عامل کشتار یک بره میش وحشی در فیروزکوه حین کندن پوست شکار دستگیر شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): روز جمعه ۹۴/۷/۳ نیروهای یگان محیط زیست منطقه حفاظت شده کاوه ده مستقر در سرمحیطبانی انزها حین گشت و کنترل در حاشیه رودخانه حبله رود متوجه فردی شدند که درون باغ شخصی خود لاشه حیوانی را از درخت آویخته و مشغول کندن پوست آن بود.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست فیروزکوه در این باره گفت: محیط بانان به موضوع مشکوک شده و مظنون را بصورت نامحسوس زیر نظر گرفتند.

……..تصویر تهیه شده توسط محیط بانان از متخلف حین تمیز کردن لاشه میش وحشی و کندن پوست شکار

محمد فریدی اظهار داشت: مامورین متوجه شدند که لاشه مذکور متعلق به یک بره میش وحشی است، بنابراین بلافاصله وارد باغ شده و متخلف را بازداشت نمودند.

متهم پس از بازداشت به همراه لاشه بره میش به اداره محیط زیست منتقل شده و حین بازجویی صحبت های ضد و نقیضی را در مورد چگونگی شکار بره میش اعتراف نمود.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست فیروزکوه در این باره گفت: متهم جهت تکمیل تحقیقات و رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی گردید.

متخلف می بایست مبلغ یکصد میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز یک میش وحشی را به حساب دولت واریز نماید.

کل و پاچه بره میش وحشی شکار شده توسط یک متخلف در منطقه شکار ممنوع کاوه ده در شهرستان فیروزکوه

همچنین متهم در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهد شد.

+43
-199
  

13 دیدگاه

  1. علی می‌گوید:

    بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهد شد.

    چرا این بند رو آپدیت نمیکنین؟

    پر طرفدار Thumb up 60 Thumb down 28

    • امیر می‌گوید:

      این مجازات مضاعفه و با ضرر و زیان محیط زیست فرق داره!!!

      پر طرفدار Thumb up 21 Thumb down 13

    • علی می‌گوید:

      شکارکشها ناراحت شدن این همه منفی دادن؟!

      پر طرفدار Thumb up 23 Thumb down 10

      • رضا مجذوبی می‌گوید:

        این منفی و مثبت زیر اخبار سایت مشکل دار هست مثلا برای همین خبر یه عده که از شکار میش جوان زادآور گله ناراحت هستند (که البته ناراحتی همه ما از بابت این نوع شکارکشی و قطع کردن ادامه نسل وحوش با شکار ماده های یه گونه بجا هست) به خبر منفی میدن یعنی ابراز انزجار از اتفاق بدی که روی داده و یه عده هم که از دستگیر شدن شکارکشی نامرد و بی فرهنگ مثل این آقا خوشحال هستن ابراز خوشحالیشونو با زدن مثبت در زیر خبر اعلام میکنن که این هم بجاست….پس مثبت و منفی آخر اخبار سایت میشه گفت چیز خاصی رو ثابت یا نفی نمیکنه….پس بهتره که حذف بشه از آخر خبرها

        پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 5

  2. رشید می‌گوید:

    بیرحمت یک باغ هم در مناطق حفاظت شده برای ما پیداکنید .هم خلوت است هم بکر .انواع جانوران هم که تشریف دارند هر وقت خواستیم پرنده نخواستیم یک چارپا میزنیم آویزان میکنیم و……ایران وطنم !!!!!

    پر طرفدار Thumb up 25 Thumb down 20

    • چغوک می‌گوید:

      موافقم !!!
      اگه این عکس رو بدون توضیح خبر می دیدیم ، احتمالا گمان می کردیم که در مجلس عروسی یا عزایی ، حیوانی را قربانی کرده اند و راحت و خاطرجمع مشغول رتق و فتق امور مربوطه در ملک شخصی هستند .

