سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس خواستار حمایت مالی و قضایی از محیط بانان شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس بر ضرورت برطرف کردن مشکلات معیشتی و استفاده از ظرفیت های قانونی برای حمایت بیشتر از محیط بانان تاکید کرد.

عباس قائید رحمت در گفت وگو با خانه ملت با تاکید بر حمایت بیشتر از محیط‌‌ بانان، تصریح کرد: با توجه به اینکه نبود حمایت کافی از محیط بانان به بی‌انگیزه شدن برخی از آنها در انجام وظایف‌شان منجر می‌شود لذا برطرف کردن مشکلات اقتصادی و استفاده از ظرفیت های قانونی برای حمایت بیشتر از محیطبانان به بهبود روند کاری آنها کمک شایانی می‌کند.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در راستای حفاظت از گونه‌های جانوری باید حمایت‌های لازم و کافی از محیط بانانی که زحمات زیادی برای حفاظت از محیط زیست می‌کشند وجود داشته باشد.

انتقاد از حقوق اندک محیط بانان

وی با انتقاد از حقوق اندک محیط بانان بر ضرورت افزایش حقوق آنها تاکید کرد و گفت: به خاطر عدم یکسان سازی حقوق‌ها در کشور فاصله پرداختی‌ها بسیار زیاد بوده لذا دولت باید با برنامه ریزی منسجم فاصله ایجاد شده مابین حقوق پرداختی را برطرف و میزان تفاوت حقوق ها را به حداقل برساند. بهتر است مجلس و دولت در این راستا به صورت جدی وارد شوند و حقوق محیط بانان را به تناسب زحمتی که می کشند تعیین و پرداخت کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: در راستای حمایت از محیط بانان و حفظ گونه‌های در حال انقراض، قوه قضائیه و مقننه باید تدابیر سختگیرانه‌ای را اتخاذ نمایند. بهتر است اگر قوانین موجود نیاز به اصلاح و تغییر داشته باشند دولت قوانین ویژه را در قالب لایحه اصلاحی به مجلس تحویل دهد که بخش مربوطه اصلاح شود.

قوانین باید متناسب با زمان تغییر کنند

قائیدرحمت ادامه داد: اینکه برخی از قوانین نیاز به تغییر دارند امری اجتناب ناپذیر است و همانطوری که جامعه پویا است پس قوانین ما هم باید متناسب با زمان تغییر کند. البته مجلس هم اگر در برخی از قوانین راجع به حمایت از گونه های نادر جانوری و محیط بانان ضعفی مشاهده می کند می تواند قوانین موجود را اصلاح کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، بر ضرورت اجرای کامل قوانین موجود تاکید کرد و افزود: البته برخی از قوانین موجود بازدارندگی لازم را دارند ولی به خاطر اینکه نظارت درستی بر آنها صورت نمی‌گیرد ناقص اجرا می شوند، لذا اجرای درست قوانین موجود، نیازمند نظارت دقیق و منسجم مسئولان ذی ربط است.

تعداد محیط بانان باید به استاندارد نزدیک شود

وی با بیان اینکه تعداد محیط بانان باید به استاندارد نزدیک شود، تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر تعداد محیط بانان در کشور به استاندارد جهانی نزدیک نیست و همین موضوع سبب می شود افراد سودجو و فرصت طلب گونه های در حال انقراض را شکار و سلاخی کنند لذا لازم است تعداد محیط بانان در کشور بر حسب میزان هکتار منطقه حفاظتی و صعب العبور بودن مناطق و… تعریف شود.

اشد مجازات برای شکارچیان غیرمجاز در نظر گرفته شود

سخنگوی کمیسیون اجتماعی در مجلس نهم، بر ضرورت تصویب قوانین بازدارنده در خصوص برخورد با شکارچیان غیرمجاز در راستای حمایت بیشتر از گونه های جانوری و محیط بانان تاکید کرد.

قائیدرحمت تصریح کرد: متاسفانه گونه‌های در حال انقراض به شکل بی‌رویه توسط شکارچیان غیرمجاز شکار می شوند، لذا نیروی انتظامی و دستگاه قضایی باید با شکارچیان غیرمجاز برخورد جدی داشته و آنها را به اشد مجازات برسانند.

این نماینده مردم در مجلس نهم،  وضعیت گونه های در حال انقراض را اسفبار اعلام کرد و گفت: متاسفانه گونه‌های در حال انقراض هر روز توسط افراد سودجو و فرصت طلب قتل عام می شوند و وضعیت نامطلوبی دارند که در این راستا باید توسط سازمان های ذی ربط تدابیر لازم اتخاذ شود.

ضرورت ارائه تجهیزات مناسب به محیط بانان

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه به روز نبودن و فقر تجهیزات محیط بانان منجر به نابودی بسیاری از گونه های جانوری شده است، گفت: ارائه تجهیزات مناسب به محیط بانان در راستای حفاظت از گونه‌های جانوری و برخورد با شکارچیان غیرمجاز بسیار ضروری و لازم است.

+185
-3
  

17 دیدگاه

  1. م.ن می‌گوید:

    کاش این نماینده محترم یه ذره نیز دل نگران اصل موضوع یعنی حفظ محیط زیست بود-نابودی حیات وحش با بی تدبیری مسوولین ونیز خشکسالی و الودگی هوا و ساخت وسازهای غیر قانونی وتخریب جنگل ها و …………بیداد میکند

    پر طرفدار Thumb up 20 Thumb down 15

  2. بزمی - می‌گوید:

    انشاء الله مجلس به کمک محیط بانان
    انشاء الله مصوبه های ابلاغی برای همه اعمال شود
    انشاء الله اتفاقات مثبت باشد
    نهایتا حقوق میرسد به زیر یک ونیم
    و هزاران…..

