آلودگی رود ارس، دومین چالش زیست‌محیطی شمال غرب کشور پس از دریاچه ارومیه

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس و توسعه پایدار مجلس با انتقاد از ورود پساب‌های صنعتی و شیمیایی از مرز ارمنستان به رود ارس، گفت: هم اکنون این موضوع وضعیت رود ارس را به دومین چالش زیست‌محیطی منطقه پس از دریاچه ارومیه تبدیل کرده است.

محمدرضا تابش در گفت وگو با خانه ملت، با تاکید بر اینکه در طی چند سال گذشته مشکلات زیست محیطی در کشور افزایش پیدا کرده است، افزود: متاسفانه به دلیل افزایش جمعیت و لزوم ایجاد پیشرفت در بطن جامعه، به تبعات حاصل از توسعه بی‌توجهی شده و همین موضوع سبب شده که پیامدهای حاصل از توسعه  در جهت ایجاد آلودگی‌های زیست محیطی افزایش پیدا کند.

نماینده مردم اردکان درمجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: محیط زیست به عنوان یک مقوله راهبردی در حال حاضر در کانون توجه افکار عمومی دنیا از جمله مردم کشورمان قرار گرفته و به بیان بهتر جزو مولفه های حکمرانی است، البته باید تاکید کرد که مشکلات زیست محیطی تدریجی و کند شکل گرفته که درخصوص دلیل اصلی آن می توان گفت که در دوران گذر از سنت به مدرنیته برنامه آمایش سرزمینی وجود نداشته است، به عبارت بهتر نتوانستیم بگوییم که هر صنعت و حرفه ای در کدام استان و حوزه آبریز مورد اهتمام و توجه قرار گیرد.

بهره برداری از مسکن مهر پردیس فاجعه زیست محیطی برای پایتخت به وجود می‌آورد

تابش با بیان اینکه در دولت گذشته مسکن مهر اجرایی شد اما برای شبکه فاضلاب آن هیچ فکری نشده است، گفت: در صورت آماده شدن مسکن مهر پردیس دماوند یک فاجعه زیست محیطی برای پایتخت به وجود می‌آید، بنابراین بازهم باید به این نکته تاکید کرد که به پیامدهای زیست محیطی حاصل از توسعه هیچ توجهی نشده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، محیط زیست مطلوب را مطالبه جدی جامعه خواند و تصریح کرد: همکاری مجلس، دولت و دیگر نهادهای مربوطه در حل مشکلات زیست محیطی بسیار ضروری است، بنابراین مهم‌ترین راهکار و تدبیر برای رفع مشکلات زیست محیطی اهتمام جدی و واقعی به محیط زیست بوده و همه باید خود را در مقابل محیط زیست مسئول بدانند؛ هرچند که هنوز مسئولان توجه ویژه‌ای به این بخش ندارند.

رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تدوین آمایش سرزمین، افزود: همچنین احکام مترقی زیست محیطی در قانون توسعه برنامه ششم باید باید مورد توجه قرار گیرد.

+105
0
  

3 دیدگاه

  1. رشید می‌گوید:

    خدا نگهدار محیط زیست انسانی و جانوری

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 3

  2. تیموری می‌گوید:

    دیده بان عزیز جزییات سرشماری جدید در منطقه هفتاد قله اراک را در صورت امکان پیگیری کرده و اعلام کنید تا از وضعیت کل و بزهای این منطقه پس از شیوع طاعون باخبر بشیم

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 2

  3. DORNA می‌گوید:

    همیشه هم همه مشکلات زیست محیطی مملکت ما ریشه اش بر می گردد به کشورهای همسایه!
    ما خودمون که هیچ تقصیری نداریم ما خوبیم! ما گل و بلبلیم!

    داغ Thumb up 4 Thumb down 2

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>