عاملین شکار دو بره آهو در خواف به جزای نقدی و یک سال حبس محکوم شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): اواسط تیرماه سال گذشته نیروهای پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان خواف حین گشت زنی شبانه به یک خودروی پراید که در محدوده دشت قلاورخانه از مسیر خاکی خارج و وارد جاده اصلی می شود مشکوک شده و ضمن متوقف نمودن خودرو به بازرسی از می پردازند. (لینک خبر در زمان انتشار)

در جریان بازرسی از خودروی پراید لاشه دو بره آهو و یک قبضه اسلحه شکاری کشف و ضبط و سه نفر در این رابطه توسط نیروهای پلیس دستگیر شدند. پس از دستگیری متخلفین موضوع از طریق فرماندهی نیروی انتظامی به اداره محیط زیست شهرستان خواف گزارش شده و نیروهای یگان محیط زیست عازم محل مربوطه می شوند.

……..لاشه دو بره آهوی نر و ماده و یک اسلحه شکاری تک لول از درون خودروی شکارچیان متخلف در خواف

رییس اداره حفاظت محیط زیست خواف در این باره گفت: متهمین شبانه به اداره محیط زیست منتقل شده و در جریان بازجویی ها اعتراف می کنند که یک آهوی ماده و دو بره اش را در دشت قلاورخانه تعقیب نموده و با اسلحه ساچمه زنی (ساچمه ریز) به سمت آنها شلیک کرده اند.

عباس طاهریان اظهار داشت: شکارچیان غیرمجاز اعتراف می کنند که پس از شلیک گلوله دو بره آهو زخمی شده و بروی زمین می افتند اما آهوی مادر فرار می کند.

با اعترافات صورت گرفته از سوی شکارچیان متخلف مشخص است که پس از شلیک با اسلحه ساچمه زنی بطور حتم تعدادی ساچمه نیز با آهوی مادر برخورد کرده و ماده آهو نیز زخمی شده است.

متهمین پس از یک شب بازداشت و تشکیل پرونده، صبح روز بعد به مراجع قضایی تحویل شده و با دستور بازپرس پرونده تا زمان رسیدگی به پرونده روانه زندان تربت حیدریه شدند.

در جریان رسیدگی به این پرونده در دادگاه کیفری (جزائی) خواف، دادگاه با توجه به صورتجلسه تنظیم شده از طرف مامورین ستاد مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی و نیروهای یگان محیط زیست در مورد کشف لاشه دو آهو، اعترافات متخلفین و سایر محتویات پرونده، بزهکاری متهمین را محرز و مسلم تشخیص داد.

بنابراین دادگاه با استناد به ماده ۱۲ قانون شکار و صید متهمین ردیف اول و دوم را به پرداخت هجده میلیون ریال جزای نقدی محکوم نمود.

همچنین دادگاه متهم ردیف سوم را به دلیل دو مورد سابقه کیفری در مورد شکار غیرمجاز در سال های ۱۳۸۲ و ۱۳۸۴ به تحمل یک سال حبس محکوم نمود.

همچنین متهمین می بایست با توجه به زمان وقوع جرم و نرخ قدیم ضرر و زیان قابل پرداخت، مبلغ چهل میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از کشتار غیر مجاز دو آهو (هر آهو به مبلغ بیست میلیون ریال) را به حساب دولت واریز نمایند.

+208
-175
  

7 دیدگاه

  1. گرگعلی می‌گوید:

    جالبه که پشت شیشه ماشینت سلام میفرستی به اباعبدالله و در عمل … !!

    پر طرفدار Thumb up 39 Thumb down 8

  2. kooshan می‌گوید:

    در همین خبر و خبر قبلی در مورد کشتار بیرحمانه کفتار در آرای صادر شده به «بند – الف ماده ۱۲ قانون شکار و صید» استناد شده که بر اساس آن قضات محترم مختارند متخلفین مرتبط را به یکی از دو مجازات جریمه نقدی از « ۱،۵۰۰،۰۰۰» ریال تا «۱۸،۰۰۰،۰۰۰» ریال یا حبس از «سه ماه» تا «سه سال» بعلت «شکار و صید جانوران وحشی حمایت شده بدون داشتن پروانه ویژه» محکوم کنند.
    که در مورد خبر کشتار دو بره آهو، دادگاه و قاضی محترم جریمه و مجازات مناسبی برای متخلفین در نظر گرفته است و چه خوب بود اگر متخلف اصلی و سابقه دار مکلف به ارائه جواز سلاح در دادگاه می شد چرا که با توجه به سابقه گذشته این شکارچی غیرقانونی ممکن است ادعای وی مبنی بر داشتن مجوز نگهداری سلاح صحت نداشته باشد.

    داغ Thumb up 11 Thumb down 11

  3. رضا می‌گوید:

    درود بر محیطبانان زحمتکش و اداره پیگیر خواف

    پر طرفدار Thumb up 22 Thumb down 15

  4. پرنده مهاجر می‌گوید:

    آخ آه این آهو های مظلوم کار خود را خواهد کرد منتظر قهر خدا و طبیعت باشید. مسیر ویرانی و سقوط در محیط زیست ایران تا کی؟

    پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 4

  5. کاسپین می‌گوید:

    درود بر نیروی انتظامی منطقه خواف و محیطبانهای گرامی

    داغ Thumb up 7 Thumb down 5

  6. شاهین می‌گوید:

    کاش با نرخ جرایم جدید مجازات می شدند و ای کاش قاضی پرونده حکم به توقیف سلاح میداد!

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 5

  7. خورشید می‌گوید:

    جالب اینجاست که این موجودات وحشی بی فرهنگ پشت شیشه ی ماشین اسم امام حسین رو نوشتن….
    اونوقت زیرش دوتا بره آهوی گلو بریده ی معصوم افتادن…
    شما از شمر بدترین لعنتیا ….
    شکسته باد دست شکارچیان عشق و زیبایی و انسانیت…..

    داغ Thumb up 9 Thumb down 8

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>