عامل شکار غیرمجاز کبک در بروجن به پاکسازی زباله های تالاب گندمان محکوم شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): اوایل بهمن ماه سال گذشته نیروهای یگان محیط زیست شهرستان بروجن در استان چهارمحال و بختیاری حین گشت و کنترل در عرصه های طبیعی این شهرستان دو شکارچی متخلف را مشاهده نموده و جهت برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل شدند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری در این باره گفت: محیط بانان شکارچیان متخلف را دستگیر نموده و از آنان لاشه دو عدد کبک وحشی به همراه یک اسلحه شکاری کشف ضبط گردید.

شهرام احمدی اظهار داشت: متهمین پس از تشکیل پرونده، به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

این شکارچی متخلف در دادگاه کیفری بخش گندمان، دادگاه با توجه به صورتجلسه تخلف تنظیم شده توسط ضابطین خاص دادگستری (محیط بانان)، اعترافات متخلین و سایر محتویات پرونده، بزهکاری متهم ردیف اول را محرز و مسلم دانست و متهم ردیف دوم را از اتهامات وارده تبرئه نمود.

بنابراین دادگاه با استناد به ماده ۱۰ قانون شکار و صید متهم ردیف اول را به تحمل شش ماه حبس محکوم نمود.

در متن حکم دادگاه آمده است: از آنجا که یکی از معیارهای توسعه یافتگی کشورها اخترام به محیط زیست می باشد و … در جهت آشتی دادن افراد با طبیعت و نهادینه ساختن آن در جامعه متهم ردیف یک نسبت به پاکسازی و جمع آوری زباله های حاشیه تالاب گندمان زی هماهنگی با اداره محیط زیست به مدت ده ساعت مکلف گردید. متهم در این مدت به عنوان ابزار و امکانات در اختیار اداره محیط زیست خواهد بود.

+51
-20
  

7 دیدگاه

  1. DORNA می‌گوید:

    بسیار هم عالی

    یه خورده از اینها کار بکشند دیگه شکار را با مفت خوری یکی نمی گیرند

    مرگ گوزن زرد هم زهر تلخی بود برای ما و لکه سیاه دیگری بود در پرونده مدیران…

    پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 6

  2. مسعود شهرابی می‌گوید:

    حکم خوبی صادر شده و توجه قاضی به مقوله محیط زیست ستودنی هست و البته این حکم باعث میشه متهم بیش از گذشته به طبیعت احترام گذاشته و حافظ طبیعت باشه

    به نوعی این حکم جنبه آموزشی برای متخلف داره

    واقعا اگر چنین احکامی برای متخلفین جوان و بدون سابقه مسایل زیست محیطی صادر بشه علاوه بر اثر مفید در چنین افرادی برای عدم دوباره تخلف, باعث میشه خیلی از نقاط از انباشت زباله ها پاکسازی بشن؛ میشه حتی تفکیک زباله ها رو برای مدتی به چنین افرادی سپرد….

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 2

  3. پرنده مهاجر می‌گوید:

    احکام محیط زیستی جدای از جنبه جرم باید به طبیعت و محیط زیست کمک شایانی کند. بجای ده ساعت رفتگری یکماه باید این کارو میکرد.

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 3

  4. مهدی می‌گوید:

    سلام
    فصل جفتگیری پرندگان آغاز شده و شکار آنها یک جورهایی نسل کشی حساب می شود پس از شکار پرندگان در این فصل جدا خودداری کنید .

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 1

  5. محسن رزاقی می‌گوید:

    ۱۰ ساعت خیلی کمه حکم نباید طوری باشه که به سادگی تموم بشه و باز دارندگی نداره.
    اما از نظر نوع حکم بسیار عالیست و همونطور که عده ای از دوستان فرمودند ویژگیهای خوبی داره خوبی داره فقط مدت زمان اون باید مثلا ۲ ماه روزی ۱۰ ساعت باشه.

    داغ Thumb up 3 Thumb down 6

  6. محسن رزاقی می‌گوید:

    معدوم کردن سلاح را نباید فراموش کنیم

    داغ Thumb up 4 Thumb down 6

  7. مسعود می‌گوید:

    بسیار حکم خوب و بازدارنده ای بود.

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>