    پر طرفدار Thumb up 19 Thumb down 6

  3. یاشار از تبریز می‌گوید:

    آفرین بر فهم و شعور شما

    امیدوارم تمام نمایندگان در این مورد با شما همراهی کنند.

    پر طرفدار Thumb up 26 Thumb down 3

  4. مسافر زمین می‌گوید:

    آفرین به مردم درود و ازنا بخاطر انتخاب چنین نماینده فهیمی
    حفظ محیط زیست یکی از ارکان داشتن یک جامعه سالم و پویاست
    متاسفانه در سالیان گذشته به محیط زیست به عنوان یک موضوع کم اهمیت و دست چندم نگریسته شده است که باعث شده تا کشور علاوه بر آسیبها زیست محیطی در سایر بخشها نظیر سلامت و بهداشت، کشاورزی، اقتصاد، بروز مشکلات اجتماعی و …. دچار خسارتی فراوانی گردد که بعضا جبران ناپذیر بوده اند
    به امید روزی که شاهد توجه و ارزش نهادن به اصول حفظ محیط زیست در تمامی ارکان جامعه باشیم.

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 2

  5. داریوش می‌گوید:

    یه نفر پیدا شد حرف حق بزنه باید با قدرت ادامه بده و مخصوصن خروج دامدارها دامهای اهلی از مناطق چهار گانه

    پر طرفدار Thumb up 25 Thumb down 3

  6. شاهین می‌گوید:

    آفرین به این آقای نماینده چه عجب بالاخره ی صدای مثبتی جهت حفظ محیط زیست از مجلس بلند شد!

    قطعاً مواردی که اشاره فرمودند اگر مورد توجه جدی مجلس ، دولت و قوه قضاییه قرار گیرد باعث تحول بزرگی در حفظ میراث طبیعی و محیط زیست کشور خواهد شد.

    امیدواریم این حرفهای خوب در مجلس تبدیل به قانون شود و عملاً شاهد تحقق آنها باشیم.

    پر طرفدار Thumb up 22 Thumb down 3

  7. یاسین می‌گوید:

    خدا رو شکر که نماینده های ملت قدر محیط زیست و محیط بانان را برای اولین بار شناختن
    با توجه به جرایم سنگین هنوز فصل شکار نشده شکارچی در همه مناطق هستند . محیط بان با توجه به مشکلات زندگی با مرگ و زندگی دست و پنجه نرم میکند
    نماینده های محترم باید بدانند که وضعیت معیشتی محیط بانان اهمیت بسزایی در عملکرد آنها دارد .. که با جان و دل از محیط زیست دفاع نمایند
    باز هم از این نماینده محترم کمال تشکر و قدردانی را داریم

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 2

  8. جواد می‌گوید:

    آفرین بر این نماینده مجلس
    باید بقیه نمایندگان مجلس هم حمایت کنند و به فکر محیط بانان که حافظان اصلی محیط زیست هستند هم از لحاظ معیشتی و قضایی و تجهیزات جدید و استخدام نیرو جدید بومی بکار گیرند تا محیط زیست کشور متحول شود

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 2

  9. اشترانکوه - دریاچه گهر ازنا می‌گوید:

    ای کاش اغراض سیاسی عامل نطق و انتقاد نمایندگان نبود

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 2

  10. رشید می‌گوید:

    اینا فقط در حد حرفه

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 0

  11. امید عزت پور می‌گوید:

    حرکت مطالبات محیط بانان گویی به گوش مسئولین در مجلس رسید
    ممنونیم

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 1

  12. محمد رضا س می‌گوید:

    درود بر تو
    واقعا این حقوق که سازمان می ده؟!
    یک تومان شد پول

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 1

  13. محمد می‌گوید:

    جانا سخن از زبان ما می گویی …

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 1

  14. DORNA می‌گوید:

    خدا رو شکر
    اگر همه نمایندگان مجلس، به تاثیر محیط زیست بر سلامت روح و روان و جسم و جان مردم آگاه باشند، هر روز یکی از الویتهایشان در مجلس محیط زیست خواهد شد.

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 1

  15. احمد می‌گوید:

    باتشکر و سپاس از جناب نماینده محترم
    ای کاش دیگر نماینده گان محترم نیز با این رویه روشنفکری شما همگام می شدند و ای کاش بیشتر به حقوق این محیط بانان زحمتکش رسیدگی می شد
    باور کنید منطقه بهرام گور فارس با وسعت ۴۰۸ هزار هکتار تعداد هفت محیط بان و دو سرباز و سه نفر نیروی طرح معدن کنترل میشه که یعنی هر شصت هزار هکتار یه مامور که تا رسیدن به حد استاندارد ایران حداقل تعداد یکصد مامور دیگر نیاز می باشد.

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 1

  16. طبیعت گرد می‌گوید:

    احسنت به ایشون…مجلس صدای ملته ای کاش این بقیه همه این نماینده محترم رو همراهی میکردن

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 3

  17. گودرزی می‌گوید:

    درود بر جناب دکتر قایدرحمت نماینده محبوب و محیط زیستی شهرستان دورود وازنا در مجلس که همیشه یار ویاور محیطبانان و محیز زیست لرستان بودن و خود از نزدبک همیشه حضور داشته اند خداوند به ایشان خیر وبرکت اعطا بفرماید

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>