رییس جمهور: سال ۲۰۱۵ را می توان بعنوان سال محیط زیست نامید

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): رییس‌ جمهور با تاکید بر اینکه سوخت‌ های فسیلی مشکلاتی را برای محیط زیست بوجود آورده است، گاز را به دلیل سوخت پاک بودن دارای اهمیت فوق‌العاده‌ای دانست و گفت: همه دنیا به این نکته توجه دارند که اگر روند توسعه با حفظ محیط زیست توأم نباشد نمی‌تواند پایدار بماند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی رو گذشته (دوشنبه شب) در نشست خبری سومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز، ضمن قدردانی از همه هیأت‌های شرکت‌کننده، گفت: این اجلاس از اهمیت خاصی برخوردار است و اولین اجلاس بین‌المللی در تهران پس از برجام است و استقبال شایسته و حضور سران ۹ کشور عضو در این اجلاس نشان می‌دهد که همه کشورها در شرایط فعلی به دنبال برقراری ارتباطات بیشتر در منطقه و جهان و بویژه با جمهوری اسلامی ایران هستند.

رییس‌ جمهور با بیان اینکه در اجلاس تهران ۹ عضو در سطح رییس جمهور و بقیه کشورها به جز یکی دو کشور در سطح وزیر شرکت کرده بودند، خاطر نشان کرد: ۱۲ کشور عضو مجمع کشورهای صادرکننده گاز بوده و ۶ کشور نیز به صورت ناظر در آن حضور دارند که در اجلاس امروز مقرر شد، جمهوری آذربایجان نیز به عنوان عضو ناظر به این مجمع اضافه شود، ضمن اینکه در این اجلاس تصویب شد که اجلاس بعدی مجمع در کشور بولیوی باشد.

دکتر روحانی با بیان اینکه گاز به دلیل سوخت پاک بودن از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است، اظهار داشت: امروز سوخت‌های فسیلی مشکلاتی را برای محیط زیست بوجود آورده و سال ۲۰۱۵ را به دلیل برگزاری اجلاسی در کنار مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک و اجلاسی که هفته آینده به همین منظور در پاریس برگزار خواهد شد، به تعبیری می‌توان سال محیط زیست نامید و این موضوع نشان‌دهنده آن است که امروز همه دنیا به این نکته توجه دارند که توسعه باید پایدار باشد و اگر روند توسعه با حفظ محیط زیست توأم نباشد نمی‌تواند پایدار بماند.

رییس‌ جمهور اظهار داشت: برای رسیدن به انرژی‌های تجدیدپذیر راه طولانی در پیش است و استفاده از صنعت گاز می‌تواند پلی در این مسیر باشد.

دکتر روحانی در ادامه با اشاره به اینکه ایران بالاترین ذخایر گاز جهان را در اختیار دارد، از برنامه‌ریزی برای صادرات گاز به آسیا، اروپا و کشورهای همسایه خبر داد و گفت: مصمم هستیم که در تولید گاز حرکت سریع داشته و با صرفه‌جویی در مصرف گاز، میزان صادرات را افزایش دهیم.

وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای تولید و صادرات گاز گام‌های مهمی در سال‌های آینده برخواهد داشت و این موضوع به نفع همه ملت‌ها و سلامت بشریت و محیط زیست خواهد بود.

رییس‌ جمهور اظهار داشت: امروز در اجلاس سران بیشترین تأکید بر این بود که همکاری و هماهنگی کشورها در زمینه بازار مصرف و فناوری‌هایی که مورد نیاز است، تقویت شود.

دکتر روحانی با اشاره به اهمیت خاص و ویژه اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز، خاطر نشان کرد: تقریباً حدود ۷۰ درصد ذخایر گاز جهان متعلق به کشورهای عضو این اجلاس است و این کشورها می‌توانند در مسایل مهم بین‌المللی بویژه در زمینه انرژی تأثیرگذار باشند.

رییس‌ جمهور با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران برای همکاری بیشتر با کشورهای تولید کننده گاز، مسیر خود را ادامه خواهد داد، اظهار داشت: حضور ۹ تن از روسای دولت های عضو در اجلاس تهران نشان دهنده آن است که این همکاری‌ها باید ادامه یافته و توسعه پیدا کند.

+21
-68
  

6 دیدگاه

  1. پرهام می‌گوید:

    خواهشا و التماس میکنم تو را بخدای احد و واحد که میپرستید نسل تمام گونه های حیات وحش بدلیل شکار و شکارچیان بیشمار در حال انقراض سریعه خدا نکنه نیاد اون روزی که کاسه چکنم چکنم دستمون بگیریم و بگیم کاش دستور استخدام محیط بانان جدید رو صادر کرده بودیم و … پس سرکار خانم ابتکار در سالهای واپسین عمر دولت آقای روحانی بفکر حل کامل و سریع این معضل باشی تا دیگه کسی جرات نکنه پوست پلنگ جلوی دوربین بکنه خواهش میکنم خواهش

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 1

  2. DORNA می‌گوید:

    منابع زیرزمینی مانند گاز منابع تجدید ناپذیرند… صادرات از دست دادن سرمایه است…

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 0

    • kooshan می‌گوید:

      استفاده درست و منطقی که ضمن دستیابی به سطوح مطلوب پیشرفت و توسعه پایدار و تأمین رفاه و آسایش جمعیت حاضر کشور ، منافع نسلهای آینده را نیز مدنظر قرار دهد قابل قبول و پذیرفتنی است.

      موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 1

  3. محیط بان می‌گوید:

    باید از انرژیهای نو استفاده کرد.

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 1

  4. شاهین می‌گوید:

    دولت آقای روحانی به نظر میرسه که دولت طرفدار محیط زیست هست حداقل در حرف ایشون نشون دادن که به مسایل زیست محیطی اهمیت می دهند امیدواریم در عمل هم شاهد اتفاقات بزرگ و موثر در حوزه محیط زیست باشیم

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 1

  5. koshan می‌گوید:

    دولت در حرف که خیلی خوب نشون داده طرفدار محیط زیسته

    موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>