رییس جمهور: به وعده هایم در خصوص دریاچه ارومیه عمل کرده ام

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): رییس جمهور امروز دوشنبه در اجتماع بزرگ مردم استان آذربایجان غربی در ورزشگاه تختی ارومیه گفت: وعده داده بودم اولین مصوبه دولتم احیای دریاچه ارومیه خواهد بود و به آن عمل کردیم.

دکتر روحانی با اشاره به سفر خود به استان آذربایجان غربی پیش از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و وعده‌ای که در آن سفر به مردم این استان مبنی بر احیاء‌ دریاچه ارومیه داده بود، گفت: ما به وعده‌ای که به مردم ارومیه داده بودیم، عمل کردیم و اولین مصوبه دولت یازدهم در خصوص احیاء دریاچه ارومیه بود.

رییس‌ جمهوری دریاچه ارومیه را نگین آذربایجان غربی توصیف کرد و افزود: اگر شرایط و برنامه‌های سال‌های گذشته در رابطه با دریاچه ارومیه ادامه پیدا می‌کرد و برنامه‌های مدون دولت تدبیر و امید در زمینه احیاء دریاچه ارومیه اجرا نمی‌شد، امروز باید سطح آب این دریاچه ۱۲۰ سانتیمتر دیگر کاهش می‌یافت که در آن صورت، شرایطی بحرانی برای دریاچه ارومیه و محیط زیست استان آذربایجان غربی پدید می آمد اما امروز به همت مسئولان و مردم، سطح آب دریاچه ارومیه بالاتر از سال ۹۲ و شرایط آن به سمت تثبیت است.

دریاچه ارومیه به دست مردم آذربایجان احیا شد

دکتر روحانی با اشاره به اینکه ۱۷ دستگاه اجرایی کشور، مسئول احیاء‌ دریاچه ارومیه هستند، گفت: دستگاه‌های اجرایی، کشاورزان، مردم استان و دانشگاهیان، تلاش و کمک فراوانی کردند تا امروز به این باور برسیم که دریاچه ارومیه احیاء و آباد خواهد شد و باید برای نسل آینده بنویسید که دریاچه ارومیه به دست مردم آذربایجان احیا شد.

امسال ۱۵ هزار هکتار اراضی استان به سیستم آبیاری مدرن تجهیز می‌شود

رییس‌ جمهور با اشاره به اینکه طرح‌هایی که برای توسعه کشاورزی استان آذربایجان غربی اجرا می‌شود، ۱۲ هزار اشتغال مستقیم و هزاران شغل غیرمستقیم را ایجاد کرده و انواع محصولات استان را ۲۰۰ هزار تن افزایش می دهد، افزود: تا پایان سال جاری ۱۵ هزار هکتار از اراضی استان به سیستم‌های آبیاری مدرن، تجهیز خواهد شد.

+31
-27
  

7 دیدگاه

  1. جواد می‌گوید:

    تشکر میکنیم از شما کاملا زحمات شما مشخص است که مشکل دریاچه حل شده

    داغ Thumb up 9 Thumb down 8

  2. جمشید از خوی می‌گوید:

    بسیار جای خوشوقتیست که حفاظت از محیط زیست کم کم جایگاه خود را باز مییابد،ولی ایکاش همین مردم در دو سوی دریاچه مانع از احداث این به اصطلاح میانگذر میشدند تا چنین ضایعه ای برای نگین شمالغرب رخ دهد.!

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 2

  3. kooshan می‌گوید:

    اینکه دولتهای متصدی امور اجرایی و از جمله دولت فعلی ملاحظات زیست محیطی را در برنامه ها و اقدامات خود گنجانیده و مراعات کنند نشانه ای مثبت و امیدوار کننده است ولی بهرحال تخریبهای صورت گرفته طی دهه های گذشته در کوتاه مدت جبران نخواهد شد و لازم است حرکت در مسیر پیشرفت و توسعه برای همیشه با حفاظت از محیط زیست و طبیعت کشور همراه گردد و این شیوه اداره امور تثبیت و نهادینه شده و فارغ از جابجائیهای دوره ای و معمول در مدیریتهای قانونی و ذیصلاح کشور ثابت و پابرجا باقی مانده و به باوری عمومی مبدل شود.
    در مورد خاص «احیای دریاچه ارومیه» ضمن استقبال از اقدامات انجام شده و درخواست تداوم آنها نمی توان به وضع ناپایدار فعلی اکتفا کرده و کار را تمام شده تلقی کرد بلکه بایستی این موضوع بمانند سایر اقدامات مهم زیست محیطی دیگر باید همواره مورد توجه بوده و پیگیری شود و زمانی که شرایط «دریاچه ارومیه» به یک وضعیت نسبتأ ثابت و پایدار در قیاس با موقعیت مطلوب گذشته آن در حدود چهار دهه پیش برسد آنگاه می توان کار را تا حد زیادی انجام شده دانست و آنگاه به اقدامات حفاظتی و نگهدارنده معمول بسنده کرد.

    موافقم / مخالفم Thumb up 3 Thumb down 1

  4. مهدی می‌گوید:

    آقای روحانی بهتر نیست این صحبت ها رو بعد از فصل گرما می زدید ؟ طبیعیه در طول فصل بارش سطح اب جاری وارده به دریاچه بالاست. عملکردی که شما از ان صحبت می کنید بعد از فصل گرما و در ابتدای فصل بارش اینده مشخص میشه. حیفه وجهه دولت امید و تدبیر با صحبت های عجولانه خدشه دار بشه.

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 2

  5. حمید می‌گوید:

    اینکه در مورد دریاچه ارومیه فکر کنیم و حرف بزنیم می تونه نشانه ای از نگاه درست به چالش ها و مشکلات حال و آینده منطقه باشه و جای امیدواری و خوشبینی داره. اما باید بیشتر عمل کرد و فاصله با میزان مطلوب را همیشه عنوان کرد.درنتیجه فاصله ی زیادی با وضع بهبودی داریم.

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>