معصومه ابتکار: مسائل سیاسی و محیط زیستی کاملا بهم وابسته هستند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): معصومه ابتکار معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در پاسخ به انتقادات طیف خاصی به وی در مورد مصاحبه با شبکه BBC جهانی، این هجمه ها را بی اساس دانست و تاکید کرد برای رساندن پیام ایران اسلامی به جهان از همه امکانات قانونی استفاده می کنم.

معاون رییس جمهور گفت: در مواردی که می توانم حرفی را که در جایگاه معاون رییس‌جمهور به مردم منتقل کنم، این کار را باید انجام بدهم.

معصومه ابتکار در گفت‌و‌گو با ایلنا٬ تصریح کرد: معاون رئیس جمهور می‌تواند در مورد صلح و توافق هسته‌ای که می‌تواند تضمین کننده صلح در منطقه باشد٬ حرف برای گفتن داشته باشد.
برخی بنده را مورد هجمه قرار دادند و انتقاد کردند که چرا با BBC مصاحبه کردم؟ اولا باید بگویم من درخواست مصاحبه از آنها نداشتم و آنها درخواست داشتند.
دوم اینکه در مواردی که می توانم حرفی را که در جایگاه معاون رییس‌جمهور به مردم منتقل کنم، این کار را باید انجام بدهم.
وی ادامه داد: اینکه جنگ و خشونت که علاوه بر تلفات انسانی، به طبیعت منطقه به شدت لطمه می‌زند٬ می‌تواند دلیلی برای این اظهار نظر من باشد.
رییس سازمان حفاظت از محیط زیست در ادامه افزود: عده‌ای معتقدند منشا برخی آسیب‌ها در منطقه دارای ریشه زیست محیطی است و مباحث جمعیتی که گفته می‌شود در سوریه اتفاق افتاده است، بنابر برخی تحلیل‌ها می‌تواند ریشه جریان‌ها و درگیری‌های سوریه باشد.
ابتکار خاطرنشان کرد: مهاجرت‌های انسانی وسیع ناشی از خشکسالی و سوء‌ مدیریت‌ها می‌تواند در بحران‌های یادشده تاثیر گذار باشد. بنابراین موضوعات کاملا با یکدیگر پیوند دارند و این ساده‌ اندیشی است که فکر کنیم حوزه‌هایی از هم جدا هستند.
ملاقات آقای فابیوس در سفرشان به ایران با من به‌خاطر همین مسائل و تغییرات آب و هوایی بود. فابیوس رییس اجلاس جهانی تغییرات آب و هوایی است.
ابتکار گفت: باید بدانیم مسائل سیاسی و محیط زیستی کاملا بهم وابسته هستند.
شایان ذکر است تقاضای مصاحبه شبکه BBC جهانی برای دفتر معصومه ابتکار با تایید و مجوز اداره رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شده و منع قانونی مورد ادعای منتقدان در مورد BBC فارسی بی اساس بوده است.
در این مصاحبه به خوبی از مواضع جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه و جهان به رغم سئوالات چالشی خبرنگار در مقابل بیش از ۲۵۰ میلیون بیننده این شبکه جهانی دفاع شده است.
به منظور قضاوت افکار عمومی متن ترجمه کامل این مصاحبه که توسط خبرگزاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی برگردان شده، در اینجا آمده است.
+194
-47
  

6 دیدگاه

  1. محمد عاشق حیات وحش می‌گوید:

    خسته نباشی دوست خوب زمین

    اگه قدرت سیاسی و چانه زنی نباشه نمیشه بر این سازمان مدیریت کرد ،به کارت ادامه بده و نگران دلواپس زده گان نباش

    داغ Thumb up 17 Thumb down 21

  2. اشترانکوه - دریاچه گهر ازنا می‌گوید:

    کاش برا خبرنگارهای داخلی و مسایل حیات وحش و محیط زیست هم اینقد وقت صرف میفرمودی

    پر طرفدار Thumb up 22 Thumb down 11

  3. شاهین می‌گوید:

    واقعاً هم به قول خانم دکتر هجمه ها بی اساس هست

    داغ Thumb up 9 Thumb down 21

  4. اردک ماهی می‌گوید:

    دم شما گرم

    داغ Thumb up 1 Thumb down 14

  5. سید حسین می‌گوید:

    ابتکار چهره سیاسی این روزها در مجلس

    داغ Thumb up 5 Thumb down 6

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>