره کومور و کشور بورکینا فاسو و غیره ، ضمنا به دوستان طرفداران شکار توصیه مى کنم یه کم بیشتر کتاب بخونن.

    داغ Thumb up 13 Thumb down 13

  8. ارش 1 می‌گوید:

    امیدوارم باز آخرش این فرانسوی ها سرمون کلاه نذارن !!!!!!!!!

    ضمنا این قدرت های بزرگ جهانی هستند که حاضر نیستند از تولیدات صنعتی خودشون بکاهند و بزرگترین تولید کننده گاز های گلخانه ای در جهانند که باعث تغییرات آب و هواییست
    و البته کنفرانس های بین المللی هم در مورد محیط زیست برگزار میکنن !!!!!!!!!!!

    به نظر من نه باید بدبین بود نه خوش بین
    بلکه باید با اینا با هوشیاری کامل رابطه برقرار کرد .

    داغ Thumb up 8 Thumb down 9

  9. kooshan می‌گوید:

    گذشته از اینکه سفر و ورود وزرا و سفرا و سایر مقامات عالی رتبه کشورهای مهم اروپائی به ایران از دیرباز وجود داشته و موضوع تازه ای نیست و فقط در چند دهه اخیر این مراودات کم شده و حالا که قرار است به روال معمول گذشته برگردد امر بسیار مثبتی نیز هست اما قابل توجه و دقت است که وزیر امور خارجه فرانسه بدون هماهنگی یا دعوت احتمالی به ایران نیامده است و معمولأ در این سطح دیپلماتیک برای امور مهمتری از گرفتن مجوز شکار و یا نظیر آن چنین سفری انجام می شود که خود آقای فابیوس نیز در دیدار با رئیس جمهور و وزیرخارجه کشور ما به دلایل اصلی سفر به ایران اشاره کرده است ضمن اینکه میزبانی فرانسه از اجلاس جهانی تغییرات آب و هوائی ( کاپ ۲۱ ) در آینده نزدیک توجیه مناسبی جهت دیدار ایشان با خانم ابتکار و دعوت برای شرکت در ” اجلاس کاپ ۲۱ ” بوده است ، بهتر این است که در حال حاضر که امکانات رسانه ای مختلف بخصوص رسانه های مجازی گسترش فوق العاده ای نسبت به گذشته پیدا کرده است قبل از اظهار نظر در مورد هر موضوعی لااقل از چند منبع خبری دلخواه اطلاعات ضروری را کسب کنیم .

    داغ Thumb up 4 Thumb down 8

  10. داریوش می‌گوید:

    در اروپا و غرب افراد پولدار و شرکتهای خصوصی زیادی هستن که همه ثروتشون رو گذاشتن برای حفظ گونه های در خطر به خصوص گربه های بزرگ و خرسها و فیل و گرگدن و ….. اگه سازمان محیط زیست نمیتونه جلوی کشتار پلنگها و خرسها رو بگیره شماری از اونها به اضافه مکانی گسترده برای تکثیر و نگهداری رو به متقاضیان خارجی واگذار کنه تصور کنید با توجه به زاداوری زیاد یوزپلنگ که پنج تا شش توله در شرایط خوب بدنیا میاره اگه فقط پنج جفت یوز رو پرورش بدیم و هر کدوم چهار توله هم به دنیا بیارن میشه ۲۰ تا یوز که میتونه جلوی انقراض نسل یوز رو بگیره و با توجه به منحصر به فرد بودن یوز آسیایی و کلا یوزپلنگ در جهان میتونه توریست ها و مستندسازان معتبر جهان رو به ایران بکشونه و درآمدشون از معدنهایی که قراره در زیستگاه یوزپلنگ حفر بشه هم بیشتره ضمن این که معدن روزی به پایان میرسه و آنچه بر جای میگذاره تخریب و نابودی هست و رنینهای نرده و قبرستان شده که بدرد هیچ نخواهند خورد

    داغ Thumb up 3 Thumb down 4

    • مسافر زمین می‌گوید:

