عامل صید غیرمجاز ۱۵ قزل آلای خال قرمز در پارک ملی لار پس از واریز ۴۵میلیون ریال جریمه به دادگاه معرفی شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): نیروهای یگان محیط زیست پارک ملی لار حین گشت زنی و کنترل رودخانه های منطقه یک صیاد غیرمجاز را شناسایی و بازداشت نمودند.

رییس پارک ملی لار در این باره گفت: در جریان بازرسی از این متخلف ۱۵ عدد ماهی قزل آلای خال قرمز و یک رشته تور کشف و ضبط گردید.

فرهاد زندی اظهار داشت: صیاد متخلف پس از بازداشت و تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی گردید.

متهم صبح روز ۹۵/۳/۱۰ مبلغ ۴۵ میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از صید غیرمجاز پانزده عدد ماهی قزل آلای خال قرمز (۳ میلیون ریال بابت هر یک عدد ماهی) را به حساب دولت واریز و فیش مربوطه را به دادگاه ارائه نمودند.

متهم در دادگاه به جرم صید غیرمجاز گونه جانوری حمایت شده در محدوده پارک ملی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۳ قانون شکار و صید به حبس از ۹۱ روز تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و هشتصد هزار ریال تا بیست میلیون ریال و در صورت تکرار جرم (سابقه دار بودن) به هر دو مجازات (حبس و جزای نقدی) محکوم خواهند شد.

+6
-2
  

20 دیدگاه

  1. لاچین می‌گوید:

    فکر کنم چندتا ماهی هم تو شکمش قایم کرده.

    پر طرفدار Thumb up 34 Thumb down 25

  2. حسام ( میر شکار ) می‌گوید:

    خدرد دل زیاد هست . از طرف تمام دوستداران محیط زیست این رو از شما مسئولین دیده بان میخوام شفاف سازی کنید نه اینکه وجه شکارچی رو از این بیشتر خراب کنید . به همه بگید چه اتفاقاتی برای محیط زیست می افته ! شکار بی رویه تنها ۲ درصد از منابع جانوری رو ازبین میبره . اما ۹۸ درصد مابقی چی ؟ چرایی این سوال رو میتونید جواب بدید ؟ ای کاش سانسور نمی کردید ! اصلا یه کاری کنید ! برای ما بگید اداره محیط زیست چه مسئولیتهایی داره و باید چه کار کنه در کشور ! آره این خیلی خوبه ! ببینیم وضیفشون چیه و تا حالا چقدر بهش عمل کردن ؟ ممنونم .

    پر طرفدار Thumb up 65 Thumb down 16

  3. داریوش می‌گوید:

    چی از جون حیات وحش نیمه جون کشور میخان ؟

    خوب برید کار کنید نون هلال در بیارید مثل بقیه ! مگه خون شما رنگینتره ؟

    داغ Thumb up 21 Thumb down 41

    • پلنگ هفتاد قله(مهراب) می‌گوید:

      آقا داریوس عزیز این آدمها اتفاقا پول دارن.
      تنها دلیل شکار کردن این افراد شکم پرستی و لذت جنون آمیز شکار هست.

      داغ Thumb up 14 Thumb down 24

  4. رضا می‌گوید:

    این آمار خنده دار رو از کجا درآوردین

    شکار غیرمجاز ۲درصد جمعیت حیات وحش رو نابود میکنه ؟؟؟؟؟؟

    نخیر دوست عزیز در ایران در حال حاضر ۸۰درصد نابودی حیات وحش به دلیل شکار و صید غیرمجازه

    لطفا سعی نکنید نابودی طبیعت ایران به دست شکارچیا رو توجیه کنید

    داغ Thumb up 8 Thumb down 25

    • حسام ( میر شکار ) می‌گوید:

      شما به جای اینکه این حرف رو بزنید چشمتون رو باز کنید . و باز هم دیدبان عزیز ۸۰ درصد نوشته بنده رو سانسور کرده !

      پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 2

  5. kooshan می‌گوید:

    بهرحال تخلفی روی داده و بایستی روال قانونی معمول طی شود اما خدمت برخی علاقمندان محیط زیست و معترض به انتشار اینگونه اخبار باید عرض کرد که اطلاع رسانی تخلفات «شکار و صید» تحلیل و تفسیر و دیدگاه مدیریت « پایگاه خبری دیده بان» نیست که تصور قصد و نیت داشتن برای خراب کردن وجهه شکارچیان و حامیان شکار را در اذهان ایجاد کند بلکه این وقایعی است که در بیرون از ذهن ما اتفاق افتاده و اینکه وجهه مرتکبین اینگونه تخلفات مثبت بنظر نمی آید بیش از هر چیز به عمل و رفتار بی ضابطه و غیرقانونی و در بسیاری موارد بیرحمانه و ظالمانه خود متخلفان برمیگردد و طبعأ تغییر این وجهه نیازمند اصلاح رفتار و کردار خود آنهاست و روشن است جهت کسب رضایت خاطر حامیان شکار و شکارچیان حرفه ای، هرچند که بفرض خوش بینانه همگی قانونمند هم باشند، منطقی و قابل قبول نیست که خواستار عدم انتشار اخبار تخلفات شد، ضمن اینکه بخش عمده مطالب اطلاع رسانی شده توسط دیده بان که بخش اصلی آن را اخبار تخلفات «زیست محیطی و شکار و صید» تشکیل می دهد همان « اتفاقاتی است که برای محیط زیست کشور می افتد».
    نکته دیگر اینکه بجهت نبود مستندات معتبر نمی توان بطور قطعی داوری کرد اما بنابر تجربه عینی در بسیاری موارد دست اندرکاران محترم «دیده بان» پاسخ نقطه نظرات «مخالفان شکار» را بدون دلیل حذف کرده و منتشر نمی کنند و در این مورد گلایه «مخالفان شکار» اگر بیشتر نباشد کمتر نیست و اصولأ بهتر است مسئولین محترم «دیده بان» فارغ از برخی ملاحظات مبنی بر انتشار متوازن و متساوی دیدگاهها و در برخی موارد با چربش کفه ترازو بنفع حامیان شکار و شکارچیان، هر آنچه و بهرمقدار که در چهارچوب قوانین و مقررات جاری ارسال می شود را در راستای انعکاس واقعیتها و شفاف سازی منتشر کنند .
    نکته دیگر آنکه شخصأ به مستند و منبع این گفته که : «……. شکار بی رویه تنها ۲ درصد از منابع جانوری رو ازبین میبره . اما ۹۸ درصد مابقی چی ؟……..» جهل دارم و خوب است این نظردهنده محترم مرجع معتبر مورد استناد این آمار را جهت اطلاع بیان کنند و مطلب بعد اینکه بطور مکرر شیوه مواجهه منطقی و منصفانه و نیز نقادانه با مشکلات و موانع موجود در مسیر حفاظت از محیط زیست و حیات وحش کشور گفته شده که همانا توجه به ارتباط منطقی و ضروری ارتقا و بهبود سطح حفاظت از محیط زیست و حیات وحش کشور با تفاهم و توافق و عزم ملی بر حرکت پیوسته در مسیر پیشرفت و توسعه پایدار کشور و چگونگی و میزان عمل به آن است و طبعأ حوزه محیط زیست و حیات وحش کشور را بشکل جزیره ای و بدون ارتباط با دیگر شاخصها و متغیرهای کلان توسعه ای نمی توان و ممکن نیست مورد بررسی معتبر و دقیق و نقادانه قرار داد و هر نوع جداسازی این حیطه از سایر حوزه های کلان ملی، نتایج مثبتی ببار نخواهد آورد.
    و نهایتأ بطور مشخص اگر «حامیان شکار و شکارچیان محترم» بهر دلیل مدیریت فعلی «س. ح. م. ز.» را علت اصلی مشکلات موجود در حوزه «محیط زیست و حیات وحش» کشور می دانند بشخصه و در صورت تثبیت ممنوعیتهای فعلی و عدم تغییر محدودیتهای اعمال شده در قبال «شکار تروفه و تفریحی» و در صورت وجود و معرفی گزینه بهتر و کارآمدتر، با تغییر مدیریت این نهاد مخالفتی ندارم.

    داغ Thumb up 7 Thumb down 10

  6. kohgard می‌گوید:

    ای کاش جریمه هر ماهی یک میلیون تومن بود تا این دزدا رو حسابی نقره داغشون می کردن

    آدم قزل آلا رو توی استخر پرورشی هم می بینه کیف می کنه چه برسه که بشه توی رودخونه دیدشون.

    البته اگه آقایون اراذل اجازه بدن.

    داغ Thumb up 10 Thumb down 22

  7. خورشید می‌گوید:

    دیده بان جان
    گویا عوامل آتش سوزی عمدی پاسارگاد و داراب دستگیر شدن! شما اطلاعات تکمیلی دارین از این تراژدی؟!

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 2

  8. جواد می‌گوید:

    خوش به حال این جماعت شکارچی ما زیر بار مشکلات زندگی وقت سر خاروندن نداریم اون وقت اینا اسلحه میلیونی میخرن میرن شکار خوش گذرونی

    داغ Thumb up 6 Thumb down 19

  9. عثمان می‌گوید:

    تو عکس تعداد ماهیا ۱۶ تاست

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 3

  10. احسان می‌گوید:

    این جریمه ها کجا میره دقیقا و خرج چه قسمت از مشکلات محیط زیست میشه؟

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 1

  11. عاشق طبیعت می‌گوید:

    اصلا به آبرو ریزیش و دست بند زدنش میرزه همچین غلطهایی میکنند ؟

    داغ Thumb up 12 Thumb down 10

  12. علی نوایی می‌گوید:

    امیدوارم دادگاه گزنک لاریجان آمل مجازات سنگینی واسه این مجرمای بی انصاف حکم کنه .

    داغ Thumb up 5 Thumb down 13

  13. سام می‌گوید:

    سلام
    دوستان شما حق ندارید به ماهیگیران و شکارچیان توهین کنید.اگه خیلی جوش محیط زیست رو میزنید روزها به جای سوار شدن ماشین شخصیتون با اتوبوس و مترو تردد کنید.ماهیگیری هم نوعی تفریحه.مگه در کشورهای دیگه ماهیگیری نمیکنن؟؟؟ چرا همیشه با تخریب دیگران خودمونو توجیح میکنیم؟؟؟
    این اقا هم بخاطر صید قزل خال قرمز که در معرض انقراضه جریمه شدن.
    همه چیز افراطش ضرر میزنه.ما باید فرهنگ ماهیگیری ورزشی رو جا بندازیم.نه اینکه ماهیگیری رو کلا جمع کنیم.باتشکر از دیده بان محیط زیست.
    ماهیگیر بگیر و رها کن ( ورزشی)

    پر طرفدار Thumb up 24 Thumb down 1

  14. deer می‌گوید:

    دست بوس هر چی محیطبان

    داغ Thumb up 1 Thumb down 8

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>