با تایید آژانس، آمریکا و اتحادیه اروپا کلیه تحریم ها علیه ایران را لغو کردند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): آژانس بین المللی انرژی اتمی همه گام های ایران برای رسیدن به روز اجرای برجام را تایید کرد.

به گزارش ایرنا، یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی دقایقی قبل در بامداد روز یکشنبه ۹۴/۱۰/۲۷ اعلام کرد: کارهای زیادی انجام شده که ما را به این مرحله رسانده است. اجرای این توافق تلاش های مشابه را می طلبد. ما آماده ادامه کار هستیم.

آمانو در گزارش خود نوشت: امروز من طی گزارشی تائید کردم که ایران گام های مقدماتی لازم برای اجرای برنامه جامع اقدام مشترک را تکمیل کرده است و این گزارش به شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی و شورای امنیت سازمان ملل ارائه شده است.

مدیرکل اژانس بین المللی انرژی اتمی افزود: رابطه ایران و آژانس اکنون وارد مرحله جدیدی شدها ست. این یک روز مهم برای جامعه بین الملل است. من به همه کسانی که این را به واقعیت تبدیل کردند بخصوص کشورهای ۳+۳ و ایران و شورای حکام آژانس تبریک می گویم.

آمریکا و اتحادیه اروپا کلیه تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران را لغو کردند

به گزارش ایسنا، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا اندکی پس از تایید شدن انجام تعهدات ایران از سوی آژانس با اعلام این که ایران در راستای تعهدات خود در برجام حرکت کرده است اعلام کرد که کشورش همه تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران را لغو کرده است.

همچنین دقایقی پیش اتحادیه اروپا نیز اعلام کرد که تحریم‌های هسته‌ای خود علیه ایران را لغو کرده است.

رییس جمهوری آمریکا دستور العمل لغو تحریم ها را امضا کرد

اوباما دستورالعمل لغو تحریم ها را امضا کردبه گزارش ایرنا، باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا با امضای دستور العمل لغو تحریم ها، رسما به اجرای برجام عمل کرد.

رییس جمهوری کشورمان اجرایی شدن برجام و لغو تحریم ها را به ملت ایران تبریک گفت

دکتر حسن روحانی، رییس جمهوری کشورمان در پیام توییتری خود نوشت: برجام به فرجام رسید. خدا را سپاس می گویم و در مقابل عظمت شما ملت صبور سر تعظیم فرود می آورم.

این سربلندی و پیروزی بر شما مبارک باد.

به گزارش دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران، لغو تحریمها و بهبود شرایط کشور به لحاظ اقتصادی و سیاسی به طور یقین در تمامی ابعاد زندگی ازجمله حفاظت بهتر از محیط زیست ایران تاثیر بسزایی خواهد داشت.

+230
-120
  

9 دیدگاه

  1. مهراب از اراک می‌گوید:

    انشالله ثمرات لغو تحریم ها را مردم حس کنند و فقط به نفع یک سری از افراد خاص نباشد.

    پر طرفدار Thumb up 22 Thumb down 2

  2. نیما می‌گوید:

    امیدوارم با رفع این تحریم ها ، زمینه برای حفاظت از محیط زیست و حیات وحش مهیا بشه.

    پر طرفدار Thumb up 18 Thumb down 2

  3. جمشید از خوی می‌گوید:

    اعتماد ، تعامل و گفتگوی سازنده، ابزار های دیپلماسی مدرن،است.
    بیش باد.

    پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 3

  4. میش مرغ می‌گوید:

    تبریک به همه مردم
    امیدواریم در زمینه محیط زیست با کشورهای پیشرفته بیشتر تبادل نظر شود.

    پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 3

  5. با طبیعت می‌گوید:

    سهم س ح م ز از این جریان تاریخى چقدر است و چه گونه؟

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 1

  6. امین منصوری می‌گوید:

    من که چشمم آب نمیخوره، چیزی ارزون بشه

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 3

  7. kooshan می‌گوید:

    خبر خوب و خوشحال کننده ای است، باید امیدوار بود با لغو تدریجی تحریمهای هسته ای مقدمات ضروری رسیدگی به مشکلات کشور و مردم فراهم شده و همزمان با حرکت در جهت پیشرفت و توسعه پایدار، ملاحظات زیست محیطی اهمیت و جایگاه خود را بازیافته و بتدریج شاهد انجام اقدامات اساسی و اصولی در حل مشکلات اصلی زیست محیطی کشور از سوی دولت و «س. ح. م. ز.» و نیز اشتراک نظر و فعالیت درخور و مؤثر فعالین، سازمانهای مردم نهاد و علاقمندان و دوستداران طبیعت کشور باشیم. همچنین امید است شیوه مطلوب فعلی در اداره امور کشور در عرصه داخلی و خارجی تداوم یابد و استفاده روز افزون از آموزه های مدبرانه و عقلانی و صلح جویانه فرهنگ غنی ایرانی و دوری از گفتمان های غیر اصیل یا وارداتی پرخاشجویانه و غوغا سالار و غیرمسئولانه و انگ و برچسب و تهمت زننده مدنظر شایسته و همگانی قرار گیرد و گسترش عناصر فرهنگی مثبت و سازنده مبتنی بر گفتگو و تبادل نظر مسالمت جویانه و مداراگرانه همراه با تفاهم و توافق در جهت کسب نتیجه در همه زمینه و شئون و از جمله حوزه حفاظت از محیط زیست و حیات وحش بیش از گذشته مد نظر و مورد توجه قرار داشته باشد.

