شهردار شفت بدلیل انباشت زباله و تهدید علیه بهداشت عمومی به دادگاه معرفی شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): شهردار شهرستان شفت به دلیل عدم اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء و انباشت زباله در شهر شفت، ایجاد مخاطرات زیست محیطی و تهدید علیه بهداشت عمومی برای شهروندان این شهرستان به دادگاه معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شفت در این باره گفت: شهردار شفت به دلیل عدم رعایت جمع آوری پسماندها، عدم اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء، انباشت زباله و تهدید علیه بهداشت عمومی و محیط زیست به دادگاه معرفی شد.

علی فرهی اظهار داشت: شهردار و مجموعه شهرداری این شهرستان علی رغم تذکرات مکرر و ارسال اخطاریه های زیست محیطی از طرف اداره حفاظت محیط زیست شفت و همچنین اخطاریه دادستان این شهرستان، توجه ای به موارد متذکر شده ننموده و اقدامات لازم را انجام ندادند.

به گزارش دیده بان، بر اساس ماده ۷ قانون مدیریت پسماند، مدیریت اجرایی کلیه پسماندها به غیر از پسماند صنعتی و پسماند ویژه در شهرها و روستاها و حریم آنها به عهده شهرداری ها و دهیاری ها و در خارج از حوزه شهرداری ها و دهیاری ها بر عهده بخشداری ها می باشد.

بر اساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، مرتکبین هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب شود چنانچه طبق قوانین خاص مشمول مجازات دیگری نباشند، به حبس تا یک سال محکوم خواهند شد.

بر طبق تبصره الف همین قانون، تشخیص اینکه اقدام مذکور تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب می شود یا خیر بر عهده یکی از سازمان های حفاظت محیط زیست، دامپزشکی و یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می باشد.

تصاویر زیر گوشه ای از وضعیت نابسامان زباله و و انواع پسماند در شهرستان شفت می باشد:

+448
0
  

9 دیدگاه

  1. چغوک می‌گوید:

    این کار می تونه شروع یک حرکت بسیار خوب برای مدیریت زباله در کشور باشه

    خیلی خوبه که در بقیه ی مناطق هم اجرا بشه ؛ بسیاری از مناطق شمال کشور و مخصوصا مازندران ، وضعیت بسیار نامناسبی در مورد جمع آوری زباله دارند

    پارسال و در سفر به مازندران ، در جای جای جاده ی فیروزکوه شاهد انبوه زباله هایی بودم که در کنار جویبارها و دره های کوچک رها شده بود ؛ زیر پل ورسک که اصلا نمی شد لحظه ای ایستاد !

    ساحل دریا هم وضعیت بدتری داشت

    اما امسال و در سفر به گیلان ، در یکی از ساحل های اسالم به تالش ( فکر می کنم که لیسار بود ) ، شاهد به کارگیری نیروهای زحمتکشی بودم که کوچکترین زباله ها را از ساحل و اطراف جمع آوری می کردند

    شهرداری آن منطقه با وصول مبلغی جزئی از مسافران و گردشگران ، ساحلی بسیار بسیار تمیز و دلربا را برایشان محیا کرده بود ؛ این یعنی مدریت درست

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 1

  2. مجید (حیوانات نگینهای آفرینشند) می‌گوید:

    ببخشید الان تهران که پایتخت هست تفکیک از مبدا داره؟؟؟

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 2

  3. رضا.ع می‌گوید:

    بسیار عالی و آفرین بر همت شما.

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 2

  4. حق گو می‌گوید:

    محکوم شدن یک شهردارباعث میشود بقیه هم حساب دستشون بیاید و درانجام وظایف کوتاهی نکنند

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 1

  5. محمد رضا س می‌گوید:

    خدا کنه ادامه داشته باشه ولی متاسفانه میاد دادگاه میگه بوجه نیست اعتبار نیست تعهدی میده و خداحافظ

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 1

  6. شاهین می‌گوید:

    فاجعست

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

  7. iren می‌گوید:

    اگه اینجور درست باشه مردم که مقصرترن همه را دستگیر کنن …. حل مشکل زباله مسئولیت مشترکه

    موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 1

  8. کلارى می‌گوید:

    ناکارآمدى مدیریت شهرى کاملا به چشم مى آید و متاسفانه علت آن غالبا نداشتن تخصص و تجربه در نحوه اداره شهر است .

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>