عامل شکار بزغاله وحشی در فیروزکوه علاوه بر جزای نقدی به حبس محکوم شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): عصر روز جمعه ۹۵/۲/۱۰ به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر ورود گروهی از شکارچیان به ارتفاعات منطقه آزاد ارجمند فیروزکوه در استان تهران، نیروهای یگان محیط زیست این شهرستان و دو نفر از همیاران محلی عازم منطقه مذکور شدند. (لینک خبر در زمان انتشار)

رییس اداره حفاظت محیط زیست فیروزکوه در این باره گفت: محیط بانان و همیاران جهت برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل شده و سه نفر را در تاریکی شب بازداشت نمودند.

محمد فریدی اظهار داشت: در بازرسی از متخلفین لاشه یک بزغاله وحشی، یک قبضه اسلحه گلوله زنی برنو، تعدادی فشنگ و سایر ادوات شکار کشف و ضبط گردید.

شکارچیان متخلف طی هماهنگی با قاضی کشیک به پاسگاه انتظامی ارجمند تحویل شده و پس از یک شب بازداشت، یک نفر که دخالتی در تخلف نداشت آزاد شده و دو نفر دیگر جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی شدند.

متخلفین صبح روز شنبه ۹۵/۲/۱۱ مبلغ یکصد میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیر مجاز یک بزغاله وحشی را به حساب دولت واریز و فیش مربوطه را به دادگاه ارائه نمودند.

در جریان رسیدگی به این پرونده در دادگاه کیفری (جزایی) شهرستان فیروزکوه، دادگاه با عنایت به صورتجلسه نیروهای یگان محیط زیست، اعترافات متخلفین، کشف لاشه شکار و سایر محتویات پرونده بزهکاری متهم ردیف اول را محرز و مسلم دانست و متهم ردیف دوم را نیز با توجه به عدم وجود ادله کافی از اتهامات وارده تبرئه نمود.

بنابراین دادگاه با استناد به مواد ۱۱ و ۱۴ قانون شکار و صید متهم ردیف اول را به تحمل شش ماه حبس محکوم نمود.

البته دادگاه با عنایت به اینکه متهم فاقد سابقه کیفری بوده است شش ماه حبس وی را به مدت پنج سال تعلیق نمود.

در صورتیکه متهم در طول مدت تعلیق حبس مرتکب یکی از جرائم عمدی موجب قصاص، دیه و یا تعزیر شوند، دادگاه قرار لغو تعلیق را صادر نموده و متهم مجازات تعیین شده (شش ماه حبس) و مجازات جرم جدید را همزمان می بایست تحمل نمایند.

0
-2
  

6 دیدگاه

  1. چغوک می‌گوید:

    چقدر هم زود جریمه ی ۱۰ میلیون تومنی رو واریز می کنند !

    با ۱۰ میلیون تومن میشه حداقل ۲۰۰ کیلو گوشت درجه ی ۱ گوسفندی ( تازه اگه خیلی گرون بخرن کیلویی ۵۰ تومن ! ) خرید !

    اما نصیب این شکارچیان بدبخت همون ۴ کیلو گوشت بزغاله هم نیست !

    پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 11

  2. خورشید می‌گوید:

    همونطور که این موجود بی فرهنگ مطمئنا تا حالا بارها مرتکب این غلط شده و فقط گیر نیفتاده تا پرونده ای داشته باشه، شک نکنید طی این پنج سال تعلیق مجازات باز هم مرتکب جرم خواهد شد!! چون مال مفت دزدی روح آدم رو آلوده و معتاد می کنه…!
    و از اونجا که مجرمین بی فرهنگ دیر یا زود دچار حماقت های کوچیک و بزرگ میشن انشالا که پیش از بیشتر به گند کشیدن کوه و دشت بازم گیر بیفته و شرش از سر حیوانات بی گناه کم بشه…..
    آمین

    داغ Thumb up 7 Thumb down 14

    • محیطبان الف می‌گوید:

      انشاءالله با حضور فعال محیطبانان منطقه فیروزکوه و تلاش مجدانه مهندس فریدی در صورت قصد تکرار جرم توسط متخلفین در اولین فرصت به دام محیطبانان می افتن

      داغ Thumb up 6 Thumb down 10

  3. پرنده مهاجر می‌گوید:

    بعضیا هنوز درک نکردن گه جریمه یک بز یا میش ده میلیون تومانه

    آیا همچین ضرری ارزش ریسک داره ؟

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 5

  4. رشید می‌گوید:

    این بی فرهنگ بدبخت احتمالا میخواسته با برنو خرگوش بزند اشتباهی بزغاله زده !!!

    داغ Thumb up 9 Thumb down 12

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>