شکارچیان متخلف به جرم تمرد و تهدید محیط بانان و تخریب محیط زیست به تحمل ۱۵ ماه حبس و ۳۷ ضربه شلاق محکوم شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): چندی قبل گروهی از شکارچیان متخلف و افراد محلی در شهرستان فارسان که حین ارتکاب به تخلفات محیط زیستی با برخورد قانونی نیروهای محیط زیست مواجه شده بودند، با هدف انتقام از محیط بانان، درصدد تخریب طبیعت منطقه برآمدند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری در این باره گفت: در همین راستا گروهی ۱۰ نفره از متخلفین با استفاده از تاریکی شب خود را به اثر طبیعی ملی لاله واژگون رسانده و شروع به تخریب طبیعت منطقه بخصوص لاله های واژگون منحصر بفرد نمودند.

شهرام احمدی اظهار داشت: محیط بانان که متوجه حضور این افراد در منطقه شدند به منظور برخورد با متخلفین و جلوگیری از نابودی اثر طبیعی ملی وارد عمل شدند اما متخلفان با مامورین درگیر شده و آنان را با اسلحه شکاری تهدید نمودند.

محیط بانان در نهایت موفق شدند از آسیب بیشتر به طبیعت منطقه جلوگیری نموده و متهمین را نیز بازداشت نمایند.

با شکایت اداره محیط زیست پرونده ای در این زمینه در دادسرای شهرستان کوهرنگ تشکیل و متهمین جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی شدند.

در جریان رسیدگی به این پرونده در دادگاه عمومی شهرستان کوهرنگ دادگاه با توجه به گزارش مامورین محیط زیست و سایر محتویات پرونده، بزهکاری پنج نفر از متهمین را محرز و مسلم تشخیص داده و متهمان را به تحمل حبس و شلاق محکوم نمود.

با شکایت متهمین به رای صادره، پرونده مجددا مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اینکه دلیل موجهی برای اعتراض به رای اولیه وجود نداشت، رای بدوی مجددا تایید گردید.

اما دادگاه به دلیل عدم سابقه کیفری، مقداری در مجازات متهمین تخفیف لحاظ نموده و در نهایت هر یک از متهمین پرونده را به مجازات هایی بشرح زیر محکوم نمود:

۱۵ ماه حبس به جرم تمرد از فرمان مامورین دولت

۱۵ ماه حبس به جرم تهدید مامورین با اسلحه

تحمل ۳۷ ضربه شلاق به جرم تخریب محیط زیست

منطقه ای معروف به چال روغنی به منظور حفاظت از نسل گونه گیاهی کمیاب و ارزشمند لاله واژگون در مساحتی معادل ۳۸۰ هکتار از رویشگاه این گونه در استان چهارمحال و بختیاری طی مصوبه شورای عالی محیط زیست در سال ۱۳۷۵ به عنوان اثر طبیعی ملی  لاله واژگون تصویب گردید.

+213
-1123
  

7 دیدگاه

  1. رشید می‌گوید:

    آدمهای عقده ای هرکدام به نحوی برای خالی کردن عقده هایشان به نابودی محیط زیست میپردازند…….محیط بانان خداقوت

    پر طرفدار Thumb up 32 Thumb down 14

  2. دوستدار محیط زیست و حیات وحش ایران می‌گوید:

    عاشق اون قسمت حکم شلاقم

    بخورید ببینید درد چه حالی میده

    البته عذر خواهی میکنم اما شاید ترس از این نوع احکام برخی را از کشتن حیوانات منصرف کند

    پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 12

  3. DORNA می‌گوید:

    با چه روانپریشانی طرف هستیم !!!

    پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 11

  4. شادیاخ می‌گوید:

    این کار یعنی نهایت قهقرای فقر فرهنگی !

    هیچ کاریشم نمیشه کرد فقط باید تاسف خورد…

    داغ Thumb up 13 Thumb down 11

  5. مسعود شهرابی می‌گوید:

    یعنی اینچنین افراد ابلهی حتی یه ذره درک و شعور ندارن که برای انتقام از محیط بانان به لاله های واژگون منطقه هم رحم نمیکنن خداییش محیط بانان با چه موجوداتی باید سر و کله بزنن

    امیدوارم در کنار حفاظت از چنین مناطقی, گردشگری پایدار هم مد نظر مسولان باشه قطعا مردم منطقه میتونن بهترین محافظین برای چنین مناطقی باشن و این امر تنها با گردشگری پایدار میسر میشه

    داغ Thumb up 11 Thumb down 10

  6. حمیدرضا احمدی می‌گوید:

    چند ساله که گروه زیادی از کارگران سرگردون روزمزد که اکثرا هم افغانی هستند اینموقع سال در ارتفاعات تهران گیاهان بهاری مثل ریواس و والک را از بیخ میتراشند.

    ارتفاعات دارآباد تا چند سال پیش پوشیده از ریواس بود حالا یک برگش هم پیدا نمیشه کم کم داره منقرض میشه. دستگاههای ذیربط هم برخوردی نمیکنند.

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 5

  7. محمد ابراهیمی می‌گوید:

    حالا یه مدت زندون باشه عقلش برمی گرده سر جاش

    بندگان خدا محیط بانها با چه آدمهای ابلهی مواجهند!!!

    داغ Thumb up 4 Thumb down 4

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>