سه هزار امتیاز فوق العاده سختی شرایط کار محیط بانان گیلان و زنجان پرداخت شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): در راستای اجرای بند ۳ ماده ۶۸ قانون لایحه خدمات کشوری موضوع فوق العاده سختی شرایط کار محیط بانان زحمتکش حفاظت محیط زیست با تلاش و پیگیری های مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان و با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان،اداره کل امور اقتصاد و دارایی استان و معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری گیلان بویژه محمد علی نجفی استاندار گیلان، ۳۰۰۰ امتیاز این سختی کار، تامین اعتبار و حقوق محیط بانان از مهرماه با احتساب این امتیاز به آنان پرداخت گردید.

همچنین با پیگیری های سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان این فوق العاده ویژه از ماه قبل (مهرماه) به محیط بانان این استان پرداخت می گردد.

فوق العاده سختی شرایط کار محیط بانان که در جلسه مورخ ۱۳۹۴/۳/۶ هیئت دولت جهت پرداخت به این گروه از کارمندان دولت تصویب شده است، در برخی از استان ها پرداخت شده و و در تعدادی از  استان ها به دلیل تامین نشدن اعتبار لازم هنوز پرداخت نشده است.

پیش از این امتیاز فوق العاده سختی شرایط کار محیط بانان ۹۰۰ امتیاز بود که با افزایش آن به ۳۰۰۰ امتیاز مابین ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان به دریافتی محیط بانان افزوده خواهد شد.

+104
0
  

11 دیدگاه

  1. فرزند طبیعت می‌گوید:

    اعتراض اخیر کار مندان سازمان فقط بعلت افزایش حقوق نبود بلکه به سوء مدیریت در سازمان نیز معترض بودنند-عدم استفاده از نظرات کارشناسان در حل مشکلات زیست محیطی باعث گردیده تنوع کیاهی و جانوری ایران به کلی به نابودی کشیده شود . دیدیم که شیوع طاعون نشخوارکنندگان چند صد تا کل و بز را که سرمایه این کشور بودند نابود کرد و هیچ مسوولی نیز بازخواست نشد!!!!!

    پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 2

    • kooshan می‌گوید:

      هموطن گرامی، فرزند طبیعت،
      از گفته هایتان چنین برمی آید که احتمالأ یا از کارمندان معترض «س. ح. م. ز.» بوده و یا بطور نسبتأ کامل از انتقادات و استدلال هایشان مطلع هستید و بنابر دلسوزی و احساس مسئولیت در قبال طبیعت کشور سخن می گوئید و بنابراین دولت و مدیران این نهاد لازم است دلایل و انتقادات شما را شنیده و پاسخگو باشند ولی شما هم حتمأ میدانید که کارها بایستی در روال درست خود انجام شود از طرفی فضای مجازی بسیار گسترده بوده و امکان استفاده ناصحیح از این فضا میسر بوده و فرضأ ممکن است برخی افراد سعی کنند بعناوین غیر واقعی خود را معرفی و هر نظری را که بنظر و سلیقه خود درست تشخیص می دهند، بارها تحت عناوین مختلف ابراز کنند و ظاهرأ محدودیتی در این مورد نیست و این مشکل ساز بوده و دستگاهها و نهادهای رسمی نیز امکان پاسخگویی به انتقادات به این شیوه _ هر چند که وارد هم باشند _ را ندارند، همچنین با در نظر گرفتن اینکه معترضین محترم همگی کارمند «س. ح. م. ز» بوده و آشکارا تجمع کرده و طومار امضاء کرده اند پس منعی برای ابراز هویت خود ندارند بنابراین بهتر است معترضین و منتقدین محترم کارمند و غیر آن ، نامه ای رسمی و مختصر و امضا شده تهیه کرده و دو نسخه از آن را به دولت و «س. ح. م. ز.» جهت رسیدگی تحویل دهند و رونوشتهایی از آن را هم در اختیار رسانه های مختلف و از جمله پایگاه خبری دیده بان قرار داده تا علاقمندان نیز با دیدگاههای آنها آشنا شده و از همه دلایل شان مطلع گردند و قطعأ علاقمندان محیط زیست و حیات وحش کشور از انتقادات اصولی و دلسوزانه استقبال و از آنها حمایت خواهند کرد.

      داغ Thumb up 3 Thumb down 8

  2. محیط بان می‌گوید:

    با تقدیر از مدیر کل محترم هر دواستان باشد که استان البرز هم فکری به حال ما محیط بانا بکنه

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 4

  3. پرنده مهاجر می‌گوید:

    آره کار خوبیه مثل اینکه اعتراضا مثمر ثمر واقع شده ولی واقعا این ۲۰۰ – ۳۰۰ تومن مشکل محیطبانارو حل میکنه

    کمش باید یک میلیون اضافه مبشد خیلی خیلی از استانداردای جهانی کمتره

    تنها چیزی که میتونه به حفاظت محیط زبست کمک کنه تزریق پول و بودجه حسابی به بدنه س ح م ز میباشد

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 3

  4. kooshan می‌گوید:

