ضارب محیطبان آرامش فر خود را به کلانتری معرفی کرد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): عمل جراحی دوم بر روی پای محیط بان علی آرامش فر که روز یکشنبه ۹۵/۳/۱۶ حین انجام وظیفه توسط یک شکارچی متخلف هدف گلوله قرار گرفت، امروز در بیمارستان نمازی شیراز انجام گرفت.

پزشک معالج محیط بان آرامش فر در گفت و گو با خبرنگار دیده بان گفت: روز گذشته عمل جراحی سنگینی بر روی پای بیمار انجام گرفت که در مجموع عمل موفقیت آمیزی بود و حال عمومی بیمار نیز مناسب است اما نتایج نهایی چند روز بعد و پس از باز نمودن پانسمان ها مشخص خواهد شد.

وی گفت: در دو صورت عضو آسیب دیده می بایست قطع شود، یکی اینکه خونرسانی به عضو مورد نظر صورت نگیرد و دیگر اینکه بافت های عضو مربوطه دچار عفونت شود.

خوشبختانه مشکل عروقی پای بیمار تا حدی بر طرف شده و فعلا خون رسانی به پا انجام می شود و امیدواریم عفونت گسترده در عضلات و استخوان پای بیمار نیز ایجاد نشود.

در حال حاضر اعصاب پای بیمار عملکرد مناسبی ندارند و به همبن دلیل همچنان احتمال نقص عضو در ایشان وجود دارد. اینکه آیا اعصاب به عملکرد طبیعی خود بازمی گردند یا خیر نیازمند گذشت حداقل چندین ماه زمان می باشد.

رییس اداره محیط زیست شهرستان بویراحمد نیز گفت: ضارب محیط بان آرامش فر پس از گذشت یک هفته امروز خود را به کاتنتری ۱۳ یاسوج معرفی نمود و با دستور مقام قضایی جهت تکمیل تحقیقات در اختیار پلیس اطلاعات قرار دارد.

البته این شخص منکر هرگونه تیراندازی به محیطبان آرامش فر است و ادعا می کند که روز حادثه در منطقه حضور نداشته است.

اما محیط بانان کاملا وی را در زمان درگیری شناسایی نموده اند و تحقیقات پلیس در این زمینه عدم صحت ادعای وی را روشن خواهد نمود.

+22
-1
  

20 دیدگاه

  1. میش مرغ می‌گوید:

    خدا خودش کمک کنه به این محیطبان مظلوم

    خیلی سخته عاشق طبیعت و خدمت باشی ولی پای راه رفتن و قدم گذاشتن در راهی که هر روز میرفتی نداشته باشی

    دلم از بی معرفتی برخی آدمها خیلی گرفته …

    پر طرفدار Thumb up 35 Thumb down 3

  2. اشکان می‌گوید:

    بخاطر ۸۰۰تا۹۰۰هزار تومان چه بلایی سرش اومده

    وقتی پا نداشته باشی زندگی چه معنی میده !!

    پر طرفدار Thumb up 23 Thumb down 5

    • مسعود می‌گوید:

      همه که به خاطر پول کار نمیکنند دوست من. مطمئن باش اگه این بزرگوار به خاطر این حادثه پای خودش رو هم از دست بده همه عمر به این رشادتش افتخار میکنه.

      پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 1

  3. رشید می‌گوید:

    انشالله سلامتی کامل نصیب این محیط بان فداکار شود ما دوستداران محیط زیست و حیات وحش تنها امیدمان آقای آرامش فر و همکاران قسم خورده اش در سراسر کشور است. برای سلامتی ایشان دعا میکنیم.

    پر طرفدار Thumb up 25 Thumb down 4

  4. بهزاد می‌گوید:

    اقلا به اندازه سر سوزن شهامت داشته باش کاری که کردی گردن بگیر

    هرچند شما شکارچیها فقط وقتی اسلحه دستتون هست شجاعت دارید !

    امیدوارم جناب قاضی بدلیل نبود ادله کافی این جنایتکارو تبرئه نکنه!

    وزارت بهداشت همه امکاناتشو بسیج کنه که پای آقای آرامش قطع نشه

    خانم ابتکار که عضو هیئت دولته این مسئله رو با وزیر بهداشت در میان بگذاره هرچند این کار باید همون روز حادثه اتفاق می افتاد.