      پر طرفدار Thumb up 26 Thumb down 9

  3. kooshan می‌گوید:

    در باره تغییر و روزآمد کردن مجازاتهای ذکر شده در مواد «قانون شکار و صید» که از طریق رأی دادگاه اعمال می شود بجز روال معمول و قانونی که از طریق اصلاح قانون فعلی و با تصویب مجلس مقدور است، بهتر است علاقمندان گرامی به نکاتی مهم توجه کنند، سطح جریمه ها و مجازاتها یعنی مجموع «جریمه های ضرر و زیان اخذ شده» باضافه «حبس و جریمه» معین و ابلاغ شده بترتیب توسط «س. ح. م. ز.» و دادگاه بایستی با ملاحظه شرایط فعلی در کشور ما (و نه آنچه در برخی کشورها متداول است) مقرر گردد تا هم قابلیت اجرا داشته و هم مورد پذیرش اقشار مختلف مردم قرار گرفته و از اقبال اجتماعی برخوردار باشد

    بدیهی است در صورت اعمال مجازاتها و جریمه های بسیار سنگین و نامتناسب با شرایط و متغیرهای مهمی چون سطح درآمد سرانه و ملی و….. و نیز ویژگیهای اجتماعی و فرهنگی کشور نه تنها این مجازات و جریمه ها قابل اجرا نبوده بلکه توجیه افکار عمومی برای اعمال آنها در قبال متخلفین ممکن نیست یعنی اینگونه تدابیر گرچه برخی (و نه همه) علاقمندانی که پیگیر رویدادهای حوزه حیات وحش هستند و بهرحال بخش قابل توجهی از جمعیت کشور را نیز تشکیل نمی دهند را راضی و خشنود می کند اما به هیچ رو مؤثر و عملی و نتیجه بخش نخواهد بود، درست این است که ضمن توجه به جوانب مختلف مشکلات و با لحاظ شرایط کشور، اگر امری را موجه نمی دانیم سعی کنیم با فعالیت قانونی و مدنی و مستدل و تبلیغ و ترویج دیدگاهی که صحیح می دانیم زمینه پذیرش اجتماعی و عمومی آن را (اگر زمینه و بسترهای عینی و واقعی اجرای آن با افزایش درجه پیشرفت و توسعه کشور مهیا شده) فراهم کنیم.

    فعلأ سطح جریمه و مجازاتها که می تواند با ضبط و توقیف وسایل و ابزار استفاده شده در تخلفات مطابق آرای دادگاهها تقویت شود، کافی و رضایتبخش است.

    پر طرفدار Thumb up 27 Thumb down 13

  4. محمود می‌گوید:

    دفعه اولش نیست خدا میداند چقدر از این زبان بسته ها در این محل دنچ سلاخی شده اند

    پر طرفدار Thumb up 32 Thumb down 14

  5. سید حسین می‌گوید:

    اصلا تا زمانی که باغ و کشاورزی و دامداری و ویلا و…. در مناطق تحت نظر سازمان وجود داشته باشه باید همیشه شاهد این کشتارهای حیات وحش باشیم چون همیشه پای افراد فرصت طلب به اون مناطق باز میشه . این دستگیریها یکی از صدها تخلف که اکثرا دور از چشم محیط بانان می ماند. تا زمانی که رفت وآمد قانونی در این مناطق باشه آش همینو کاسه ام همینه………..

    پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 4

  6. بردیا می‌گوید:

    ننگت باد ای دستی که بد بودی ،بدتر کردی .
    ناکس شکار کش چرا ماده رو شکار میکنی،جنس ماده نماد زایش و آفرینشه .
    لعنت بر تو .اگر تو کانادا زندگی میکردی چیکار میکردی موس یک تنی تو حیاط میچرند و بچه بی دنیا میارن و کسی هم کارشون نداره.
    شکم پرست…ننگ ننگ.

    پر طرفدار Thumb up 19 Thumb down 6

  7. علیرضا 2 می‌گوید:

    خدایا روزی را برسان وقتی دیده بان را باز می کنیم دیگه از شکار غیر مجاز خبر نباشد

    پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 3

  8. مجید می‌گوید:

    همانطور که این حیوان زبان بسته رو پوست کندی انشاءالله روزگار پوست از بدنت بکنه . الهی آمین .

    پر طرفدار Thumb up 24 Thumb down 8

  9. کلارى می‌گوید:

    داعش هاى محیط زیست ننگتان باد

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>