مجلس آماده همکاری با سازمان محیط زیست برای اجرای سیاستهای ابلاغی رهبر

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس با تاکید بر اینکه سیاست‌های ابلاغی رهبری نقشه راه سازمان محیط زیست در حفاظت از منابع طبیعی است، گفت: مجلس آماده همکاری با سازمان حفاظت محیط زیست برای رفع خلاءهای قانونی حوزه محیط زیست است.

مهرداد بائوج لاهوتی در گفت وگو با خبرنگار خانه ملت، با اشاره به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص محیط زیست، گفت: سازمان محیط زیست به طور قطع باید اقدامات کافی را در راستای اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری انجام دهد، البته در صورت وجود خلاء قانونی در این باره نیز محیط زیست می تواند موارد را به مجلس برای تصویب قوانین جدید اعلام کند. بنابراین سیاست‌های ابلاغی رهبری نقشه راه سازمان محیط زیست در حفاظت ازمنابع طبیعی است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه به طور حتم در اجرای بند بند سیاست های ابلاغی رهبری نیاز به قانونگذاری و تصویب قوانین جدید وجود دارد، افزود: به طور حتم وجود قوانین متضاد، مشکلات بسیاری را به وجود می‌آورد، بر این اساس قوانین جدید تصویبی باید در راستای سیاست‌های ابلاغی باشد.

لاهوتی با بیان اینکه اجرای سیاست‌های ابلاغی رهبری در حوزه محیط زیست از سوی مسئولان ذیربط ضروری است، گفت: باید هر چه سریع‌تر مسیر راه بر اساس این سیاست ها تعیین شود.

هرگونه تخریب محیط زیست توسط نهادهای دولتی حکایت از کوتاهی سازمان محیط زیست دارد

وی با انتقاد از برخی اظهارنظرها مبنی بر ارتقاء جایگاه سازمان محیط زیست و همترازی آن با نهادهای چون سازمان بازرسی کل کشور برای بهبود وضعیت عملکرد، تصریح کرد: سازمان محیط زیست با اهرم های قانونی که در دست دارد باید با متخلفان مسائل زیست محیطی برخورد کند و هرگونه تخریب محیط زیست توسط نهادهای دولتی حکایت از کوتاهی سازمان محیط زیست دارد.

شرایط برای اجرای کامل سیاست های ابلاغی رهبری در خصوص محیط زیست آماده است

این نماینده مردم در مجلس نهم، تاکید کرد: البته دستگاه قضایی طی چند سال گذشته به خوبی نشان داد که با بی قانونی‌ها در حوزه محیط زیست برخورد قاطعانه دارد، بنابراین اگر از ظرفیت دستگاه های نظارتی به خوبی استفاده نشده این موضوع نشان از ضعف عملکردی دستگاه‌های اجرایی دارد. بازهم باید به این نکته تاکید کرد که در صورت وجود خلاء قانونی مجلس از آمادگی لازم برای رفع نواقص قانونی برخوردار است.

لاهوتی با تاکید بر اینکه شرایط برای اجرای کامل سیاست های ابلاغی رهبری در خصوص محیط زیست آماده است، گفت: سازمان محیط زیست به طور حتم باید از اراده کافی برای اجرای این سیاست ها برخوردار باشد. طی چند سال گذشته شاخص‌های محیط زیست ۷۰ پله سقوط کرده و بی توجهی نسبت به مشکلات محیط زیست بحران‌های بسیاری برای کشور به وجود آورده است، بنابراین محیط زیست باید با استفاده از اهرم‌های قانونی مشکلات و مسائل این حوزه را حل کند.

عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی، افزود: همچنین رفع مشکلات محیط زیست نیازمند فرهنگ سازی بوده و سازمان محیط زیست باید از همه آحاد جامعه در این بخش استفاده کند، بنابراین مردم باید حافظان و محیط بانان محیط زیست باشند که البته یکی از بندهای سیاست های ابلاغی رهبری در حوزه محیط زیست نیز به فرهنگ سازی اشاره دارد.

+3
-3
  

2 دیدگاه

  1. ساسان+ می‌گوید:

    خصوصی

    با سلام خدمت دیده بان گرامی.
    من چند روز پیش مازندران بودم و به سرخرود هم سر زدم، متاسفانه امسال تعداد خیلی خیلی کمی قو برای زمستان گذارانی وارد سرخرود شدن و واقعا نگران کننده است!
    خواستم خواهش کنم اگر خبری دارید و نکته ای هست در این باره بنویسید که چرا امسال تعداد قوهای مهاجر به وضع باور نکردنی کم هست و اگر علتی داره ممنون میشوم که بنوسید و مطلع سازید. باسپاس.

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 0

  2. مسافر زمین می‌گوید:

    به نظر من بهترین کاری که مجلس میتواند انجام دهد تصویب قانونی به منظور جلوگیری از اعمال نفوذ و فشار نمایندگان محترم مجلس بر سازمان حفاظت محیط زیست جهت احداث پروژه های مغایر با اصول و قوانین محیط زیست و یا حمایت از صنایع آلاینده است.

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>