مالک یک واحد دامداری آلاینده در تربت حیدریه به تحمل شش ماه حبس محکوم شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): با شکایت اداره محیط زیست تربت حیدریه صاحب یک واحد دامداری در این شهرستان به جرم اقدام علیه بهداشت عمومی و آلایندگی محیط زیست در دادگاه به تحمل شش ماه و یک روز حبس تعزیری محکوم شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تربت حیدریه در این باره گفت: این واحد گاوداری تاکنون چندین نوبت نسبت به رهاسازی فاضلاب و پسماندهای دامی در خارج از محیط گاوداری و نزدیک به جاده اقدام کرده بود.

سعید پشم چی اظهار اشت: پیرو این اقدام چندین اخطار توسط کارشناسان اداره محیط زیست صادر و به این واحد ابلاغ شده بود اما مالک دامداری نسبت به اخطاریه ها بی تفوات بوده و اقدامی در راستای رفع آلودگی از طرف این واحد صورت نپذیرفت.

بنابراین با شکایت اداره محیط زیست پرونده ای در این زمینه در دادسرای تربت حیدریه تشکیل و مالک دامداری پس از صدور کیفرخواست به جرم اقدام علیه بهداشت عمومی و آلایندگی محیط زیست به دادگاه معرفی شد.

در جریان رسیدگی به این پرونده در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری شهرستان تربت حیدریه متهم به جرم اقدام علیه بهداشت عمومی به تحمل شش ماه و یک روز حبس تعزیری (زندان غیر قابل خرید) محکوم شد.

سعید پشم چی گفت: واحد هایی که به اخطار های صادره توجه ننمایند بر اساس وظیفه بعنوان ضابطین قضایی به محاکم محترم قضایی معرفی خواهند شد. امید است این رای صادره باعث پیشگیری از تخلفات سایر واحدهای آلاینده و کاهش آلودگی توسط واحدهای دامداری حاشیه شهر شود.

بر اساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، مرتکبین هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب شود چنانچه طبق قوانین خاص مشمول مجازات دیگری نباشند، به جزای نقدی یا حبس تا یک سال محکوم خواهند شد.

بر طبق تبصره الف همین قانون، تشخیص اینکه اقدام مذکور تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب می شود یا خیر بر عهده یکی از سازمان های حفاظت محیط زیست، دامپزشکی و یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می باشد.

+38
0
  

2 دیدگاه

  1. شکارچی می‌گوید:

    سلام
    خیلی جالب است اگر با الودگی یک واحد صنعتی هزار نفر مسموم بشوند و یا سرطان بگیرند
    کسی از این جماعت دوستدار محیط زیست حرف نمیزنه
    ولی اگر یک قوچ یا یک کبک شکار بشه هزار نفر ارزوی اعدام و حبس ابد و مصادره اموال میکنند
    ایا محیط زیست فقط شکار و شکارچی است ؟
    این دوستداران محیط زیست در این مورد کجا هستند ؟

    داغ Thumb up 4 Thumb down 2

    • محسن رزاقی می‌گوید:

      باسلام:
      برای اینکه آدم زبون دار، میتونه از خودش دفاع کنه اما حیوون بی زبون نه…
      برای اینکه حیات وحش ما مظلوم هست.
      برای اینکه انسان خود خودخواه به خودش اجازه میده زندگی یک موجود زنده رو به خاطر امیال وسود خودش بگیره
      برای اینکه این بشر تصاحبگر خودش رو برتر میدونه واتفاقا هر گاه که انسان خودش رو برترین بدونه پست ترینه و هر گاه خودشو
      کم ترین بدونه والا ترینه، و چیزی که آدم رو بزرگ میکنه تواضع فروتنی و رحم مروت هست نه خودکامگی و…..
      حالا آیا باید سمی شدن فلان جا رو توجیهی برای کشتن مخلوقات خدا دانست و باز بشر سرکش خودش رو مجاز در دخل و تصرف در هر چیز بدونه؟ و باز بیرحمی بیرحمی و بیرحمی؟؟؟…

      موافقم / مخالفم Thumb up 3 Thumb down 1

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>