متخلف صید کبک علاوه بر ضرر و زیان محیط زیست به جزای نقدی محکوم شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): از مدتی قبل نیروهای یگان محیط زیست دماوند در جریان فعالیت های مجرمانه یک گروه از متخلفین شکار و صید کبک در عرصه های طبیعی این شهرستان قرار گرفته بودند.

رییس اداره محیط زیست شهرستان دماوند در این باره گفت: محیط بانان پس از مدتی تحقیق و بررسی اعضای این گروه را شناسایی و ردیابی نموده و چند روز قبل متوجه حضور مجدد آنها در منطقه شدند.

عباس میرزاکریمی اظهار داشت: محیط بانان به گشت و برقراری کمین در نقاط مختلف پرداخته و نهایتا حوالی غروب متخلفین را مشاهده نمودند.

مامورین جهت برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل شده و سه نفر را حین عبور از مسیرهای فرعی بازداشت نمودند.

در بازرسی از متخلفین دو عدد کبک وحشی زنده که برای شکار کبک دست آموز شده بودند به همراه یازده تله زنده گیری کبک، تعدادی اسپیکر، چاقو، دو کوله پشتی و سایر ادوات صید کشف و ضبط گردید.

متخلفین پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی شدند.

متهمین در تاریخ ۹۵/۳/۲۲ مبلغ چهار میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از صید غیرمجاز دو عدد کبک را به حساب دولت واریز و فیش مربوطه را به دادگاه ارائه نمودند.

در جریان رسیدگی به این پرونده در دادگاه کیفری شهرستان دماوند، دادگاه با استناد به گزارش ضابطین دادگستری (محیط بانان)، کیفرخواست صادره از دادستان دماوند، تحقیقات به عمل آمده و سایر محتویات پرونده بزهکاری متهم ردیف اول را محرز و مسلم دانست.

بنابراین دادگاه با استناد به ماده ۱۱ و ۱۴ از قانون شکار و صید متهم را به پرداخت سه میلیون ریال جزای نقدی محکوم نمود.

همچنین با رای دادگاه کلیه ادوات و وسایل کشف شده از متخلفین به نفع دولت مصادره گردید.

+115
-56
  

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>