عاملین شکار غیرمجاز یک قوچ وحشی در گرمه شناسایی و بازداشت شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر انجام شکار غیرمجاز در حاشیه پارک ملی گلستان توسط یک متخلف سابقه دار، نیروهای یگان محیط زیست شهرستان گرمه در استان خراسان شمالی به تحقیق در این زمینه مشفول شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرمه در این باره گفت: محیط بانان در جریان تحقیقات خود یک شکارچی سابقه دار را به همراه دو فرزندش در این رابطه شناسایی نمودند.

محمد موسوی اظهار داشت: نیروهای محیط زیست پس از هماهنگی با دادستان و اخذ نیابت قضایی در همان شبی که تخلف شکار صورت گرفته بود به همراه مامورین پلیس اطلاعات و امنیت وارد خانه مظنونین شدند.

در جریان بازرسی از این خانه اجزای بدن یک قوچ وحشی تازه شکار شده شامل کله، پاچه و حدود ۴ کیلوگرم گوشت به همراه یک اسلحه شکاری غیرمجاز (قاچاق) کشف و ضبط گردید.

تصویر: اجزای بدن یک قوچ وحشی و یک اسلحه غیرمجاز کشف شده از منزل شکارچی متخلف در شهرستان گرمه

موسوی گفت: در این رابطه سه متهم (پدر و دو پسر) بازداشت و جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی شدند.

متهم اصلی پرونده در مقابل دادستان به شکار غیرمجاز قوچ وحشی در حاشیه پارک ملی گلستان اعتراف نموده است.

بر اساس نرخ جدید بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت بابت صید و شکار غیرمجاز هر یکقوچ یا میش وحشی معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است که متهمین می بایست این مبلغ را به حساب دولت واریز نمایند.

متهمین در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهد شد.

بر اساس بند الف ماده ۶ قانون «مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز» مصوب ۱۳۹۰/۶/۷ ، هر کس بطور غیرمجاز سلاح شکاری و یا مهمات آن را خریداری، نگهداری و یا حمل نماید به حبس از ۹۱ روز تا شش ماه و یا جزای نقدی تا سقف بیست میلیون ریال محکوم خواهد شد.

همچنین بر اساس ماده ۱۸ قانون فوق الذکر، کلیه سلاح، مهمات، اقلام و مواد کشف شده موضوع این قانون به موجب حکم دادگاه به نفع دولت (وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح) ضبط میشود.

+308
-147
  

5 دیدگاه

  1. شاهین می‌گوید:

    توقیف سلاح و ابطال جواز حمل آن بایستی مد نظر قاضی محترم باشد

    داغ Thumb up 32 Thumb down 30

  2. کاسپین می‌گوید:

    درود بر محیطبانهای باهوش منطقه گرمه و پارک ملی گلستان
    لعنت بر شکارکشان

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 11

  3. کلارى می‌گوید:

    امیدوارم هر سه متهم به سزاى عمل ننگین و سطح پایان خود برسند.

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 3

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>