شکارچی شرور به جرم درگیری با محیطبانان پارک ملی بمو و حمل سلاح غیرمجاز به ده سال حبس محکوم شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): از مدتها قبل نیروهای یگان محیط زیست پارک ملی بمو شیراز در جریان تخلفات یک شکارچی سابقه دار و شرور قرار داشته و مترصد فرصتی برای دستگیری وی بودند.

رییس اداره پارک ملی بمو در این باره گفت: زمستان سال گذشته یکی از محیط بانان حین گشت و دوربین کشی در ارتفاعات پارک متوجه حضور متخلف مذکور شده و موضوع را به مرکز اداره پارک اطلاع داد.

علی آرندی اظهار داشت: بلافاصله اکیپی از نیروهای کمکی عازم ارتفاعات شدند اما شکارچی متخلف که بسیار حرفه ای بوده و متوجه حضور محیط بانان نیز شده بود در محلی مخفی شده و خود را استتار نمود تا از دید مامورین مخفی مانده و پس از تاریکی هوا منطقه را ترک نماید.

بنابراین محیط بانان از یکدیگر جدا شده و به جست و جوی منطقه مشغول شدند تا عرصه وسیع تری تحت پایش قرار بگیرد.

پس از مدتی یکی از محیط بانان حین جست و جو و ردزنی با شکارچی متخلف مواجه شده و ضمن اطلاع به سایر مامورین جهت برخورد قانونی و جلوگیری از فرار متخلف وارد عمل شد.

شکارچی متخلف که مسلح به اسپری اشک آور نیز بود با محیط بان درگیر شد.

پس از مدتی که متخلف و محیط بان با یکدیگر گلاویز بودند شکارچی شرور ضمن رها نمودن اسلحه و تجهیزات شکار، خودش را از بالای یک صخره به درون دره ای با شیب بسیار تند و عمق زیاد پرتاب نمود.

متخلف به درون دره ای سقوط کرد که ورود به دره و تعقیب وی برای مامورین بسیار زمانبر بود.

بطور حتم شکارچی متخلف متحمل آسیب های فراوانی نیز شده است اما با پرتاب خود به از بالای ارتفاعات موفق شد از دست مامورین متواری شود.

پس از این حادثه ادوات به جا مانده از شکارچی متخلف مورد بازرسی قرار گرفت که یک قبضه اسلحه خفیف غیرمجاز (قاچاق)، پنج ععد فشنگ خفیف، دو عدد گوشی موبایل، یک اسپری اشک آور غیرمجاز، کوله پشتی و سایر ادوات شکار کشف و توقیف گردید.

با شکایت اداره محیط زیست پارک ملی بمو پرونده ای در این رابطه در مراجع قضایی تشکیل و ادوات مکشوفه نیز به عنوان مدرک جرم به دادگاه ارائه گردید.

با دستور مقام قضایی حکم جلب شکارچی متخلف صادر گردید اما مامورین نیروی انتظامی موفق به بازداشت وی نشدند چراکه متهم متواری شده و به منزل مسکونی خود در شهر شیراز مراجعه نکرده بود.

در جریان رسیدگی به این پرونده در دادگاه عمومی بخش زرقان، دادگاه با توجه به گزارش مامورین محیط زیست، صورتجلسه کشف اسلحه و آلات جرم، گزارش نیروی انتظامی و سایر محتویات پرونده، بزهکاری متهم را محرز و مسلم تشخیص داد.

بنابراین دادگاه مجرم را به مجازات هایی به شرح زیر محکوم نمود:

۱) تحمل سه سال حبس بابت تمرد ، مقاومت و درگیری با مامورین محیط زیست

۲) تحمل دو سال حبس به جرم شروع به شکار جانوران وحشی

۳) تحمل شش ماه حبس بابت حمل سلاح شکاری غیرمجاز

۴) تحمل پنج سال حبس به جرم حمل غیرمجاز اسپری اشک آور

۵) همچنین یک اسلحه خفیف و پنج فشنگ مربوطه به همراه یک اسپری اشک آور کشف شده از متهم با رای دادگاه به نفع دولت مصادره گردید.

