گرد و غبار شدید نیمه غربی کشور را فرا گرفت

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): به دنبال وزش باد که از روز گذشته آغاز شده است، گرد و غبار شدید نیمه غربی کشور را فرا گرفت. lیزان غلظت گرد و غبار در برخی از شهرها تا ۱۵ برابر حد مجاز افزایش یافته و زندگی را برای مردم این مناطق سخت نموده است.

خوزستان:

پدیده گرد و خاک که از ظهر روز سه شنبه در استان خوزستان آغاز شده ، میزان غلظت گرد و غبار در آبادان را به ۱۱ برابر حد مجاز رسانده است.

میزان گرد و غبار در ساعت ۱۷ روز گذشته در آبادان به یک ۱۶۵۱ میکروگرم بر مترمکعب یعنی ۱۱ برابر حد مجاز رسید.

در همین زمان گرد و غبار در شهرهای اهواز به ۵۰۳ میکروگرم بر مترمکعب، دزفول ۱۹۸ میکروگرم بر مترمکعب و شادگان ۴۵۴ میکروگرم بر متر مکعب رسید.

این در حالی است که استاندارد آلودگی هوا ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب است.

ایلام

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: بدنبال ورود گرد و غبار و افزایش میزان غلظت آلودگی وضعیت هوای استان در شرایط اضطرار قرار گرفته است.

علی طاهر سارایی عصر سه شنبه در گفت و گو با  ایرنا اظهار کرد: هم اکنون میزان گرد و غبار در هوای شهرستان ایلام بر اساس نتایج ایستگاه های سنجش آلودگی هوا، ۱۳ برابر حد مجاز است.

وی افزود: وضعیت گرد و غبار موجود در هوای شهرستان های مهران و ایوان نیز هم اکنون ۱۰ برابر حد مجاز و در شرایط اضطرار است و در صورت تداوم این وضعیت در ساعات آینده بحرانی می شود.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام هم در خصوص آلودگی هوا گفت: پدیده گرد و غبار و ریزگردها از ظهر امروز در اغلب مناطق این استان باعث آلودگی هوا شده است.

مجتبی میهن پرست اظهار کرد: پیش بینی می شود این وضعیت تا سه روز آینده بر هوای استان حاکم باشد و هوای شهرهای مختلف را تحت تاثیر خود قرار دهد.

کردستان

رئیس اداره امور آزمایشگاه‌‌های اداره کل محیط زیست کردستان از قرار گرفتن هوای سنندج در وضعیت خطرناک خبر داد.

ماهان رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به دلیل وجود گرد و غبار از ساعت چهار بامداد امروز سه شنبه، هوای شهر سنندج در وضعیت خطرناک قرار گرفته است.

وی افزود: این وضعیت تا ساعت ۱۰ امروز همچنان به حالت خطرناک قرار داشته که احتمال تداوم این وضعیت تا چند ساعت آینده نیز وجود دارد.

رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های محیط زیست کردستان، همچنین از قرار گرفتن وضعیت هوای شهر سقز در وضعیت ناسالم خبر داد و عنوان کرد: فقط در دو شهر سنندج و سقز ایستگاه سنجش کیفیت هوا وجود دارد اما به طور میانگین می توان گفت که هوای استان در وضعیت ناسالم قرار دارد.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان نیز در مورد پیش بینی تدوام این وضعیت به ایسنا گفت: تودە توفانی گرد و خاک بە سمت زاگرس جنوبی در حال جابجایی است اما متاسفانە به دلیل غالب بودن بادهای غربی یا شرق سو از روی عراق، تا دوم فروردین ماه متناوبا شاهد بروز گرد و غبار در استان خواهیم بود.

+1
-5
  

3 دیدگاه

  1. زیست گاه ببر را حفظ کنید = ببراحیا خواهد شد(تجدد) می‌گوید:

    امیدوارم هر چه سریعتر مشکل گردو غبار حل شود

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

  2. حاج علی قلی(تجدد) می‌گوید:

    با رسیدن فصل بهار و تابستان وضع بدتر هم خواهد شد

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

  3. شاهین می‌گوید:

    نتیجه خشکاندن رودخانه ها ، تالابها و دریاچه های کشور
    متاسفانه تالابهای هورالعظیم و شادگان در خوزستان کاملاً خشک شده اند نتیجه بی توجهی به محیط زیست کاملاً مشخص هست. نتیجه سیاستهای نادرست و عدم توجه به طبیعت داره دودش یا بهتر بگم خاک و گرد و غبارش به چشم مردم می رود.

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>