کشف اجزای بدن یک آهو در شهرستان سرایان

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر شکار غیرمجاز یک آهو در عرصه های طبیعی سرایان، نیروهای یگان محیط زیست این شهرستان به تحقیق در این زمینه پرداختند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در این باره گفت: محیط بانان پس از مدتی تحقیق و بررسی یک مظنون را در این رابطه شناسایی نموده و طی هماهنگی با دادستان و اخذ نیابت قضایی ورود به منزل به همراه مامورین نیروی انتظامی وارد خانه مظنون شدند.

مسعود مستقیم اظهار داشت: در جریان بازرسی از این مکان مقداری گوشت شکار متعلق به آهو، کله و پاچه یک آهو و یک عدد تله فلزی مخصوص زنده گیری پستانداران بزرگ جثه کشف و ضبط گردید.

در این رابطه یک نفر متهم بازداشت و پس از اعتراف به شکار غیرمجاز یک آهو در مناطق آزاد سرایان، جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی گردید.

متهم در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهد شد.

همچنین بر اساس نرخ جدید بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه  ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک آهو معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است که متهم می بایست این مبلغ را به حساب دولت واریز نماید.

+33
-11
  

6 دیدگاه

  1. رشید می‌گوید:

    لعنت بر دزدان و غارتگران حیات وحش

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 4

  2. مجید می‌گوید:

    درود بر محیطبانهای خراسان

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 3

  3. چغوک می‌گوید:

    پای خودش اگر بره لای اون تله ، می فهمه که تله گذاشتن برای حیوانات زبان بسته یعنی چی !

    یکی از آشناهای ما اطراف محل نگهداری مرغ هایش در باغ چنین تله ای گذاشته بود تا شغال مرغ دزد رو ادب کنه ؛ پای بچه ی خودش به اشتباه روی همون تله رفته بود

    این تله ها هم غالبا فنری قوی دارند که با سرعت زیاد و نیرویی زیاد تر بسته می شوند

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 3

  4. پلنگ ایرانی می‌گوید:

    خدایا چی دارند سر طبیعت میارند !

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 4

  5. عقاب تنهای کوهستان می‌گوید:

    آدم گرسنه هر کاری میکنه .

    داغ Thumb up 5 Thumb down 5

  6. یکی از جنس شما می‌گوید:

    آهو با تله !

    واقعا چقدر کاردرست ، تکنولو‍‍‍‍‍‍ژی قرنهای قبلی

    واقعا که حیات وحش ما با چه مردمانی درگیره !

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 1

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>