متهم از روز حادثه تاکنون همچنان متواری است ولی با توجه به اینکه آدرس منزل و مشخصات وی در اختیار مرجع انتظامی قرار دارد، بزودی دستگیر شده و یا جهت اعتراض به رای صادره داوطلبانه در دادگاه حاضر خواهد شد.

+13
-63
  

7 دیدگاه

  1. بچه آرامگاه سعدی نزدیک کوه بمو شیراز می‌گوید:

    با سلام
    ایشان که به فن اختفا و فرار و بکار بردن اسلحه و گاز اشک آور و…….. وارد هستند اگر خودش را مرد میداند به مرزهای شرقی ایران و یا به عراق و سوریه تشریف ببرند و آنجا مانند یک ایرانی غیور و با شرف از تمامیتارضی کشور دفاع کنند و باعث سربلندی کشور و خانواده اش بشود و گرنه چهار تا حیوان که هر روز هزاران خطرات مختلف اون را تهدید میکنه ، اینهمه قرتی بازی نمی خاد !

    پر طرفدار Thumb up 49 Thumb down 27

  2. جواد می‌گوید:

    ۱۰سال حبس بکشه دیگه هوس گوشت شکار نمیکنه به غذای زندان عادت میکنه و البته آب خنک.

    پر طرفدار Thumb up 39 Thumb down 19

  3. پرنده مهاجر می‌گوید:

    ای بابا حیات وحش ناتوان و س ح م ز با امکانات کم باید مقابل چه خلافکاران حرفه ای مقاومت کنن. انشاله دستگیر بشه تا حیوونا چند سالی نفس بکشن.

    پر طرفدار Thumb up 29 Thumb down 12

  4. kooshan می‌گوید:

    گذشته از روال قانونی موضوع و نیز این نکته که مطابق قوانین کیفری مصوب آیا کلیه مجازاتهای ذکر شده یا بیشترین آنها اعمال خواهد شد؟ می توان گفت هرچند این شکارچی سابقه دار و ظاهرأ با تجربه ، شیوه خطرناکی را برای گریز انتخاب کرده اما در تخلفات شکار و صید تصمیم متخلفین مبنی بر ترک و گریز از صحنه بهرحال از مقاومت مخاطره آمیز و تشدید درگیری بهتر و عاقلانه تر است  امید می رود صدمات جسمی وارده بنحوی باشد که تنها بمنزله هشداری بموقع  و بیدار باشی عبرت آموز جهت کنار گذاشتن شکار غیرقانونی بوده و مانع ادامه زندگی عادی و معمول این شخص نشود چرا که برخی این ظرفیت را دارند که چنین رویدادهایی را نقطه عطف زندگی خود قرار داده و بر این اساس  داوطلبانه در رفتار گذشته خود تجدیدنظر کرده و به اصلاح نقاط منفی کردار خود بپردازند که کاری پسندیده است البته چند وچون این تغییرات ذهنی و رفتاری بستگی به شرایط فرهنگی و اجتماعی داشته و در شرایط مناسب میزان آن قابل توجه خواهد بود.

    پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 1

  5. مرتضی باقری می‌گوید:

    به یاری خداوند دستگیر شود تا حالش به جا آید.

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 4

  6. ارش می‌گوید:

    ایشالا دستگیر میشه ولی به نظر من به جای زندان میتونن اونو به عنوان محیط بان اجباری و یا اینکه ی کار دیگه بکنه، چون با زندان رفتن ادما فقط خلافکارتر میشن، اینطوری برای دولتم بهتره، برای روان خودشم بهتره، دوستان من به یاد داشته باشید هیچ آدمی خلافکار به دنیا می اد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 1

  7. خورشید می‌گوید:

    اینا به شوق بوی کباب و دود بعدش به هر خفتی تن میدن!!! سلاح و گاز اشک آور و فن اختفا و آرتیست بازی و و و …..
    همش برای یک حرکت زشت شنیع ضداجتماعی و چند لقمه گوشت مفت دزدی ….
    آخه آدم تا چه حد می تونه احمق و بی مصرف باشه….

    داغ Thumb up 4 Thumb down 5

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>