همزمان با افزایش دما و کاهش بارندگی، تراز سطح آب دریاچه ارومیه رو به کاهش نهاد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): همانطور که پیش بینی میشد همزمان باغ گرم شدن هوا، کاهش میزان بارندگی ها و افزایش تبخیر، تراز سطح آب دریاچه ارومیه از ابتدای خردادماه سال جاری رو کاهش نهاد.

پس از آنکه تراز سطح آب دریاجه در روز دوم خرداد به بالاترین سطح در سه سال اخیر یعنی به ۱۲۷۱٫۱۵ متر از سطح دریا رسید، تراز سطح آب دریاچه رو به کاهش نهاده و در روز چهارم خرداد به ۱۲۷۱/۱۳ و در روز هفتم خردادماه به ۱۲۷۱/۱۱ متر از سطح دریا رسید.

تراز سطح آب دریاچه ارومیه نسبت به روز مشابه در دو سال قبل (دوم خردادماه ۹۳ و ۹۴) به ترتیب ۴۷ و ۵۶ سانتی متر افزایش نشان می دهد.

البته همانطور که در نمودار فوق نیز مشخص است تراز سطح آب دریاچه ارومیه در سال های اخیر همواره از اواخر خردادماه به دلیل افزایش دمای هوا و کاهش بارندگی ها رو به کاهش نهاده و مجددا از اواخر آبان ماه سیر صعودی نشان می دهد.

+214
-340
  

1 دیدگاه

  1. شاهین می‌گوید:

    بایستی طرحهای انتقال آب به دریاچه با جدیت پی گیری شود. معلوم هست که تنها با اتکا به بارندگی نمیشه امیدی به احیا ارومیه داشت.

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>