ابتکار به ژاپنی ها پیشنهاد داد در ایران کارخانه خودروسازی تاسیس کنند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از شرکت های خودروساز ژاپنی خواست تا موضوع احداث کارخانه های خودروسازی در ایران را بررسی کنند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معصومه ابتکار در مصاحبه با خبرگزاری کیودو در تهران اعلام کرد: ایران قصد دارد برای تولید خودروهای دوگانه سوز و خودروهای برقی، یارانه های ویژه اختصاص دهد تا این گونه خودروها که محیط زیست را آلوده نمی کنند، به طور گسترده در دسترس عموم قرار داشته باشند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: خودروهای غیر آلاینده و دوستدار محیط زیست آینده بزرگی در ایران دارند. وی ابراز امیدواری کرد، تا شرکت های خودروساز ژاپنی با احداث کارخانه در ایران، خودروهایی تولید کنند که قابلیت صادرات هم داشته باشد.

معاون رئیس جمهور ایران تصریح کرد:‌ ایران با توجه به دسترسی به سرزمین ها و دریای های آزاد و قابلیت صادرات انواع کالا به کشورهای منطقه مانند ترکیه یا حتی اروپا و آفریقا، می تواند به یک پایانه صادراتی برای کل منطقه تبدیل شود.

پس از دستیابی به توافق با شش قدرت بزرگ جهان در خصوص برچیدن تحریم ها به ازای محدودیت برنامه هسته ای ایران، مقامات این کشور دورنمای روشن تری برای اقتصاد ایران پیش بینی می کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر آنطور که خبرگزاری کیودو مدعی شده، معصومه ابتکار خاطر نشان کرد: تحریم های اعمال شده از سوی آمریکا، ژاپن و اروپا پیامدهای بسیار تعیین کننده ای بر جنبه های گوناگون حیات در ایران بر جای گذارده است و موجب محدودیت دسترسی ایران به فناوری های نوین زیست محیطی شده است.

وی افزود: پس از برچیده شدن تحریم ها ما باید برای مدیریت آلودگی هوا،‌ آلودگی آب ها،‌ مدیریت فاضلاب و زباله و دیگر آلاینده های زیست محیطی در کشور به دنبال فناوری های سبز باشیم. ما به دنبال سرمایه گذاری های عظیم در بخش فناوری های سبز در کشور هستیم.

معصومه ابتکار تصریح کرد: ایران به منظور ترغیب فروش خودروهای غیر آلاینده و دوستدار محیط زیست در کشور، ممکن است برای خریداری خودروهای دوگانه سوز یارانه های ویژه اختصاص دهد و برخی نواحی ویژه در مراکز شهرهای بزرگ را تعیین کند که منحصرا خودروهای غیر آلاینده و پاک در آنجا اجازه تردد داشته باشند.

+139
-50
  

10 دیدگاه

  1. طبیعت گرد می‌گوید:

    پیشنهاد بسیار خوبی دادن سرکار خانم ابتکار…این چینی ها که جان ملت رو گرفتن لاعقل ژاپن با حضورش جانی به صنعت خودروسازی کشور بدن…البته اگه بذارن

    پر طرفدار Thumb up 30 Thumb down 0

  2. تیزبین می‌گوید:

    می شود گفت یه جورایی به نفع محیط زیسته ، خودروهایی که سوخت کمتری مصرف می کنند و آلودگی تولید می کنند می شود پاکی هوا و کمبود آلاینده ها ، کمبود بیماری های تنفسی ، کم شدن باران های اسیدی ، مناسب شدن هوا برای پرندگان مهاجر ، آلوده نشدن دریاها و رودخانه ها به سبب نبود باران اسیدی ، سالم ماندن آبزیان و وووووو………. واقعآ خیلی به نفع محیط زیسته.

    پر طرفدار Thumb up 22 Thumb down 0

  3. ایمان می‌گوید:

    از خانم ابتکار به سبب این دلسوزی و توجهی که نسبت به تندرستی و سلامت مردم دارند؛ کمال سپاسگزاری را دارم.

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 4

  4. کامران می‌گوید:

    کاش از ژاپنی ها میخواست باتوجه به تجربه شون در آلودگی رودخانه های رشت که مسقیم وارد تالاب گیلان و دریای خزر میشه در اختیار ما بزارن

    پر طرفدار Thumb up 19 Thumb down 0

  5. میش مرغ می‌گوید:

    لطفا یک سری هم به زاینده رود بزنید
    اگر ژاپن بود تا الان وزیر محیط زیست استعفا داده بود ….

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 0

  6. Bahman می‌گوید:

    بسیار طرح هوشمندانه و قابل تقدیری است

    متاسفانه در این کشور همواره حقیقت قربانی مصلحت شده است ، به امید روزی که عقلانیت جای مصلحت های جاهلانه را بگیرد

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 0

  7. حسنعلی منصور می‌گوید:

    بسیار پشنهاد خوبی است کمپین نخریدن خودرو صفر و این پیشنهاد باعث میشه خودرو سازهای داخلی خودشون جم و جور کنند.

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

  8. اسماعیل می‌گوید:

    اگه خودروسازان داخلی کارشکنی نکنند هم به نفع محیط زیسته وهم مردم که همواره قربانی بی کیفیتی خودروهای داخلی وچینی هستند

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

  9. شاهین می‌گوید:

    پیشنهاد خوبیه مگه اینجوری این خودروهای غیر استاندارد داخلی کم کم جمع بشن!

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>