    داغ Thumb up 30 Thumb down 31

    • خورشید می‌گوید:

      شهامت رو فقط وقتی دارن که با یک اسلحه ی پر از پشت یک صخره و پنهانی به یک حیوون زبون بسته ی بی پناه شلیک می کنن… گوشت و استخونش رو از هم می درن و خونش رو روی سنگ ها می ریزن… بعد با شجاعت بیشتری سر از بدنش جدا و تنش رو مثله می کنن و توی کوله هاشون جامیدن…
      قبلش هم با افتخار کنار جسدش عکس می گیرن… انگار که شق القمر کردن و در نبرد رو در رو و پایاپای با دیو سفید جنگیدن و پیروز شدن….
      تمام فیلم و عکس های احمقانه ای که مدام باعث دستگیری این ….ها میشه دلیلش همینه!!! اثبات شجاعت و جبران تمام کمبودها و احساس حقارت های قدیمی!!!

      داغ Thumb up 31 Thumb down 36

      • حسن می‌گوید:

        در احمق بودنشان که شکی نیست

        داغ Thumb up 12 Thumb down 19

        • مسعود می‌گوید:

          خورشید و حسن محترم، متاسفانه پتانسیل کافی برای شکار حرفه ای به صورت صحیح و اصولی امروزه در کشور ما وجود نداره. اما در کل “شکار” رشته ورزشی مورد علاقه میلیونها نفر در سرتاسر دنیاست و عده زیادی هم در بخش های مختلف مربوط به این ورزش از گردشگری گرفته تا طراحی و تولید و فروش لوازم شکار و تکثیر و پرورش گونه های شکاری شاغل هستند. یعنی به نظر شما همه این افراد احمقند؟
          آیا کسی رو میشناسید که به اندازه مرحوم اینانلو به طبیعت ایران خدمت کرده باشه؟ آیا میتونید نقش دکتر هدایت الله تاجبخش (بنیانگذار موزه دارآباد) رو در بالابردن دانش بومی مردم از حیات وحش کشور نادیده بگیرید؟ آیا این دو بزرگوار دچار عقده حقارت بودند؟
          قضاوت نا آگاهانه و برخورد احساسی با این موضوع فقط موجب سردرگمی بیشتر جامعه و باز شدن میدان برای غارتگران حیات وحش میشه و شرایط رو از این که هست، بدتر میکنه.

          پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 6

          • kooshan می‌گوید:

            نظرات شخصی محترم بوده اما بعید است دلایل منطقی جهت «ورزش» تلقی کردن «شکار» وجود داشته باشد مگر آنکه جایگاه «حیوان زنده» با دارا بودن غریزه میل به زندگی و احساس محبت و درد و وحشت و… در «شکار» را مشابه نقش اشیاء و وسائل بیجان و فاقد درک و احساس نظیر «توپ»، «راکت»، «وزنه» و…. در ورزش بدانیم که این هم موجه بنظر نمیرسد.

            داغ Thumb up 4 Thumb down 13

      • محمد کریمی می‌گوید:

        دوستان شما برای عروسی هاتون فقط با سالاد از مهمان ها پذیرایی کردید؟

        پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 8

  5. DORNA می‌گوید:

    کشتار هر موجود زنده و با علاقمندی و انگیزه به خاک و خون کشیدنش قتل است.
    ان شاء الله آقای آرامش فر اینروزهای سخت را با سلامتی و بهبود کامل پشت سر بگذارند.

    داغ Thumb up 9 Thumb down 15

  6. پنجه طرلان می‌گوید:

    انشاالله در این ماه مبارک به حق صاحب این مهمانی آقای آرامش فر بنده خدا مظلوم مشمول برکات و عنایت حق تعالی بشن و سریع نشانه های سلامتی کامل در وجودشان و پای مضروب هویدا گردد انشاالله

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 2

  7. محمد کریمی می‌گوید:

    انشالله خداوند سلامت جسمی این محیط بان رو بهش برگردونه،
    همینطور امیدوارم سلامت روحی برخی از دوستان هم حاصل بشه.

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 6

  8. بهزاد می‌گوید:

    بعضی ها اگه به اندازه یه فندق عقل داشته باشند می فهمند که برای تهیه شام عروسی هیچگاه دست به کشتار حیات وحش نمی زنند

    کار شکارچی کشتن و حذف کردن گونه های حیات وحش است که البته اخیرا شکارچیان به دلیل سلامت روحی بسیار بالایی که دارند ناجوانمردانه به روی محیط بانان آتش می گشایند.

