فیلم لحظه ورود گرد و غبار به شهر ایلام

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): همزمان با وزش باد گرد و غبار شدیدی از روز پنجشنبه استان های غربی کشور را فرا گرفته است.

فیلم کوتاه زیر لحظه ورود گرد و غبار در روز پنجشنبه ۹۵/۳/۲۷ به شهر ایلام را نشان می دهد.
 

.

0
-1
  

9 دیدگاه

  1. رشید می‌گوید:

    اصفهان هم امروز غیرقابل تحمل شده بود !!!!!!

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 2

  2. DORNA می‌گوید:

    آنچه که همه ما از سازمان محیط زیست سراغ داریم فرافکنی است!
    ۱٫ در آلودگی هوای تهران شهرداری ها، بنزین، معادن شن و ماسه، کارخانجات خودروسازی متهم هستند و ماجرا ربطی به سازمان محیط زیست ندارد!!!

    ۲٫ در آلودگی هوای استانهای ایلام، کرمانشاه و خوزستان تا چند سال پیش جنگ ایران و عراق مقصر اصلی بود الان سوریه و عراق موثرند و طبق توصیه خانوم ابتکار باید برای نابودی داعش دعا کنیم تا گرد و غبار از بین برود گرچه ماذمرز مشترک با سوریه نداریم اما گرد و غبار از سمت سوریه می آید! و ماجرای ریزگردها هیچ ربطی به خشک کردن عمدی پنجاه و چهار درصد از تالاب هورالعظیم ندارد!!!!

    ۳٫ در خشک شدن تالاب گاوخونی، تالاب بختگان، تالاب پریشان، تالاب جازموریان و دریاچه ارومیه هم اشتباهاتی در سد سازی بر رودهای بالادست توسط وزارت نیرو روی داده و کاریست که شده، به سازمان محیط زیست هیچ ارتباطی ندارد، مردم اصفهان، فارس و سیستان هم باید با گرد و غبار کنار آمده دعا کنند باد بوزد و باران ببارد!!!!

    داغ Thumb up 4 Thumb down 5

    • kooshan می‌گوید:

      گذشته از اینکه آنچه آمده دیدگاه رسمی و اعلام شده «س. ح. م. ز.» بوده یا خیر و جدا از اینکه تابحال مطالعات و بررسی ها و تحقیقات بطور نسبی جامع و کامل و معتبر و مستندی پیرامون مشکلات و معضلات محیط زیست کشور و از جمله «معضل ریزگردها» صورت نگرفته اما آنچه که می توان گفت این است که در مشکلات کلان ملی نظیر «معضل ریزگردها» که دارای جوانب و زوایای گوناگون اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و علل و عوامل احتمالی داخلی و خارجی است دستگاهها و نهادهای مسئول و ذیصلاح و قانونی و ذیربط نظیر «س. ح. م. ز.» و نیز سایر دستگاهها و نهادهای دولتی و غیر دولتی و همچنین معترضین یا منتقدین نمی توانند چنین قطعی و با اطمینان اعلام نظر کنند چرا که همانطور که گفته شد چنین موضوعاتی گسترده و با شاخ و برگ فراوان هستند و دیگر اینکه اظهاراتی چنین کلی و فاقد ظرف مشخص زمانی و بدون جزئیات معین که قابل بحث و گفتگو و بررسی مستند و مستدل باشند چندان قابل سنجش و ارزیابی نیست و جهت نتیجه گیری و احتراز از مناقشات و مجادلات بی نتیجه ناگزیر بایستی وارد موارد مشخص و معین شده و مسائل مختلف را بتفکیک مورد بررسی دقیق و جزئی و در بازه های زمانی معلوم قرار داد و بطور مثال در همین موضوع مورد بحث یعنی «ریزگردها» لازم است همه عوامل دخیل که اشاره کرده اید و از جمله عملکرد «س. ح. م. ز» در دولت فعلی بطور دقیق و مشخص و معتبر بررسی و جوانب موضوع روشن شود تا بتوان نتیجه گیری نسبتأ مطابق واقع و منصفانه داشت.

      موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 1

  3. حق گو می‌گوید:

    همه ما چند سالی است که گرفتار این گونه فیلمها هستیم !!!!!

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 2

  4. kooshan می‌گوید:

    فیلم کوتاه اما جالب و گویا و روشن بوده و وخامت اوضاع را بخوبی نشان داده و تیز هوشی و نکته سنجی و ابداع تهیه کنندگان را می رساند ، شهر کرمانشاه در روز پنجشنبه هم تقریبأ در همین وضعیت بود.

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 1

  5. شاهین می‌گوید:

    واقعاً این هموطنان عزیز ما در استانهای غربی کشور دارند صبوری می کنند هر جای دیگر دنیا این اتفاق می افتاد مردم ساکت نمی نشستند! متاسفانه هیچ کار مثبتی تا اکنون انجام نشده و همه ساله داره وضعیت بدتر میشه! رفع این مشکل به تنهایی از عهده سازمان محیط زیست قطعاً خارج است بایستی کل نظام و حاکمیت تصمیم درست و قاطع و سریعی برای این موضوع اتخاذ کنند. متاسفانه کشور عراق که این همه از طرف ایران مورد حمایت هست و همه ساله به خصوص از نظر مالی کمکهای خارج از عرف از ایران دریافت می کند تاکنون هیچ کاری برای رفع این مشکل انجام نداده است! هر چند بخشی از مشکل ریشه داخلی دارد و عدم توجه به طبیعت و محیط زیست و خشک شدن تالابهای هورالعظیم و شادگان در وقوع این شرایط ناگوار نقش مهمی دارند.

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>