آب، محیط زیست و صندوق‌های بازنشستگی بحران سال های آینده کشور

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): توجه به موضوع آب، محیط زیست و صندوق‌های بازنشستگی از جمله موارد مورد اشاره نوبخت در همایش نیروی انتظامی بود. وی همچنین تاکید کرد: اگر تا پنج سال آینده و در فضای پسابرجام نتوانیم این مسائل را حل کنیم، با بحران مواجه می‌شویم.

به گزارش خبرنگار ایسنا، محمد باقر نوبخت در یازدهمین همایش روسای پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی که صبح روز یکشنبه ۱۳۹۴/۱۲/۱۶ در مقر مرکزی ناجا برگزار شد، اظهار کرد: برنامه ششم توسعه که با احتساب پنج برنامه توسعه قبل از انقلاب که از سال ۱۳۲۸ آغاز شده برنامه یازدهم می‌شود نخستین برنامه‌ای است که در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تهیه و تدوین شده است.

وی اضافه کرد: اشتغال، تامین مالی و توانمندسازی فقرا و محرومان از مواردی است که دولت به شکل فرابخشی آن را مورد توجه قرار داده است.

سخنگوی دولت توسعه حمل‌ونقل ریلی، توسعه صنایع و معادن، گردشگری و فناوری اطلاعات را نیز از دیگر مواردی برشمرد که دولت برای آن برنامه‌ریزی کرده و آن را مدنظر دارد.

نوبخت با بیان این‌که امسال اولین سالی است که سایه ابر سیاه تحریم در آسمان کشور نیست، افزود: از سال ۱۳۹۱ در بحث صادرات و نقل و انتقال ارزی با محدودیت مواجه شدیم و حتی سنای آمریکا نیز پیشنهاد داد تا در ازای خرید نفت به ما غذا بدهد که این موضوع مورد موافقت قرار نگرفت.

وی با بیان این‌که دولت تدبیر و امید در وهله اول بر خود فرض می‌دانست که جلوی افزایش تحریم‌ها را بگیرد، اظهار کرد: در مرحله‌ بعد اولویت برخورد با مشکلات اقتصادی بود. خوشبختانه با اقدامات انجام شده رشد اقتصادی مثبت شده و دولت موفق شده روند فزاینده تحریم را نیز کاهش دهد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با بیان این‌که در سال‌های اخیر تکان‌های شدیدی به پیکره اقتصاد کشور وارد شد، گفت: درآمد ۱۱۸ میلیارد دلاری ناشی از فروش نفت ابتدا به ۷۰ تا ۷۵ میلیارد دلار کاهش یافت که در مرحله‌ی بعد به ۲۳ تا ۲۴ میلیارد رسید.

با تمام این شرایط و با توجه به نتیجه دادن مذاکرات امروز، مقامات بلندپایه کشور علاوه بر حل مشکلات اقتصادی مردم و توجه به معیشت، بر ضرورت توجه به موضوع آب، محیط زیست و صندوق‌های بازنشستگی تاکید دارند، زیرا با حل نشدن این مسائل با بحران مواجه خواهیم شد.

وی با بیان این‌که بودجه سال ۱۳۹۵ اولین بودجه‌ای است که تحت فشار تحریم بسته نشده است، اظهار کرد: با توجه به این ویژگی در بودجه امسال موضوع فوق‌العاده شغل، پاداش بازنشستگان و غیره دیده شده و رئیس جمهور نیز تاکید زیادی بر توجه به ناجا و پلیس راهور دارد و این موضوع جزو اولویت‌هاست.

سخنگوی دولت با بیان این‌که در سال‌های آینده چهار منطقه محوری را مورد توجه قرار دادیم، افزود: حاشیه شمالی کشور یا منطقه البرز غرب کشور و منطقه زاگرس و همچنین شرق و جنوب کشور جزو این چهار محور است و در نهایت نیز با توجه به ابلاغیه مقام معظم رهبری بنا شد تا در سواحل مکران متمرکز شویم و در کنار آن به تمامی نقاط کشور نیز توجه شود.

به گفته نوبخت سواحل مکران نزدیک‌ترین راه ارتباط به اقیانوس هند و‌ آب‌های آزاد است.

وی به برگزاری انتخابات هفتم اسفند‌ماه نیز اشاره کرد و افزود: به عنوان سخنگوی دولت وظیفه خود می‌دانم که از مردم و همچنین نیروی انتظامی که در تامین امنیت این انتخابات تلاش کردند قدردانی کنم.

+504
0
  

2 دیدگاه

  1. جمشید از خوی می‌گوید:

    دست همه آنهائی را که بذر امید را پراکنده میکنند،به گرمی میفشارم.

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 0

  2. شاهین می‌گوید:

    امیدوارم به بحث آب و محیط زیست توجه جدی شود چون با بودجه فعلی هیچ کاری نمی توان انجام داد

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>