      دوست عزیز آقای داریوش
      وجود یک گونه جانوری با زیستگاه و اکوسیستمی که در آن تکامل پیدا نموده و روابط اکوسیستمی آن جاندار با سایر موجودات مفهوم پیدا میکند. تکثیر حیوانات در اسارت به تنهایی نمیتواند مشکل کاهش جمعیت جانداران و مشکلات اکوسیستمی آن را حل کند و حتی امکان مضر بودن آن نیز میرود. بطور مثال یوز پلنگ اولا تکثیر آن در اسارت بسیار مشکل است دوما چنانچه بتوانیم از یک جفت یوز در اسارت تعدادی توله بدست بیاوریم و با آنها به ازدیاد نسل بپردازیم تنوع ژنتیکی یوز را کاهش داده ایم و بنابراین توله ها با تنوع ژنتیکی کم متولد میشوند و مستعد بیماری و نابودی میگردند از نظر زیست شناسان اگر جمعیت گونه ای در طبیعت به کمتر از دویست عدد برسد این گونه از لحاظ ژنتیکی منقرض شده محسوب میشود زیرا به دلایلی که ذکر کردم امکان ادامه حیات برای آن در طبیعت وجود نخواهد داشت. پس اینجانب ضمن احترام به نظر جنابعالی پیشنهادم این است که چنانچه برای بقاء نسل حیات وحشمان اهمیت قائل هستیم و مسولین مربوطه قصد خدمت به حیات وحش را دارند باید به محیط زیست بصورت همه جانبه نگاه کنند و سیاستای خود را تدوین نمایند. باز از یوز که مورد علاقه شماست مثال میزنم، نمیشود برای احیاء جمعیت یوز فقط به خود یوز پرداخت و به زیستگاه و طعمه یوز توجه نکرد. عمده ترین علت کاهش جمعیت یوز به دلیل کاهش طعمه طبیعی آن و تخریب زیستگاه اتفاق افتاده است پس برای نجات نسل آن بیشترین توانمان را باید در جاهای دیگر به جز یوز صرف کنیم . ما هم اکنون مرکز پرورش گوزن زرد در دشت ناز را داریم آیا توانسته ایم یک جفت گوزن زرد را در زیستگاه اصلی و طبیعی خود رها سازی کنیم؟ اگر هم رها کرده ایم بلافاصله از بین رفته است. و این کار در مورد گوشتخواران بسیار پیچیده و شکل تر است.

      پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 0

  11. داریوش می‌گوید:

    مستندی بود درباره تکثیر ببر در آفریقا در زمینهای گسترده فنس کشی شده که هزینه هاش رو دوستداران محیط زیست تامین کردن پیشنهاد میکنم حتما نگاه کنید تو اینترنت سرچ کنید پرورس ببر در آفریقا

    داغ Thumb up 3 Thumb down 3

  12. شکاربان می‌گوید:

    یکی از ره آورد های توافق به همین زودی دیده شد و میبینیم که سیل گروها و دیپلمات های اروپایی به این سرزمین زرخیز روانه شده است

    آفرین بر دیپلملسی تعامل با جهان

    امید است سازمان در زمینه محیط زیست از دستاوردها و تجربیات اروپاییان و به ویژه کشور فرانسه که در زمینه محیط زیست و شکار و حفاظت از حیات وحش در اروپا یکی از کشورهای سرآمد است، به خوبی بهره ببرد و قدمی موثر جهت حفاظت و احیای دوباره محیط زیست کم توان و پر پتانسیل کشور بردارند.

    داغ Thumb up 7 Thumb down 7

  13. مسافر زمین می‌گوید:

    کشوری که درحال حاضر درحال زندگی در آن هستیم و وجود و هستیمان در آن شکل گرفته به تنهایی دارای تنوع زیستی و زیستگاهی چندین برابر کل اروپاست.

    بیش از ۵۰ درصد از کل گازهای گلخانه ای در جهان توسط کشورهای اروپایی و آمریکا در جو منتشر شده است اگر میبینید که آمریکا و اروپا پیشرفت کرده اند به قیمت به خطر افتادن محیط زیست کل جهان بوده و اثرات آن از قبیل گرمایش کره زمین و خشکسالی و تغییرات آب هوا دامنگیر همه ساکنین کره زمین شده بدون آنکه غرامتی به مردم فقیری که تحت تاثیر بوده اند پرداخت نمایند .

    از طرفی افکار عمومی جهان در خصوص محیط زیست بسیار حساس شده بنابراین سیاستمداران کشورهای غربی برای فریب افکار عمومی اقدام به گرفتن اینگونه ژستهای تبلیغاتی مینمایند وگرنه رفتار وسیاستهای آنان چیزی خلاف آن را نشان میدهد تنها لطفی که این قبیل کشورها برای ما میتوانند انجام دهند این است که شر نرسانند زیرا به خیر آنها امیدی نیست.

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 3

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>