    خوشبختانه دولت رویکرد اعلام شده و مثبت خود را در قبال حفظ طبیعت کشور بتدریج و با اقدامات سازنده نشان می دهد و توجه به سختی کار محیط بانان «س. ح. م. ز» که به همراه جنگلبانان نیروی اجرائی اصلی در صیانت از منابع طبیعی کشور هستند و ترمیم حقوق محیط بانان در این چهارچوب قابل ارزیابی است، به احتمال زیاد «سازمان جنگلداری،…» نیز در مورد جنگلبانان همین شیوه اصولی را اتخاذ خواهد کرد، از یک نگاه منصفانه، دولت و «س. ح. م. ز.»_ گرچه احتمال اشتباه و ضعف هم وجود دارد_ در حد توان و مقدورات تلاش کرده اند و اگر کافی نیست باید مشکل را بیشتر در کمبودها و نبود امکانات و منابع مالی و علمی ضروری و… جستجو کرد. باید توجه داشت که بهبود وضعیت محیط زیست کشور بمانند دیگر مشکلات اساسی و مهم مثل افزایش سطح رفاه عمومی، نرخ اشتغال مطلوب، تورم، کاهش معضلات اجتماعی و… امری تدریجی و هزینه بر بوده و با عجله قابل دستیابی نیست فرضأ به نتیجه رسیدن فوری طرح و برنامه هایی نظیر تثبیت منابع آبی، احیای دریاچه ارومیه و تالابها و رودخانه های خشک شده کشور انتظاری معقول نبوده و همین قدمهای بظاهر کوچک اما مهم فعلی را باید بفال نیک گرفت.
    البته بایستی مشکلات رفاهی سایر کارکنان «س. ح. م. ز.» و نیز دیدگاههای کارشناسانه آنها مدنظر قرار گیرد اما این کارشناسان و کارمندان محترم هم باید توجه کنند که اولأ نظرات کارشناسی و نیز مطالبات رفاهی خود را به شیوه درست مطرح کرده و پیگیری کنند و ثانیأ مقدورات و محدودیتهای کشور و به تبع آن دولت و «س. ح. م. ز» را در نظر داشته باشند، بطور مثال و همانطور که دیده شد در تجمع اخیر تعدادی از کارکنان «س. ح. م. ز.» نه تنها انتخاب موضوعات و شیوه اعلام آنها مناسب نبود بلکه تا آن اندازه به حواشی و مسائل غیر مرتبط پرداخته شد و تا بدان جا پیرامون آن با شائبه های غیرکارشناسی و غیرصنفی آمیخته شد که اصل موضوع کمرنگ شده و این موضوع مورد انتقاد جدی ناظران و رسانه های منصف قرار گرفت :
    https://www.tabnak.ir/fa/news/542961/%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%DB%8C%DA%A9-%D8%AA%D8%AC%D9%85%D8%B9-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%A8-%D9%85%D8%B9%D8%B5%D9%88%D9%85%D9%87-%D8%A7%D8%A8%D8%AA%DA%A9%D8%A7%D8%B1
    امید است با تداوم و تثبیت فضای کنونی در کشور و با بهره گیری از این شرایط مناسب شاهد اقدامات بیشتر دولت و نیز «س. ح. م. ز.» در راستای حل مشکلات عمومی و همچنین زیست محیطی کشور باشیم و نقش علاقمندان حفاظت از محیط زیست و حیات وحش کشور در حفظ و گسترش این شرایط مطلوب از طریق رعایت الزامات گفتگوهای دوستانه و سازنده و مبتنی بر منطق و استدلال و قواعد مدنی مهم و برجسته است.

    داغ Thumb up 2 Thumb down 7

  5. رضا می‌گوید:

    با سلام و خسته نباشی خدمت همه محیط بانان زحمتکش سرار کره زمین به خصوص محیط با نان کشور عزیزمان شما ها انسانهایی با شهامت و دلسوز هستین که اسایش و امنیت جانوری و حفاضت جنگلی به تلاش شما بستگی دارد و بیاییم پاسدار حقوق جانوری کشور باشیم وخانواده جانوری را همچون خانواده خود دوست داشته باشیم و در مراقبت انها کوشا باشیم.

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 1

  6. محیطبان می‌گوید:

    سلام یکی به داد محیطبانان خوزستان برسه تا حالا این ۳۰۰۰ هزار امتیاز اجرایی نشده و فکر کنم اجرایی نشده به خاطر بی پولی استانی که درآمد زیادی داره پول نداره .فاجعه است

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 1

  7. محیط بان می‌گوید:

    مازندران نه نوار مرزی میده ،نه سه هزار امتیاز

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

  8. حمید می‌گوید:

    سلام بالاخره خراسان رضوی هم جنب و جوشی بخود داد و سه هزار امتیاز محیطبانان از آبانماه برقرارشد مچکریم

    موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 0

  9. ابراهیم می‌گوید:

    باسلام ، از پرداخت سختی کار به محیط بانان استان ایلام هنوز هیچ خبری نیست ! فکر نکنم تا آخرسال هم واسه استان ایلام اجرایی بشه

    موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 0

  10. منمرتضی می‌گوید:

    سلام…..خواهشن التماسن یکی بیاد یه فکر ی به حال محیط بانان گلستان کنه…..دیگه خسته شدیم از این بی عدالتی

    موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>