عامل شکار یک آهو در میاندشت بهمراه یک موتورسیکلت غیرمجاز بازداشت شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): به دنبال کشب اطلاعاتی مبنی بر انجام شکار غیرمجاز در حاشیه پناهگاه حیات وحش میاندشت، نیروهای یگان محیط زیست شهرستان جاجرم به تحقیق در این رابطه مشغول شدند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان جاجرم خراسان شمالی در این باره گفت: محیط بانان در جریان تحقیقات خود به یکی از ساکنین روستاهای حاشیه شرقی پناهگاه مظنون شده و منزل وی را شناسایی نمودند.

حسین هراتی اظهار داشت: مامورین پس از هماهنگی با دادستان و اخذ نیابت قضایی به همراه نیروهای پلیس اطلاعات و امنیت خراسان شمالی روز گذشته (دوشنبه) صورت غافلگیرانه وارد منزل مظنون شدند.

در جریان بازرسی از این مکان لاشه تازه یک آهو، تعدادی فشنگ ساچمه زنی، دو عدد پروژکتور مخصوص شکار آهو در شب، یک دستگاه موتورسیکلت یاماها ۴۰۰ سی سی غیرمجاز و جلد یک اسلحه شکاری کشف و ضبط گردید.

لاشه آهو، پنج عدد فشنگ، پروژکتور مخصوص شکار آهو در شب و جلد اسلحه کشف شده از شکارچیان متخلف

حسین هراتی گفت: علی رغم کشف فشنگ و جلد اسلحه، سلاحی در منزل متخلف وجود نداشت که به احتمال فراوان در مکانی دیگر مخفی شده است.

در این رابطه یک نفر بازداشت و جهت روشن شدن ابعاد پرونده و رسیدگی به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده به مراجع قضایی معرفی گردید.

شکارچی متخلف می بایست مبلغ یکصد میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز یک آهو را به حساب دولت واریز نماید.

متهم در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهد شد.

همچنین موتورسیکلت قاچاق کشف شده با دستور دادستان در تا اتمام رسیدگی به پرونده در اختیار محیط زیست قرار گرفته و به احتمال بسیار زیاد با رای دادگاه به نفع سازمان محیط زیست مصادره خواهد شد.

…………………….موتورسیکلت یاماها ۴۰۰ سی سی غیرمجاز کشف شده از شکارچیان متخلف

خروج آهو درحاشیه شمال شرقی میاندشت به دلیل وجود باغات و مزارع کشاورزی باعث شده تا عده ای از متخلفین به بهانه انجام کشاورزی به زمین های زراعی نزدیک شده و اقدام به شکارغیر مجاز آهو نمایند.

پناهگاه حیات وحش میاندشت و پارک ملی ضامن آهو یکی از پویاترین زیستگاه های یوزپلنگ در کشور به شمار می رود که مردادماه امسال نیز یک یوز ماده همراه با ۳ توله در این منطقه مشاهده و از آنها تصویربرداری گردید.

بقاء یوز در میاندشت به شدت به جمعیت آهو وابسته است و شکار غیرمجاز آهو در این منطقه می تواند نسل یوزپلنگ آسیایی را با خطر جدی مواجه کند.

+86
-270
  

9 دیدگاه

  1. رشید می‌گوید:

    متاسفانه قریب به اتفاق کشتار غیرمجاز و نسل کشی جانوران حیات وحش (چهار پایان و پرندگان) بدست روستاییان و محلی ها میباشد.
    سازمان ح م ز با همکاری بسیجیان روستاییان باید کلیه اسلحه های مجاز شده و غیرمجاز روستانشینان را شناسایی و جمع آوری نماید.

    پر طرفدار Thumb up 30 Thumb down 19

  2. سوسن اکبری می‌گوید:

    خدا لعنتش کنه

    پر طرفدار Thumb up 20 Thumb down 17

  3. آرش می‌گوید:

    این موجودات میزان جریمه رو می دونند و شکار میکنند؟؟؟؟؟؟

    داغ Thumb up 15 Thumb down 13

  4. اشترانکوه - دریاچه گهر ازنا می‌گوید:

    به خیال خودشون گیر نمی افتند ولی شکار یه کرمی داره که مجبورن مرتب برن و بالاخره گیر می افتند و یکبار هم که جریمه های جدید رو پرداخت کنند برای همیشه خونه خراب میشن

    پر طرفدار Thumb up 18 Thumb down 13

  5. مجید می‌گوید:

    در حاشیه شمالی منطقه میاندشت شکار آهو خیلی انجام میشه و لازمه که سازمان محیط زیست تدابیر لازم رو به کار ببنده تا جلوی انقراض نسل این حیوان زیبا گرفته بشه و از طرفی با توجه به اینکه این منطقه محل زیست یوزپلنگ هم است باید از شکار آهو که از طعمه های یوزپلنگه جلوگیری بشه وگرنه تمام زحماتی که برای حفظ نسل یوزپلنگ ایرانی کشیده شده نقش بر آب خواهد شد .

    پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 4

  6. DORNA می‌گوید:

    حرام لقمه که می گویند امثال همین آدمها هستند…

    داغ Thumb up 15 Thumb down 14

  7. سام می‌گوید:

    کسی که این موتور داره حتما قبلا هم شکار کرده و در ضمن کسی که این موتور رو داره نگران هزینه و جریمه نیست

    داغ Thumb up 5 Thumb down 5

  8. علی می‌گوید:

    موتور لخه ۳۰سال کار کرد ۱میلیونی رو مبخواد چکار

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 3

  9. پلنگ ایرانی می‌گوید:

    من خودم تو این مناطق بودم متاسفانه اکثرا سلاح غیر مجاز دارند وشکارچی هستند وبا این روند نسل یوز پلنگ به خطر می اندازند

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>