دبیرکل سازمان ملل: میانگین دمای زمین تاکنون ۱٫۵ درجه افزایش یافته است

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد روز دوشنبه در پاریس گفت، کشورهای ثروتمند جهان باید برای سرمایه گذاری های زیست محیطی و جلوگیری از گرمایش زمین، ۱۰۰ میلیارد دلار به کشورهای درحال توسعه کمک کنند.

به گزارش ایرنا، بان کی مون در سخنرانی افتتاحیه همایش آب و هوای پاریس (COP21) تاکید کرد کشورهای توسعه یافته، مسئول کمک و رشد کشورهای کمتر توسعه یافته هستند.

دبیرکل سازمان ملل متحد هشدار داد میانگین دمای زمین تاکنون ۱٫۵ درجه افزایش یافته است و برای جلوگیری از رسیدن این افزایش به ۲ درجه، باید اقدام های فوری صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه هدف های نشست آب و هوایی پاریس پیشتر اعلام شده است، گفت: در این نشست، نقشه راه برای دستیابی به هدف ها تنظیم خواهد شد.

بان کی مون تاکید کرد تصمیم هایی که در این نشست گرفته می شود، باید انعطاف پذیر باشد و راهکارهای مربوط به هر کشور با شرایط آن کشور هماهنگ باشد.

وی از هماهنگی میان «راهکار و شرایط هر کشور» به عنوان ارزشی یاد کرد که جامعه جهانی برای کشورها قائل است.

دبیرکل سازمان ملل متحد سرمایه گذاری شرکت ها را روی انرژی های پاک و تجدیدپذیر خواستار شد و خطاب به مقام های سیاسی کشورها گفت: از شما انتظار می رود موقعیت و جایگاه رهبری را از خود نشان دهید و در این لحظات تاریخی، تصمیمی تاریخی بگیرید که به آینده جهان کمک کند.

0
-4
  

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>