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 0

  8. kooshan می‌گوید:

    در ارتباط با نظرات ارسالی علاقمندان پیرامون این خبر بد نیست به نکاتی اشاره کرد :
    گرچه اثرات مورد نظر عامه مردم از اجرای «برجام» مثل ارزانی یا همان کاهش قیمت کالاها گرچه مطلوب همه است ولی تنها یکی از فاکتورهای مورد توجه و ارزیابی هموطنان و از جمله علاقمندان حفاظت از محیط زیست و حیات وحش می تواند باشد چرا که اگر با لغو تحریمها و رفع تبعات ناشی از آن و گسترش مبادلات اقتصادی بین کشور ما و جامعه جهانی و سرمایه گذاریهای متعاقب آن و بسیاری عوامل دیگر ناشی از این اقدام مثبت دولت، موجبات رونق کسب و کار و افزایش سطح درآمدهای ملی فراهم شود حتی با وجود گران شدن برخی کالاها در صورتی که رشد اقتصادی کشور و در نتیجه اختلاف بین هزینه و درآمد خانوارها قابل توجه باشد طبعأ نتایج حاصل قابل قبول خواهد بود بعلاوه با استقرار فضای آرامش ناشی از حل و فصل اینگونه مسائل، امکان گسترش و رشد گردشگری طبیعی برای علاقمندان دیگر کشورها مهیا شده و این خود موجب کسب درآمد و رونق برخی مشاغل در کشور می شود از طرف دیگر برداشته شدن موانع داد و ستدهای تجاری باعث ورود کالاهای مرغوب و با کیفیت بویژه در حوزه هایی چون هواپیمایی، صنعت خودرو سازی، حمل و نقل، بهداشت و درمان و… و حتی محیط زیست و حیات وحش خواهد شد که هم با زندگی و سلامت هموطنان مرتبط است و هم در راستای حفظ و بقای طبیعت کشور تأثیرات بسیار مثبتی دارد بهرحال از سویی در ارتباط با فاکتورهای اقتصادی و تجاری ورفاهی و فرهنگی و نیز از نقطه نظر منافع ملی و ارتقای جایگاه کشور در سطح جهانی که این خود باعث دستیابی آسانتر کشور به اعتبارات بین المللی و… خواهد شد و همچنین موارد زیاد و متعدد سودمند دیگری که قابل بررسی و تأمل و یادآوری در فرصتهای مناسب است ضرورت برقرای روابط گسترده بر مبنای منافع متقابل در سطح جهانی برای کشور ما قابل انکار و تردید نیست و لازم است علاقمندان حفظ محیط زیست و حیات وحش کشور دقت داشته و توجه کنند که برخی اظهار نظرات منفی و بدبینانه و غیر منطقی و غیر مستدل بعضأ ممکن است با اهداف خاصی صورت گیرد بنابراین دوستداران طبیعت کشور بایستی ضمن تلاش و کوشش جهت ارتقای دانش و آگاهی عمومی و نیز زیست محیطی خود و همراه با پیگیری رویدادهای مهم عمومی و زیست محیطی کشور به اظهارات سطحی و ساده انگارانه و منفی گرا و فاقد دلایل موجه و معقول، بطور مستدل و منطقی پاسخ دهند.
    از طرفی حال که بتدریج به زمان انتخابات خبرگان و مجلس نزدیک می شویم بهتر است علاقمندان محیط زیست کشور ضمن شرکت فعال در گفتگوها و مباحث انتخاباتی سعی کنند پیرامون مسائل اصلی و اساسی مرتبط با محیط زیست نظیر ضرورت حرکت در مسیر پیشرفت و توسعه پایدار و پیوند آن با امر مهم حفاظت از محیط زیست و حیات وحش کشور و نیز نقش مهم حفاظت از طبیعت در زندگی و رفاه و آسایش و سلامت هموطنان و نیاز کشور به سرمایه گذاری و صرف هزینه جهت این مقوله حیاتی به تبادل نظرات منطقی و مدنی و سازنده با دیگر شهروندان بپردازند و همچنین با بررسی دیدگاه ها و نقطه نظرات کاندیداها در موارد مذکور، توجه مردم را به لزوم مدنظر قرار دادن این نکات مهم در رأی و گزینش خود یادآوری کنند.

    موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 0

  9. شاهین می‌گوید:

    خبر بسیار خوب و امید بخشی بود به این بایستی از دولت جناب دکتر روحانی و تیم دیپلماسی کشور تشکر و سپاسگذاری کرد.
    فقط بایستی دوباره به دولت محترم یادآور شد که پس از آزاد شدن پولهای بلوکه شده کشور ، محیط زیست و منابع طبیعی فراموش نشود شما فقط برای احیای دریاچه ارومیه حدود ۷ میلیارد دلار پول لازم دارید! خواهشاً پولها رو در جاهایی که ضرورت نداره خرج نکنید! زیست بوم این کشور بیماری است که لحظه به لحظه حاش رو به وخامت است! برای بهبود حال این بیمار میلیاردها دلار سرمایه گذاری و بودجه لازم است! حیات ما و نسل آینده به بهبودی کامل این بیمار بستگی دارد فراموش نکنید!!!

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>