توافق نهایی مبارزه با تغییرات آب و هوا به تصویب نمایندگان ۱۹۵ کشور جهان رسید

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): توافقنامه نهایی کنفرانس آب و هوایی سازمان ملل (COP21) روز شنبه پس از دو هفته مذاکرات فشرده در پاریس به تایید نمایندگان ۱۹۵ کشور جهان رسید.

طبق این توافقنامه برای اولین بار تقریبا تمامی کشورهای جهان متعهد به کاهش گازهای آلاینده می شوند. پیش از این در روز شنبه لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه پیش نویس این توافقنامه که به گفته او «بلندپروازانه ، متوازن و منصفانه» است را به نمایندگان کشورهای حاضر در اجلاس ارائه داده بود.

هدف از این توافق تغییر اقتصاد بر مبنای سوخت فسیلی جهان در چند دهه آینده و کُند کردن آهنگ گرم شدن زمین است. این توافقنامه تعهداتی را شامل اختصاص حدود یک صد میلیارد دلار برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی و گرم شدن زمین در بر می گیرد.

بیست و یکمین کنفرانس اعضای کنوانسیون تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد (CCNUCC) و یازدهمین نشست اعضای پیمان کیوتو (CMP-11) با عنوان کنفرانس آب و هوایی پاریس از ۳۰ نوامبر (۹ آذر) آغاز به کار کرده بود.

در این توافقنامه همچنین از کشورهای جهان خواسته شده تمام تلاش های خود را برای جلوگیری افزایش گرمای زمین و محدود کردن افزایش آن به دمایی کمتر از دو درجه سانتیگراد بکار گیرند.

+13
0
  

2 دیدگاه

  1. DORNA می‌گوید:

    کاش راهپیمایی ها و نشست های فعالان محیط زیست فرانسه را هم پوشش داده بودید…

    موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 0

  2. kooshan می‌گوید:

    امیدوار باشیم که در سطح بین‌المللی نتایجی بدنبال داشته باشد .

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>