عامل شکار غیرمجاز ۴ تیهو پس از واریز ۸ میلیون ریال جریمه به دادگاه معرفی شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): نیروهای یگان محیط زیست زاهدان حین گشت و کنترل در مناطق آزاد این شهرستان با یک شکارچی غیرمجاز مواجه شدند.

فرمانده یگان محیط زیست سیستان و بلوچستان در این باره گفت: محیط بانان جهت برخورد قانونی با متخلف وارد عمل شده و وی را بازداشت نمودند.

حمید ریگی اظهار داشت: در جریان بازرسی از این متخلف لاشه چهار عدد تیهو به همراه یک اسلحه پنج تیر و تعدای فشنگ کشف و ضبط و متهم به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی به مراجع قضایی معرفی گردید.

شکارچی متخلف مبلغ ۸ میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز چهار تیهو را به حساب دولت واریز و فیش مربوطه را به دادگاه ارائه نمود.

متهم در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۱ قانون شکار و صید به حبس از ۹۱ روز تا ۶ ماه و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا سه میلیون ریال محکوم خواهند شد.

+16
0
  

8 دیدگاه

  1. مجید می‌گوید:

    جریمه شکار غیرمجاز پرندگان هنوز خیلی کمه

    امیدوارم در میزان جریمه پرندگان بازنگری شده و جریمه ها افزایش یابد

    پر طرفدار Thumb up 63 Thumb down 57

  2. رشید می‌گوید:

    آقا هم جریمه رو زیاد کنین هم پروانه شکارو زیاد کنین..البته با تعداد کم و محدودتعداد پرندگان شکار شده تا هر کسی به حقه خودش قانع باشه….الان اکثر تخلفات شکار با تفنگ هایه جواز دار صورت میگیره که بعداز مجازات در دادگاه, شکارچی لغو صلاحیت میشه…اگه قراره پروانه شکار تویه سال جاری ندن پس چرا سهمیه فشنگ دولتی به شکارچیا میدن؟؟پس سهمیه فشنگ دولتی رو بدن به باشگاه اسکیت وتراپ تا بعداز دریافت به بشقاب شلیک کنن….خلاصه کلام:توضیح فشنگ دولتی با صدور پروانه شکار….و لغو سهمیه فشنگ با ممنوعیت شکار…نتیجه:درگیریه کمتره شکاربان با شکارچی پرنده….والسلام….

    پر طرفدار Thumb up 72 Thumb down 21

  3. حسین می‌گوید:

    سلام محیط زیست داره خیلی ظلم میکنه چرا پروانه صادر نمیکند تا علاقه مندان به شکار مجاز با رعایت قانون شکار برن ،،چه معنی داره اینکار چرا کسی رسیدگی نمیکنه.؟

    پر طرفدار Thumb up 78 Thumb down 19

  4. فرخ حمیدی می‌گوید:

    هر بلدرچین زنده سه هزارتومان چهار بلدرچین می شد
    دوارده هزارتومان طعمش با تیهو تقریبا در یک سطحه کلاً
    ما هیچ وقت نمی خوایم بفهیم شکار یعنی چی ؟

    پر طرفدار Thumb up 36 Thumb down 30

  5. فریبا می‌گوید:

    به نظر میاد بازدید شکارچیا از این سایت داره از طرفدارای حیات وحش جلو میزنه.
    شکارچیای عزیز منفی بدن ببینیم چند چندیم!

    داغ Thumb up 43 Thumb down 50

  6. یکی از جنس طبیعت می‌گوید:

    س م ح ز مگه پروانه عادی شکار پرنده نمیده یادمه قدیما از اول مهر شکار پرنده آزاد بود و آخر هفته شکارچیا میومدن تو مناطق ییلاقی ما دو روز جون میکندن ۲تا کبکم نمیزدن کارشونم قانونی بود دیگه واسه ۴تا پرنده جریمه نمیشدن تازه اون سالها شکار غیر مجاز کسی نمیرفت چون میگفتن پروانه که دادن میریم تازه چقدر پرنده زیاد بود اون موقعها ولی ۲ ۳ سالیه خیلی کم شده چون غیر مجاز خیلی زیاد شده

    پر طرفدار Thumb up 59 Thumb down 2

  7. ناشناس می‌گوید:

    ۸۱ تا پرنده زدن ۱۵ میلیون بعد ۸ تا پرنده ۸ میلیون؟؟؟؟

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>