    داغ Thumb up 6 Thumb down 13

    • مسعود می‌گوید:

      مگه حیوونی که ازش همبرگر میسازید و میخوریدش موقع مرگ درد نمیکشه؟ چطور کشتن حیوانات اونجا صحیحه… اما شکارشون غلط؟ چرا نباید گونه های شکاری رو پرورش بدیم و در طبیعت رها کنیم و بعد برای شکارشون پروانه صادر کنیم؟ این “کشتن” با اون “کشتن” چه تفاوتی داره؟!
      تنها راه احیای حیات وحش ایران در شرایط فعلی، کاریه که همین امروز در آفریقای جنوبی در حال انجامه. برای اطلاعات بیشتر مراجعه بفرمائید به سایت CIC (فدراسیون جهانی شکار و حفاظت از حیات وحش):
      http://www.cic-wildlife.org/
      در مورد اینکه شکار ورزش تلقی میشه یا نه البته تردید دارم. اما بی شک برای اینکه شکارچی خوبی باشید باید یک طبیعت گرد حرفه ای و دوستدار طبیعت بوده و به مجموعه ای از علوم مربوطه تسلط داشته باشید.

      پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 3

      • بهزاد می‌گوید:

        اولا شما از کجا میدونید که من گیاهخوار نباشم؟
        دوم کشتن حیواناتی که پرورش می دهید چه ربطی داره به کشتن گونه های حیات وحش آنهم حیات وحش ایران که به مدد شما حضرات شکارچی خیلی جا ها نابود شده
        سوم سازمان پول نداره محیط بان استخدام کنه شما چه جوری می خواهید آهو و قوچ و میش پرورش بدهید ؟ اگر هم کسی را می شناسید که هزینه این کارو تقبل میکنه لطفا معرفی بفرمایید
        در خاتمه محض اطلاع حضرت عالی در خیلی از کشتارگاههای دنیا قبل از بریدن سر حیوان با یک ضربه سریع و ناگهانی به سر ، حیوان جان خود را از دست می دهد و زجر بسیار کمتری می بیند.

        داغ Thumb up 2 Thumb down 8

        • مسعود می‌گوید:

          من در مورد شما صحبت نمیکنم بهزاد عزیز. در مورد عموم جامعه صحبت میکنم. آیا عموم مردم جوامع امروزه گیاهخوارند؟!
          در حال حاضر در آمریکا و اغلب کشورهای اروپایی با برنامه ریزی قبلی گونه های شکاری پرورش داده میشن و در طبیعت رهاسازی میشن تا نسلشون حفظ بشه. هزینه این برنامه هم از طریق توریسم شکار تامین میشه. کشور ما هم از این لحاظ پتانسیل بالایی داره که متاسفانه تابحال به این مهم توجه نشده و در صورت تامین هزینه اولیه میتونیم چنین پروژه هایی داشته باشیم.
          مد نظر داشته باشید که نسل هیچ گونه جانوری تابحال به خاطر شکار منقرض نشده و علت انقراض گونه ها همیشه “ازبین رفتن زیستگاه” بوده است. نمونه بارز این مسئله “دوپای فیروز” و “حفار ایرانی” هستند. دو گونه جونده بومی ایران که همین الان در یک قدمی انقراض اند و تابحال حتی یک گلوله از طرف هیچ شکارچی به طرف آنها شلیک نشده.

          پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

        • حجت می‌گوید:

          اول: همه نمیتوانند و دوست ندارند که مثل شما گیاه خوار باشند.
          همه ی نعمت های خداوند برای استفاده است و اعتقادات شما فقط
          برای خودتان میتواند استفاده داشته باشد.

          دوم: سازمان پول کافی برای ایجاد قرق های اختصاصی نداره و هزینه برای
          تکثیر و پرورش و رها سازی نداره به بخش خصوصی واگذار کنه تا خودشون هم
          پرورش و رها سازی کنند و هم مجوز شکار صادر کنند.

          سوم : کشتارگاه های دنیا و ضربه ی ناگهانی به سر ؟؟؟!!!
          زجر نکشیدن حیوان در کشتارگاه ؟؟؟!!!

          کمی تحقیق و مطالعه………….

          پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 0

    • محمد کریمی می‌گوید:

      شما راجع به بدن مثله حیوان طوری حرف میزنید انگار تا به حال از در مغازه قصابی هم رد نشده اید،یا هرگز همین بدن های مثله شده زینت سفره هاتان نبوده؟!

      پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 5

      • محمد کریمی می‌گوید:

        با این حرفها می خواهید از شکار و شکارچی چهره ای دیو گونه بکشید که میکشد، میدرد و مثله میکنند و در کوله هایشان میگذارند…
        مردم را ساده و… می پندارید و هر طور که می خواهید حرف میزنید،به هر حال انتظار بیشتری هم از شما نیست.

        پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 5

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>